Ema

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Dietky vychladnutého mediálneho guru

McLuhančatá majú problém

Nemenovaný bloger nedávno vytiahol tému blogovania ako takého, za čo mu buď vďaka. Predovšetkým za upozornenie na český A2 kulturní týdenník venovaný tento raz weblogom a špeciál za linku na text Martina Zoula Pokřivená zrcadla reality. Iste má zmysel pýtať sa, kde nájsť realitu nepokrivenú, ale pre tento prípad si vystačíme s odpoveďou, že ani v tom článku verného zrkadla niet.

Prevádzka weblogu je obdobou ochotníckeho divadla. Javisko je unifikované, kulisy a scenár zostávajú na hercovi. Ako v reálnom živote. Kto chce, hrá svoje blogové divadielko rok-dva a potom to nechá a robí niečo iné. No a čo. Nenormálne je skôr naznačovať, že kto raz začne blogovať, má tak činiť dovtedy, kým do virtuálneho sveta nepodá poslednú správu, že už vidí žiaru tunela na onen svet ... edit, publish, viszlát, v diskusii ma nečakajte.

Najčastejším blogovým úkazom sú monodrámy, v ktorých blogeri vyvrhávajú do virtuality svoje emočné útroby, čo je pohľad spravidla nevábny. No ale máločo je ľudskejšie ako práve tento druh odhaľovania svojho isteže vzácneho emočna. "Som skvelý človek, ale život je kurva, o ľuďoch ani nehovoriac, a preto som nešťastný, psychicky stýraný, kmáše mnou neistota a dokonca som smutný" - to je červená niť, ktorá sa ťahá týmto typom intimít určených na verejnú prezentáciu. Ľudia to majú obvykle radi, lebo cítia súzvuk - aha, aj jeho ten život jeb... oné, ničí. Na tomto festivale pocitových trivialít sa len málokedy nájde výnimka, ktorá sa z pocitových klišé absolútne vymyká - napríklad talent ako Anna Vlčková zo Smeblogov s jej textami plnými archetypálnej ženskosti, ktoré sa tu nebudem pokúšať charakterizovať svojím tupým slovníkom, pretože by som im ublížila.

Iní píšu o svete okolo seba. O práci, o svojich záujmoch.

Niektorí píšu o politike. Ich blogy majú skôr charakter súkromného politologicko-spoločenského časopisu.

Tí, čo sa hrajú na ochotníckych hercov - a tých je najviac - si vytvoria istý okruh divákov. Ľudí, ktorí majú radi ochotnícke divadlo. Každý vie, že herci nehrajú podľa povinného scenára Ťapákovcov, ale scenár si robia sami. Prečo sa potom blogeri pozastavujú - ako sa uvádza v Zoulovom článku - nad tým, že sú na základe svojej blogovej autoštylizácie vnímaní aj offline. (Tak sú vnímaní nakoniec aj tí, čo píšu o politike. Nikto by D-Fensa v pravej identite nepovažoval za Paroubkovho hošana alebo zmrda a on by si to iste ani neprial). Prostredníctvom blogu predsa poskytujú INFORMÁCIE o sebe a sami sú zodpovední za všetko, k čomu to vedie. Nikto ich do toho nenútil, bol to dobrovoľný akt. Že si niekto neuvedomuje dôsledky svojho konania, svojho kvákania o súkromí, jeho vec. Kto mu za to môže, že je blb.

V texte p. Zoulu je tiež nabádanie na networking. Medzi riadkami sa uchechtáva veselá myšlienka, že ak chceš, aby niekto čítal tvoje banality, musíš prebrowsovať banality konkurenčné a zapichnúť do diskusie vlajočku s odkazom na svoj blog. Zas nič iné len to, čo robí drvivá väčšina ľudí aj v reálnom živote. Nadväzujú vzťahy, aby ich niekto napríklad vypočul pri krčmovom stole, pochválil, poľutoval, lenže na oplátku musia vypočuť jeho a tváriť sa, že ich to strašne interesuje. Prípadne niečo poznamenať, ale nie kritické, pretože tak sa networking nerobí.

Autor tiež spomína zodpovednosť za úroveň weblogov. A ja sa pýtam, či nie je naivné žiadať to od ľudí, ktorí sa nenaučili byť zodpovední za svoje slová ani v realite, kde to môže mať ďaleko fatálnejšie dôsledky a aj má. Potom sa beží skučať do blogísku, aký je život prasák a nedajboch, aby niekto v diskusi v rámci spätnej väzby nabádal k sebareflexii. S takým sa nenetworkuje.

A sme pri komentároch k článkom, čiže podstate weblogov. "Komentář by měl být přirozenou součástí komunikace mezi autorem příspěvku a jeho čtenářem, potvrzením, že autorovy myšlenky našly svého adresáta. Dočíst příspěvek do konce, udělat si na věc vlastní názor a nepodělit se o něj s autorem je oproti tomu komunikační faux pas a důkaz čtenářovy bezohlednosti."

Ja teda neviem, ale nepovažujem za bezohľadnosť, že po dočítaní textu na nejakom blogu nenapíšem nič. Buď text považujem za sprostosť nehodnú akejkoľvek reakcie (a teší ma, že iní pristupujú k mojim textom rovnako, ergo mlčia), alebo za dobrý text, ku ktorému nie je čo dodať (trebárs preto, lebo sa mi aktuálne nechce). Najcennejšia je, samozrejme, kritická analýza a vlastné stanovisko. Vyžaduje si to istú intelektuálnu námahu. Je to najvyššia pocta textu i autorovi. Že text stál za úvahu a sformulovanie vlastného názoru. Moja vlastná skúsenosť v pozícii diskutujúceho: štandardnou reakciou autora je, že sa naserie. Že čo mu nejaký anonym tuto čosi vykladá. Tak načo plytvať energiou. 

Celkovo je to s blogovaním ako s posedávaním v krčme s kamarátmi. Ľudia kvákajú, blabla. Niektorí tam chodia popisovať svoje pocity a rozprávať príbehy denne, niektorí občas. Tí, čo tam chodia občas, p.čujú na tých, čo sú tam denne, že či nemajú čo iné na práci. "Si predstav, sú tam DENNE, treba na nich vymyslieť psychiatrickú diagnózu." Síce aj oni by radi denne, ale nedá sa, a tak sa budú pohoršovať nad tými, čo môžu.

Niektorí v tej krčme občas povedia niečo múdre, ale zvyčajne klebetia, ohovárajú, frflú, podľa hladiny vnútorných chemikálií rozprávajú buď srdcervúce príbehy, verbálne plačú a rozplačú aj poslucháčstvo, pretože tento svet stojí v podstate zahovno a rozplakať niekoho nie je žiadne umenie, alebo rozprávajú srandovné príbehy a svoje poslucháčstvo rozosmejú - niekedy aj nechtiac - a tým buď večná sláva, lebo kto rozosmeje čo i len jediného človeka, tomu patrí kráľovstvo nebeské.

Nemenovaný bloger, ktorý na A2 kulturní časopis upozornil, za čo mu ešte raz touto cestou ďakujem, vo svojom článku spomína aj texty, ktoré sú len pre predplatiteľov. Nie som predplatiteľ, a tak budem z nemenovaného blogpostu citovať citát  z článku Adama Zbiejczuka Nová publicistika, nebo nová zpovědnice?:

"Sociální vědy, jak si již dávno povšiml Marshall McLuhan, pohlížejí na nová média vždy „zpětným zrcátkem", z pohledu médií v dané době tradičních. Jejich schopnost reflektovat nebo dokonce předvídat trendy je velmi omezená. Během uplynulých šesti let nastoupily mobily s takovou silou, že dnes si lze život bez nich jen stěží představit. Co znamenaly tyto změny pro společnost, komunikaci, jak se odrážejí na myšlení lidí? Nevíme, dnes totiž ještě stále analyzujeme změny ve společnosti spojené s televizí. Poučí se sociální vědy a začnou si všímat nástupu weblogů dřív, než se stanou samozřejmostí?"

Nebudem komentovať termín "sociální VĚDY", len stručne poznamenám, že termín veda by sa mal užívať tam, kde má opodstatnenie. Každopádne je jasné, že ideové dietky klábosníka McLuhana - toho, čo vymyslel fascinujúce delenie médií na teplé a studené a mala by si ho za to hoci aj in memoriam podať nejaká nadnárodná homosexuálna organizácia - majú problém. Ešte nezanalyzovali vplyv televízie - a hovada ľudia už bežne používajú mobily a weblogy. A niektorí, napríklad ja, dokonca televízne programy prakticky sledovať prestali.

Myslím, že ľudstvu je egál, či si "sociální vědy" začnou weblogů všímat aneb nikoli. Weblogy sú tu, používajú ich milióny ľudí - každý podľa svojho naturelu a na fundované odborné názory tých, ktorí zaspali pri televízii, sa môžu .... veď vieme, čo.             

                            

Peri fyseos anthropu - O ľudskej prirodzenosti | stály odkaz

Komentáre

  1. myšlienky si našli svojho adresáta
    koszonom. Ale nie je to nejaké dlhé?
    publikované: 10.06.2006 23:31:26 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Ema, cesky clanok je mizeria
    ja ti rozumiem, ze je to protest proti hlupakom. Teoretizujucich kretenov si nevsimaj. Nemusis nikomu vysvetlovat preco tvoj blog vedies ako chces ty.
    publikované: 10.06.2006 23:42:10 | autor: onee (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Ema, Ema
    znovu provokuješ..
    Píšeš, že najväčšou poctou pre vás, odhaľovačov svojich myšlienok, pocitov (pche), poryvov (fúj), zážitkov... je slušne formulovaný nesúhlas, kritika s hlavou a pätou, ktorá o oponentovi napovie, že mu stojí Tvoj názor za to, aby si ho (pre)hodnotila aj z jeho pohľadu, skúseností, či poznatkov. Lenže ako môžeš čakať, aby to niekto, kto Ťa nemal príležitosť vidieť, ako človeka so srdcom, niečo také skúsil? Nielen Ty ho s prehľadom, napohľad povýšenencky "zotrieš", ešte aj prítomní povzbudzovači priložia svoje polienko. Nie každý dokáže s nadhľadom prijať, keď si z neho iní robia prču. Niekoho sa to dotkne a vyvolá aj neprimeranú obrannú reakciu, niekto si len povie, že s Tebou sa nedá vecne baviť a len mávne rukou - viac mu nestojíš za to, aby formuloval svoje výhrady......
    Rada Ťa čítam, aj preto, že som si Ťa obľúbila už predtým, aj preto, že sa dozviem zaujímavé veci, aj kvôli krásnym fotkám, ani podobne zmýšľajúcim filtrom vyselektovaná odporúčaná literatúra nie je na zahodenie a tiež preto, že sa tu dá zasmiať a zabudnúť, aký je život sviňa. Fakt je sviňa?
    n-e-v-e-r-í-m
    Veď si v tej sprche prežila.
    Dúfam, že som si týmto hostiteľku dostatočne uctila a idem spať. Peknú nedeľu všetkým.
    publikované: 11.06.2006 04:53:33 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. veru tak syska,
    si to ty co povedala vetu mne sa zapisuvcu do mysle : je neuveritelne, co clovek neurobi aby zabavil ostatnych alebo seba? :o)...to len tak na krajitko :o)
    patrim do sudku tych co by radi aj blogovali alebo viac sa zucastnovali diskusii, ale nemozem.
    Kedze mam taktiez vyvinuty zmysel pre sebakritiku, nie je to skoda. Blogosfera je fakt zaujimavy fenomen.
    Prosim vas, prestante nadavat aky je zivot svina.
    Neudavate dovody. Ak by ste aj udali dovody, ktovie ci by ste si ich nevymysleli.
    publikované: 11.06.2006 05:32:11 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. zivot je vandrovka
    rozni ludia znasaju cestovanie roznym sposobom, preto jej pripisuju rozne epiteta.
    pocut od nich, ze zivot je svina nie je ani tak ich konstatovanie faktov ako skor vyjadrenie ich zivotneho postoja putnika.
    ale dost uz reci, lebo tao o ktorom mozno hovorit nie je vecnym taom.
    publikované: 11.06.2006 06:07:20 | autor: emele (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. buheh, oné
    Že či je to dlhé? Je. Očividne.

    Oné, ja protestujem proti pokrytectvu. Keď na jednej strane tu majú niektorí ľudia plnú papuľu tolerancie aj tam, kde nie je namieste a na druhej strane si frustráciu z toho ventilujú rýpaním sa v tom, čo a ako robia ľudia vo svojom súkromnom čase vo svojom súkromnom priestore, pričom tým nikoho neobmedzujú ani neohrozujú.
    publikované: 11.06.2006 07:03:31 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. syska, takto zvonka
    neviem odhadbúť, koľko úsilia ťa stojí udržiavať si ilúziu, že život sviňa nie je:)
    Ja nemám dobré srdce. Na to zabudni. Ušetríš si rozčarovanie zo straty ďalšej ilúzie.
    publikované: 11.06.2006 07:11:13 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. iris
    Ja chápem, že antický skepticizmus, kedy sa nikto za konštatovanie, že život je sviňa, nemusel hanbiť, kresťanstvo prevalcovalo ružovou eschatológiou. Iný postoj začal byť nix salonfähig.
    Ak by ťa zaujímalo, kde má korene pestovanie ilúzie o krásnosti života, za ktorú treba ďakovať bohu (hoci je jasné, že v tíme programátorov by dostal okamžite padáka), tak napodiv v období boja proti ranokresťanskému gnosticizmu, kedy sa ako vírus masovo rozšírili samovraždy a čerstvo vznikajúca mocenská centrála musela ideologicky zasiahnuť, aby ovečky neodišli na večnosť vlastnou rukou skôr, ako sa rozmnožia a odovzdajú požadované mémy potomstvu.
    Každopádne realistickejším životným postojom ako čakať na svetlé zajtrajšky je, že Haleluja, radujme sa, lebo zajtra bude horšie:)
    publikované: 11.06.2006 07:28:35 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. emele, je to konštatovanie
    faktov.
    Ale nikomu nebránim, aby svoj postoj pútnika vyjadroval v duchu kresťanského memplexu. Pamätal na poučný príklad Jóba. Že nakoniec sa dostal do kráľovstva nebeského.
    Blažený, kto tomu verí. Len nech sa nepokúša infikovať svojimi ilúziami aj mňa.
    publikované: 11.06.2006 07:37:50 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. ééé
    oné. Že prečo je to také dlhé. éé?
    publikované: 11.06.2006 08:11:24 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. -- anketa--
    Napiste mi sem aspon jedn z vas, ktory nikdy nemal ten pocit, ze zivot je svina.
    Takto po ranu v nedelu v konecne teplom pocasi to vyzera sice trocha inac.... ale ono je to ako s tou chutou pracovat: staci chvilu pockat...:-)

    Velmi ma povzbudi, ked sa najde aspon jeden.
    Za odmenu s bude moct ako prvy hodit kamenom.
    publikované: 11.06.2006 08:41:35 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. ja
    .
    publikované: 11.06.2006 10:38:34 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. že oné
    prečo je to také dlhé?
    publikované: 11.06.2006 10:38:59 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. buheh
    viemevieme. Ty termín sviňa nepoužívaš. Vyjadruješ sa, že Život je pes.
    Obsah rovnaký. Všetko jeden pes. Aj tá sviňa:p

    Neznepokojuj sa obsedantne kvôli dĺžke. Čítaj potál, pokál považuješ za únosné.
    A je to.
    publikované: 11.06.2006 10:44:16 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. oné
    šak to nemoselo byť také dlhé.
    publikované: 11.06.2006 10:47:40 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. ani pes ani sviňa nie sú skutoční
    ja si myslím, že život je 1/9 mačky.
    publikované: 11.06.2006 10:49:28 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. devätina mačky
    dúfam, že skutočnej.

    Nemuselo to byť také dlhé, veru. Keby sa mi chcelo prihlásiť do editora, vyhodím odstavce
    2,3,6,7,8,10,11,12,13,15,16
    aj z prvého odstavca všetko okrem prvej vety, na záver ešte raz poďakujem a máme to nekonfliktné, neprovokatívne, kulatné a la vita è bella zas raz.
    publikované: 11.06.2006 11:07:37 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. off topic
    Ja neviem, ema, ale mne pripada, ze nielen socialne vedy su pavedy. Stovky fyzikov si na zivobitie zarabaju teoretizovanim o javoch, ktore sa bud nedaju overit, alebo sa budu dat overit len o tisic rokov nepreruseneho exponencialneho technickeho rozvoja. Vacsinu experimentov publikovanych v najprestiznejsich medicinskych casopisoch sa uz nikdy nepodarilo zreplikovat. Reliabilita predpovede pocasia a volebnej prognozy je priblizne rovnaka. Nejak mi to delenie na "skutocne" prirodne a "falosne" socialne vedy nesedi.
    publikované: 11.06.2006 11:13:40 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. šak to
    nebolo zase moc dlhé
    publikované: 11.06.2006 11:18:40 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. ema
    ten Ta exot musel poriadne vytocit, ked si vyvrhla taky obrovsky clanok :)
    Tvoja odpoved je priam ucebnicova a musim priznat ze vdaka vyhranenosti k humanitnym vedam, o ktoru sa stoj co stoj snazis, istym sposobom aj zaujimava.
    publikované: 11.06.2006 12:05:37 | autor: disruptor (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. Ema v stredoveku
    by ta upalili a bol by pokoj.
    malokto ti rozumie. Ludi s mentalitou aku mas ty inkvizicia vyradila z obehu.
    Musim ti pripomenut tvoj povod. to nie je nahoda, ze anarchistky ako Goldman feministky ako Steinem a ine ostre baby su z uzavreteho spolocenstva na ktore nemala inkvizicia dosah.
    Ema ja ta nekritizujem. mne sa to ako drsne rozmyslas paci viac ako mentalne krestanky pre ktore je jedinou rebeliou mimomanzelske sulozenie.
    publikované: 11.06.2006 12:05:37 | autor: AA (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Andrej (AT), skopírujem sem
    príslušnú vetu
    "Nebudem komentovať termín "sociální VĚDY", len stručne poznamenám, že termín veda by sa mal užívať tam, kde má opodstatnenie."
    Medicína vedou nie je. Vedou nie je ani to, s čím šaškuje sekcia virgulí Geofyzikálneho ústavu SAV.
    A už vôbec ňou nie je mcluhanovská mediológia s jej skučaním, ako nič nestíha. Pars pro toto si zacitujme z McLuhanovho dielka Ako rozumieť médiam: "Je ľahké objasniť transformujúcu silu médii, ale nie je vôbec ľahké vysvetliť ignorovanie tejto schopnosti."
    Dig, hrôza. Ľudia proste na mcluhanovské žvásty s.., no dobre, kašlú a správajú sa po svojom. Čím pochovali celú mediológiu aj so srsťou.

    Veda je napríklad to, čo dostalo sondu WMAP do vonkajšieho Lagrangeovho bodu. Presné výpočty, vďaka ktorým mesiac sondu gravitačne urýchlil a vyslal na miesto určenia. Odkiaľ začala posielať na Zem informácie, ktoré môžu významným spôsobom prispieť k nášmu obrazu o ranom vesmíre.
    publikované: 11.06.2006 14:05:04 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. AA
    Prepodruhý raz skús lichotiť tak, aby si nikoho neurážal. Snáď potom budeš vyslyšaný.
    publikované: 11.06.2006 14:11:41 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. No hej,
    lenze potom je vied strasne malo. Napr. mechanika za splnenia urcitych podmienok (makroskopicke javy, na nie prilis dlhe vzdialenosti a pri nie prilis vysokych rychlostiach:-). Ale suhlasim s tebou, ema, pri tom citate o "transformujucej sile medii" mi vstavaju vlasy na hlave.
    publikované: 11.06.2006 14:12:55 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. Andrej mimo...
    preco zachadzat az po inkviziciu? Uvedene damy si podali hned a zaraz v zidovskej obci. A dokonca Goldman porusila ich kruhy a uchylila sa v praktickom zivote k rebelii ako to ty nazyvas mentalno-krestanskej.
    publikované: 11.06.2006 17:34:01 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. svina je zivot
    tao ktore je nieco konkretne uz prestava byt taom. nevystihuje dynamiku bytia, suboj protikladov. stava sa epitafom na virtualnom pomniku blogera. cesta sa vinie ako klukata sinusoida, snazi sa dosiahnut dobre a obchadzat zle miesta, niekedy stupi do hovna, niekedy na luku s vonavymi kvetmi.
    krestanske memy by som sem vobec neplietla, tie sa nesnazia o poznanie bytia, ale iba o apologetiku bachoriek urcenych na ovladanie oviec.

    ale nie o tom som chcela: cestovatel Shunkes sa preslavil vyrokom 'Svina je zivot', ked po piatich tyzdnoch putovania pustou Gobi pri rieke Kerulen zastreli divu svinu. cely cas hladoval, ostavali mu uz iba dva zivoty, lebo mu kazdy tyzden jeden zdochol. tymto ulovkom jeden opat ziskal a mal dost sil sa vratit nazad do Tibetu, kde sa zregeneroval uplne. na zivobytie si zarabal natieranim fasad budov (ma horolezecky vycvik). niektore nesu teraz distinktne stopy jeho labkopisu.
    publikované: 11.06.2006 17:48:54 | autor: emele (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. emele
    "ale dost uz reci, lebo tao o ktorom mozno hovorit nie je vecnym taom." (emele)
    Človek by mal o tom, čo napíše, občas trochu popremýšľať.
    Aby potom nerobil to, pred čím sám varuje. Nepokúšal sa popisovať tao.
    Dynamika bytia, súboj protikladov ... ty moja majsterka epitafov:)
    publikované: 11.06.2006 20:54:30 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. Andrej T - off topic
    Ty tu vzdy po sebe zanechas odkaz ze www, ale ked na to kliknem, stale su tam len tie francuzke medvede! Kedy uz napises nieco nove?
    publikované: 11.06.2006 22:14:45 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. myslím, že si to napísala príliš krátke
    .
    publikované: 11.06.2006 22:24:57 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Ale sahrezad,
    ved ty tiez pises v poslednom case len raz do mesiaca:-) Nuz, nie kazdy je taky plodny ako ema.
    publikované: 11.06.2006 22:25:48 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Prosim Ta!
    Vies co mi to da namahy sformulovat po slovensky suvisle vety? :-P A navyse, my introverti tazko hladame nove zaujmave temy (cest vynimke - autorske tohto blogu, i ked sa mi zda, ze jej clanky su prilis kratke. Alebo dlhe?).
    publikované: 11.06.2006 22:37:27 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. pauzy medzi textami
    si vyberiem naraz. Niečo ako dva roky prázdnin.
    publikované: 11.06.2006 22:44:46 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. iris
    take nieco napisala emele mne. Ja si nespominam, zeby som sa niekedy nad tym pozastavovala. Ved radosti nie je nikdy dost.
    No je mozne, ze sa mylim.
    publikované: 11.06.2006 22:47:03 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. Ema
    odkedy som objavila blogy (predtým dobre poslúžila aj smetiarska poradňa), všetky pocity nespravodlivosti svinského života, či zatrpknutosti z ťažkého životného údelu sú preč. Stačí si prečítať o skutočných problémoch a tie moje sú ničím. Život je krásny. Spomeň len na chlapca, ktorému sme radili, čo kúpiť priateľke :)
    Dobro a zlo môžu byť zameniteľné pojmy. Nespomínala som žiaden z nich.
    publikované: 11.06.2006 22:49:01 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. syska, zatrpknutosť
    je spôsobená stratou ilúzií. Ľudia si to potom liečia všelijako, spravidla si hľadajú náhradné. Kto ilúzie nemá, môže veselo skonštatovať, že život je sviňa:)
    A nijako to neovplyvní jeho zvedavý a činorodý prístup.
    Vidieť realitu neznamená rezignovať, predsa. To tu došlo zjavne ku generálnemu nepochopeniu.
    Dobre, kvôli vyjasneniu zmätkov použijem na záver eufemistické konštatovanie bez mätúceho slova sviňa: Život je utrpenie.
    publikované: 11.06.2006 23:00:30 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. wag the word
    podla teorie biosemiotika Shunkesa sa vojny (skutocne, virtualne, verbalne) vedu preto, aby autori epitafov mohli na vzniknute hroby pisat tie svoje. vyvodil to z jednoducheho pozorovania ako kruti chvostom pes a ako macka.
    publikované: 11.06.2006 23:01:27 | autor: emele (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. však si to nemusela také
    krátke.

    Utrpenie je sviňa.
    publikované: 12.06.2006 00:22:02 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014