Ema

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Asfaltová sloboda

"Problém miest vyriešime tým, že mesto opustíme." Henry Ford v časopise Automobil, r. 1916

Stáli sme na chodníku, pani so psom a ja s mačacími konzervami. Pred nami rad nahusto zaparkovaných áut, za plechovým valom úzka cesta na jazdu v oboch smeroch a ďalší rad parkujúcich áut. Platí tam pravidlo pravej ruky a rýchlosť tridsať kilometrov za hodinu. Stačí, aby jeden vodič zazmätkoval a doprava skolabuje. Jeden tak učinil, keď sme sa, venčiaca pani, pes a ja, sunuli domov. Neodhadol zákrutu, zatarasil šrégom cestu, potreboval cúvnuť a už nebolo kam. Zozadu sa tlačili ďalšie autá. Zablokovaní vodiči najskôr trúbili. Potom stiahli okienka a vykrikovali hrubé výrazy. Potom naraz trúbili aj vykrikovali hrubé výrazy. Proste kravál. Pani sa na mňa skleslo pozrela.

- Bývam tu tridsať rokov. Viete, aké boli tieto ulice prázdne?

Neviem. Iné ako úvahy o krásnej minulosti ma zaujalo. Reakcie vodičov. Je mi jasné, že na získanie vodičského preukazu nie sú nutné oslnivé intelektuálne kvality, sama ho vlastním. Na jazdu treba reflexy. Jazda autom - súkromnou jaskyňou často ozdobenou magickými amuletmi "pre šťastie" - rozvíja najprimitívnejšie dispozície, inštinktívne a agresívne správanie. Rozum veľmi netreba. Pred fatalitami zachraňuje inštinktívne zabrzdenie skôr, než vyššie mozgové funkcie řeknou švec. Sotva by ľudia v autách, čo sme na nich pani, pes a ja s údivom hľadeli, aj za iných okolností hulvátili kvôli banálnej chybe iného človeka, ktorá nespôsobila nič iné, len chvíľu čakania. Nakoniec, tiež občas mocne zovriem v hrsti bezpečnostnú páku položenú vedľa sedadla a len neoprýskaný civilizačný nános na dedičstve z doby kamennej mi bráni vyrútiť sa z auta a naložiť drbovi nerešpektujúcemu dopravné predpisy, čo mu čelné sklo unesie, vlastne neunesie. A to mám za normálnych okolností generálny atribút "milá".

Isteže, voľakedy boli ulice bez áut, dokonca úplne. Blázninec odštartovala Fordova Plechová Líza až začiatkom 20. storočia a odvtedy počet áut narástol na súčasných asi 600 miliónov. Síce 1,2 milióna ľudí ročne na cestách uhynie a ďalších 50 miliónov sa zraní (údaje Svetovej zdravotníckej organizácie z roku 2004), čím dočasne alebo definitívne z premávky vypadne, ale výpadok je promptne doplnený, ľudsky aj technikou. Kritizovať trend automobilizácie sveta sa ale neopláca, lebo akýkoľvek kritický odstup je vyznavačmi kultu áut označený za blasfémiu a skeptik nezdieľajúci nadšenie z kompletne vyasfaltovanej Zeme, po ktorej sa bude každý pohybovať vo vlastnom aute a svet splní kritérium totálnej vyspelosti, je ekofašista, rodný brat islamofašistu a tak s ním bude aj nakladané. Argument o neudržateľnosti niečoho, čo je náročné na priestor a energiu, si môže strčiť za ekofašistický širáčik.

Automobilizmus sa rozšíril pod heslom slobody. Kto už by nechcel byť slobodný. Idem si, kam chcem. Ak nie je na ceste zápcha. So 4x4 môžem ísť aj po roli. Tá voľnosť, tá romantika ... Jo, autá a rozvoj individuálnej slodoby, motor - osloboditeľ. Až mi je divnô, ako mohol vôbec liberálny kapitalizmus 19. storočia naštartovať bez áut. Nebude tá automobilová sloboda len masová mystifikácia?

Na rozdiel od panej so psom bývam v centre mesta krátko. Napriek tomu dokážem posúdiť, ako sa situácia zmršila. Ľudia sú na autách tak závislí, že ich neodstavia niekde na okraji Starého mesta, lebo by museli ísť neslobodne pešo. Vedia, že v 90 percentách prípadov miesto na zaparkovanie nenájdu a keď urobia zopár kolečiek úzkymi ulicami, tak či tak musia auto ustajniť inde, ale budú to skúšať a budú, pri treťom kolečku už s nervami na dranc. Kvantum áut v Starom meste je problém. Dokonca v celej Bratislave. Magistrát o ňom vie a kladie si v tejto oblasti nemalé cílky. Inými slovami, teda slovami zakladateľa výroby pásových automobilov H. Forda, problém vyriešime tým, že mesto opustíme. Božské autá zostanú. 

... alebo prídu za nami aj na vidiek. Okrem parkovísk je treba aj vrakoviská. Foto: Shawn Shawhan

UPDATE - sobotňajšie dopoludnie v Starom meste

Zábery sú nekvalitné, ale nechcela som tam poskakovať s foťákom a nasierať tých ľudí ešte viac ako boli.


Peri fyseos anthropu - O ľudskej prirodzenosti | stály odkaz

Komentáre

  1. je to tak ako pises.
    Mesta kvoli autam stracaju svoj sarm a atmosferu. Vari najbezutesnejsim prikladom je Pariz. Architekti pred mnohymi rokmi (ked aj v takom Parizi bolo aut podstatne menej) vymysleli siroke ulice a bulvary, aby sa na nich ludia citili volne a bola na nich plynula premavka. Aut pribudlo, s nimi aj zlodejov aut a impotencia policie sa tiez zvysila. Takze kazdy chce mat auto zaparkovane podla moznosti nadohlad ... V Parizi to potom predstavuje auta na chodnikoch, potom v parkovacom pruhu, potom este parkujuce v pomalom pruhu, potom dva pruhy pre premavku a na druhej strane to iste len v opacnom smere. .. Kvoli autam clovek prestane vnimat kolorit tej-ci ktorej ulice - dochadza ku globalizacii ulic - vsetky su skoro rovnake... :-) Tato mizeria sa potom premiena do zhorsenej kvality zivota. Ono je to tak: ked do klietky o urcitej velkosti dame dva-tri, ci aj sest potkanov, tak sa este budu znasat.Ak tak pridame jedneho-dvoch dalsich, znervozneju vsetci. Ak tak pridame este dalsieho, zacnu byt voci sebe agresivni. tak je to aj na cestach. Pred desatrociami ste o soferskej nevrazivosti, ci vulgarnostiach skoro nechyrovali, pojom bola skor soferska solidarita a ustretovost. Odvtedy ale ktosi do tej nasej klietky popridaval dalsich a dalsich soferov ... A magistrat mesta a najma mestskych casti sa zahustovanim a nadstavovnim podlazi hra na toho pridavaca - oni si postavia dakde na okolitom vidiekuza ziskane uplatky pekne vilky a my ostatni, co chcem zit v meste - nuz mozeme sa pohryzt ... :-(
    publikované: 23.02.2007 13:50:45 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Málo pozeráš reklamy v telke, Sinuhe
    Tie ťa ajncvaj vyvedú z plechovej reality do úžasného sveta šírych otvorených priestorov, divej prírody a ty si tam šantíš autom odnevidím donevidím. Ako v USA v 30. rokoch.
    Ozaj, kde parkuješ? U jeptišiek vo dvore? Majú tam pľacu až no.
    publikované: 23.02.2007 13:59:46 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. parkujem
    vacsinou pred tou kaviarnou vsakviesktorou. Myslis, ze keby som zbalil niektoru jebtisku, ze by mi dovolili parkovat u nich vo dvore? :-)
    publikované: 23.02.2007 14:23:54 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Za pokus to stojí
    Pri tej situácii, aká tam je.
    Ja som sa im pokúšala votrieť do priazne, že som budúci klient toho ich nóbl hospicu, čo tam prevádzkujú a že by som si to tam ako chcela odparkovať v predstihu, a nič. Nezabralo.
    publikované: 23.02.2007 14:30:29 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. ema,
    mala si skor skusit nejaku jeptisku zbalit Ty. Sance na uspech by si mala minimalne take dobre, ako Sinuhe. Teda v pripade jeptisiek, nie vseobecne, samozrejme.
    publikované: 23.02.2007 14:50:39 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Keď ja mám odpor
    k uniformám, Cyrano, a to neprekonateľný. Pripadalo by mi to, že som ich zbalila všetky naraz. Niet takého parkplacu, čo by toho bolo hodné.
    publikované: 23.02.2007 14:56:53 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. U jeptišiek na dvore
    som kedysi parkovával ja, ale to už je dosť dávno a vtedy tam žádne jeptišky ešte neboli. Alebo skôr už neboli ;). Ema, v tomto článku si seba samú až dva krát osočila. Raz s tým intelektom na vodičák a potom s tým generálny atribútom "milá". To prečo?

    S tými auťákmi nič nenarobíme. Jediný spôsob ako zredukovať počet automobilov v tzv. vyspelej a civilizovanej spoločnosti je zredukovať počet sapientov. Čo by sa však zredukovať dalo je počet najazdených km. Preto aj taký ja napríklad v poslednej dobe vo zvýšenej miere využívam verejné dopravné prostriedky. Má to dosť výhod som zistil. Dá sa tam v kľude čítať, laptopovať atď. Na tých pár indivíduí okolo si azda tiež časom zvyknem...
    publikované: 23.02.2007 15:02:19 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Vtedy tam bolo velenie
    sovietskych okupačných vojsk:p
    Jak, osočila. Pravdu, idar, len pravdu tu ja píšem.
    S autami sa dá narobiť to, že ľudia budú mať ako alternatívu dobrú hromadnú dopravu. A to je práve to, čo automobilová loby nenápadne sabotuje.
    publikované: 23.02.2007 15:33:53 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Ehm
    V bílích uniformách ;p. V "civilizovanej" spoločnosti má auto každý. Aj ten, čo chodí dobrou hromadnou dopravou. Hybaj sa pozrieť len hen do Vídni.
    publikované: 23.02.2007 15:52:32 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. A píšem ja snáď, že buď-alebo?
    Myslené je to aj-aj.
    Tvoj bol iný jeptiší dvor. Ste boli zimní výsadkári, všakže.
    publikované: 23.02.2007 16:58:43 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Odkedy som na cestách
    a necestách Starého mesta presedlala z bicykla na auto, vypočula som si omnoho menej vulgárnych výrazov na moju adresu :-)
    Aj tak by som najradšej všade na dvoch kolesách. Nákladnú úpravu sme však po neustálom zvyšovaní váhy detí museli zminimalizovať. Štve ma to, ale auto je pre nás každodenná nevyhnutnosť, s tým nič nenarobím.
    publikované: 24.02.2007 01:16:04 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. Späť k podstate ema
    Teda nie k tým výsadkárom, to máš samozrejme ako vždy pravdu pravdúcu, akože zem je placatá, ale k automobilom. Jaké aj-aj? Reč bola o uliciach plných (aj zaparkovaných) aút. To je úplne to isté ako so šampónmi. Nepamätám si napríklad ženskú, ktorá by nemala aspoň dvojmiestne cifry všelijakých kozmetických prilepšovákov. Sa to zahrňuje pod súhrnný pojem konzum. Ver mi, ja by som neviemčo dal za to, aby to tu stále vyzeralo tak, ako si to predstavuje oná pani a jej pes. Ale si nemyslím, že by sa to dalo dosiahnuť nenásilnými prostriedkami. Čo teda neimplikuje, že by sa to dosiahnuť nedalo...

    A hneď aj uvediem zpakruky jeden protiklad. Mám jedného známeho, zhodou okoľností sa jedná o toho s tým prepitým mozgom činnom údajne v základnom výskume, čo som mu dal ten drevenný zatvárak na víno v podobe hlavolamu, ktorý auto nikdy nemal a ani ho mať nechce. Všade chodí na bicygli, a pritom sa topí v prachoch, že by mu mohli mnohí prísediaci závidieť. Napríklad za praobyčajnú skriňu s nejakým príslušenstvom, ktorá bola dopestovaná a vyrobená garantovane podľa ekologického desatora, bez problémov vysolí dvestotisíc tugríkov. Skrátka, typiš ekofašista. Aj takí sa nájdu. Ale to tá pravá cesta veru nie je, to je iba šťanie proti vetru. Demokracia totiž nepustí.
    publikované: 24.02.2007 04:57:17 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Príklad z praxe:
    V jednom príjemnom nemeckom meste netreba ísť do najbližšieho lesa autom, pretože tam vedie prímestská električková trať. Moderná, rýchla a pohodlná. Električky cez víkend chodia každú chvíľu, tuším v desaťminútových intervaloch. Kto chce, môže ísť svojím autom, ale vie, že parkovisko je malé, lebo mestská rada rozhodla, že kvôli nemu nebude klčovať les. Nikto to neberie ako násilie, ktoré na ňom radní spáchali, ako brutálny zásah do jeho práv jazdiť si autom, kam chce a parkovať, kde chce.
    Ic sa u nás pozrieť na Železnú studničku. Zaparkovať tam je o nervy, ani po rozšírení (minulý rok tam mesto zaplatilo rozsiahlu rekonštrukciu) parkovisko kapacitne nestačí. No ale skús tam ísť mestskou hromadnou. Ťa prejde chuť. Buď tam pôjdeš autom alebo vôbec.
    .
    Nechajme prefláknuté slovo ekológia so všetkými -izmami a bavme sa o asfaltovej loby. O tom, ako funguje. 1. Blabla o nevyhnutnosti mohutného, hypertrofovaného rozvoja cestnej siete ako civilizačného faktoru. Asfaltová loby si totiž praje, aby sa čo najviac osôb a tovaru presúvalo po cestných komunikáciách, nie železnicou. 2. Nasatie obrovského balíka štátnych peňazí na drahé diaľnice (ti tu nebudem dávať čísla, čo stojí výstavba jedného km diaľnice a potom jeho údržba), čím výrazne pochudne finančný balík na rozvoj verejnej dopravy. Verejná doprava je totiž implicitne prezentovaná ako niečo lúzrovské, pre spodinu bez auta a takým predsa spoločnosť nebude vychádzať v ústrety. 3. Argumentácia, že verejná doprava "nedokáže držať krok", "zarobiť si sama na seba". A je to.
    Nikto do toho nebude rýpať, pretože jediné, čo môže získať, sú oslie uši. Nálepka "nepriateľ ľudu".
    .
    Inak, aj ten nemecký príklad s električkovou traťou na kraj lesa nie je v Nemecku norma, skôr výnimka, lebo Nemecko je tiež parádne vyasfaltované. Loby je tam pri sile. V tom meste si to proste domáci postrážili, riadili sa zdravým rozumom, ekofašisti jedni.
    publikované: 24.02.2007 07:10:38 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. asfaltova lobby
    Ked si niekto mysli, ze v Bratislave je vela aut, asi este nebol v New Yorku. Na Slovensku je 4 krat menej aut na obyvatela ako v zapadnej Europe. Nehovoriac o Amerike, kde je kvoli nizkej hustote zaludnenia verejna doprava neprakticka a auto nevyhnutnostou.

    Ked su na Slovensku zapchy a problemy s parkovanim, tak vyslovene preto, ze je malo asfaltu, co je presny opak zaveru, ku ktoremu dospel tento blog.
    publikované: 24.02.2007 08:12:08 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. Ňujork, Ňujork, to je tam, čo im čudne padli dva paneláky?
    Že by zrovna ňujorská doprava mala byť pre svet vzorom, to teda nie je. Na hranici kolapsu sa udržiava len vďaka metru.
    V Bratislave už nemáš kde asfaltovať. Jedine že by si zbúral domčeky a to sme sa oblúkom vrátili k okrídlenej sentencii Henryho Forda z roku 1916.
    publikované: 24.02.2007 09:43:43 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Jo, idar, aby sme si raz a prevždy ujasnili
    Mám ďaleko od toho, aby som negatívne hodnotila akademika so sklonom k ekoskriniam, aby som k nemu vôbec zaujala nejaké stanovisko. Jeho záľuba za jeho prachy - jeho vec. Rovnako ako tucty šampónikov či maľovátiek.
    A tiež, aby bolo raz a prevždy jasné, toto tu NIE JE útok na autá a už vôbec nie na majiteľov áut. Autá sú fascinujúca vec, zhmotnený sen Da Vinciho, lebo už on špekuloval nad konštrukciou motora, niektoré sú dokonca pekné. Toto je predovšetkým o autách v mestách, o doprave v mestách a skorumpovaných byrokratoch, ktorí majú ľudí na háku. Aj tých v autách.
    publikované: 24.02.2007 09:55:23 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. offtopic
    publikované: 24.02.2007 09:58:59 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Plus k offtopicu Chossudovskeho
    publikované: 24.02.2007 10:03:20 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Fungujúca verejná doprava
    by bola riešením. Jej rozvoj však závisí na tom, čo uprednostnia aktuálni budovatelia. Veď spomeňme, ako dopadlo slávne bratislavské metro. Prachy boli - a zmizli. Viem minimálne o jednej podzemnej stanici, ktorá bola na papieri už postavená, ale v reáli nie.
    S ohľadom na preferencie doterajších budovateľov preto neprekvapuje potreba vlastniť a hojne užívať vlastné približovadlo.
    Musí sa to zmeniť - to naše už dosluhuje. Ema, kedy spravíme demonštráciu za vzkriesenie verejnej dopravy?
    publikované: 24.02.2007 10:13:01 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. hmm, idar
    bola som sa presvedčiť v kúpeľni. Nie som .... - čo-to dokúpim a bude zo mňa ženská :-)
    publikované: 24.02.2007 10:30:21 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. Syska, kým tu budú takíto radní páni
    http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/generate_page.php?page_id=6691
    pôjdem ja radšej namiesto koordinovaného šaškovania pred skorumpovaným magistrátom - pestovania zdania demokracie - pulírovať vo voľnom čase liptovskú chalúpku.
    A takí radní páni sú tu stále.
    publikované: 24.02.2007 11:31:29 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Ozaj, v článku je
    update.
    publikované: 24.02.2007 11:33:28 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. demokracia ja v nevýhode,
    jej novinári všetko vyšťúrajú a vykvákajú, ako potom prekvapivo "zneutralizovať" iránske nukleárne zariadenia?
    ::
    BTW, prečo ten vojačik s kalachom má akúsi čiernu burku na kotrbe, Allah mu to nakázal, alebo sa hanbí? Ved je medzi svojimi, né?
    Za 5 mŕtvych a 15 zranených môže ofkórs Izrael, že?
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/829675.html
    publikované: 24.02.2007 11:34:11 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Prichádza jar, ema
    správanie toho červeného káčka je pochopiteľné. My predvídavejší sa takýmto situáciám vyhýbame použitím paliva obohateného brómom.
    Podarilo sa mu úspešne zavŕšiť výstup k vrcholu?
    publikované: 24.02.2007 11:34:33 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. tak pred demonštráciou
    za dopravu zorganizujme menší prievan. Akože sa to? Aha, defenestrácia :-)
    publikované: 24.02.2007 11:36:56 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Samozrejme, kriq, že za katastrofálnu
    situáciu v Pásme Gazy aj na Západnom brehu môže Izrael. Celá jeho politika smeruje k tomu, aby k takým treniciam dochádzalo a v úzkej spolupráci s USA a západnými vládami prelezenými sionizmom žne pri vraždenom rozhuckávaní Palestínčanov, ako aj celého Blízkeho Východu úspechy.
    Zatiaľ.
    publikované: 24.02.2007 11:44:51 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Ty hneď všade, syska, vidíš je...
    ...dine lásku. Ja si myslím, že červený chcel sivého brutálne vytlačiť ako v sumo ringu a zaparkovať.
    publikované: 24.02.2007 11:49:05 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. By som musela
    chodiť so zatvorenými očami a inými zmylsami, aby som to nevidela.
    Ja tiež myslím. A totiž, že zníženie testosterónu by malo priaznivý účinok aj v prípade správnosti Tvojho uhla pohľadu.
    Napokon - som nevravela nič o tom, kam tankujem :-)))
    publikované: 24.02.2007 12:01:35 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. tie dialogy
    veducej so syskou mi pripominaju Nagyove telefonaty ...%-P
    publikované: 24.02.2007 12:06:24 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Tak o tom ja mám, syska, tiež príhodu
    Sme raz boli s Ivanom v horách, aj jeho tetičku sme vzali a tá potrebovala čosik z opla kombíku. Ivan jej dal kľúče, nech zbehne do doliny a zoberie si to. I sedeli sme na pníku, aj nám zima bola, lebo to bolo v januári a nakoniec sme tiež udreli do doliny a tá osoba sa tam celý čas pokúšala otvoriť tankovaciu nádrž. Ona je veľmi vytrvalá, ale vtedy ju už zmáhalo zúfalstvo.
    publikované: 24.02.2007 12:26:20 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Sinuhe, a čo Ty tu?
    Máš k téme dajaký konštruktívny návrh? Petícia? Demonštrácia?
    Ako nádejný poslanec by si nám mohol predostrieť Tvoju víziu riešenia mestskej a prímestskej dopravy, nech vieme, komu (ne)dať hlas.
    Ako námet by Ti mohlo slúžiť Fínsko (či Švédsko, už nepamatám, kerý z nich), kde je svojich "nútia" využívať MHD jej zvýhodňovaním, kvalitou a nízkou cenou.
    Čo to máš s tými telefonátmi? Ťa niekto obťažuje?
    publikované: 24.02.2007 12:28:18 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Sinuhe, mne pripomínajú Nagyove fotografie
    To som raz dávnejšie mala kolegu Nagya, konkrétne Tamása, ten mal asi ročného syna, bol na neho strašne pyšný a nosil nám fotografie, ako je malý Daniel vylezený na ružovom plyšovom mackovi, celé série takých fotografií a významne na nás mrkal, že To je chlap, čo?
    publikované: 24.02.2007 12:30:22 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Pomooooooc!
    A je to tu. Postrach mojich rodičovských povinností.
    Nadiktovať 5 viet s vybranými slovami.
    Teraz sa tu min. 3 hodiny neukážem.
    publikované: 24.02.2007 12:30:59 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. Teda ema!!!
    Minule som videla dodávku s nápisom BOH JE LÁSKA. Boh je vraj vo všetkom vo vesmíre. Tak jasné, že sa všade dá vidieť láska, nie? Kto ju nevidí, nemá Boha pri sebe :p

    A čo sa toho druhého týka - Tebe pohľad skreľuje spolužitie s kastrátom :p a Sinuheho, že má suku. Lebo náš Mikymauz.... ále, čo ho budem ohovárať. Ale fakt by občas lepšiemu sústredeniu pomohlo mať v aute zvukotesnú znehybňovaciu schránku na toho nadržanca.

    ešteže sa tetička nedobíjala do nádrže, ako onehdá jedna moja príbuzná, keď sa u nás zatvorila v šatníku. Šťastie, že to odniesli len dvere. Pri jej užívaní sily si viem živo predstaviť, ako mohla sekerka hravo preraziť tenkú vrchnú dosku dverí a zastaviť sa až o jej nohu.
    publikované: 24.02.2007 14:57:21 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Syska
    a krémiky si zarátala? Ne, no vidíš. Neboj, si ženská. Ináč by si na to reagovala úplne ináč;).

    Ema, o Železnej studienke my ty nič nehovor. Ja som sa tam totiž onehdá vyklubal na svet a porobil prvé krôčiky. To je môj plácek, tam ťa poľahky preščím;p. To s tou asfaltovou loby je ale svatá pravda. Veľmi dobre my tu vieme, koľko stojí km diaľnice. Aj to, že je to na Slovensku trikrát viac ako v Španielsku a skoro dvakrát viac ako hen v susednom Rakúsku, kde tých vrchov, a teda tunelov, veru menej nie je. Nezabúdajme, že budujeme kapitalizmus a veľa kvítkov sa chce v rámci vytvorenia hornej vrstvy v tejto navrstviť.
    publikované: 24.02.2007 15:58:17 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. Inak syska
    hento malé červené nadržané nie je Ford Ká, ale oplík corsík. Že si ty, potvora, myslela zase na niečo iné?! Som sa inak dopočul v automotoklube, že na takéto fenomény bróm vôbec nezaerá. Plecháči majú iný metabolizmus. Čo ale vraj dosť účinkuje, je nalepiť si dozadu takú rybičku z jednej čiarky. Do Paríža dnes večer nejdeš?
    publikované: 24.02.2007 21:15:23 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. Ako vidno na prvej fotografii,
    asfaltová loby nefunguje všade
    http://www.sme.sk/c/3163690/Bariera.html
    .
    Keď už nás asfaltka zas raz oftopikovo zaviedla do Palestíny, tu je odpoveď Izraela na vytvorenie palestínskej vlády národnej jednoty. Legalizácia krádeže súkromnej pôdy
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/829740.html
    Inými slovami, kopanec umierneným palestínskym politikom, ktorých sa potom obyčajní Palestínčania pýtajú, prečo by mali uznať štát raubírov.
    Som zvedavá, čo na to EÚ. Konkrétne Merkelka ako šéfka momentálneho predsedajúceho štátu, ktorá si dala za odvážny cieľ "vyriešiť" palestínsko-izralelský konflikt.
    publikované: 25.02.2007 07:03:26 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. A sa ešte pozrime v kresťanskú nedeľu
    čo nové v izraelských koncentrákoch
    http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=21642&Cr=palestin&Cr1=
    Možno Merkelka utrúsi pár eur na ich vydržiavanie.
    publikované: 25.02.2007 07:32:36 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. v tom haaretzi na boku bol zaujímavý odkaz,
    obrážťok sťa by z Grygoriy/artonovho obľúbeného hladkého-sladkého-snivého ARC-umenia; tak som tam klikol, no podraz, hnus, židovská šaľba:
    http://www.artdealer.co.il/product_info.php?products_id=353&osCsid=49a5582b54db95905f5b83c16b2e4aa2
    publikované: 25.02.2007 08:46:35 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. v kresťanskú nedeľu
    http://www.sme.sk/c/3164991/Izraelska-armada-operuje-v-Nabuluse.html
    ono totiž moslimové nedeľu nemajú a tak "pracujú".
    Židia detto...
    publikované: 25.02.2007 08:50:32 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. ema, Ty si zo mna spravila
    pravidelneho ciattela izraelskych periodik... :-) Pri patrani po fotke Olmerta, ktory podla vzoru Bush si pri navsteve vojenskych manevrov opakovane prilozil k ociam dalekohlad s nasadenym ochrannym krytom, aby nasledne statnicky pokyvkal hlavou a utrusil: "...enreic ot midiv" :-) som natrafil na zaujimavy clanocek, s este zaujimavejsou poslednou vetou ... http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3368653,00.html
    publikované: 25.02.2007 08:57:54 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. Kriq, je to tam ako vo varšavskom ghete
    http://fcit.usf.edu/Holocaust/resource/gallery/G1941WGU.htm
    Teror ozbrojenej armády a HLAD.
    Varšavské gheto a palestínske koncentráky vytvorené Izraelom. Presná analógia.
    publikované: 25.02.2007 09:06:49 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. :-))) ema :-)))
    pri pisani mojho prispevku o tom, ze mi Tvoje dialogy so syskou pripominaju telefonaty poslanca Nagya ("cervene kacko vytlaca siveho ..." a pod. sifry), som prehliadol, ze si svoj clanok medzitym obohatila o nove fotky ... :-) Beriem s5 s tym posrancom, uz mi je to jasne!!!! :-)
    Inak moj navrh na riesenie dopravy v BA je jednoduchy: metro a nic ine nez metro. A serie ma, ked papalasi z magistratu nam tlacia do hlav kaleraby, ze na to nie su peniaze. Treba: 1/ menej kradnut 2/ menej kradnut 3/ vypracovat plan metra a zacat (vzhladom na stav financii) stavat najprv jednu trasu (trebars z Petrzalky do centra) a postuopne dobudovavat. je to beh na dlhe trate presahujuci niekolko volebnych obdobi (a to je jedina "nevyhoda" tohto postupu). Aj v Prahe tak zacinali a ked dokoncili prvu trasu metra, (v tom case som v Prahe zil) tak blbeckovia vykladali o tom, ze cely svet sa Prahe smeje, ze maju "minimetro". Postupne ho budovali (a buduju) dalej a dnes je prazske metro jednym z najkrajsich a najlepsie fungujucich na svete. Problem nevyriesia ziadne "zrychlene elektricky" ci podobne rychlokvasene nahrazky, ktre nam BA magistrat podsuva. Nie sme taki bohati, aby sme si mohli dovolit "lacne" riesenia.
    publikované: 25.02.2007 09:11:26 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Sinuhe, ešte k téme dnešnej izraelskej "operácie" v Nábuluse
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/830273.html
    xxxx
    a k tomu pár historických záberov z varšavského gheta
    --- kde sa vyskytuje termín resistance fighter
    http://fcit.usf.edu/Holocaust/gallery/18188.htm
    kým na Palestínčana v rovnakej situácii sa použije termín terorista
    .
    --- kde tiež okupačná armáda odstavila elektrinu, vodu a plyn
    http://fcit.usf.edu/Holocaust/gallery/46202.htm
    a si pripomeňme vybombardovanie jedinej elektrárne v Pásme Gazy izraelským letectvom v polovici minulého roka
    .
    --- kontrolovaný vstup do varšavského gheta
    http://fcit.usf.edu/Holocaust/gallery/p408.htm
    a nezabudnime na brutálne čekpointy na vstupných miestach do gheta vytvoreného Izraelom pre Palestínčanov
    .
    Likvidácia domov vo varšavskom ghete
    http://fcit.usf.edu/Holocaust/gallery/p438.htm
    a spomeňme odpaľovanie a buldozérovanie palestínskych domov na palestínskych územiach okupovanom Izraelom.
    .
    TO je skutočná genocída, zavrieť do koncentráku skupinu ľudí kolektívne vinnú svojím pôvodom alebo náboženstvom a nechať ju tam zhniť.
    Keby pomalšie chápaví potrebovali ďalšie paralely, nie je problém.
    publikované: 25.02.2007 09:27:29 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. Poznámka špeciál pre kriqa
    Aj varšavské gheto malo svoju samosprávu.
    To len aby bolo jasno.
    publikované: 25.02.2007 09:36:28 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. Sinuhe, ak projekt presahuje obdobie, na ktoré bol
    byrokrat zvolený, jeho záujem oň sa blíži k nule.
    publikované: 25.02.2007 09:40:51 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. oprava: nie Olmert, ale Perec.
    publikované: 25.02.2007 09:44:44 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. a este k asfaltu:
    Pri projektovani metra treba v okrajovych staniciach mysliet aj na zachytne parkoviska. Cezpolni sa dopravia na okraj mesta autom, a potom pokracuju metrom. Funguje to takto vo svete v mnohych mestach k vseobecnej spokojnosti.
    publikované: 25.02.2007 09:48:40 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. idar
    včera večer som mala iný program. Keby si menu poslal.. Možno by som ho prehodnotila :p
    Ale asi nie, lebo ešte nemám veďvieščo.

    ema, do prčic! nemohla si dať lepšie fotky? Teraz to vyzerá, že som blbá.
    Ale ten šedý je pežotík, všakže?

    Sinuhe, poď do trojky a máš môj hlas. Len ešte čo-to vyjasníme. Napríklad, či nemáš námietky voči civilnému sobášu :-))

    Mohol by mi niekto múdrejší dovysvetliť to s tou rybičkou? Prosím.
    publikované: 25.02.2007 09:59:10 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Hej, Sinuhe, videla som tú fotografiu
    Ale iné je v texte zaujímavé:
    "Zábery vznikli na pracovnom výjazde zamestnancov ministerstva obrany k hraniciam židovského štátu, kde im nový šéf izraelskej armády Gabi Aškenazi ukazoval, ako prebieha vojenské cvičenie na území sporných Golanských výšin."
    Nebyť fotografie, nepadne o izraelskom vojenskom cvičení ani slovo. Zato média vrešťali, že "sýrska armáda posilňuje svoje pozície v pohraničí." Ni slovo, že šlo o reakciu na typickú izraelskú militaristickú provokáciu.
    Ak Izrael zaútočí na Sýriu, znovu to bude sionistickou históriou prezentované, že "Izrael sa len bránil", lebo cudzie vojská boli "na hraniciach".
    publikované: 25.02.2007 10:01:01 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. A posledná poznámka k paralele varšavského gheta
    a koncentrákov Pásmo Gazy a Západný breh:
    Ukrutnosti vo varšavskom ghete sa udiali počas totálnej vojny, kedy sa nikto k nikomu nesprával zrovna džentlmensky, lebo taká je už vojna a kto po nej veľmi túži, bude si môcť jej pachuť odskúšať na vlastnej kožke. Tak to už na tomto svete chodí.
    Izraelský teror na okupovaných palestínskych územiach a Pásme Gazy sa deje v čase, kedy militaristický Izrael blábolí o "mierových rokovaniach".
    publikované: 25.02.2007 10:06:51 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. Syska, ja neviem, či to bol pežot
    ja su ako z toho vtipu, čo prišiel chlapík do autobazáru:
    - Chcel by som auto.
    - Aké?
    - Červené.
    - No dobre, ale akú značku.
    - Trebárs BA263CC.
    publikované: 25.02.2007 10:15:18 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. by the way
    dnes je degustácia vín vo Viničnom ;)
    publikované: 25.02.2007 10:25:35 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. den otvorenych dveri
    Dobry den vsetkym prosim Vas, Ema a Cyrano, mozete sa mi ozvat na mail havran_michal@yahoo.fr
    vdaka. Pekny den
    publikované: 25.02.2007 12:00:01 | autor: havran michal (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. Pán Havran, večer sa Vám ozvem.
    Tiež prajem príjemný deň.
    publikované: 25.02.2007 13:54:32 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. Ema
    nerúcaj mi ideály :p
    :-))
    publikované: 25.02.2007 14:06:49 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. A ešte
    čosi - dnešná časť biblických mýtov by sa Ti mohla páčiť. Najmä záver.
    publikované: 25.02.2007 14:09:10 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. Ach jaj dámy
    tá šedá obeť je predsa Renaultík Meganík a keby mal na riďke nalepenú tú rybičku, čo si ju tam dávajú bigotní kresťani, nič by sa mu nebolo bývalo stalo. A to ošarpané gymnázium, pred ktorým sa celý ten harásment odohráva, je predsa...sa treba vedieť vo svete orientovať, treba!

    Inak ema tam hore utrúsila všeobecne prehliadnutú poznámku, že niektoré autá možu byť aj pekné. Áno môžu, napríklad toto. Božská jednoduchosť. By som si to prosil pod stromček. A nemusí byť červené.
    http://www.youtube.com/watch?v=9LjYAwJltlk
    http://www.alfa8c.ch/#
    publikované: 25.02.2007 14:41:37 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. idar
    Ty nemáš na alfu8c?
    Hádžem spiatočku.
    A tá ošarpaná búda predsa nemôže vynikať pri susednej. To všetci chápeme a uznávame.
    publikované: 25.02.2007 15:15:46 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. Čo si syska
    Jasné, že mám! Len by mi potom už nevystalo na benzín. Tak buď prispeješ, alebo budem musieť ešte nejaký ten pátek napchávať štrimflu.
    publikované: 25.02.2007 16:11:20 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. A keď už sme pri takej
    interesantnej a hlbokej téme, položím do nášho vyberaného pléna provokatívnu otázku. Čo je drahšie, autá alebo baby? By som bol rád, keby sa k tomu vyjadrila predovšetkým emele.
    publikované: 25.02.2007 16:27:07 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. Keď to nebude
    príliš dlhá trať, prispejem. Kobylkovskou silou. Nebolo by to prvý krát.
    Špecifikuj "drahšie"
    Kus od kusu?
    Ale pravdupovediac, babu som ešte nekupovala, tak neviem.
    ...
    Emele bude vedieť viac, ako vždy. A kde je vôbec?
    publikované: 25.02.2007 17:58:17 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. vidim, idar,
    ze mame spolocny predmet obdivu. Inak ja by som sa uspokojil aj s Brerou alebo v krajnom pripade aj AR 156 Sportwagon Q4 ... :-) ale tiez este musim trochu setrit ... :-)
    publikované: 25.02.2007 21:11:56 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. krik,
    cital som tvoje dnesne prispevky v smetiarni. Ty si (zjavne pod vplyvom dnesnej ochutnavky vin) nejako malignizoval ... :-( Tvoje "argumenty" boli vyslovene gumene nechutne a neludske ...
    publikované: 25.02.2007 22:04:52 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. Sinuhe, Brera je už dizajnová sračka,
    odfláknutá robota. Vidno, že po odchode Waltera DeSilvu sa tam postupne chopili diela samí netalentovaní dizajnéri. Skôr odporúčam GTčko, to je ešte štýlové auto. Ale hento 8C musím mať za každú cenu. A viem aj ako na to! Zredukujem výdavky na ženské;).
    publikované: 25.02.2007 22:46:37 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. sinuhet
    debatuj tam, nie tu.
    Ochutnávka vo Viničnom bola ale skvelá
    publikované: 25.02.2007 22:51:34 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. Idar, tento tvoj výdavok na ženskú
    publikované: 26.02.2007 09:40:50 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. Co to zase USA nepodpisali, a ani POL a ROM
    http://www.lemonde.fr/web/portfolio/0,12-0@2-3210,31-870333@51-870100,0.html
    publikované: 26.02.2007 11:00:11 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. No čo, Cyrano, iní podpíšu
    a budú to rozhadzovať na obývaných územiach aj tak. Aby znížili skladové zásoby. Dnes odišiel do Libanonu tím slovenských chirurgov špecializovaných práve na sanáciu zranení, čo v Libanone spôsobujú stotisíce izraelských kaziet z kazetových bômb. Neviem, či so sebou vezú aj zásobu nových nôh, slepí podporovatelia izraelského militarizmu by mohli venovať vlastné. Len libanonským deťom budú asi trochu veľké. jedine že by poslali aj od svojich detí.
    Ozaj, všimol si si, ako Cheneny behá po Blízkom Východe ako s nasolenou riťou? Včera mestský paštátik Omán krížom cez záliv presne oproti Iránu, dnes prepadovka v Pakistane zdvihnúť trochu Muššaráfovi mandle ... táto hyperaktivita mäsiara ľudí Cheneyho nič dobré neveští.
    publikované: 26.02.2007 12:36:26 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. Nevhodné správy
    publikované: 26.02.2007 13:07:36 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. pekný obrázok
    mi to pripomenulo - mali sme susedu, pipku, čo raz prekrížila jazdnú dráhu električke. Keď som sa jej pýtala, ako to, že ju nevidela, povedala, že mala mokré vlasy a na hlave uterák :-))

    Ema, všakže nás tu nenecháš zase bez dozoru a nepreletíš do iného kŕdľa? Čo myslíš, vydrží emele trucovať dlhšie, ako ja?
    publikované: 26.02.2007 14:48:02 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. Bratislavska vrchnost neschvalila hlavneho architekta
    Zaujima ju len vlastne brucho
    publikované: 26.02.2007 16:27:10 | autor: AA (e-mail, web, neautorizovaný)
  73. AA
    s tym architektom mas stare info. Teraz je tam Slachta a jeho vizie su celkom prijatelne, aj ked pravomoci ziadne.
    S druhym bodom nebudem polemizovat - az tak hlboko nedovidim.
    publikované: 26.02.2007 19:13:32 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. AAbelovič, Bratislava má hl. arch., ako ťa už upozornila syska
    ale nemá územný plán, lebo návrh nebol schválený a ktovie, kedy bude
    http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/generate_page.php?page_id=4383
    .
    nebol schválený pre toto
    http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/generate_page.php?page_id=6288
    len je otázne, či je lepšie nemať žiadny ÚP ako mať ÚP, ktorý nie je ideálny.
    publikované: 26.02.2007 20:00:27 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. Syska, to závisí od toho, čo si emele-e vyviedla
    Ja do vás nevidím ako do chudej kozy a ani nechcem:p
    publikované: 26.02.2007 20:08:37 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. a v koho záujme je mať
    územný plán?
    Bez neho sa vraj ľahšie zhmotňujú aj tie najdivokejšie predstavy investorov.
    publikované: 26.02.2007 20:14:15 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  77. za komancov
    sa planovanim rozvoja Bratislavy zaoberal cely jeden podnih : UHA (Utvar hlavneho architekta Mesta Bratislavy). Sidlil presne na tom rozkosnom miestecku, kde dnes "zapusta korene Riverpark".
    publikované: 26.02.2007 20:51:56 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  78. Porovnanie Zapadneho Brehu s Varsavskym Ghettom
    Nemecka operacia v zidovskom Varsavskom Ghette 1943
    http://fcit.usf.edu/Holocaust/resource/gallery/G1941WGU.htm
    Izraelska operacia v palestinskom Nabuluse 2007
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/6395765.stm
    publikované: 27.02.2007 09:16:27 | autor: xxxxxx (e-mail, web, neautorizovaný)
  79. V pitvore bola technická prestávka,
    ale sneh na Shawhanovom aute zostal neodhrnutý.
    A ani posolené nie je, aby sme sa nepošmykli na komunálnej kritike.
    .
    Sinuhe, ten UHA zastrešoval aj prístavbu SNG, ktorá bude zrejme fascinovať ďalšie a ďalšie generácie.
    publikované: 27.02.2007 09:54:04 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. Genocída mestskej zelene?
    To čo je prekristovemuky za terminologickú masturbáciu v tých br. novinách? To nám zase boli páni ochranári asi nadrogovaní...
    publikované: 27.02.2007 10:16:18 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  81. Zrejme im návrh ÚP siahol na divoké záhumienky
    pri lodenici pod Družbou, kde si pestujú gandžu.
    publikované: 27.02.2007 12:40:01 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  82. Ináčky, si myslím, že Bratislave by najviac prospelo,
    keby funkciu hlavného mesta plnila napríklad Banská Bystrica. Alebo Košice.
    publikované: 27.02.2007 12:44:03 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  83. A to je ofšem
    veľmi citlivá otázka, pretože sa tu jedná o unikátnu odrodu bratislavskej gandže, tzv. bagandžu.

    A to prečo? Aby sa všetci tí tvoriví obertajtrlíci odsťahovali naspäť, odkiaľ prišli?
    publikované: 27.02.2007 13:07:35 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  84. Bolo by možné zbúrať hrad a parlament
    a sochu viemektorú predparlamentnú pretaviť na päťdesiathalierniky.
    Velice by to osviežilo environment.
    .
    Byť hlavným mestom je pre Bratislavu s jej slížovitou polohou medzi Dunajom a Karpatmi proste veľa. Ta nech si ide hlavné mesto niekam, kde sa môže rozťahovať na všetky svetové strany bez zahusťovania výstavby a zelení s ich bagandžou nebudú musieť rozdupávať genocídny ÚP.
    publikované: 27.02.2007 13:20:19 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  85. ináčky si myslím to isté
    a už dávno. Bratislava mala ostať obyčajným mestom a hlavným mnestom by mohol byť (od západu na východ): Praha (už hlavným mestom bola, ergo majú v tom prax, vybudovanú infraštruktúru, je to krajšie mesto ako BA a teda ďalším zohavením utrpí menej ako BA, a napokon: Vyhoidňare, ktorí tvoria väčšinu bratislavských politikov beztak vždy radšej pokukovali po fleku v Prahe, ako v Bratislave); Trenčín (tiež má hrad a krajší), Nitra (má hrad aj arcibiskupa a podobné rekvizity plus tradíciu až do Veľkľj Moravy), Banská Bystrica (bystričania vždy chceli byť hlavným mestom, majú to mať), Košice (vždy si mysleli, že SÚ hlavným mestom Slovenska a pupkom sveta : majú to mať! ) :-) Toto hovorím ako bratislavčan, ktorý na mestských cintorínoch môže ukázať hroby troch predošlýcvh generácií ... nechcem BA za hlavné mesto SR...
    publikované: 27.02.2007 15:00:37 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  86. a prečo to sťahovanie
    vlastne zakapalo? Pred časom to bolo na spadnutie - hl. mestom mala byť BB. Alebo si zle pamätám?
    Tu sa to ozaj nemá kde rozrastať.

    Mimochodom, Sinuhe, trojka je uz splnena. Projekty na metro boli vypracovane uz daaaavno a pokracovanie vdaka nedodrzaniu prvych dvoch bodov do stratena. Myslis, ze niekto vobec bude schopny si odopriet novu karu a splnit prve dva body?
    publikované: 27.02.2007 15:41:42 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  87. Problémy s prihlásením vozidla
    Pre tých, čo kupujú nové auto , a majú obavy zo strašnej byrokracie, pripraviť sa na úradníkov na internete určite pomože keď sa pozriete www.povinne-zmluvne-poistenie.sk/prihlasenie-vozidla Je to nekomerčná stránka s výbornými informáciami
    publikované: 12.04.2008 21:11:35 | autor: Douty (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014