Ema

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Vybývaná planéta 2006

Raz musíme odísť

Svetový fond na ochranu prírody (WWF) zverejnil správu Living Planet 2006.  Grafmi a tabuľkami ilustruje známy fakt, že nás je veľa a sme žraví. Nič nové. Sapient sa stal sapientom tým, že sa naučil využívať zdroje a iný už nebude. Silná dávka pesimizmu z tejto podstaty človečenstva sa dá nájsť v poslednej H.G. Wellsovej knihe Rozum v koncoch vydanej na konci WW II a skeptický k budúcnosti ľudstva je napríklad aj astronóm Martin Rees v knihe Naša posledná hodina. A to ju písal pred dobou temna - skôr ako US boj proti terorizmu získal rysy psychiatrickej diagnózy. 

Správa WWF rozoberá scenáre vývoja a navrhuje možné riešenia. Sú výzvou pre politikov, ale aj tých je veľa a sú ešte žravejší, pretože sú koncentrátom najodpornejších ľudských vlastností. Ťažko od nich očakávať zeleno osvietené skutky.

Hlasné bububu o tom, že sme si svoj modrozelený domček už takmer vybývali, má potenciál nahnať v rozvinutých krajinách do parlamentov zelené strany. Keď však začnú ochrancovia prírody politizovať, trčí z toho totalita. Vznik globálneho kolektívu amišov rýpajúcich sa v biozáhradkách a oslavujúcich po večeroch biodiverzitu. Zelení komisári dostanú svoje okrsky, nadiktujú povolenú spotrebu energií a naša zachránená, trvalo udržateľná planéta sa bude veselo gúľať vesmírom na veky vekov amen.

Lenže - nebude. Mliečna dráha sa zrazí s galaxiou v súhvezdí Andromedy, ale to už budeme musieť byť het. Lebo dávno predtým nebude vhodná pre život.

Odídeme. Na tejto planéte sme vyrástli zo zvierat a tu sa budeme musieť rozhodnúť, kam patríme. Či medzi zvieratá, ktoré tu všetky vyhynú, alebo medzi rozumné bytosti schopné prekročiť hranice biológie. Inej možnosti niet.

Nemôžeme sa vrátiť do jaskýň. Môžeme drancovanie zdrojov spomaliť a získať čas. A raz prevždy sa zmieriť s tým, že naša budúcnosť je inde.

Záber zo stránky NASA.


Geo | stály odkaz

Komentáre

  1. ticho.
    Táto téma tuším necháva každého ľahostajným. Pán doktor, každý ma ignoruje. ... Ďalší prosím.

    Čože už my starí. Ale aby to vás mladých raz nemrzelo.
    publikované: 25.10.2006 20:55:14 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Trochu veselosti
    do planetárneho trúchlenia
    http://www.sme.sk/c/2967722/Nasa-trpezlivost-nie-je-nekonecna-odkazuje-Bush-irackej-vlade.html
    K znivočenej biodiverzite: Šunkes zatiaľ nevyhynul, a to ma upokojuje. Aj Mikymauz určite žije, aj Bonifác, aj bílí sloníci. Len Stanka som tu už dávnejšie nevidela.
    publikované: 25.10.2006 21:11:57 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. no
    toto uz je ine kafe tema, nie taka malinova ako ta ostatna :)
    to prekrocenie biosu bude podla mna zalezitostou dnesneho cloveka uz len z casti. myslim, ze uz je len otazkou casu, kedy sa malilinke kvantitativne zmeny v strukture homo s. s. preklopia v zmenu kvalitativnu a smer vyvoja technologie nam nasepkava, ze to pojde tade. jediny problem bude v tom, ake pravidla sa stanovia pri vybere vyvolenych samcov a samic. o co stavka, ze tam nic racionalne nenajdeme?

    dnesny stav a nastupeny trend mozno zhodnotit slovami environmentalistu Otisa z nezabudnutelneho kultoveho snimku Devils Reject, ktory to v vytmavil Captainovi a Baby: 'No fucking icecream in your fucking future!'
    publikované: 25.10.2006 21:22:55 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. tradične mimo
    Ahoj ema, reflektor na motochode svieti. Fakt. Práve som šla okolo.
    publikované: 25.10.2006 21:38:48 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Záber zo stránky NASA
    ale USA na snímke Zeme nie sú...Ešte že si vybrala takú, kde má Izrael jasné nebo nad sebou :)
    publikované: 25.10.2006 22:12:56 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. kriq
    všimni si, že islamofašistka Ema vybrala záber, kde v prostriedku sveta je Medina, mesto kam sa Mohamed a jeho stúpenci presunuli z Mekky, čo bol začiatok slávnej expanzie ich náboženstva do takmer celého vtedajšieho sveta. Ktovie čo nám tým chcela povedať.

    Alebo je stred sveta ešte trochu viac vpravo, pri tom ropnom vrte?
    publikované: 25.10.2006 23:50:37 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. zaber je z NASA,
    takze sa necudujme :o)))
    cast koranu, ktory Mohamed napisal v Mekke je vraj velmi pekna a mierumilovna. V Medine ho zacali prenasledovat a bol vystaveny fyzickemu nasilu a to zanechalo nasledky aj na korane pochadzajucom z tejto casti jeho obdobia.
    publikované: 26.10.2006 00:50:26 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Pevne fundamenty
    tej psychiatrickej diagnozy boja proti terorizmu by som hladal tiez uz zmieneneho H.G. Wellsa. Nie, nenarazam na Morlockov a Eloiov, to sme uz rozpitvali dost. Starsi presne vedia, buhehehe, kam mierim. Na onu znamu rozhlasovu adaptaciu vojny svetov z r. 1938, ked nejminaznevice polovica amikov posluchacov spanikarila po rozhlasovom prepadnuti ufonmi. Jaj jaj, to boli este stare dobre casy... Coze? Presne ako dnes, nezda sa? Vtedy to bol pripad ojedinely, dnes kazdy den CNN, FOX, ze jo. Zvlastny narod tito amici. Akysi Adolf to vtedy oznacil za dekadenciu demokracie. Nado dalsje primeri?

    Inak tema ema je to pekna, taka poucna. Hlavne ked tie stlpiky so spotrebou vody porastu vyssie a kruzky pod nimi sa zafarbia do karminovo cervena. To potom potecie penez a krvi, to bude mela! Takze ja egal to beriem takpovediac striktne eschatologicky, ziadne abstrakcie vazeni...
    publikované: 26.10.2006 01:12:19 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Odist, odist,
    ale ako? Drvivu vacsinu ludi vesmir vobec nezaujima. Hviezdy su pre nich prilis daleko a buducnost straca zmysel smrtou ich krehkych tiel. Radsej sa hrabu v blate, v ktorom vyrastli, nez by vzhliadli k oblohe.

    Skor ci neskor sa stane osidlovanie vesmiru nevyhnutnou pre prezitie ludskeho druhu. Ale ked si to ludia uvedomia, mozno uz bude prilis neskoro vyvijat potrebne technologie alebo budeme mat jednoducho prilis malo zdrojov na to, aby sa tak epochalny projekt dal uskutocnit. A pritom je to vsetko len otazka vole dat dokopy a investovat potrebne zdroje.

    Podla Josepha Stiglitza z Columbia University (neodpustim si malu reklamu mojej skoly:-) sa straty americkej ekonomiky kvoli vojne v Iraku pohybuju od jedneho do dvoch bilionov dolarov. Pre porovnanie, program Mars Direct, ktory by mohol odstartovat kolonizaciu Marsu, by stal odhadom 30-35 miliard dolarov. Patdesiatnasobne menej ako jedna z mnohych zbytocnych vojen, ktore vedieme sami so sebou.
    publikované: 26.10.2006 03:20:12 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Vypita planéta.
    Když hledím večer na nebe ze spodu,
    dumám zdali ve vesmíře, hospodu
    mají lidičky co tam někde žijí
    a zdali taky řízné pivo pijí.

    To své usrkávám jen tak pomalu
    pod širé hvězdy s ním vyjdu ze sálu,
    na nebi když pijíc hlavu zakloním
    Vlasy Bereniky zakryl náhle stín.

    To bílí sloni naspátek se vrací,
    z kozmické poutě přilétaj jak ptáci.
    Já bláhově volám zdali nevědí:
    točí Staropramen v Malém Medvědi?

    Neslyšně plují oblohou, neví nic,
    zamávám jím jen, když zajdou za Měsíc.
    To by mi spad ze srdce kámen kdyby
    hospůdku měl Píchal v souhvězdí Ryby.

    Mám jestě spoustu otázek na vesmír,
    zdali tam taky mají pivní sýr,
    točí černý Kozel z černé díry ven
    nebo z tý knajpy uz nikdy nevyjdem?

    Musíme letět do dálek ke hviezdám,
    na Zemi na tohle nepřijdu nikdy sám.
    publikované: 26.10.2006 06:05:24 | autor: Bohouši (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Syska, nie je to od veci
    berme to ako učebnicovú ukážku plytvania zdrojmi.
    publikované: 26.10.2006 08:14:49 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. AT, veď nemusia odísť
    všetci. Sionisti nech zostanú a do skonania sveta nech si onanujú okolo "svojho Jeruzalema, v ktorý toľko úfali".
    Slobodní ľudia sa konečne zbavia absurdného vrešťania o "večnej obeti, ktorej stále niekto ubližuje", a ktorá smie v duchu náboženskej dogmy preklopenej do politiky okupovať, kradnúť a vraždiť.
    publikované: 26.10.2006 08:30:11 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Arton -> AT
    Pre buducnost lokalneho inteligencneho potencialu (zvaneho ludstvo) je treba zmenit ani nie tak Mars, ale same ludstvo.

    (povedzt to aj tym profesorom na tej institucii pre sirenie memov, co si ju spominal... nech sa ich efektivnost sirenia uzitocnych veci zvysi)

    V ostatnom s tebou prirodzene suhlasim.
    publikované: 26.10.2006 10:26:36 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Bravo majstre
    konecne ňáký strhujuci kulturny zazitok!

    Ja by som sa za podmienky, ze tych bilych sionikov fakt nechame doma, tiez pridal k vyletu na Mars. Je pre nas sice trochu maly, tak sa budeme riadit podla hesla, ze vraj dobrych ludi sa vsade vela zmesti.

    Len skoda, ze tie kurvy hasterive za nami naisto zase priletia. Sak viete preco...
    publikované: 26.10.2006 11:01:45 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. bohouši
    áno. Ďakujem v mene celého ľudstva za krásnu básničku.

    Vesmír je super. Mám ho rád.
    publikované: 26.10.2006 11:11:33 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Beriete aj domáce zvieratá?
    Však ich tu nenecháme s nimi?
    publikované: 26.10.2006 11:22:04 | autor: syskaaa (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Idar, tiež mám obavu
    že jedného dňa zaklopú F-tridsaťpäťkami na marťanské vrátka a v nemeckom dialekte ako odkaze na "naväčšiu pohromu v dejinách vesmíru" zavelia Cálenzíáberrršnel!
    publikované: 26.10.2006 11:30:49 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. syska, prekopírujeme
    naše zvieratká do titánu a budú si s nami užívať život večný.
    publikované: 26.10.2006 11:33:20 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. pŕŕŕ, nie tak zhurta
    vy si choďte, ja ostávam tu. Aj so zvieratami. Komáre, pavúky a bielych špicov si môžete zobrať. To určite, nechať im celú planétu... ešteže čo. Veď o to im ide. Čo si myslíte, na čo chcú osídľovať Mars? No predsa aby sa nás zbavili. A načo som ja celé leto polieval záhradu, ha?
    publikované: 26.10.2006 11:36:56 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. To myslis ema
    tu pohromu v WW2, ked ten batuska v dedinke na Ukraine smoklil po odchode Nemcov na miestnom cintorine,

    zmolil v rukach baranicu

    a vravel ku prichadzajucim cervenoarmejcom:

    "Vsak pockajte vy kurvy fasisticke, my s vasimi zidmi spravime to iste!!!"

    Ha?
    publikované: 26.10.2006 13:37:10 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. Ne
    .
    publikované: 26.10.2006 16:49:19 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Vy rozumni
    my povedzte jeden jediny dovod preco? Preco by sme sa tu nemali vyzrat, utopit vo vlastnych vykaloch a krvi? Preco by bolo "nevyhnutne" pre zachranu ludskeho "plemena" niekam sa stahovat? Na kieho Boha cokolvek z tohoto tu zachranovat?
    publikované: 26.10.2006 21:47:08 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Cyrano
    Tvoja úvaha je v podstate správna, ale má jeden háčik. Je to o rozhodnutí. Niekto to vzdá a utopí sa vo výkaloch a krvi. Niekto sa rozhodne to nevzdať a prenesie dilemu vzdať alebo nevzdať na ďalšie pokolenie. A takto to ide stále už veľa tisíc rokov. Aj medzi nami sú takí, ktorí to vzdajú, a takí, ktorí nechcú myslieť na to, že raz sa táto reťaz tak či onak preruší.

    Klasik Arton v jednej zo svojich kázní povedal niečo v tom zmysle, že ľudstvo je iba taká pleseň. Nepatrný povlak na povrchu malej hnilej planéty. Nuž, ale otázka je, či Rhizopus Nigricans alebo Mucor Mucedo vedia oceniť dobrý Cabernet Sauvignon alebo Rizling vlašský. Tak kde je vlastne pravda, priateľu?
    publikované: 27.10.2006 00:06:16 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. dnes som sa
    nechal zlákať na koncert starého Olympicu. Stručné sumárum: Okrem notoricky známych 6 hitov, ktoré nabitú ŠH na Pasienkoch dostali do obrátok to bolo utrpenie. Nedýchateľný vzduch (kedy tú hroznú búdu konečne zbúrajú?) a depresívne drásavé kakofónie z rokov 80-tych. Janda ako keby vyliezol zo stroja času. Roboti už jdou, roboti už tady jsou.

    Nie je nad MP3 ktoré si človek v kľude pustí z počítača pri práci... niečo príjemné ako napríklad latino speváčka z Kapverdských ostrovov Cesaria Evora: http://www.caboverde.com/evora/evora.htm
    publikované: 27.10.2006 00:14:42 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. to Cyrano
    fakt neviem, ci patrim k tym rozumnym, ale ja ziaden dovod nevidim. a je mi jedno, ci ma tu niekto obvini z pozerstva alebo ineho falosnictva. nie je jeden jediny relevantny dovod, na ktory by sme sa mohli odvolat. mozno boli v historii ludskeho rodu okamihy, ked mal moznost nastupit tu spravnu cestu (TAO), ale neurobil to. bodka. a teraz uz v podstate ani nezavisi od nas, co s nami bude. podla mna sme svoje sance prepasli.
    so let's go rock'n'roll
    publikované: 27.10.2006 00:40:05 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. jemine, to je depka
    budme optimisti. preto nadviazem na evakuacny plan. mozno sa tu bili sionici vyzabijaju. donohy. buheha a ostatne zvery predtym teleportneme k nam dufajuc, ze nepotvrdi stare zname - kto chce s vlkmi zit atd.
    publikované: 27.10.2006 05:26:34 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Cyrano, nám rozumným
    v zásade neprekáža, ak zostanete, vyžeriete a utopíte sa:p
    Nie sme mesiáši. Nebudeme ťahať z blata niečo, čo sa v ňom CÍTI dobre.
    publikované: 27.10.2006 06:08:51 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. syska
    vrúcna vďaka. Už sa učím vyť. (ako raz okolo roku 1988 napísal Nitriansky hlas do popisky pod obrázok dievčat, ktoré vijú vence: "Vyjeme vence, vyjeme.")
    publikované: 27.10.2006 07:16:08 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. Aha, ema,
    takze nadludia... A vraj ze rozumni...
    Je tu jeden paradox: nebyt toho vsetkeho, co Ta odtialto nutka utiect, tak nie je ani dostatok vedomosti a zrucnosti na zabezpecenie skutocnej unikovej cesty. Ergo: niet uniku - Utecu opat len ludia, aj ked si momentalne myslia, ze su nieco "nad". buhehe hat Recht. Iba sa to prehodi.
    PS: preco by sa ludia mali CITIT dobre, alebo zle v bahne a krvi? Zen.
    publikované: 27.10.2006 10:46:09 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Jak, nadľudia
    veď potenciálne rozumní sme všetci.
    Odísť budeme musieť kvôli planetárnej budúcnosti Zeme. Že jej deštrukciu sapient urýchľuje, je iná vec. Neviem si teraz narýchlo spomenúť na autora, ale v knihe o Zemi napísal niečo v tom zmysle, že je stará a chorá sama osebe, ale počínanie ľudí je ako keď pacient s rakovinou pľúc hulí dvadsať cigariet denne.
    publikované: 27.10.2006 10:58:15 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Nestava sa casto,
    ale tomuto naozaj nerozumiem: "Odísť budeme musieť kvôli planetárnej budúcnosti Zeme."
    publikované: 27.10.2006 11:31:21 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Cyrano
    čo je na tom ťažké? Budúcnosť planéty zem. Vidím temné, rádioaktívne bažiny zahalené jedovatým dymom...
    publikované: 27.10.2006 11:32:52 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Cyrano, vidím planétu
    rozpálenú Slnkom, z ktorej sa odparila všetka voda a potom zladovateľú guľu.
    Aha, veď je to naša stará známa Zem.
    A buď si istý, že som si to nevymyslela.
    publikované: 27.10.2006 11:36:42 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. Aha,
    uz som pochopil.
    Ak dovolite zhrniem.
    Buducnost ludskeho druhu je mimo tejto planety, pretoze tato planeta je odsudena na zanik: bud zanik na ludsky zivot vhodnych podmienok privodime my - ludia - alebo to tak ci onak v urcitom casovom horizonte pride tak ci onak, prirodzene.
    V poriadku, moze byt.
    Ale potom prichadza:
    "Odídeme. Na tejto planéte sme vyrástli zo zvierat a tu sa budeme musieť rozhodnúť, kam patríme. Či medzi zvieratá, ktoré tu všetky vyhynú, alebo medzi rozumné bytosti schopné prekročiť hranice biológie. Inej možnosti niet."
    A toto je celkom sranda. O ake prekracovanie biologie? Uz davno som bol na prednaske popredneho franc. biologa, ktory zavesil: geneticka manipulacia robi svojim sposobom len to, co je v ramci prirody tak ci tak za urcitych okolnosti mozne... Ze pravdepodobnost vzniku onych okolnosti je miziva nie je z pohladu biologie relevantne.
    Inac povedane: bud si uvedomime, ze vsetko co sa deje sa deje v danom ramci (priroda, a my v nej), a je OK, lebo je to mozne, alebo do toho zacneme montovat vselijake NADludske usilie, a to som teda zvedavy, kam Ta to ema dovedie, ked to domyslis v ramci tolkokrat deklarovaneho humanizmu do dosledkov.

    publikované: 27.10.2006 11:48:18 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. ale no tak
    cyrano. Myslím si, že pravdepodobnosť vzniku a inštalácie zubných implantátov z fajnových kompozitných materiálov je vo voľnej prírode nulová. Alebo iných umelých propriet. Čo ja viem, trebárs kardiostimulátorov. Hm? Je to prekračovanie hraníc biológie, i keď zatiaľ len také srandovné? A je humánne? Si toto ujasnime.
    publikované: 27.10.2006 12:01:14 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. jasne, ze je to prirodzene,
    teda z pohladu obycajneho cloviaka, nie nadludu.
    Ja som v tomto len periferne marxista.
    publikované: 27.10.2006 12:06:50 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. cyrano, ja neviem
    o akom nadľude hovoríš.
    Nechajme odpočívať v pokoji slovník na prach rozpadnutého aforistu Nietzscheho aj všelijaké -izmy.
    Mne sa voľakedy páčil pojem transhuman, lebo v sebe nemá kastovnícke nad a pod, ale tiež začína byť silne prefláknutý a celý transhumanizmus získava pachuť náboženskej sekty.
    publikované: 27.10.2006 12:23:04 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. nuz tak sme konecne
    dospeli k bodu, kde mame dostatocne odlisny pochop na potencialne plodnu debatu. V principe nevidim ziadny rozdiel medzi zubom zo zlata a kardiostimulatorom. Myslim si, ze rozum je tiez len prirodou dany organ, ktorym sa ma nase plemeno prebijat v zivote. Aj v prirode su viac menej zdatni jedinci svojho druhu, ako aj viac menej uspesne (v zmysle ovladnutia zivotneho priestoru, kontroly nad zdrojmi obzivy atd) npkd kolonie mravcov. Ak sa nam raz podari kolonizovat hoc aj ten Mars, nebude to nic nad nase prirodzene, biologiou dane, schopnosti a moznosti, nic nad-trans ci cojaviemcoeste ludske. Samotny cas (argument zelenych) je len kategoria NASICH vnemov.
    publikované: 27.10.2006 12:31:30 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. no dobre
    hlavne že sme to vyriešili.
    publikované: 27.10.2006 12:39:00 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. Technicke okienko
    Je piatok, co? Tak vsetci len vypisujete. To ako ma napredovat nasa draha kapitalisticka vlast, ked najvacsi inteligenti stravia 1/5 svojho pracovneho casu blogovanim, ha? Hanba vam priatelia!

    No a teraz uz k tym vyssiespominanym F25tkam. Su to len pomerne vydarene kopie JAKov141tiek. Amikom nech sluzi na zdravie a cest, ze si tentokrat licenciu od bratov rusov regularne kupili a neukradli to ako inak zvyknu. Ale ako zvycajne, vsetko ma svoj hacik a rusaci ich aj tentokrat prešťali na celej dlzke. Predali im sice dobru ale staru technologiu so vsetkymi jej vyhodami a nedostatkami. Sami uz v ramci "pragramu perspeknivnogo avijazionnogo kampleksa frantovoj aviaciji" davno vyvijaju nove sucko T50tku, ktore uz bude podla poslednych sprav za par mesiacov hotove a vsetko doteraz videne a slysene prechcie. No to sa uz teraz tesim na tie dlhe ksichty.

    Leťte vtaky nase ocelove, leťte v diaľ!
    publikované: 27.10.2006 13:01:49 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Ide sa na Mars
    Coze? Cyrano:"nie je ani dostatok vedomosti a zrucnosti na zabezpecenie skutocnej unikovej cesty." To co je zase za nezmysel. A to my nevieme, ze novy rusky raketoplan Clipper bude moct lietat aj na mesiac, ba co, aj na Mars? Ja uz som si prezieravo rezervoval vstupenku do siesteho sedadla. Soferovat sa mi nechce. Predo mnou bude syska a buheh a vedla ema. To aby ju buheh zase neobtazoval. Pilotuje stanko za asistencie kriqa. No zbohom!

    LEBO: aby som si splhol u pani veducej, ema ma zase a znova cirociru pravdu! Podla najnovsich informacii to vyziiira tak, ze sa to tu vsetko najprv vypari a potom co? No predsa zamrzne.

    Takze hor sa do Clipperu!
    publikované: 27.10.2006 13:03:02 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. Linky
    publikované: 27.10.2006 13:07:09 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. oné
    tao. Netreba akčne zasahovať do vecí, ktoré fungujú samé. Máme výkonné počítače, a preto čo? Môžeme kvákať na blogu. Len občas skontrolujeme, či nerobia psie kusy a či ich netreba umravniť.
    To sú F35. Možno ich objavíš niekde na sajte IDF.
    publikované: 27.10.2006 13:15:30 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. aha, toto je ono
    publikované: 27.10.2006 13:17:57 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. idar,
    hnusne ucelovo si okliestil moju myslienku v Tebou citovanom vyroku mojom. Ale je piatok, takze nevadi, a nadovazok bude pilotom stanko, takze kto sa smeje naposledy...
    publikované: 27.10.2006 13:20:50 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. A zase
    mas pravdu. Ja som sa pretukol, ale cele je to pochopitelne o F35tkach, sktratka a lietadlach s kolmym startom a pristatim (STOVL)...
    publikované: 27.10.2006 13:36:34 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. idar
    ruské kolmoštartujúce lietadlo je JAK-39, kópia to britských Harrierov. Nič novšie nemajú, len legendy o tom, že "čosi úžasné" vyvíjajú...
    MIG-29, Su-27 sú efektne sa predvádzajúce straré šunky s kôznymi figúrami ako "kobra" "zvon", ale v boji by ich americké "F" sundali na diaľku ;)
    BTW, Rusi ten Klipper tiež voľáko podozrivo dlho vyvíjajú a jeho zavedenie do praxe sa oddialilo. Načo aj, keď Sojuzy TM slúžia celkom dobre ;)
    publikované: 27.10.2006 14:20:11 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. jáj, už som na to prišla
    zľadovateľá guľa - ľad akože voda
    zmrznutá guľa - nízka teplota
    No tak si tam, idar, prehoď to druhé. Nech tam tých ľ nie je veľa.
    publikované: 27.10.2006 14:48:18 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. a už som dočítala
    aj to, čo si písal o lietadlách, lebo predtým som prišla len po štvrtý riadok odvrchu zľava.
    Raz som na leteckom dni videla SU29. Strašne rachotí.
    publikované: 27.10.2006 14:52:26 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Kriqu
    si vedle jak ta jedle. Ja som nehovoril o JAK39 al. JAK38, t.j. stary kram zo 70tych rokov, ale o JAK141 al. JAK141M! Takze si to dostuduj. A jedno si zapamataj: SU27 je v sucasnosti (odhliaduc od SU37 s vektorovymi motormi) najlepsia bojova stihacka ty chruno! A ja som spominal clipper, nie buran. Pretoze buran si ty a s tebou sa skutocne na faktickej urovni diskutovat neda. Promin mi ten ton, ale uz padim prec, tak nemam cas na zdvoriluostky.
    publikované: 27.10.2006 15:26:06 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. ema
    skor si myslim, ze si videla MIG29 al. SU27, lebo SU29 je lietadlo na nicenie pozemnych cielov, kt. sa v tychto koncinach moc nevyskytuje. Ale skriepit sa nebudem, bo chcem napisat nieco este k tej soe...
    publikované: 27.10.2006 15:29:41 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. lad c.9?
    zem ma zmrznut na lad cislo 9. tak to aspon pisu v jednej prirucke o mackach:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ice-nine

    p.s. diskusie o spickovych (vyvijanych) lietadlach na webe ma vzdy dostanu. tolko odbornikov so zarucenymi info nema ani FBS, NSA a samozrejme Shin Bet dokopy. vtedy zacinam tak matne tusit kto to tu hovori.
    publikované: 27.10.2006 18:41:54 | autor: emele (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. Fantomas
    .
    publikované: 27.10.2006 19:03:01 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. idare, klud!
    možno že ide o Jak 38 a nie 39, nepamätám si to, naposledy som videl to lietadlo na zadnej stránke L+K ešte za komančov. Su-27 sa možno doteraz najlepšie vykrúca pred kamerami, ale či je to najlepšia stíhačka pochybujem. Manévrovateľnosť stíhačiek bola rozhodujúcim kritériom tak v WW.II. a možno ešte za kórejskej vojny, vývojom rakiet v/v stratila na význame. Vo vietnamskej vojne nemali stroje UAirforce dokonca ani guľomety (čo nebolo celkom rozumné ;)
    Dnes stíhačky nebojujú "na vizuálny kontakt" len guľonetmi. O 10 rokov môžu lietať US bezpilotné stíhačky.
    Buran, ako rýdzu kópiu NASA raketoplánu som si nepomýlil s Klipperom, sledujem vývoj kozmiskej techniky. Pravda je taká, že Rui nemajú americké zdroje a meškajú (nie len tam!)
    publikované: 27.10.2006 19:51:18 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. kriq
    podľa Tvojej logiky dovedenej do konca vlastne na stíhačkách vôbec nezáleží, lebo ich aj tak niekto zostrelí navádzanou raketou, bez ohľadu na to, aké sú vrtké. Je to dosť blízke pravde. Ale predsa len občas dochádza k vzdušným súbojom a tam má Su-27 stále výhodu.
    publikované: 27.10.2006 21:25:25 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. Servus
    priatelu. Sa mi tak zda, ze tato tema tu nie je vhodna, ale sak co. Dobre pises, ale to mi je vsetko jasne. Tak este raz: SU27 (a hlavne teda SU37 so steahltom) je najlepsi stroj po stranke
    a) AVIONIKY (sam to priznavas) a ta nie je zanedbatelna ani v dnesnych casoch, keby nahodou doslo ku skutocnemu konfliktu a nie iba bombardovania slabych statov s 5km altitudy s flakovou protivzdusnou obranou, tzn. keby islo o skutocny takticky boj
    b) VYZBROJOU, raketky R-27, R-73, R-77 atd. s kratkym, medium, dlhym doletom s infracervenym al. radarovym riadenim;
    pre nezainteresovanych: utoci na teba spinavy amik al. krivonosak zozadu, ty vystrelis dopredu, raketka sa zvrtne a rozpleskne sa debilkovi na vizire... konecne nejaka spravodlivost! Krigu vynetuj si to, vsade pisu, ze su superior; imperialisti maju co dohanat, stale su len vo vyvoji
    c) RADIOLOKACIOU, vyhody elektronicky vykyvovaneho radaru a vyhladavacieho a sledovacieho infracerveneho systemu nemosim predsa vysvetlovat...

    Jednym slovom, veci sa maju tak, ze aj piloti F16 bez vysaciek ofsemze radi hovoria: "keby som to stretol vo vzduch, hned a zaraz sa katapultujem".

    A banalne fakty, ze staty ako India a Cina, ktore nie su gniavene zeleznou cizmou USA, nakupuju predovsetkym tieto lietadla (aj s licenciami). Preco, ved radi kupia vsetko ostatne dobre od amikov? Pretoze chcu mat silne vzdusne sily! A nie stare prditka F16tky, ktore ako napr. v Kuchyni si pridu zalietat, trocha zaprsi a oni:
    zmoknu, prechladnu a zdochnu... konec vojny.

    Este slovo naslovovzatych odbornikov: "Suchoj Su-37 je supermoderní varianta letounů odvozených od Su-27 s prvky STEALTH patřící k moderním strojům páté generace. Tento letoun disponuje systémem vektorovatelného tahu. Je mnohem obratnější a odolnější než všechny současné letouny světa."

    A na zaver este videoukazka:
    http://www.military.cz/russia/air/suchoj/Su_37/su37.mpeg

    A ked si pozriete priatelia (males), mozete ist spokojne masturbovat, co MY slovania dokazeme. Ved je to zdrave, teda vraj aspon proti rakovine prostaty.

    A tak sme sa dostali od vypitej planety az ku stihackam. To sme chceli?

    Spokojna, emele?
    publikované: 27.10.2006 21:28:46 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. No bratia
    ked ste skoncili, mozete zacat od znova. Pridavam este nejake videa. Je to znamenite, ale high-resolution, tak treba mat trosku trpezlivost.

    Citat:" Va vremje demonstraciji SUtridsjatsem ljotsik ispitatjel pradlazil svajim kalegom (kriq;) pravesti va vzduche ucjebnij boj. Zelajuscich primjet vyzov nenasljos ;)!. SU37, eto poveljitel neba..."

    SU37:
    http://www.aviapedia.com/category/fighters/su-37-super-flanker/

    SU27 and so on:
    http://www.aviapedia.com/category/video/sukhoi-family/

    Suchoj stranka:
    http://www.sukhoi.org/eng/gallery/?id=1318&gallery_id=99&cur_gallery_id=99

    Sa to veducej asi nepaci. Ale sa na nu muozem vzhladom na tie vyfabulovane mäkcene a zladovatele gule zvysoka vy...

    soko si vas vazim!
    publikované: 27.10.2006 23:22:19 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. Stanko
    a co sa tyka tej najdlhsej DNA, never spravam tohto typu:
    http://www.forbes.com/home/sciencesandmedicine/2006/07/12/dna-artificial-genes-codon-cz_mh_0713codon.html

    Sme sa dnes s tymi chlapikmi zoci-voci stretli a roztrhali sme ich do poslednych nukleotidov.

    Niekto iny tu ma stale prevahu, ziadni sionici, aby nevznikal pokriveny obraz. MY sa nebojime! To si navzdy zapamätaj, aby si sa mohol zahrabat 20 feet pod zem, keby raz prislo do tuheho...
    publikované: 28.10.2006 00:09:02 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. idar,
    obratnym a schopnym muzom budem odteraz hovorit Su37. na tvoju pocest.
    publikované: 28.10.2006 01:35:14 | autor: emele (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. Ale emele
    nebud blahova, my predsa uz davno mame 47-icky. Take s celkom malymi neposlusnumi kridelkami. A vraj my piloti tam mame velky komfort. Budiz. Nuzno video? Rad sprostredkujem. To by si sa ma dotkla s tymi 37-ckami...
    publikované: 28.10.2006 02:18:55 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. No dobre
    nic nevravis, tak poskytnem:
    http://www.patricksaviation.com/videos/Guest/222/
    A vies preco su tie kridla take protismerne?
    Nuz preto, lebo to je lepsie pre manevrovatelnost. Vlastne by take mali byt vsetky stihacky, len to nedokaze nikto tak vyrobit. Len MY...obratni a schopni muzi!
    publikované: 28.10.2006 02:48:09 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. Summa summarum
    No tak mame za sebou peknu nocnu vzdusnu ofenzivu. To keby si to nahodou TI s tymi unikatnymi ocelovymi vtakmi, zvedavo vykukajucimi o cele 2-3 centimetre viac ako vsetky ostatne, este rozmysleli...

    Moje oblubene video je mimochodom SU-33 Flanker-D on Admiral Kuznecov, hlavne kvuoli tomu stredozemskemu, ciernemu a cervenemu moru. Si to dam ako pozadie tusim. Na motivaciu k väcsim vykonom.

    To bude mat sefka rano radost ;).
    publikované: 28.10.2006 04:04:10 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. Su-47 Berkut
    Princíp okopčený z verzie USAF F-5 s negatívnou šípovitosťou krídla, odskúšané amíkmi pred cca 30-timi rokmi...;)
    ale i tak - dík!
    publikované: 28.10.2006 09:36:55 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. okopčený - neokopčený
    ako keby vývoj v každej technológii nebežal tak, že sa skúšajú optimálne riešenia a je jedno kto ich vymyslel. Aj amíci všeličo okopčili - počítače od Nemcov, vrtuľníky od Rusov... ale ide o to, kto ktorú technológiu kam dotiahol dnes. Prečo by aj Rusi nemohli raz mať niečo lepšie ako USA, je s tým taký problém?
    publikované: 28.10.2006 13:00:30 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. Nestresuj sa, idar
    moze byt, ze sa sefka uz neukaze :)
    (Odpust, ema, nealo mi :p )

    Tie ukazky boli uchvatne. Uz dlho tuzim zalietat si na ultralajte, na chvilku ovladol pocit, ze ani do stihacky by ma nemuseli dlho presviedcat.
    Este by som prosila prehodnotit zasadaci poriadok - buheh ma vedla seba nebude scet.
    publikované: 28.10.2006 13:42:26 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. Syska
    Co? Tak sa v mene vsetkych pritomnych prihovaram, aby si ju prehovorila. Ved co si bez nej pocneme? Alebo teda docasne prevezmi velenie. Chlap sef byt nemoze, vidis ako to konci...

    To s tym prehodnotenim zasadacieho poriadku TIEZ neprichadza do uvahy! Vy dve s emou spolu sediet nemozete. To by ste celu cestu kvakali o mackach, parfumoch, hercoch, deckach a tak, kto by to mal vydrzat. Si myslis, ze ideme s patronky na lafranconi? To bude cesta dlha, namahava! To si vyzaduje stabilnu konstelaciu. Okrem toho ja som clovek slusny, zakriknuty, to sa ema nemusi nicoho obavat. A zozadu ju bude aj lepsie pocut a bude moct aj s vacsim prehladom trieskat prisediacich po hlavach palickou trstenickou, ktoru tiez berieme zo sebou.

    Moj stryc ma dva ultralighty. Sam ich aj stavia a teraz ma uz aj letisko. Je to pekne len strasne pomale a nedaju sa s tym ani robit ziadne vyvrtky. Taky trabant vo vzduchu. Takze nema problema, rad sprostredkujem.

    Kriqu, moc nemachruj, lebo zacneme odznova;). To tiez nie je prve ruske lietadlo s forwardovymi kridlami. Len prve serii. Prototypov mali viacero, sa mi to teraz ale nekce hladat. Za krista si totiz neviem spomenut na stranku, kde to vsetko bolo. Ten koncept ma aj svoje nevyhody a nikde sa vlastne nepresadil. A jedno si zapamataj: rusaci uz od lavockina robia najlepsie fightery!
    publikované: 28.10.2006 15:36:51 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. idare/d, rusaci uz od lavockina robia najlepsie fightery?
    Prečo teda konštrukčná kancelária Lavočkin zanikla? :D
    publikované: 28.10.2006 17:57:00 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. Umrel
    .
    publikované: 28.10.2006 18:27:04 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. A neskuor
    ho znovuotvorili ako NPO Lavockin, ktore vyrobilo napr. sputniky a veselo a pri plnej chuti fici do dnesnych cias. Tak si rozmysli co napises...
    publikované: 28.10.2006 18:29:15 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. Ani nahodou sa mi nechce sefovat.
    Dobre teda. Ja ju presvedcim. No dajte mi trochu casu, nebude to lahke (duchov som este nevyvolavala).

    Jedno mi vysvetli, idar. Ked uz vraj buheh obtazoval emu, preco, preboha prave ja mam sediet s takym onee.. obtazovacom? Dobre si rozmysli, co povies, mohla by som sa urazit.

    Uz sa tesim na let. Opytaj stryca, dohodnem s Perinbabou, vypytam priepustku a idem.
    publikované: 28.10.2006 19:17:38 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. lavočkin
    matne si spominam, že robi/l nejake športove stroje, čosi ako Zlin-50...
    publikované: 28.10.2006 20:57:43 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. spomínal ma tu niekto?
    No teda Syska... to som si nezaslúžil. Bude mi potešením vedľa Teba sedieť. Ja že som niekoho obťažoval? Ja? Veď ja by som ani muche... ľudia, veď povedzte...
    publikované: 28.10.2006 21:26:53 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  73. Sa mi
    akosi neuchytil ten posledny prispevok. Jasne Syska, opytam stryca a ideme na vec. Len to nebude hned zajtra. Ale nezabudnem na to...
    publikované: 28.10.2006 21:59:06 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. Hurá
    aj buheh ide s nami ;)

    idar, vdaka, kamarat.

    Peknú nedeľu.
    publikované: 28.10.2006 22:14:37 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. Som to ja ale
    natvrdly, ale aj tak... tych videi je velmi veda, aj na tej aviapedii (tak kto ma zaujem nech si ich pozrie), nuz tebe kriq ale predsa este jedno, take instruktazne:
    http://www.aviapedia.com:8080/fighters/Mig-29/MiG-29OVT_Smotr.wmv

    A teraz uz konecne zmenme temu a dajme si nieco poetickeho, co by aj bauerka a hegerka mali velke problemy predstihnut:
    http://www.aviapedia.com:8080/fighters/Mig-29/MiG-29_S_chego_nachinaetsa_Rodina.wmv

    Som ti hovoril, ze buheh je clovek dobry, rozumny, nenasilny, skratka nasinec;). A nezabudaj na to, ze nejdeme z patronky na lafranconi. Cesta to bude dlha, namahava. Tak urob dost chlebickov a zarob limonadu!
    publikované: 28.10.2006 23:25:14 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. Ocividne
    to treba cele pretiahnut do adresneho riadku. Ked ja uz sa v tych technickych veciach nevyznam ;(...
    publikované: 28.10.2006 23:33:31 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  77. Ahoj, syska
    už su tady. Bolo tam chladno, spŕchlo a spoločnosť bola nejaká moc tichá.
    Yo, šéfka. Kocúr Šunkes odkazuje, že muhehe, už dávno sa tak nepobavil.
    publikované: 29.10.2006 10:08:06 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  78. Utekajme
    publikované: 29.10.2006 11:00:31 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  79. je symptomatické
    a dokonca by som povedal že aj typické a príznačné, že za článkom, ktorý sa vážne pýta, či sme my ľudia už celkom sprostí a ideme vybývať vlastnú planétu, nasleduje siahodlhá diskúzia a obdivné krochkanie o stíhačkách...

    Ďakujem priatelia, že so mnou rátate. Ja môžem sedieť hoci aj na Eminej bedni s marlborkami, Syskinej príručnej kuchynke, Šahrezádinej krabici s osami alebo trebárs aj idarovej truhlici s liehom, som skromný a vďačný. Ešte raz ďakujem.
    publikované: 29.10.2006 12:00:16 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. Nie, tam nie
    buheh. Pomágal by si ich.
    publikované: 29.10.2006 12:50:18 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  81. A na mojom liehu
    liehu tiez nikto sediet nebude! To by hlavne kriqa nastvalo. Opakujem, cesta to bude dlha, namahava. Ako by sa potom sustredil na stankovu pilotaz? Ha?
    publikované: 29.10.2006 13:52:14 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  82. no dobre
    tak ja teda postojím...
    publikované: 29.10.2006 16:49:07 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  83. ;))) No ťoťo
    by som ti priatelu skutocne neodporucal. Hlavne, ked stanko bude soferovat. Dobre teda, prvych 10'000 kilometrov ti laskavo dovolim sediet na liehu. A zatial sa hadam aj syska umudri. A ked nie, budes muoct sediet, ked my s emu pojdeme na palubu na fajcaaarsku.

    Nevymyslaj ty, radsej sa posad za knipel. Kriq ti rad pomoze vzacnymi odbornymi radami. Stanka aj tak vyhodime volakde za mesiacom, nech sa dalej vznasa vo vzduchoprazdne. My veru nie sme ziadni maslaci...
    publikované: 29.10.2006 18:29:30 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014