Ema

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Iránske Čičmany

Štyridsať kilometrov od Natanzu

Keď raz prídete do Isfahánskej provincie, odbočte z hlavnej cesty kúsok pred Kášanom - tam, kde je tabuľka Abyaneh - do Karkasských hôr. Nová asfaltová cesta vlniaca sa pomedzi topole vás zavedie do jednej z najstarších - a najkrajších - iránskych dedín. Jej história siaha až do éry Sásanovcov. Odvtedy je nepretržite obývaná a zachovala si svojrázny kolorit, vrátane pestrého oblečenia žien a starobylého jazyka dárí. Kým tam docestujete, môžete si naladiť Radio Darvish a popočúvať klasickú perzskú muziku.

Tam už je z nej kúsok vidieť. Časť Abyaneh je normálna moderná obec s domami ako všade inde v provincii, ale ďalšia časť je živým pokračovaním dávnej minulosti. Čosi ako naše Čičmany. Takto vyzerá okolie Abyaneh práve teraz, pretože som to fotografovala na jeseň. Listy tam žltnú a červenejú ako u nás.

Domáce panie v typických kvietkovaných šatkách. V Abyaneh už niekoľko tisíc rokov frčí vzor drobná červená ružička a neprevalcovala ho ani islamská revolúcia. O ulicu ďalej sme boli svedkami obecnej šarvátky. Akési uniformované chlápätko sa snažilo vnútiť miestnej nejak okolo sedemdesiatročnej dračici úradnú obsielku a dosť z neho lietalo perie. Náš šírázsky sprievodca nám povedal, že stará pani čosi nezaplatila a má byť poťahovaná po súdoch a práve vysvetľovala úradnému poslovi, že to sa teda sakra mýli a môže si trhnúť nohou. Nevieme, ako to dopadlo, ale podľa drajvu starej panej zrejme v neprospech moci úradnej.

Stará časť Abyaneh je červeno-ružová a keď svieti slnko, ostrá farba trochu žerie oči.

Poludnajšia abyanehská ulička. Všetci doma jedia kaškebadendžan.

Od červených domov sa odlišuje len modrá strecha mešity. Abyanehčania sú asi takí moslimovia ako Slováci katolíci, a tak správca mešity nemusí mať obavy, že by mu samou zbožnosťou vyšúchali koberčeky a obdrali lavice.

Najspoľahlivejší spôsob dopravy v strmých úzkach uličkách. Oslík je člen rodiny.

Tady bývaj´ lepší lidi. Na polceste medzi starou a novodobou architektúrou.

Tak dovidenia a ukážte sa ešte niekedy.

Tu je niečo viac o Abyaneh. Nebudem to sem prepisovať.

-------------------------------

Historická dedinka Abyaneh je štyridsať kilometrov od Natanzu, kde údajne ten strašný Irán, ktorý už 2000 rokov vojensky nenapadol žiadny štát (na rozdiel od tých, čo na Irán - zatiaľ len - vyrevujú, tí sú priam chorí, keď nemôžu každý chvíľu niekoho vyzabíjať a rozmlátiť mu krajinu, namrdať tam agent orandže a cluster bombs a tak) obohacuje urán, aby vyrobil atómovú bombu a praštil ju o hlavu sionistom. Irán síce podľa všetkého žiadne atómové zbrane nevyvíja, ale veď aha: Irán - Urán. Vidíte tú podobnosť? A je to jasné. Countdown, ide sa na to.

  

Obrázok je z článku BBC Impact of a nuclear strike (2002), ktorý bol síce o Indii a Pakistane, ale teraz podobný týkajúci sa Iránu v médiach sotva nájdeme, aby sa náhodou ľudia nezačali znepokojovať. Povinnosťou médií je Irán démonizovať. Nič iné. Informácie o populations in (very) possible targets nie sú žiaduce.

Pé es, aby sme nezabudli: na záver ešte raz (aby nebol uvádzaný len v predošlej diskusii) dôležitý rozhovor s bývalým nukleárnym inšpektorom Scottom Ritterom Target Iran a idarom poskytnutý "slabší odvar s transkriptom".

Bonus: mapka od CIA. Abyaneh je pár milimetrov od tej šipky

A tu je ešte jedna mapka. Bububu.

                                

Fotografie odtiaľto aj odhentiaľ | stály odkaz

Komentáre

  1. H - komín
    býval k videniu aj u nás...
    publikované: 01.11.2006 07:34:49 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. BTW, podľa viktimológe
    svoj podiel nesú aj obete
    publikované: 01.11.2006 07:54:55 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. dedinka je krásna
    a vyzerá že je tam božský kľud.

    Ritter: The conclusion is that the American media has gotten it wrong on Iran. It’s a very modern, westernized, pro-Western, and surprisingly pro-American country that does not constitute a threat to the United States whatsoever.

    Presne toto bol aj môj dojem z Iránu, keď som sa tam pred časom služobne na pár dní ocitol.
    publikované: 01.11.2006 08:20:24 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. budem
    teraz možno tak trochu rasista a antisemita, ale veď to sa tu odo mňa očakáva :-))):

    Peržania (hoci tvoria len niečo vyše polovice obyvateľstva Iránu a zvyšok sú turkické, indoeurópske a semitské národy a menšiny, ale Peržania sú "štátotvorným národom") nie sú semiti ale indoeurópania. To sa prejavuje nielen na ich mentalite, ale na celkovom charaktere štátu, spolu s veľkou históriou. Irán nie je taký ukričaný bazárovo-hysterický ako štáty ležiace na juh a juhovýchod od neho. Iránci sú vo všeobecnosti racionálni, dôstojní, so zmyslom pre humor a mentalitou sú prekvapujúco podobní nám, Európanom.

    Tak ako to pozoroval aj Ritter za dlhé roky, čo tam pôsobil, tí ľudia sa úprimne snažia vrátiť medzi vyspelé krajiny sveta, medzi ktoré patrili väčšiu časť svojej histórie. Intelektuálny potenciál na to majú, ich smolou doteraz bola len geopolitická lokalizácia. Je to nesmierne kultúrna krajina, oveľa kultúrnejšia, než si dokáže predstaviť ten, kto tam nebol. Tí ľudia si chodia čítať verše na hrob svojmu veľkému básnikovi, na verejnosti maľujú, muzicírujú (bez business efektu, iba tak), v krajine je 99%-ná gramotnosť (!) a školstvo na vysokej úrovni. Možno vyššej než dnes u nás...

    Možno práve preto, že veľká väčšina národa chce byť moderná, a vzhľadom na nedávne zlé historické skúsenosti s "demokratickými" mocnosťami (svinstvá ohľadne šaha či ropy) sú prirodzené silne konzervatívne názorové prúdy zhmotnené v náboženských extrémistoch. To je však, podľa dostupných informácií, len zanedbateľné percento obyvateľstva a ich vplyv sa za normálnych okolností bude stále zmenšovať.
    V tejto súvislosti je úplne jasné, že nič nemôže byť horšie pre zdravý a skutočne demokratický vývoj Iránu, než agresia tých, v ktorých Iránci veria. To by krajinu zničilo nielen ekonomicky, ale predovšetkým by vytvorilo obrovské podhubie pre nenávisť, ktorá by sa tam ostala metamorfovať z jednej podoby do druhej dlhé desaťročia. To by bol koniec demokracie v Iráne, nie začiatok.
    publikované: 01.11.2006 08:53:29 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. he, Šahrezád
    som zvedavý na Tvoj názor na môj názor :-))
    publikované: 01.11.2006 08:54:19 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. a ešte som zabudol
    v súvislosti s historickou skúsenosťou Iráncov spomenúť "podporu" západu, keď Irán bez výstrahy napadol Saddám, vtedajší americký agent. Iste boli aj mnohé ďalšie momenty, keď sa ukázala pravá tvár západných dobrodincov - nemám o týchto veciach bližšie informácie, ale viem si celkom dobre predstaviť dlhodobú politiku mocností voči krajine, ktorá má nezávislý režim a sedí na rope...
    publikované: 01.11.2006 09:04:18 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. no hej, buheh
    lenže Irán má smolu, že odmieta uznať nemravný okupačný sionistický režim rozkladajúci Blízky Východ. Je to pre Irán principiálna záležitosť. Tak ako kultúrny svet neuznával nemravný komunistický režim. Je to PRESNE to isté. A kto môže za to, že Izrael sa plne identifikuje so sionistickým režimom, rovnako ako sa ZSSR identifikoval s režimom komunistickým. Irán za to môže? Veď on predsa Izrael nezakladal.
    To ti nikto na Západe nepovie, že Irán nemá výhrady voči Izraelu ako NORMÁLNEMU štátu, nie rasistickej teokracii dodrbávajúcej už pekných pár desaťročí všetkých Palestínčanov. TOTO ti nikto nepovie, že ide o odpor voči zvrátenému sionistickému politiku. S tým súvisí aj iránsky výsmech zneužívaniu holokaustu ako hlavnej sionistickej zbrane na politické vydieranie Západu. Irán proste sionisotm odkázal, že im na ich politické mýty, na ich spolitizované tabu serie.
    publikované: 01.11.2006 09:07:06 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. si spusti buheh
    to Darvish rádio, práve tam pekne pejú.
    publikované: 01.11.2006 09:19:15 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. fotky
    su pekne (komu si ich slohla?), ale ta demagogia ma uz prestava bavit. Ake farebne listy? Aky vesely dedo? Isto sa prave z telky dozvedel, ze rachli dvojicky.

    Buheh, pod tvoj nazor sa podpisujem. Som nevedela, ze si bol v IRI. Kriqa tam darmo uz dlhsiu dobu lakam.
    publikované: 01.11.2006 09:50:20 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Šahrezád
    Ďakujem. Ale čo máš proti Eme? Kričať treba teraz a nie potom, keď bude Irán vyzerať ako Irak today alebo Nagasaki v 45-om.
    publikované: 01.11.2006 10:06:40 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. buheh
    viem o co Eme ide, nie som sprosta. Mysli si, ze nam tymi romantickymi obrazkami pride toho dedka luto, co?
    Heslo: napadneme ich, zabijeme ich vladcov a konvertujeme ich na krestanstvo.

    No nebolo by to krasne?
    publikované: 01.11.2006 10:19:25 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. Pekne si to
    napisala ema a aj my sme zda sa pochopili.

    Kulturou na nich treba ist, ta zabera. To ide na city. Lebo fakty poprekrucaju raz-dva. Takze vazeni, nabrusme poemy a rozdriapme imperialisticke emocie do posledneho fňuku.

    Lebo to s tym utocenim a neutocenim by som moc nepodcenoval, to fakt tak funguje. Tvoj fotr utocil - ty budes tiez, tvoj nie - ty veru tiez nie. To vraj tiez patri ku kulture...

    A s tou cervenou chalupou na tretom obrazku sa neunuvajte, uz som si ju rezervoval ja ako milovnik seckeho rustikalneho;(.
    publikované: 01.11.2006 10:23:55 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Šahrezád, vytiahla som ich
    zo šuflíka. Ako tak pozerám na tú prvú, mohla som ju pred scanovaním utrieť od prachu. No ale nech. Aj tak sa v Abyaneh prášilo.
    Ste tam neboli, čo? Mali by ste, je tam krásne. Teda ak stihnete.
    Prekvapilo ma, jak tá bapka vyštartovala po úradnom poslovi. Fakt to bol taký kravál, že sa zbehla celá ulica a postupne jej vypomáhali ďalšie ženy. Som sa aj pýtala toho sprievodcu, že či tam nemajú úctu pred vrchnosťú a on sa na mňa tak divne pozrel a povedal, že v Perzii nebol komunizmus.
    publikované: 01.11.2006 10:26:43 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Idar, za poémami pôjdeme
    do Šírázu. Za Háfizom. Len musím prehrabať šuple a zistiť, v ktorej časti je šírázska kolekcia.
    Písať v mainstreamových médiach, že v Perzii žijú ľudia, je politicky nekorektné. Tak to tu trochu vyvažujem.
    Ak Izrael hodí (v prepytujem sebaobrane, heh) na Natanz nukleárne bomby, čo sa podľa všetkého chystá, hentí ľudia sú mŕtvi.
    .
    No veď uvidíme. Jelito Bush sa zberá v dohľadnom čase za Olmertom. Počkajme si, čo hošánci ostrí vydumajú.
    publikované: 01.11.2006 10:34:35 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. Šahrezád
    od malička mi hovoria, že som nenapraviteľne naivný a dôverčivý. Takže možno som. Skrátka, vždy sa snažím pochopiť, o čo dotyčnému/ej ide.

    Ani ja nie som stopercentne stotožnený s Eminými názormi. A tiež si myslím, že okrem množstva trochu zbytočných emócií, ktoré z niektorých jej príspevkov cítiť, je za tým určitý racionálny zámer. Ja neviem, či Ema naozaj existuje a nie je to len ideologická pasca nastražená islamofašistami alebo inými provokatérmi, ale každý si musí svoj názor na svet urobiť sám a veriť tomu, čo zhodnotí ako správne.

    Mám vodojem, že to tu už v ktorejsi z nespočetných diskusií odznelo: pre nás čo tu píšeme, sa svet stáva čírou virtualitou. Milión mŕtvych sem, milión mŕtvych tam. Ani mi to nepohlo monitorom. Hovoríme o niečom, čo vôbec necítime, je to sterilné ako počítačová hra. Tak potom aký to má zmysel, mlátiť tu takto prázdnu slamu? Mám pocit, že o toto Eme ide: pritiahnuť sem kúsok reality. Fotky živých ľudí, červené listy na strome. Hoci možno s použitím citového vydierania a iných moderných mediálnych rafinovaností, na ktoré, uznávam, začíname byť všetci citliví. Ale to robia všetky médiá - žiaľ, počuť vždy iba toho, kto kričí hlasnejšie.

    Tej predposlednej vete nerozumiem: (Heslo: napadneme ich, zabijeme ich vladcov a konvertujeme ich na krestanstvo.) Nevšimol som si, že by Ema niekoho vyzývala k agresívnym činom - veď práve nad tým sa tu celý čas jeduje.
    publikované: 01.11.2006 10:46:21 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Buheh, ti to musím
    takto otvorene, ale veď ja ani ináč neviem: šahrezád si z teba robí tak trochu srandu.
    .
    Ak je realitou žlté lístie ako u nás na Slovensku, tak napíšem žlté lístie ako u nás na Slovensku a nebudem písať, že žlté islamofašistické lístie, veď tým by som paradoxne citovo vydierala, takýmito sprostosťami, apropo žlté - žltá rasa, veď to nám už Naftalín Tamir, israeli envoy v protinožnej Austrálii, vysvetlil.
    Aj šikmé oči mali tie listy, aby sme v tom mali úplne jasno.
    publikované: 01.11.2006 10:53:20 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. aha...
    ...a ešte mi vraveli, že mám dlhé vedenie, ale tomu som nerozumel, lebo som pritom žiadny drôt nemal.

    To bude tým, že som len obyčajný buheh, väčšinou mám menej než 102 kg, do 193 cm mi kúsok chýba, nemám 4. dan v karate a o haiku si myslím, že to môže byť celkom chutná ryba.
    publikované: 01.11.2006 11:05:39 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Haiky sú najlepšie
    na spôsob gefilte fiš.
    Veľkí tlstí neurotici opentlovaní pásikmi nám aspoň názorne ukážu, o čom všetky tie východné bojové umenia sú. O ko.. o kom sme to? Aha. No proste vie sa tu ešte o jednom, čo si výlet až do ďalekej Okinawy a trénera zaplatil a jeho charakteru to nepomohlo ani zbla.
    publikované: 01.11.2006 11:18:23 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. prepac buheh,
    len som sa snazila vzit do zmyslania mrtvakov a trochu som sa pri tom nechala uniest.

    Heslo pochadza od neoconky Anicky Coulterovej a velmi sa mi paci kedze vystihuje to, co si siroka zapadna verejnost mysli, len sa to na rozdiel od nej neodvazi verejne povedat.

    Takych ludi budu fotky standardnych musulmanov a standardnej prirody vzdy maximalne nasierat, lebo idu uplne proti ich fantaziam o krajinach ktore nevedia najst na mape. A este k tomu sa tie fotky snazia zautocit prave na ich obrnene svedomie, ktore omiela ze nie, odmietam lutovat nejakych roztrhanych arabsskych skolkarov, to ze umieraju po desattisicoch a utekaju z domovov po milionoch je vyvazene vyssou hodnotou. Hodnotou mojej paranoje, ze Ahmadinejad prileti na lietadle a zhodi atomovu bombu nad Secovcami alebo nad Salt Lake City.


    publikované: 01.11.2006 11:36:11 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Šahrezád, ta Anča
    Coulterová NIE JE paródia? To akože naozaj?
    Dig, to neni možné.
    publikované: 01.11.2006 11:49:51 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. ema
    dig more, si myslis ze klamem? Podla fotky je agresivna preto, lebo chodi hladna
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ann_Coulter

    Ako vsetci, ktori patria do klubu i ona pouziva krestanstvo ako imidzovku
    At one public lecture she proclaimed her faith in Jesus Christ, saying: "I don't care about anything else: Christ died for my sins and nothing else matters."

    A to ma ako obycajnu, nemilitantnu krestanku, hneva z toho vsetkeho asi najviac.
    publikované: 01.11.2006 12:01:48 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. 64+13=14
    Sedel som raz s priatelom pri poharoch vina a pocuval pribeh jeho manzelstva. Po styroch hodinach pocuvania a pitia som este stale nerozumel podstate a moj priatel uz nemal sil dokoncit svoju story. Nastastie vstupila do hry jeho manzelka a v piatich minutach mi celu vec vysvetlila do uplnej jasnosti, lebo ona nazyvala veci ich pravym menom a vedela ist priamo do podstaty: "moj manzel mal vzdy problem s alkoholom..."
    Scott Ritter je sice "fajin" chlap, ale bolo by urcite lahsie rozumiet jeho rozpravaniu o Irane, keby namiesto "Bush administration" pouzival vyraz "zidovska klika v Amerike" alebo svetove zidovstvo.
    P.S. Ale ani to nie je celkom presne, lebo ked ja hovorim "svetove zidovstvo", mam na mysli tisicrocnu sionfasisticku ideologiu, jej vplyv na sucasny svet a jej podiel na mizerii ludstva -na upadku a destrukcii mozno jedineho spolocenstva v celom vesmire s potencialom k intelektu a k vyssiemu vedomiu.
    A to je naozaj velka tragedia a hlavne zlocin proti existencii. Tam vsak, kde je zlocin, tam je aj trest, lebo taky je vecny zakon karmy. Karme sa nevyhne ani Zid ani jeho psychopaticky boh Yahwe.
    publikované: 01.11.2006 12:06:59 | autor: Grigoriy (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. asi to nie je paródia
    takí ako Anča Coulterovie sa štatisticky vyskytujú v každej krajine a žiaľ, väčšinou sa tlačia hore - je to super zámienka na tomahawkovú demokratizáciu.
    Je to temný hlas podvedomia spoločnosti, ktorý ventiluje to, čo ostatní prekrývajú vrstvami racionality a vôbec všetkého ľudského a pozitívneho, čo v nich je. Je len na tých ostatných, aby boli dostatočne silní a morálni...

    Preboha, Ema, nehovor mu že je tlstý, veď vieš že má slabé nervy a silnú ranu, ešte nám to tu rozmláti.

    On je názorný príklad tej smutnej reality, ako s človekom bez charakteru a genetických daností nič neurobí ani výchova ani iné vonkajšie vplyvy. Aj keby celý život študoval východné učenia, myslím, že by ostal rovnaký: prišiel by sem nadávať a kričať a potom by chcel diskutovať, lebo veď on je inteligentný a hodný diskutovania, viď všeobecne známe číselné parametre. I keď, každá duša by mala dostať šancu ťahať sa ako liana za svetlom, tak buďme milosrdní, bratia a sestry a budú nám odpustené naše hriechy, najmä v tento sviatočný deň. Ámen.

    publikované: 01.11.2006 12:13:13 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. buheh
    no ved ja som k nemu chcela byt dobra a spravit tu egyteles, ale vy ste ho odtial vyhnali. A Idar este k tomu zneuctil karatistov, co mu nikdy neodpustim!
    Mozno keby sme sa milo porozpravali, tak by prehodnotil svoje nazory na strielanie do rukojemnikov.

    publikované: 01.11.2006 12:18:10 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. šahrezád, teda
    ja tu nechcem moc zavadzať so svojím humorom z periférie, ale vo wikipedii majú preklep. Tam má byť, že Anča Coulterová je author, columnist and (najdôležitejšie na záver) kundit. Potom už chápeme.
    publikované: 01.11.2006 12:26:38 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. jo, vy kresťaňi
    ja sa na ten úkaz nepozerám zmierlivo ako ty, šahrezád. Já vím, Bohumile, čo sú hentakí za kvietky. Podáš im ruku a stiahnu ťa do blata. Nie, nie, nein. Túto hru ja nehrám. Mám s ním súcit, to hej, ale to je všetko. Ruku podávam len ľuďom, ktorí mu ju neobabrú blatom.
    publikované: 01.11.2006 12:33:33 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Aj by som si
    buchol naspät sahrezad. Ale nemam dnes cas, ponevac zastavam zodpovednu funkciu vrchneho podpalaca ;). Amen.
    publikované: 01.11.2006 12:38:41 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. budem sa aj ja
    snazit polepsit, lebo je to casovo narocne a veru cas ktory travim nadväzovanim druzieb by som mohla vyuzit zmysluplnejsie. Napr. pecenim placateho chleba o ktory moje mlada uz tyzden zobre.

    Ale aj tak, nemuseli sme ho tu mlcanim tahat za nos a aspon tolko sme mu mohli prezradit, ze ty nemas na musulmansky svet ziadne konekcie. Zbytocne sa bude trapit tym, ze obrezanci mu kradnu Slovenky a skolia ich za oportunistky.
    publikované: 01.11.2006 12:45:35 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. Pozorne som pocuval
    ten rozhovor, bola to tak trochu show Scotta Rittera, bola to show, pretoze Americania uz akokeby ani inak nemohli. Poslal som to iranskemu priatelovi.
    Clovek odkojeny na studiu medzinarodnych vztahov by si celkom racionalne pomyslel: pytali sa ho na postoj Ruska a Ciny v pripade americkej agresie, a on len poukazal na fakt, ze je v strategickom zaujme Ciny, aby si Amerika konecne rozflieskala cifernik, co sa v pripade utoku na Iran stane (pretoze stop produkcii ropy, pretoze blokada prieplavu, pretoze vybuch v Iraku, fatwy atd atp). Racionalny byvaly student dejin a medzinarodnych vztahov by si pomyslel, zda sa, ze vsetko sa este uhega, pretoze objektivne je tu prilis vela rizikovych faktorov, a uz aj Blaira sekli vlastni vojaci, a mozno dufat, ze obdobne sa stane aj Bushovi.
    Lenze byvaly student politickej filozofie, tiez uplne racionalne, musi dat Ritterovmu presvedceniu za pravdu: tieto fakty, tieto prisne racionalne zhodnotenia vsetkych pre a proti a rizikovych faktorov su prd do vetra, ked sa spusti masineria okolo Busha. Naozaj vsetkym odporucam urychlene a velmi pozorne citat Hannu Arendt, hlavne tretiu cast knihy "The origins of totalitarianism".
    Ono to da aj urcitu odpoved na to, ze na co su teda dobre taketo debaty paranoickych mravcov. Pojem totalitny system, s ktorym hlavne u nas operuje takmer kazdy "analytik" a politik ako masiar so sekerou totiz poukazuje na jednoduchu skutocnost: spolocenstvo ludi v ktorom sa moc zaklada na spolocne vytvorenom FIKTIVNOM svete. Teda nejde o to, ze su tam spicli, ze je tam rezim, ktory ma podobne rysy ako diktatura, ale o to, ze ludia si akoby mimovolne zatvaraju oci pred skutocnostou v celej jej komplexite, nepredvidatelnosti, PLURALITE, a nasledne si velmi sofistikovane okyptuju aj vlastne, vnutorne - moralne vnemy. Podstata totality je v odtrhnuti ludi od klasickeho delenia reality na vonkajsi a vnutorny svet vytvorenim fiktivnej reality ktora je TOTALNA (nie rozpoltena). Hm, citajte radsej staru dobru Hannu, pise omnoho jasnejsie a jednoduchsie ako ja.
    publikované: 01.11.2006 12:47:45 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Grigoriy, Scott Ritter je
    na US pomery priamočiary. Už to, že si vôbec DOVOLÍ povedať, že nevinnučký, celým svetom okrem starých dobrých USA ohrozovaný Izrael robí blbosti, je v krajine osprostenej siocons propagandou nebezpečné faux pas.
    Ozaj, dnes je výročie zavraždenia Jicchaka Rabina - teroristického činu. Nesie sa v znamení prieskumu, že každý tretí Izraelčan si praje oslobodenie jeho vraha a z ortodoxných si to prajú všetci.
    A ešte si pripomeňme, že v tento deň, čiže dnes, spáchala izraelská armáda v Pásme Gazy masaker. Ďalší z nekončiacej série masakrov. Možno sa o tom okrajovo zmienia aj prepytujem objektívne a humánne západné média.
    publikované: 01.11.2006 12:49:59 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Cyrano, prečo by sa
    do tohto smrtiaceho konfliktu medzi kresťanstvom reprezentovaným totalitnými sionistami&neocons a moslimami montovala taoistická Čína. Sa môže naozaj len chechtať. Umelý - sociálnoinžiniersky experiment sa v Číne skončil, vracia sa do starých koľají a drží sa osvedčeného Sú chvíle, kedy je lepšie tlmiť aktivity. Nerobiť nič. Toto nie je JEJ konflikt. Toto je konflikt vyvolaný USA a Izraelom. Že môže strhnúť z kopca celý svet - a podľa všetkého k tomu dôjde - je iná vec. Potom nastane čas, aby vstúpila do deja Čína.
    publikované: 01.11.2006 12:59:48 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. A ešte niečo, Cyrano
    ideológii neocons&sionizmu musí byť vykrútený krk na Západe. TU sa musia ľudia prebrať z kómy a zbaviť sa tejto obludnej ideológie. Ja ale neviem, čo všetko sa bude musieť predtým stať.
    Viem len jedno: ľudia si potom budú tĺcť hlavy o stenu, že ako sme mohli byť tak, ale tak hlúpi a nevidieť, čo s nami robia. Čo robia s naším svetom.
    publikované: 01.11.2006 13:07:07 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. ema,
    ja si nemyslim, ze v zapadnej Europe by niekto neocons ideologii veril. Minimalne vo Francuzsku tomu neveri nik. Francuzi boli prvi, ktori jasne a elegantne poslali Amikov do prcic, potom sa pridal Schroeder, a bolo: Irak si vyzieraju USA a GB, ako aj ich lokaji sami. V zapadnej Europe boli masivne demonstracie, v zapadnej Europe kazdeho neocons "intelektuala" s poza oceana v priamej diskusnej konfrontacii v mediach oponenti zniesli pod ciernu zem az natolko, ze viac sa tam uz nik z Perleov, Kaganov a inych prasiat nechce ukazat... EU len s napatim sleduje, co sa onedlho udeje vo FRA, ako sa vyvrbi situacia v GER (Merkelova), a kto a s akym nahladom na vec pride na celo GB.
    A to, ze sa to Ciny netyka je od Teba velmi prekvapujuce tvrdenie. Ritter tvrdi opak: "regime change" je to, co USA zahr politika sleduje AJ v pripade Ciny. Po druhe: nik nie je viac zavisly na stabilnom trhu s ropou a plynom, ako aj vsetkymi dalsimi surovinami ako prave Cina. Inac si svoj strategicky zamer opat sa vzmoct moze strcit za klobuk. A USA to vedia, a prave preto robia to, co robia.
    publikované: 01.11.2006 13:22:32 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. Buhehu
    myslíš že ema by mohla byť pasca?
    Tak to si teda nabudúce setsakra rozmyslím, či budem odtŕhať deťom od papuliek. My, islamo..(čo?) sa nedáme, vyhladujeme vás, virtuálne odhaľovacie nástrahy!

    Tie veľapísmenkové správy, žiaľ, nemám čas čítať, tak mi odpustite, že som znovu za klauna.
    Ešte poprosím prítomných o radu. Vie mi niekto RÝCHLO poradiť, ako sa robí cestíčko na obaľovanie? Strúhanku zožrali mole.
    publikované: 01.11.2006 13:26:49 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. syska,
    a co chces obalovat? 2 vajcia, sol, 3,5 deci muky/skrobu a malo vody by mohlo fungovat. Bielka vyslahas osobitne a potom primiesas. My Briti tak robime fish and chips. Eventuelne, ak mame doma cornflakes alebo taco chips tak ich podrvime na struhanku.
    publikované: 01.11.2006 13:32:33 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. Ono totiz
    najhorsie je, ze nic zo strategickych zamerov zucastnenych mocnosti nie je tajne. Aj" islamofasizmus" je len "loz", o ktorej sa vie ze je to loz, ale ktorej sa tiez veri, pretoze je to vcelku chytlava loz, a pretoze umoznuje vsetkym udrzat pohromade fikciu, v ktorej cele spolocenstvo zije.
    Bottom line, ako vravia nasi kamarati: kto bude mat najvacsiu moc? Ak si USA chcu uchovat, potazme zvacsit tu svoju, musia drzat pod kontrolou vsetkych moznych vyzyvatelov: Cinu, Rusko, EU. Pod toto sa Ti podpisu vsetci ti, ktori su priamo zucastneni alebo len gravituju okolo zahr politiky, ci uz je to v USA alebo kdekolvek inde na svete - takto vidia svet. Originalnost neocons je, ze prekracuju tieto cisto mocenske realia medzinarodnych vztahov (Macchiaveli), a vkladaju do toho "ideologiu", cim ale v konecnom dosledku nejde o uplatnenie ideologie, ale o to, ze prave toto pouzitie tejto ideologie znasobuje MOC. Samozrejme vsetko toto sa da rozmenit na drobne konkretnosti, ak treba.
    publikované: 01.11.2006 13:40:17 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. islamofasizmus
    je mozno loz, ale ako dobre to znie!
    publikované: 01.11.2006 13:41:18 | autor: cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Cyrano, v Číne
    k žiadnemu regime change nedôjde. Nikto okrem pár bezvýznamných akože disidenstkých tajtrlíkov napojených na USa na tom nemá záujem a tých tajtrlíkov je na miliardovú rieku málo. Taktiež indoktrinácia sionizmom je tam pasé.
    Čína je síce veľkým odberateľom iránskej ropy a plynu, ale je natoľko flexibilná, že výpadok ustojí. Už boli aj horšie časy. Čína nie je krajina, ktorá by šla kvôli dočasnému ekonomickému útlmu do vojny. Tam nevolia ľudia bachorom, a preto vláda nemusí robiť drancovacie výpady, aby si udržala voličov. Momentálne Čína spúšťa gigantickú vodnú elektráreň (Three Gorges, keby si chcel nájsť detaily), čo jej dopyt po nafte využívanej na výrobu elektriny výrazne zníži. Napríklad.
    V Európe má silné postavenie sionizmus. Izrael napríklad pred pár týždňami po vzore AIPAC v US slávnostne inštaloval lobistickú skupinu v Bruseli. Vedie ju Ottolenghiová a cieľom je posilniť (neviem, kam až) vplyv sionizmu. Sionizmus tu ešte stále drží všetky vlády za gule veďviemeprečo (sústavné povinné výčitky svedomia s presahom to top politiky a pumpovanie odškodného). Schroeder je mimo hry, ale Merkelke zrejme vyprášia kožuch aj vlastní, po škandáli s dvoma nedávnymi útokmi izraelskej armády na nemeckú súčasť UNIFIL má každý jej dementnej otrockej politiky akurát tak dosť.
    Francúzko je čitateľné. Ale to je málo, stále málo. S vedomím, o akú chrapúnsku, zákernú, bezohľadnú silu ide (už od čias masívnych kobercových bombardovaní civilistov).
    Solana to balí, zjavne nevládze s nervami.
    .
    Všetko nasvedčuje tomu, že do konca roka sa dočkáme všelikých prekvapení.
    publikované: 01.11.2006 13:50:25 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Syska, áno. Som pasca
    ktorá pohltila všetky tie tvoje skvelé koláčky a campari tiež.
    publikované: 01.11.2006 13:52:35 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. syska, asi neskoro, ale
    predsa: tiež môžeš do toho, čo napísala šahrezád, pristrúhať syr, rezňová koža je potom pekne kompaktná.
    Hu, už je poludnie? Tak dovi zatiaľ.
    publikované: 01.11.2006 13:55:37 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. nastruhany syr?
    To znie lakavo. Konecne sa tato debata zacina uberat spravnym smerom.
    publikované: 01.11.2006 14:00:07 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. No, v Cine som este nebol,
    ale podla toho, co mi rozpravali doverihodni ludia, ktori ju maju prerajtovanu, je to nieco, co dost prevysuje nasu Europsku predstavivost. Jeden detail ma zaujal: su tam vraj este stale regiony pod permanentnou hrozbou hladomoru. Myslim, ze veta "tam nevolia ludom bachorom" je skor taka ironicka vsuvka, nez ze by mala sama osbe najaku vypovednu hodnotu o cinskych realiach, alebo sa mylim?
    Regime change je to, co vidime v priamom prenose v Iraku, co sme zazili na vlastnej kozi, a je to nieco, co je absolutne mozne aj v takej Cine, aj v takom Rusku. To, ze Ty si myslis, ze nadej na uspech (zhoda medzi predstavou a zrealizovanym) je v pripade Ciny miziva este nemeni nic na veci, ze podla Rittera sa prave o toto USA zahr politika cielavedomo pokusa. Rozhodujuce nie je to, ci sa im to nakoniec podari alebo nie, ale co vsetko spustia uz len tym, ze sa o to snazia.
    A ze v EU sa po vzore AIPAC zaregistrovalo ISR lobby? Nuz uvidime. V kazdom pripade to este ani zdaleka neznamena, ze by niekto veril neocons, respektive sionistickej propagande.
    publikované: 01.11.2006 14:03:23 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. Co ma najviac tesi,
    su paradoxy dejinnych konfliktov a ich implikacia na dnesny stav veci a ich mozny scenar v najblizsej buducnosti:
    Vyzeralo to, ze nahy fakir nema nadej v konflikte s imperiom nad ktorym ani slnko nevedelo zapadnut ...;
    Od Atlantiku az po Kaukaz sa malo po tisic rokov vladnut a drancovat z Hlavneho Mesta, a boli casy, ked uz o tom malokto pochyboval ze tak aj bude, len aby sa potom dozili dna, ked im "podludia" vypalili brloh a pokorili cely narod znasilnenim milionov panien aj starych zien;
    Agent orange a napalm mali pomoct nenasytnemu, zdegenerovanemu "supermanovi", aby vypalil "rakosnika" z jeho podzemnych dier, len aby sa potom ten degenerat dozil dna, ked ako potkan musel zutekat nevediac ani, ci sa ponahla hore kopcom, alebo pada z hory do priepasti;
    Potom si bolsevik chcel umyt svoje spinave, zakrvavene cizmy v teplych moriach a cez Hindukus sa vybral dolu na juh za tou teplou vodou a sumom jej vln, len aby ho napokon bosy Pastun zahnal hlboko spat do jeho chladnej zemlianky;
    Sedi dnes Efraim vo svojej vezi na Mannhatane a takto si hovori: "Este Teheran a potom..."

    P.S.Dnes uz nie je daleko to "potom"...
    publikované: 01.11.2006 14:04:33 | autor: Grigoriy (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. heh
    Že prečo sa regime change v Číne konať nebude?
    Že prečo je Čína ekonomicky zdravá a čoraz silnejšia?
    Že prečo Číne dosiaľ neublížili a ani v budúcnosti neublížia žiadne ideológie?

    No ukážte mi aspoň jedného Žida, ktorý vyzerá ako Číňan...
    publikované: 01.11.2006 14:06:50 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. ok
    guys: som rad, ze si aj niekto dalsi uvedomil, ze Cina postupne prebera opraty. a je uplne nepodstatne, ci je to teraz viditelne, alebo nie. jednoducho si treba uvedomit, ze era Zapadu sa pomaly chyli ku koncu a mutit vodu bude Cina (mozno s Indiou).

    Cyrano, s precenovanim tuzob nejakeho Rittera to netreba prehanat. rovnako sa to tyka psychopatickych vizii texaskej svorky. melu z posledneho, bratu... :) teda, ked si zelaju nejake zmeny, nech je tak. pri tom aj skoncia. Cina nie je Brazilia ani Irak. ved ti idioti si lamu zuby nad Koreou, do Iranu sa uz pravdepodobne pustia, ale myslim, ze ten harmatanec tam bude ich labutou piesnou.

    vies, keby aspon trocha poznali historiu Ciny, vedeli by, ze lokalne vojny, hladomory, striedanie dynastii pri kormidle nerobia s Cinou v podstate nic.
    Linia samanizmus - taoizmus - konfucianizmus reznuta koncom prveho tisicrocia buddhizmom je nieco, co ide uplne mimo vplyvu washingtonskych trtkov. nie proti. mimo. si myslis, ze Mao by uspel, keby nenadvazoval na taoizmus a Konfucia? myslis, ze ta mutacia socializmu, co tam teraz zuri a co sa tak lubi so zapadnou podobou kapitalizmu prvej polovice 19. storocia a high-tech konca storocia 21. je nejaka nahoda, resp. uchylka? to bude obraz sveta uz v najblizsich desatrociach.

    cinske ponimanie ludskych prav, obmedzovanie slobod jednotlivcov, do dosledkov dovedeny azijsky vyrobny system a kopec inych veci, to je to, co je absolutne nekompatibilne so zapadnym videnim sveta.
    je mi trocha luto tych, co este stale stracaju cas analyzami a ospravedlnovanim dosledkov, ktore prinasa prax demokracie podla anglo-americkeho receptu. it's over ladies & gentlemen

    publikované: 01.11.2006 14:43:28 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. Si odhalená, pasca
    ešteže tu máme bdelého buheha bez vedenia ;)

    A ďakujem, baby. Ste kamošky. Prototyp mal vcelku úspech, so syrom vyskúšam inokedy. Idar ako učiteľ varenia prednešok sklamal ;(
    publikované: 01.11.2006 15:23:21 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. Moja slabost
    Musim sa priznat, ze napriek mojej vrodenej snahe respektovat vsetky pisane a nepisane pravidla, ktore boli vytvorene na to, aby sa z cloveka stal decentny tvor, mam jednu slabobost, ktorej sa neviem zbavit a pravdupovediac, ani som sa o to velmi neusiloval, lebo v skutocnosti je tato slabost pre zachovanie mojej dusevnej rovnovahy velmi potrebna a asi by moj zivot bez nej bol menej znesitelny, lebo realita dnesneho, podla mojho pozorovania, extremne skurveneho sveta by ma prevelmi tazila.

    Ta slabost sa nazyva skodoradost a ja ju pouzivam ako dusevne cvicenie na mentalnu profilaktiku, alebo ak chcete, katarziu.

    Ked mam tazky den, a mam pocit, ze cely tento skurveny svet by mal byt splachnuty do kanala, precitam si jeden pribeh z historie (vzdy ten isty) a je mi lepsie - vzdy:

    Bol raz jeden Kapral a ten vo vojne, ktora bola svetova a este k tomu prva bojoval velmi odusevnene za svoju vlast tam, kde je dnes Belgicko. V tom velkom boji okrem kopania zakopov, brodenia sa v bahne a pocuvania hudby bzuciacich srapnelov nebolo vela zabavy ani radosti pre udatneho Kaprala. I stalo sa raz, ze z nepriatelovych zakopov sa ku Kapralovi zatulal terrier - velmi mile zviera a nas Kapral si ho velmi oblubil a nazval ho Fuchsl. Fuchsl a Kapral sa milovali navzajom a dokonca sdielali v sapanku makke dno zablateneho zakopu. Fuchsl musel byt neobycajny psik, lebo sa raz stalo, ze niekto zan ponukol Kapralovi dvesto mariek a ten urazene prehlasil, ze by svojho partnera nepredal ani za dvestotisic (Judas, ten predal kamarata za tridsat).

    Bolo vsak raz zavcas rana treba utekat pred utociacim nepriatelom a vtrme-vrme, ktora nastala sa Fuchsl stratil a jeho pan ho viac nevidel.

    Este aj o dvadsatpat rokov neskor, ked bola ina vojna, tiez svetova, ale uz druha, hnal Kapral svojich generalov na istu smrt do ruskych stepi aj na Saharu a poveceroch, ked sa mal zaoberat tym, ako zachranit ubohych generalov a Tisicrocnu Risu, vysedaval Kapral do hlbokej noci so svojimi spolocnikmi popijajuc caj a s uprimnycm rozhorcenim nadaval na tu zlocinecku kurvu, co ukradla jeho Fuchsla tam v Belgicku.

    Toto je moja, takpovediac, katarzia vsedneho dna. Mam vsak aj jednu, povedal by som sviatocnu:

    V taky den kupim zopar flias dobreho vina a idem kuknut mojho priatela - rabina. Rozpravame sa o vselicom, ale po druhej flasi moj rabin zacne vzdy rozpravat o tom , ze z Ruska sa do jeho milovaneho Izraela dokotulalo viac ako dva miliony "Zidov", z ktorych podla neho viac ako polovica su Mongoli, ktori nemaju s Abrahamom spolocneho ani tolko ako ja s Quetzelcoatlom.Snad nie je na tomto svete hudby, ktora by viac osviezovala moju dusu, ako tieto vecerne meditacie mojho rabina.

    Paradoxom je to, ze zajtra sa v zaujme tychto Mongolov znici arijsky Teheran aj s Isfahanom.

    P.S. Isfahan nesfe jahan.

    publikované: 01.11.2006 16:06:01 | autor: Grigoriy (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. ema nás tu opíja iránskymi Čičmanmi, a pritom:
    publikované: 01.11.2006 18:22:07 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. Sám sa opíjaš
    všetci to vieme.
    "Biely dom v stredu vyslovil obavy, že Irán, Sýria a šiitské militantné hnutie Hizballáh pripravujú zvrhnutie libanonskej vlády."
    Muhehe.
    Ešte tie Saddámove ZHN keby našli, čo o nich tiež vyslovovali mohutné obavy.
    publikované: 01.11.2006 18:28:56 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Som to čekla, ako
    sa hovorí medzi nami Matami Harami. Niečo pečú USraeliti, možno vo výcvikovom tábore diverzantov v Jerichu. Lebo sa už nechali počuť, že "násilie budú považovať za porušenie rezolúcie 1701" a to je to, čo potrebujú.
    Ty tie agentúrne správy fakt čítaš ako naivné teliatko. Nakoniec, takým sú určené.
    publikované: 01.11.2006 18:42:56 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. usraliti
    to znie dobre.

    Syska, a Ty si naozaj, ale fakt nevedela, že Ema je virtuálna? Dovoľ aby som Ti teda predstavil redakčný kolektív, ktorý ju

    vytvoril a prevádzkuje:

    Ing. Jonatán Idared, riaditeľ jablčného sadu Horné Pálenice,
    Creeque Bush, MBA, Nadácia Sloboda rakiet, Washington
    Shimon Shunkes, sociológ, mystik a degustátor, Bejrút
    Moše Hermelín, riaditeľ firmy Syr áno
    Anonymný alkoholik, Predná Hora
    Shahrezad Ali Reza Ibn Ahmadinejad, teroristka a tenoristka, Tel Aviv
    slečna Cyndi Show, pracovníčka pri tyči, Hotel u dvoch kozičiek, OhiO
    Grigoriy Mesežnikov, politológ
    Prof. Efraim Artonenko, DrSc., vedúci oddelenia aplikovanej kybernetiky a antisemitských vied na Univerzite tretieho veku v Malante
    Moše Negevský, vyhadzovač v bare u žltej hviezdy
    RSDr. Stanislav Treskoň, riaditeľ židovského múzea Juraja Jánošíka v Terchovej
    Abebe Buhehe, asistent a čierna upratovačka na katedre katolíckeho budhizmu Ústavu marxizmu-leninizmu v Pezinku
    publikované: 01.11.2006 18:59:33 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. zabudol
    som ešte na našu farárku, Irenku Ježkovú, ktorá má na starosti zásobovanie sviečkami a faktúry za plyn.
    publikované: 01.11.2006 19:03:07 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. !
    Kde je AT?
    Kde je He-Who-Must?
    A kde je moja emele?
    Ha?
    publikované: 01.11.2006 19:10:36 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. ta sme se pobavili
    Buheh, kde ty na ten humor chodis?

    Zoznam nie je kompletny, dnes som si k nam dovolila pozvat tohto mileho chlapca
    http://kandalaft.blog.sme.sk/
    ktory zapada do konceptu tohto bloku. Snad pride.
    publikované: 01.11.2006 19:40:53 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. Šahrezád, tu bude
    v tej najlepšej spoločnosti. Stačí si prečítať buhehov zoznam:p
    publikované: 01.11.2006 19:56:11 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. sak to
    este bude mat nahodou opletacky. Nas uz ani cez hranice nepustia, po tom co buheh zverejnil cele nase mena a adresy.
    publikované: 01.11.2006 20:02:16 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. Moje nie
    Práve dávaju v Darviš rádiu Šadžariana Lotfiho. Úplne super.
    publikované: 01.11.2006 20:23:44 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. Buhehe, trafil si, ako inac,
    len v mojom pripade nie Mose (to je bratranec), ale Yaron.
    publikované: 01.11.2006 20:25:17 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. ema, nielen porušenie rezolúcie 1701, ale celkovo 3 rezolúcií
    http://www.sme.sk/c/2979519/USA-su-znepokojene-moznym-pokusom-o-zvrhnutie-libanonskej-vlady.html
    Zdá sa, že "Nadácie pre slobodu rakiet" sa dostanú čoskoro k slovu na oboch stranách...
    publikované: 01.11.2006 20:30:09 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. safra
    nejak mi blbne media player. Asi si to budem musiet pustit z cédecka.

    Buheh: preco si mi napisal, ze som Ahmadinejadov syn?
    publikované: 01.11.2006 20:35:20 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. BBC malo o tom
    normálne nehysterické spravodajstvo. Je tam záujem o predčasné voľby. Taká je demokracia. Situáciu v krajine v prospech Hizballáhu posunul Izrael, tak nech teraz sklapne a nestará sa do vnútroštátnych vecí suverénnej krajiny s cieľom vyvolať znovu občiansku vojnu.
    Záujem na nevyšetrení smrti Haríriho majú iní ako Hizballáh.
    Situácia je jasná. Nemá najmenší zmysel rozkecávať to tu len preto, že si gramotný a vieš si prečítať v smetiatni krátke správy od propagandy.
    publikované: 01.11.2006 20:38:14 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. priatelia
    ospravedlňujem sa za chyby a nedôslednosti v zozname, v tej rýchlosti sa to stáva, najmä keď všetci používate namiesto svojich pravých pseudonymov nepravé.

    Ema, veď sme sa jasne dohodli, že agenti, ktorí must not be named, tak tí must not be named... Pokiaľ ide o Árona T., prezývaného To See NY and die, toho nám ešte neschválili v Pentagone, lebo je moc korektný. No a čo sa týka Naftalína Emeleho, ten povedal, že kým je v Austrálii, dáva si pauzu.

    Šahrezád, prekvapenie je na mojej strane :-)))

    Kua, ani mne to rádio nefunguje, pýta si to nejaký prepytujem kodek.
    publikované: 01.11.2006 20:43:30 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. zvrhnime vladu! zvrhnime vladu!
    No ja by som sa nahodou vobec necudovala. Hezbollah by sa rad dostal na hrad. V spravach na IRI TV uz teraz hlasia, ze 89 % Libanoncanov si praje hezbollah. Sure...
    publikované: 01.11.2006 20:46:14 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. IRI TV : 89 % Libanoncanov si praje hezbollah
    No, princezná, dúfam, že tú propagandu nebaštíš :D
    publikované: 01.11.2006 20:51:03 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. Buhehe
    ale vás je. A aká nesúrodá skupinka.
    Nemôžem sa ubrániť neodbytnej predstave, ako sa asi delíte o ten kúsok koláča, čo som vám poslala :)
    4.dan vs. 10. dan, do toho uzmierovacie tančeky miestneho medi(t)átora a škodoradostné mlčanie nadčloveka, nesmelý pokus o pohostinnosť teroristky-pacifistky, veselý (mieru veselosti určuje výška promile) pokrik nad mŕtvolou - sám si za to môžeš, ...atakďalej

    Ešte niečo - pripájam sa k námietke vášho nevďačného výtvoru - kde je AT, LV a MOJA! emele?
    Výhovorky neprijímam, žiadam opravu, buhehu!
    publikované: 01.11.2006 20:54:46 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. kriq
    Dnes ostavam nejaka nepochopena. Som napisala sure ako ze urcite...

    buheh, otecko Vas nechava velmi pozdravovat a odkazuje, ze o chvilu sem doleti, len si este musi dat sprchu.
    http://www.iranian.com/Satire/Cartoon/2006/February/onion.html
    publikované: 01.11.2006 21:03:13 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. buheh, pozri:
    publikované: 01.11.2006 21:13:42 | autor: He-Who-Must-Not-Be-Named (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. izvini, šahrezád,
    zle som to prečítal - zdalo sa mi že "sory".
    Podtitulok iránskeho odkazu "nyšt neny svaté" (a koncovka .com) ma utvrdzuje, že stránka nie je prevádzkovaná z Iránu.
    Už aby vám tu slobodu priviezli ;)
    publikované: 01.11.2006 22:10:28 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. a co chces
    aby som ti nascanovala iranske casopisy? Ahmad sa moze karikaturovat aj v Irane, lebo nie je mullah. A po volbach si na nom v novinach ozaj zgustli, len potom zacal chudak protestovat.

    Ako hovori iranska mudrost - u nas je absolutna sloboda prejavu. Za to co povies ale potom nesies nasledky ty.

    pées, dajak velmi ich tuzis oslobodzovat. Co sa nevies dockat obnovenia (oficialnej) produkcie shirazskeho vina?
    publikované: 01.11.2006 22:23:03 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. ajajaj
    He-Who-Must-Not-Be-Named: tak som sa mýlil. číňania majú po chlebe. Vlastne po ryži.

    Šahrezád, oteckovi ďakujem a tiež pozdravujem. Priletí v celku alebo po kúskoch, keď bude ohňostroj?

    Syska, ja som tušil, že budem za odtajnenie zoznamu popoťahovaný... :-)) Koláč vždy a zásadne pripadne Shunkesovi ako vedúcemu kolektívu.
    publikované: 01.11.2006 22:31:08 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. ked už som dostal od buheha funkciu
    "Nadácia sloboda rakiet" tak čo stým narobím?
    Aj za komančov u nás platilo Sloboda prejavu sa nerovná slobode po prejave...
    BTW, Shirázske víno - nepísané pravidlo hovorí, že najlepšie vína sa rodia medzi 30°a 50° severnej šírky, podľa mapy NešnlDžeografik, čo mám na stene, leží Shiráz pod touto zónou, sorry :(
    publikované: 01.11.2006 22:34:51 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. a odkedy
    nešnldžeografik from the USA rozumie vínu? Šíráz bolo kedysi svetové víno, tá odroda sa stále pestuje a predáva (minule som kúpil akési austrálske, a mne, laikovi chutilo skvele).

    A že som taký smelý, to máš vínnu mapu sveta? To môže byť zaujímavé...
    publikované: 01.11.2006 22:46:02 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  73. narodny zemepisec
    sa tiez moze kopnut. Minule na jednu mapku napisali na NAS zaliv, ze vraj arabsky. Neviem ci pri hrozne brali do ohladu aj nadmorsku vysku, lebo Shiraz je postaveny vysoko a podnebie je tam chladnejsie ako by si clovek mohol mysliet. Na druhej strane cestne oriznavam, ze vsetky podomacky vyrobene produkty co som tam pila boli hnusne. Ale vsetci vieme, ze za to nemoze podnebie.
    publikované: 01.11.2006 22:51:59 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. buheh
    USA nam chce opät na jednom poli konkurovat:-) Aj pistacie zacali vo velkom produkovat, pritom vsetci vieme odkial pistacie pochadzaju a kde su najdelikatnejsie.
    publikované: 01.11.2006 22:54:42 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. z ineho sudka
    ako spravne poznamenal bubeh: problem je v tom, ze tu skoro vsetci (cest vynimkam) pouzivame namiesto svojich pravych pseudonymov neprave pseudonymy ...
    publikované: 01.11.2006 22:59:15 | autor: Hombre (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. A na sefku kolektivu
    Ing. Silviu Syskovitu, riadielku konopneho sadu s prilahlou vyskumnou materskou skuolkou sadenic vo Velkych Mariskoviciach si zabudol?
    publikované: 01.11.2006 23:05:29 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  77. Namiesto povrchnych zabavok
    som sa ja zatial iniciatiave venoval studiu, ako to vlastne vyzera s tou pravdepodobnostou, ze usraeliti Natanz a vobec cely Iran napadnu. A jedno vam poviem priatelia, moc dobre to teda naozaj nevyzera. Jeden material za vsetky (buhehu budes spokojny, je to dooost dlhe;)
    http://www.newyorker.com/printables/fact/060417fa_fact

    Sice si osobne myslim, ze k tomu taktickemu nuklearnemu utoku nedojde, peklo na zemi to bude v kazdom pripade. Nedojde k nemu hlavne preto, ze Iran ma stale mizerne vzdusne sily (a pritom tu tolko na to upozornujem!) a aj nadalej percentualne nekontrolovatelne najnizsie(!) vydavky na zbrojenie v celej oblasti perzskeho zalivu. Aj napriek jednoznacnym pokrom v protivzdusnej obrane,
    http://www.globalsecurity.org/military/world/iran/sayyad-1.htm
    http://www.globalsecurity.org/military/world/china/hq-7.htm
    agresii sa asi nevyhnu. Co bude potom, tazko povedat. Asi toto: No Pasdaran!

    Dobru nuocku a pekne snicky...
    publikované: 01.11.2006 23:05:42 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  78. no odkiaľ
    sú najlepšie pistácie, odkiaľ? Pokiaľ ja viem, tak z Tesca.

    To také datle z Bam-u...

    Idar, vidím, že s Ing. Syskovitou máte družbu. A ja som sa čudoval, prečo mi tie koláče tak chutia a prečo ich Shunkes nikomu nechce dať.

    Máš pravdu, je to fakt dlhé. Začínam byť úprimne zvedavý, kedy udrú. Podľa mňa najskôr na jar, vtedy nebude US soldierom ani zima ani teplo.
    publikované: 01.11.2006 23:21:06 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  79. a neudru a neudru
    prestane strasit, rovno teraz na noc a este k tomu teraz ked som sama doma!
    Uz moja priatelka Anna Coulter sa o objektivite New York times vyjadrila nechvalne:

    When asked by John Hawkins if she regretted a statement she made implying that she wished Timothy McVeigh had bombed The New York Times instead of the Federal building in Oklahoma City, Coulter replied: "Of course I regret it. I should have added, 'after everyone had left the building except the editors and reporters.
    publikované: 01.11.2006 23:28:59 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. buheh
    Shiraz je vínom v Austrálii, je to poangličtený názov starej francúzskej sorty Syrah (sorry, sahrezad, už raz sme sa pre to naťahovali ale názor som nezmenil). Arabi (Peržania) môžu mať skvelé palmové víno, v tom nemáme šancu konkurovať ;)
    publikované: 01.11.2006 23:31:27 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  81. "Budeme pokračovať až do zničenia Izraela"
    publikované: 01.11.2006 23:36:09 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  82. kriq
    sorry, ale o vine zo Shirazu basnil Hafez uz v dobe ked sa vo Francuzku pili vyvary zo zihlavy. A Omar Khayyam este o 300 rokov skor. Odkial pochadza Al´kohol ti pripominat nebudem:-P
    publikované: 01.11.2006 23:37:30 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  83. kriq
    čo sa týka tej odrody Šíráz, pravdu majú obe strany: http://en.wikipedia.org/wiki/Shiraz_grape

    Nepodceňoval by som históriu výroby vína v tak starobylom regióne ako Perzia... :-))

    Šahrezád, ten chlapec (Kandalaft) je milý, môže sa spočiatku starať o hydinu, kým sa ostrieľa, potom môže nabíjať, keď to príde.
    publikované: 01.11.2006 23:39:40 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  84. A syske sa samozrejme
    prevelmi ospravedlnujem, ze som kvoli velkemu pracovnemu zatazeniu nestihol konzultaciu. Tak tu je teda aspon ako nepatrne odskodnenie ukazka spominanej morbidnej bushovovajecnej speciality:
    http://i124.photobucket.com/albums/p25/idarur/BushoveVajcia_2.jpg
    Zapijeme shirazom alebo syrahom, mne chuťá obidve, hlavne teda po izoouze...
    publikované: 01.11.2006 23:45:02 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  85. buheh
    starat sa o kriga? Myslis, ze to zvladne? Bude ho vediet zadrzat az my ostatni pojdeme do odboja?
    publikované: 01.11.2006 23:46:15 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  86. vlastne som si to nepozorne prečítal
    pravdu o tom víne mala Šahrezád.
    publikované: 01.11.2006 23:48:10 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  87. chlapci
    Ak uzname ze vodka je svedsky vynalez, tak nedbam ak vino bude francuzky.
    publikované: 01.11.2006 23:49:34 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  88. všetko sa dá
    keď sa udržuje správna hladina Šírázu alebo Syrah...

    Dobrú noc.
    publikované: 01.11.2006 23:52:11 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  89. dobru
    kriq, sorry. Nie si hydina.
    publikované: 01.11.2006 23:52:53 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  90. Vodka
    bol,je a vzdy bude nas vynalez, tu si nedame! Sak aj to meno to hovori... nie svodka, ale vodka. To iba nemci nespravne hovoria fotka. A to je tiez nas vynalez, nie francuzsky.
    publikované: 01.11.2006 23:57:08 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  91. to buheh
    tak ti, bratu, dakujem velmi pekne za dekodovanie mojej podstaty... :) ja sa domov asi fakt nikdy nedostanem...ale inak v poho, minule bolo plno, po carnogurskeho raznom vstupe na svetlo bozie sme sa cely vecer az do rana bieleho starali o vrchnost z kdh. omsove tieklo do prudom, pozeral sa kultovy Devils Reject, tyce priam horeli. maly incident sa stal len Palkovi Sarumanovi, ktoremu spred lokalu ukradli metlu dvojtakt ;p
    publikované: 02.11.2006 01:02:07 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  92. ochmajngott
    tá fotografia z idarovho fotobuketu vyzerá ako vojnová obeť. Ty voči.
    No jo, Bush.
    .
    Syska, rozdeľme si emelu sestersky napoly. Čo ty na to? Či treba ešte nejaké negociácie?
    publikované: 02.11.2006 05:40:14 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  93. buheh
    ty si ako Slota v tom vtipe, ked stretol Mongolov: No Madari, co skulite?
    publikované: 02.11.2006 06:23:50 | autor: He-Who-Must-Not-Be-Named (e-mail, web, neautorizovaný)
  94. Syska, nechaj si emelu
    publikované: 02.11.2006 06:56:12 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  95. ale veď
    to je len jedno vajce, rozdelené napoly... (ach George, tak preto...) a to čierne, zhorené (hehe), ako už Ema správne poznamenala, budú zaiste obete.

    Showhotel, o KDH je známe, že to vedia dobre roztočiť. :-))

    Ozaj, omšové má byť nejaká konkrétna odroda? Alebo je to jedno?
    publikované: 02.11.2006 08:26:18 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  96. buheh
    omšové víno má byť hlavne z muštu neprisládzaného cukrom, teda z kvalitnejších zberov s cukornatosťou aspoň 19 °ČSN. Sorta nie je bližšie špecifikovaná.
    Podľa Encyklopédie vín (Scot Walton, page 67-8) pochádza Syrah s Francúzska, ale pozriem sa v Panta Rhei aj do iných encyklopádií ;)
    publikované: 02.11.2006 08:37:01 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  97. --> buheh
    Necital som celu diskusiu, ale aj tak:

    buheh:
    "It’s a very modern, westernized, pro-Western, and surprisingly pro-American country"

    Prave preto je tam treba zrusit moslimsku diktaturu a nebezpecnych fanatikov na cele.

    Ale aj tak je to ako tak moderna krajina iba okrajovo a iba v okoli Teheranu. Tie domy su take popraskane kopy hliny s dierami miesto okien. To je skor byvanie pre termitov ako pre ludi. Som zvedavy, ci aj Sharezad byvala v niecom takom a pise aka je v Irane vysoka zivotna uroven.
    publikované: 02.11.2006 08:38:15 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  98. Dajme kokotovi stankovi
    obrázky Čičmian a bude žiadať zbombardovať zaostalé kádehácke Slovensko.
    publikované: 02.11.2006 08:51:11 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  99. --> ema
    Keby KDH zrusila vsetky ostatne strany a vytvorila by KDHacku zaostalu diktaturu a Americania by ju zrusili, tak by sa vela ludi na Slovensku za americku intervenciu podakovalo.
    publikované: 02.11.2006 08:58:00 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  100. Syrah
    je francuzska odroda, v Australii ju volaju Shiraz. Nie je to nic neobvykle: my vravime Rulandske Biele, pricom je to Pinot Blanc.
    Kriq, uz raz si svoj kreditr poriadne nastrbil, a sice ked si tu papuloval z ucebnice amaterskeho degustatora, ktoremu trci slama z ciziem, nieco o hnusnych zmeskach. Teraz z tej istej ucebnice a zase so slamou v cizmach papulujes nieco "o 30°a 50° severnej šírky". Chod to povedat do oci nejakemu priemernemu vinarovi z Juznej Ameriky, Afriky, Noveho Zelandu, alebo Australie. To nie kvoli ich konkurencii take Francuzsko kazdy rok musi vyradit x hektarov vinic, ze? Kriqu, kriqu. Tvoj kredit sa dalej scvrkava. Rob s tym nieco.
    publikované: 02.11.2006 09:29:59 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  101. Stanko, trdlo
    nevšimla som si, že by sa na pád komunistickej totality bez jediného zabitého človeka a jediného zbúraného domu ľudia sťažovali. A to bola komunistická totalita yo iná totalita ako iránska autochtónna teokracia. Je ti ľúto, že tu v roku 1989 nebola halda mŕtvol a krajina ohlodaná US bombardovaním?
    Keď prestane jelito Bush a celá USraelská siocons čvarga chronicky tlačiť na Irán (za teokraciu môžu Iránci poďakovať Západu, to Západ im tam nainštaloval tyranské prasa šáha, typ Pinochet), Irán sa v pohode transformuje na normálny štát. Má na to potenciál. Lenže to je práve to, kvôli čomu USrael vyskakuje ako pajác - ten veľký iránsky potenciál. A preto ho treba čo? Rozbombardovať, rozdrbať, zničiť. USrael si nepraje samostatný demokratický Irán. tak ako si nepraje samostatný demokratický Libanon či Sýriu či kohokoľvek. Praje si porobené krajiny riadené skurvysynmi typu Karzaja.
    Lenže realita nepustí. Dominantným hráčom na Blízkom Východe je a zostane Irán. Je veľký, bohatý na zdroje, má závratne dlhú skvelú históriu a z toho ide sionistov, ktorých jediným mentálnym patternom je zabíjanie a rozklad, trafiť šľak.
    Ako už bolo povedané, môže Izrael namrdať na Irán, na Sýriu či Irak aj stovky atómových bômb z jeho tajného Tretieho chrámu v Dimone, jedno nezmení - tí ľudia sú tam DOMA, sú ich desiatky miliónov a sú schopní excelentnej rezistencie.
    Takže tak, vemienok náš nezorientovaný.
    publikované: 02.11.2006 09:42:20 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  102. syr áno
    Ad: pravidlo, že "najlepšie vína sa rodia medzi 30°a 50° severnej šírky" platí samozrejme pre severnú pologuľu, bolo vytvorené zrejme oveľa dávnejšie, ako sa v 2. polovici 20. storočia rozmohlo pestovanie hrozna a výroba vína v Austrálii, Argentíne, Chile, JAR, atď.
    BTW, ktorýsi náš expert na víno tvrdil (v nejakej prílohe degustácia Pravdy:) že vína z južnej pologule obsahujú 400 bukétnych látok a vína zo severnej vraj až 1200...
    publikované: 02.11.2006 09:50:52 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  103. Irán skúša prvé balistické rakety Šaháb-3 nesúce kontajnerové!!! bomby
    publikované: 02.11.2006 10:01:21 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  104. Arton -> Kriq
    To si taky zdeseny z toho, ze by sa Izraelu mohlo dostat to, cim zasral cely juzny Libanon?

    Nuz, taky je zivot.
    Karma.

    Izrael zacal vojnu proti celemu svetu ... nech si ju uzije.
    Nebudeme okolo toho spekulovat, budeme to nezaujate pozorovat.
    publikované: 02.11.2006 10:23:00 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  105. Cyrano, Kriq
    o tom víne si to pozrite na tej linke, ktorú som priložil vyššie, alebo aj inde. Nemám teraz čas pátrať po odrode Syrah, ale Šíráz pozitívne je prastará perzská odroda.

    Kontajnerové bomby - to sa robí tak, že použijete čo nájdete v kontajneri?

    Na Stankovi sa mi páči, že je zásadový. Moslimovia žijú v chatrčiach, sú menej ako my tu, civilizovaný západ a bodka. Túto axiómu skrátka neopúšťa. Ak už musí pripustiť, že v Teheráne sú výškové budovy a 20-prúdové highways, tak určite iné mestá vyzerajú celkom ináč. A dediny - iba hlina, sliepky a atómové bomby namierené na Izrael. :-)))

    BTW, toto je vďaka, bratia Izraeliti za to, že vás Peržania a ich kráľ Kýr Veľký kedysi dávno oslobodili z babylónskeho zajatia? Takto sa im teraz chcete odvďačiť? Nebyť Peržanov, pravdepodobne by ste dnes neboli ani vy a Jeruzalém by bol filištínsky naveky.
    publikované: 02.11.2006 10:32:00 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  106. Arton --> Buhehe
    To nie je vdaka tomu, ze kohosi kedysi nejaky Kyr oslobodil.
    To je vdaka za to, ze kedysi nejaky mentalny obmedzenec zobral do akehosi kanonu aj izraelsku kroniku zvanu Pentateuch, a jej dalsie komentare.

    Nebyt toho, ze sa tento bezcenny paskvil stane oficialnou svatou knihou svetovej Rimskej Rise, nebolo by dnes prakticky ani jedneho Zida.

    Ved kto by sa hlasil k nepodstatnej sekte?
    publikované: 02.11.2006 10:39:09 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  107. to buheh
    vidim, ze chces vzrusujuce detaily haloweenskej party: Muransky dostal od Zaborskej double slap, lebo sa zistilo, ze najvrtkejsia pracovnicka, do ktorej ocu sa zahladel, je jej dcera, ktora u nas brigaduje. Pogrcaneho Brocku sme nevedeli dostat z podia, ovesany cipkovanym spodnym pradlom musel byt odneseny aj s odrezanym kusom tyce, tak mocnuo sa drzal. Palko, Lipsic a externista Hrib cely cas nieco kutili v boxe, po ich odchode sme nasli husto popisane servitky s nakresmi, ktore jasne dokazuju, ze planuju mohutny oslobodzovaci utok na este nepostavenu prvu mesitu na slovensku. este to ale nie je horuce, Hrusovsky im este nedodal potrebny pocet prazdnych flias na molotovy. tie ich sa ale maju volat kristove kazavovy
    publikované: 02.11.2006 10:41:30 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  108. ale no tak:
    "BTW, ktorýsi náš expert na víno tvrdil (v nejakej prílohe degustácia Pravdy:) že vína z južnej pologule obsahujú 400 bukétnych látok a vína zo severnej vraj až 1200..."
    Kriq, a Ty tomuto Malikovmu splechu aj veris? Chcem vidiet to laboratorium, ktore dokaze identifikovat hoc aj len 400 buketnych latok. Kriq, zase mas u mna minus :-)
    Predovsetkym pre to, ze ked sa Ti to hodi, zrazu sa zacnes odvolavat na "tradiciu". Tak to aplikuj aj na Perziu.
    Mily buhehe, Syrah je odroda vyslachtena krizenim fran. odrod Durize a Mondeuse Blanche.
    publikované: 02.11.2006 11:03:27 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  109. ignorantom,
    aby ste vedeli, o com sa v pripade Perzie bavime: vyroba vina na brehoch Cierneho mora je datovana na 5400-5000 rokov pred Kr.
    V Galii je to 600 rokov pred Kr.
    publikované: 02.11.2006 11:14:31 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  110. Cyrano, Kriq
    mesto Šíráz je najstarším vinárskym regiónom sveta. Šírázske víno po väčšinu histórie znamenalo pre svet zhruba to, čo dnes francúzske víno. O Šíráze ako o meste vína spieval už v stredoveku Najväčší perzský básnik Háfez.

    Tá na internete rozšírená dezinformácia že Šíráz je iba skomolenina Syrah je nejaký nezmysel dementného frantíka, ktorý nemôže akceptovať, že nie všetko hodnotné pochádza z Francúzska - to je ich typická povahová črta.

    O pôvode vína Šíráz som našiel na internete toto: If you live in Australia you drink Shiraz and if you live in other parts of the world (especially near Avignon in Frances' Rhone Valley) you drink Syrah. Same grape, different name. Legend has it that during the 13th century Crusades a French knight called Gaspard de Sterimberg discovered wonderful grapes near Shiraz in Persia. And, as winery people tend to do, he 'liberated' some cuttings to plant back home at his Hermitage (farm) in the Rhone Valley. The city of Shiraz is the provincial capital of Fars and is around 935 km from Tehran. Shiraz lies at an altitude of 1,600 meters that makes for mild winters and moderate summers. An ideal climate for grapes. The Shiraz region had some of the world earliest vineyards.
    publikované: 02.11.2006 11:35:36 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  111. A čo pili v Galii
    dovtedy?
    Ja by som sa teda tuto rada prihlásila k vinárskej tradícii, lebo môj dedo bol vinár a na našom štvorátovom zoborskom pozemku vedel dopestovať vína tak veľa, že ho stará mama až do ďalšej sezóny pridávala do čaju namiesto citrodeka.
    Okrem toho bol dedo aj krížiaci experimentátor. Mal na dvore strom, ktorý bol naraz ringlota aj jabloň. Ale to len tak, na okraj.
    publikované: 02.11.2006 11:43:18 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  112. Buhehe,
    diplomaticky povedane, o dobrej informovanosti Tvojho internetoveho zdroja sa da absolutne uspesne pochybovat. Siraz je region, ako Tokaj. Tokajske vino je podla Teba z akych odrod? To o tych Frantikoch komentovat nebudem. Prosto, dnes uz nevieme, a ani to nedokazeme zistit, ktore odrody sa to vlastne v Siraze pestovali, ked sa to vino preslavilo. Prosto to nik na svete nevie. Ale odroda Syrah to na 100% nebola! Treba s tym zit.
    publikované: 02.11.2006 11:43:25 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  113. syr-áno: identifikovanie 400 buketnych latok
    nie je nutné (navyše je to aj náročné), stačí predsa porovnať chromatogramy vín z južnej a severnej pologule a zrátať počet píkov ;)
    publikované: 02.11.2006 11:44:26 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  114. v Galii dovtedy
    pili viac pivo a hlavne "cidre", ako sa to povie po slovensky: jablkove sampanske? :-) Oba napoje su starsie ako samotne vino. Predovsetkym pivo ma vsak tiez povod v Mezopotamii.
    publikované: 02.11.2006 11:45:16 | autor: ema, (e-mail, web, neautorizovaný)
  115. Cyrano, preboha,
    uz si niekedy v zivote robil s takym chromatografom? Vies Ty vobec, ako to funguje? Silno pochybujem. Preco na seba furt s takym pozitkom kydas vedra hanby? Co je to za uchylku?
    publikované: 02.11.2006 11:46:55 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  116. Nechcem tu byť za dementa
    od toho tu máme iných, ale predsa len otázka: tokajské víno je zo šírázskych odrôd?
    publikované: 02.11.2006 11:47:34 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  117. nejako to humorne preskakuje:
    o cidre od Cyrana pre emu.
    o chromatografe od Cyrana pre kriq
    publikované: 02.11.2006 11:47:59 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  118. buheh, križiacky rytier v 13. storočí
    bol rád, keď sa dostal živý na dohľad k Jeruzalemu a nieto ešte 2000 km východnejšie nepriateľským územím...;)
    publikované: 02.11.2006 11:51:43 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  119. showhotel
    hej, aj v Novom Čase boli zábery, ako opitý Čarnogurský ciká z pódia na polonahé fanynky, ktoré sa nakoniec o tú svätenú vodu (svätenú borovičkou a omšovým) pobili.
    publikované: 02.11.2006 11:53:40 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  120. syráno
    s plyňákom, ktorý by to dokázal: s chromatografom spriahnutým s hmoťákom /GC-MASS/ som nepracoval, ale s chromatogramom (grafický výstup z toho stroja) áno ;)
    publikované: 02.11.2006 11:59:21 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  121. Dobre, kriq,
    takze pre Tvoje info: chromatograf je schopny graficky znazornit len to, co donho predtym nakalibrujes.
    Podstatna otazka: uz si porovnaval chromatografoicke vystupy kvalitativne porovnatelnych vin trebars z Fra s tymi trebars z Chile? Lebo siris tu taky vinarsky bulvar, ze to seriozneho milovnika vina a vinarstva jednoducho musi nasrat.
    publikované: 02.11.2006 12:07:32 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  122. jo ema,
    a na jeden napoj systematicky zabudame - na medovinu. Aj medovinu mohli Kelti, hoc aj v tej Galii, celkom v pohode pit. Medovina je velmi zaznavany napoj. Aj u nas, co je naozaj velmi smutne.
    publikované: 02.11.2006 12:13:33 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  123. Cyrano
    tak to zhrňme. V Šíráze, slávnej historickej vinárskej oblasti sa špičkové víno pestuje od nepamäti, keď frantíci pili ešte vodu z mláky, to je fakt. Či sa v stredoveku dostali nejaké šírázske gény do Európy, to sa už nedozvieme, ale je to pravdepodobné, keďže obchod aj vtedy živo fungoval. Pôvod názvu Syrah môže byť skomoleným Šíráz, ale nemusí. Odroda Syrah, v modernom šľachtiteľskom ponímaní, čiže so stabilizovanými znakmi a dostatočne širokou genofondovou základňou, je moderná a pochádza jednoznačne z Francúzska - mohla vzniknúť krížením z odrôd, ktoré si uvádzal. To čo sa pestuje v Austrálii, zrejme pochádza z odrody Syrah. OK?
    publikované: 02.11.2006 12:38:48 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  124. Cyrano, čo nové
    na FR politickej scéne? Lebo v Jerusalem Poste je toto:
    "President Bush reportedly said he would "understand" a preemptive Israeli strike against Iran s nuclear sites. Maariv, citing diplomatic sources, reported Thursday that French President Jacques Chirac discussed Iran s nuclear program with Bush on the sidelines of the recent UN summit. Asked by Chirac if Israel could attack Iran to prevent it getting the bomb, Bush reportedly said: "We cannot rule this out. And if it were to happen, I would understand it." The report could not be independently confirmed. (hehe, ešte to nie je independently confirmed, ale už sa až tak trasú zvestovať svojim náckom, že si asi budú môcť udrieť).
    publikované: 02.11.2006 12:43:08 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  125. vyborne
    si to zhrnul, buhehe.
    Este by som upresnil: ked sa v Siraze robilo vino, Frantici este dlho vobec neexistovali, o nas Slovakoch ani nehovoriac. To, co sa pestuje v Australii je odroda Syrah. Frantikmi na povodi rieky Rhone vyslachtena.
    Vino je pre markentingovych freakov fantasticky produkt. Asi tolko k tej legende o kriziakovi.
    publikované: 02.11.2006 12:45:11 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  126. zle, syránko, zle:
    chromatograf je schopny graficky znazornit všetko (temer, vodu nie;), čo do stroja nastrekneš, ale identifikovať len to, čo predtym nakalibrujes, resp. stroj nájde v "databáze" záznamov.
    A to je problém, lebo organických látok sú milióny.
    A to ešte nevieš, či tá látka bola prítomná vo vzorke, alebo vznikla pri (tepelnom) splyňovaní v nástrekovej komore...:-b
    publikované: 02.11.2006 12:46:36 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  127. uz som to tu davno pisal:
    vo Francuzsku sa furt snazia spolu s Rusmi natahovat cas - hraju jedine co mozu: pockat si na Bushovho nasledovnika.
    Rozdelili si robotu: FRA oficialne tlaci na Iran cisto v ramci OSN, RUS Iran chrania pred izolaciou, BR OSN je tym paralyzovana. Chirac uz pocas vojny v Libanone povedal, ze nema problem s uznanim mocenskeho statutu Iranu. Putin do toho ide s tichou podporou Ciny.
    Otazne je, co sa vo FRA stane, ked pride Chiracov nastupca. Sarkozy je zatial necitatelny. Ktokolvek z PS by bol v pohode.
    Ale nie nahodou su Francuzi v Libanone. Nie nahodou sa to medzi Francuzskymi vojakmi a Izraelskymi cas od casu zaiskri. Francuzi, Nemci aj Rusi sa po Iraku poucili. Su tam, USA ich nemozu len tak obist. Pre Iran to vsak este samo osebe neznamena nic dobre.
    publikované: 02.11.2006 12:59:16 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  128. Kriq,
    ja som tak rad, ze si si konecne nastudoval, preco tu trepes o vine sprostosti, a pevne verim, ze si z toho vezmes ponaucenie, a v buducnosti tie sprostosti obmedzis na minimum.
    publikované: 02.11.2006 13:01:38 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  129. Cyrano
    ale aj tak: prečo sa teda tá odroda v Austrálii volá Šíráz? Musí k tomu predsa byť nejaký historický dôvod a súvislosť Syrah - Šíráz. Alebo je to len obyčajné pirátstvo - keď po nástupe muslimov sa začala produkcia Iránskeho vína utlmovať, niekto si proste iba zobral voľnú značku? Nebol by to prvý prípad, keď sa silnejší takto snažia privlastniť si regionálne, tovarové či obchodné značky slabších: Budvar - Budweiser, pravá americká Pizza, Tokaj... to len čo mi prvé prišlo na um.
    publikované: 02.11.2006 13:15:31 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  130. buhehe,
    marketing, jednoducho marketing, vsetko tam dole je o marketingu. Shiraz znie velmi dobre. Lahko sa to predava, dobre sa o tom rozpravaju nezmysly atd, prosto marketing.
    Juzna pologula zacala predavat vino podla odrod. Europa, to bolo dovtedy ine kafe. Dnes sa snazime adaptovat na tuto logiku.
    Okrem toho, na zaciatku to nemuselo byt nic nezvycajne: aj vo FRA su ludia, ktori nepovedia Syrah, ale Schiras, Serene, Marsanne noir... V Maroku sa mozes stretnut s Candine (velmi pekne). Vo vinarskej brandzi nic neobvykle, a bez zleho umyslu.
    publikované: 02.11.2006 13:26:12 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  131. siranko
    ty si tak videl chromatograf, ked si šiel v električke No 5 po Radlinského ulici a odtrhol si tvár od Alžbetky na druhú stranu :)
    publikované: 02.11.2006 13:46:08 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  132. kriq,
    prave na STU som si ho chcel pozriet, no nemali. Mozno uz maju, neviem. Som netusil, ze si tak detinsky jesitny.
    publikované: 02.11.2006 14:08:58 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  133. cyrano
    GC/MS majú dnes kde kade, iste aj na STU. Na SVŠT-CHTF ho mali od prelomu 60/70-tych rokov, medzi prvými v ČS ;)
    publikované: 02.11.2006 14:44:48 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  134. Vela veci
    u nas po 89 nie je tak, ako by malo byt... Ked som chcel na SK minuly rok najst prave analytiku vinnych arom, ludia, s ktorymi som sa stretol ohlasili, ze vyskum, labaky, vsetko je zlikvidovane, rozpredane, vytunelovane... Aj vlastenectvo ma svoje medze, zvlast ked mas konat rychlo, takze poviem pravdu: nenajal som detektiva aby mi hladal ihlu v kope hnoja. Dnes nam tu analytiku robia vo FRA, v Chile, a dokonca sme to umoznili postavit na nohy aj jednej univerzite v Argentine (v horsom stave ako nasa STU, len pochopili, o co ide, a prejavili zaujem)...
    publikované: 02.11.2006 14:52:26 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  135. Cyrano, ty si profík
    od chlastu? Pardon, vina?
    A to ste sa ako, majstre, dostali k takémuto jobu?
    publikované: 02.11.2006 14:56:21 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  136. ema,
    da sa to tak povedat: pozivanie alkoholickych napojov (pivo a vino) mam v popise prace. A dostal som sa k tomu jak slepe kura k zrnu: jeden priatel povedal: "ked som to zvladol ja, zvladnes to aj Ty." Niekedy je to fakt super job, hlavne co sa vina tyka. Robota s pivom zial dnes cloveka akurat tak deprimuje. A to som ursprunglich skor pivar, ako vinar.
    publikované: 02.11.2006 15:01:19 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  137. vidim ze
    ma tu moj priatel Stanko ohovaral, kym som pisala pisomku. Dakujem, ze ste ho za mna odbavili.

    Cyrano, buheh, creegue, ja som nepovedala nic ine len ze vino v Shiraze sa robilo vtedy ked este frantici pili zihlavove vyvary. Za to ze ho zuslachtili im samozrejme patri moja vrucna vdaka.
    publikované: 02.11.2006 17:00:10 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  138. šahrezád a tá písomka
    bola vo švédštine?
    Stanko je síce özrötö, ale nie taká ako sa vyrojili v diskusii k tomuto článku:
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/782695.html
    Si pars pro toto vyberme HonestAbeho z New Yorku:
    "It would be fun to sponsor a post-A-Bomb cartoon contest of what Tehran will look like in the aftermath. Get your entries in quickly as there might not be much time left before the real thing goes !!B A N G!!"
    Atakďalej atakpodobne.
    Pritom výstava si nerobí srandu zo skutočného holokaustu, ale z toho, že sionisti ho zneužili na nekončiacu sériu zločinov na Blízkom Východe. Aj Irak je jedným z nich.
    publikované: 02.11.2006 19:05:30 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  139. hej?
    Budu sa tesit? Neviem, nejak ma nenapada nejaky vtipny komentar k tomu co si napisala.
    publikované: 02.11.2006 19:23:43 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  140. To bola ukážka
    kam až môže zájsť zhovädilosť ľudí, ktorí si myslia, že sú tí lepší.
    Hej, máš pravdu, nechajme to. Nič nezmeníme.
    publikované: 02.11.2006 19:41:13 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  141. ema
    poziadavka o pisanie v lovencine mi nepresla a tak som bola nutena po svedsky.
    Fasisti nech si trhnu nohou. Na oboch stranach. V Irane sa kazdopadne nikto nevytesuje zo smrti inych. To si asi haaretzovci este neposkladali v hlave, ze spochybnovat holocoust a smiat sa zo smrti inych su dve rozlicne veci. Tam vidno ze ekonomicke uspechy nehovoria nic o citovom bohatstve. Nas lokalny Brendon, He who must not be named, by mi iste dal v tomto smere za pravdu. Aspon on je citovo zalozeny.
    publikované: 02.11.2006 19:57:25 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  142. On sa tuším sťažoval
    že nie je a že pani Krovákovej závidí a ju tiež obdivuje či čo.
    O čom ste mali písomku? Švédske Rímske právo?
    publikované: 02.11.2006 20:10:17 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  143. nein
    narodnohospodarske ize...tusim sa to povie narodne hospodarstvo po slovensky?

    Ema, nebol to zly clovek. Rozpraval o zodpovednosti k citom. Verim ze on by na rozdiel od mojho priatela kriga nesiel na nikoho v takoch. A v konecnom dosledku je to to jedine na com zalezi.
    publikované: 02.11.2006 20:21:11 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  144. ema,
    je to dost nepresne, co pises o mne, ale nevadi. dobre sme si vtedy pokecali.
    myslim, ze sahrezad mi viac porozumela. prave pre zodpovednost k citom (svojim aj inych) by sme sa mali vyvarovat nasilia a vojny.
    publikované: 02.11.2006 20:45:07 | autor: He-Who-Must-Not-Be-Named (e-mail, web, neautorizovaný)
  145. sahrezád, nem rozumiem:
    "krig by siel na niekoho v taNkoch"?
    A to si kde nabrala, plz?
    publikované: 02.11.2006 20:53:06 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  146. hi-hu
    vyzraz "zodpovednost k citom" je moj oblubeny oxymoron;-) Vtedy si si poplietol mlatenie hormonov s citmi, ale mne bolo hned jasne, ze taky rojko nemoze byt az taky zly clovek. Maximalne hrozny manzel.
    publikované: 02.11.2006 20:56:51 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  147. to ne ty si chcel ist do takox a na Tehran?
    mala som taky dojem, ale je mozne ze si ta myslim s nejakym mrtvakom.
    publikované: 02.11.2006 21:01:17 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  148. mylis
    teda si
    publikované: 02.11.2006 21:11:45 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  149. He-Who-Must-Not-Be-Named
    "prave pre zodpovednost k citom (svojim aj inych) by sme sa mali vyvarovat nasilia a vojny."
    Tak zas dokola: city sú rôzne. Niektorí práve zo zodpovednosti k (svojim) citom zabíjajú.
    Zodpovednosť k citom iných je empatia. Nazvať city potrhlej Šajčiarky behajúcej po buši za Masajom empatiou k Masajovi ... hehe.
    Ja neviem, prečo ma chceš za každú cenu ješitne prečúrať.
    publikované: 02.11.2006 21:11:57 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  150. šahrezád, ja poznám
    len Piľného domajšieho a poľného hospodára od Fándlyho, že Krumple aľebošto koľempír, podzemské jablka (Erdepfľe), zemnáki, zemáki, švábska repa, švábka. Táto úroda môže sa téš v tíchto našich časoch ľen veľice rozmnožená ke strove počitovať.
    Ani si to netrúfam predstaviť vo švédštine ako písomku.
    publikované: 02.11.2006 21:18:02 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  151. ema
    predmet je to velmi zaujmavy. Dozvedeli sme sa napr. ze prezident Juraj Krik, ktory si nechava hovorit konzervativec, dotuje americkych polnohospodarov tak stedro, ze i EU by sa za ten socializmus hanbila.
    publikované: 02.11.2006 21:22:55 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  152. šahrezád, v poslednom
    .týždni o Bushovi píšu, že vpečatil Amerike osud "súcitného konzervativizmu". Som sa smiechu nezdržala.
    Každopádne mu federálne výdavky stúpli o 30 percent a v štátnych službách pracuje najviac ľudí v histórii USA.
    Neni on piľní domajší hospodár.
    publikované: 02.11.2006 21:44:11 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  153. Kriqu, priatelu
    tesim sa spolu s tebou, ako si sa blysol a zvysil si tu dnes renome vo vedach chemickych ;)! Si im to teda dal.

    Je tam len jedna zanedbatelna mylka. Vodu na modernych senzitivnych mass-spekoch (ani to nemusia byt ziadne quadrupoly) vidiet az moc dobre vo forme roznych hydratacnych stupnov, co vie niekedy narobit peknu galibu v chromatogramoch. Ale inak to mas na JEDNOTKUSHVIEZDICKU! Fakt si o poznanie lepsi ako rozni mrdulanti neznajuci rozoznaci marinuvanno a poglazovanno masso od strovy spatnej;).
    publikované: 02.11.2006 22:00:56 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  154. ema, Rohac sa uz vola Tyzden?
    A krizovky tam este stale maju ci uz len vtipy? A pisu tam aj dospeli http://www.tyzden.sk/index.php?w=art&idart=7357&idiss=132
    ?
    Uz davno si robim na Tyzden zalusk, pretoze titulky i osadenstvo vyzera zaujmavo, ale zo zahranicia sa to neda citat ani predplatit.
    publikované: 02.11.2006 22:11:00 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  155. no ták, ema
    nebuď urážlivá a neondej sa a nepuď našu kamošku. S tou umelou by Ti bolo smutno, aj keď by mohla patriť len a len Tebe. A kto sa má pozerať na smutnú emu? Ja nechcem.
    Btw. knôt už zahorel, ale rozbuška Ti, zdá sa, nefunguje ;) Tie reči o pasci budú asi len fámy.

    Idar, bushove vajcia vyzeraju ohrom.., nooo, celkom ma ohromili. Nazivo musia byt este ohromujucejsie. Dik za pohlad na ne.

    Dobrú noc.
    publikované: 02.11.2006 23:02:37 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  156. idare
    ja osobne by som radšej analyzoval víno jazykom, potom na HPLC, teda kvapalinovke - najlepšie reverzných fázach. Ono na plyňáku cukry radi karamelizujú a kyselina vínna je málo prchavá.
    Ak si videl film Šaman - Šon Koneri v brazílskej džungli hľadá protirakovinné prírodné lieky a používa pritom prenosný GC/Mass (asi na baterky? :) a používa cukor ako štandard, tak si sa ako analytik musel smiať. A ešte mu to vyhadzovalo na displeji štruktúrne vzorce :D
    publikované: 02.11.2006 23:06:45 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  157. tak si ma ema vymenila za silikonovu s motorcekmi?
    len sa daj prosim ta pozor pozor na profesora Ishigura, nejako majetnicky sa na Repliee pozera, vyzera na zriarliveho stareho mladenca. a ako vravi uz aj zabudol, ze to je aneroid, ked s nou interagoval (cokolvek to uz znamena), tak bud opatrna.
    publikované: 03.11.2006 00:12:15 | autor: emele (e-mail, web, neautorizovaný)
  158. dievčina na tom obrázku
    je isto Ema. A ešte vtip na dobrú noc:

    "Ak sa web bude rozvíjať nekontrolovane a bez porozumenia jeho vplyvu na spoločnosť, môžu sa stať zlé veci." Mr. Berners-Lee

    Zamyslite sa, bratia a sestry.
    publikované: 03.11.2006 00:22:03 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  159. To je ta primitývna islamofašistická
    sliepka ktorej tu jej kundolízačy všetko zobú s jej propagandistickej mysi. Nezabúdajte, mám 193 cm výšku, 102 kg živej váhy a 4. dan karate-dó!
    publikované: 03.11.2006 00:59:07 | autor: degev (e-mail, web, neautorizovaný)
  160. Prvu cenu
    vyhrava negev!

    Pocasie sa uz zlepsilo. Potom napis, ze ako bolo.
    publikované: 03.11.2006 01:01:24 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  161. šahrezád, Dorotka sa
    len pochválila, ako vie odrbávať. Vcelku pekne tým popísala kvality celého .plátku.
    Som si teraz všimla, že to o Bushovi bolo z novembra 2005, nie 2006. Odvtedy Bush ešte viac zosúcitnel:p
    Celú dvojstranu tam UŽ VTEDY venovali "iránskemu problému".
    Si zacitujme:
    Ivo Samson, politicko-bezpečnostný analytik
    Otázka: aká je pravdepodobnosť, že Izrael bude na najnovšie provokácie Iránu reagovať útokom?
    Odpoveď: Irán chce nadobudnúť jadrové zbrane. Neuznáva právo Izraela na existenciu a hlása jeho zničenie. Sponzoruje hnutie Hizballáh v Libanone, ktoré sabotuje akékoľvek palestínsko-izraelské mierové riešene. Preto je jadrová agresia mysliteľná najmä voči Izraelu. Ak Izrael získa dôvodné podozrenie, že Irán je takéhoto útoku schopný, nebude asi váhať s rekaciou. Začiatkom 80. rokov 20. storočia zaútočil na jadrovú elektráreň v Iraku a zničil ju. V predvečer vojny v Zálive o desať rokov neskôr Izrael vytiahol z podzemných bunkrov svoje jadrové zbrane s nosičmi. Ak by mal jediný Scud, ktorými ho ostreľoval Irak, chemickú alebo biologickú nálož, ani desať amerických prezidentov by nezabránilo, aby sa Irak dostal pod paľbu izraelských jadrových zbraní. Ak Izrael vtedy neváhal, ešte menej bude teraz."
    V porovnaní s touto sprostou propagandou sú Dorotkine srandy milé čítanie.
    publikované: 03.11.2006 06:40:55 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  162. emele, prečo by
    moja kamarátka Repliee nemohla mať frajera. Hm?
    Len by som rada vidieť Ishigurua ako vyslovuje jej meno. Ale možno ju volá Neko.
    publikované: 03.11.2006 06:43:56 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  163. syska, tak ja sa
    teda o Repliee s tebou podelím. Môžeš si ju brávať na víkendy:p
    publikované: 03.11.2006 06:46:18 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  164. ema,
    vari jej ho ja zakazujem? ja som len tebe radila, aby si si davala pozor na Japonca. ta jeho zaluba v umeline sa mi nezda.
    si vedela, ze 90% aneroidiek je pohlavne zneuzivanych svojimi majitelmi? pritom su z toho vystresovane, lebo nechapu o co ide.
    publikované: 03.11.2006 07:38:44 | autor: emele (e-mail, web, neautorizovaný)
  165. Cyrano
    Rozprával som s kamošom z UKSUP-u (ústredný kontrolný a skúšobný ústav potravinársky) na Matuškovej 21 Btarislava; zlúčili sa s Výskumným ústavom vinárskym a vinohradníckym, ich sekciu analytiky zachovali, a bežné analýzy vína robia. Či aj analyzovanie pomocou GC neviem. Tel: 59 880 252, p. Chvostek, ved sekcie vinohradníctva a vinárstva.
    Vínu zdar ;)
    publikované: 03.11.2006 08:05:17 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  166. emele umelina
    v kybernetike neexistuje. Je to zatiaľ nedokonalé, ale je to živé.
    Jak, zneužívanie. Čo už je ľahšie ako naprogramovať "zodpovednosť k citom":)
    publikované: 03.11.2006 08:15:38 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  167. sahrezad, iránsky študent architektúry
    publikované: 03.11.2006 08:17:02 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  168. Es kommt der Tag
    kedy budú bioni aj someliérmi. V tlamičke budú mať zabudovanú kompletnú analytiku.
    publikované: 03.11.2006 08:18:40 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  169. Kriq, celý Blízky Východ
    má nejaký holokaust v paži. To NEBOL ICH problém, nemajú s tým absolútne nič spoločné. To je prapríčina toho, prečo moslimské štáty, vrátane kamarátikov USA neocons Saudskej Arábie či Pakistanu, nechcú uznať Izrael v jeho súčasnej apartheidmnej podobe. Odmietajú nemravnosť Západu, ktorý SVOJ problém zatiahol na Blízky Východ. Že si Izrael vymohol uznanie trebárs od Egypta pod hrozbou zhodenia atómovej bomby, nie je zaujímavé.
    publikované: 03.11.2006 08:27:39 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  170. bleble
    ten Mark Regev, hovorca Izraelského ministerstva zahraničných vecí, nepoznáme ho?

    "...neprejavili o ňu záujem študenti ani médiá." Nuž, zdá sa, že médiá záujem predsa len prejavili. :-)) V tejto súvislosti ma napadá: chcete aby sa o vás svet dozvedel? Stratili ste sa uprostred Antarktídy a neviete ako to povedať svetu? Jednoduchá pomoc: zapáľte izraelskú vlajku a kričte že holocaust nebol. Zaručene budete vo všetkých správach.

    publikované: 03.11.2006 08:33:57 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  171. who is
    Ahmad Násilí?

    Tá správa (viď Kriqov link) na prvý pohľad vyzerá ako klasická suchá, objektívna agentúrna správa, kde na konci je relevantný komentár. Ale priatelia, povedzte mi, kto je "23-ročný študent architektúry Ahmad Násirí" a ako súvisí s témou?

    To je presne to isté, ako keby som dal do spravodajstva suchú agentúrnu správu o prezidentovi Bushovi a na záver pripojil vetu, že suseda Blašková si aj tak myslí, že p. prezident je kokot.

    Ema, poďme už do nového okna, lebo toto kým sa natiahne, tak zabudnem, čo som chcel...
    publikované: 03.11.2006 08:45:52 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  172. kriq
    kvitujem. Mam zapisane. Mozno bude opat aktualne na buduci rok. Vinu zdar. Tento rok bude u nas a v Madarsku kurevsky dobre (teda aspon u tych, co ho aspon trochu vedia robit). V Cechach este prehlad nemam. Clovek vsetko nestiha.
    publikované: 03.11.2006 09:43:15 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  173. Už tam máš nové
    okno. Zamontovala som do toho sysku, pretože odchádzam pracovať do terénu a neťahám si so sebou internet. Ešte to tak. Szia.
    publikované: 03.11.2006 09:44:49 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  174. ivo samson
    to je ten zahranicno politicky odbornik, ktory varuje ze, citujem:
    ...Druhou neznámou je Rusko, ktoré Iránu poskytuje, okrem technológie, aj expertov. Len v Bušehri pri Teheráne (Bushehr, Natanz a Arak sú tri najznámejšie centrá jadrového výskumu v Iráne)pracuje...

    to mam odtial
    http://www.euractiv.sk/cl/41/4239/Iran-a-jeho-jadrovy-program

    Ak bude Izrael strielat podla jeho mapky, tak sa my v Boushehri nemame coho bat.

    pées, co je to za radioamatera? Jeho meno som uz viackrat pocula.
    publikované: 03.11.2006 09:52:49 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  175. kriq
    No ved konecne pise SME nieco zo zivota:-) Dik za link. Aj ked nesuhlasim s tvrdenim ze karikatury media nezaujali. Ved toho preboha bola plna zahranicna tlac!

    Buheh, dnes sa ty hras na mrtvaka?
    publikované: 03.11.2006 09:58:22 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  176. To co je
    prosim pekne aneroidny? To je zasa nejaka nova moda? A este by ma zaujimalo - je to drahe hobby?
    publikované: 03.11.2006 10:02:24 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  177. Tak nech teda kriqu
    p.Vocasek najprv analyzuje vina omsove. Tie su totiz jednoznacne najlepsie. Lebo pije jeden, ale spievaju vsetci. Tak ako s tym fararom a rabinom...
    publikované: 03.11.2006 10:03:52 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  178. Ema, ak si Izrael vymohol od Egypta uznanie
    pod hrozbou použitia A-bomby (ako tvrdíš), prečo si uznanie nevymohol aj od ďalších susedov?
    Logika kríva...
    Cyrano, idar, kúúúrewsky sa teším na tohoročné "Dni otvorených pivníc" 17-18.XI. a daľšie ochutnávky ;)
    publikované: 03.11.2006 10:44:27 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  179. poslušně
    hlásím že jsem opět zde.

    Kriq, Ema asi hovorí o Jomkipurskej vojne.

    Šahrezád, prečo mrtváka? Veď som iba poukázal na klasickú mediálnu manipuláciu.

    Idar, Cyrano, Kriq, kde sa predáva omšové víno? Potreboval by som pár litrov.
    publikované: 03.11.2006 11:23:49 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  180. buheh, v Jomkipurskej vojne
    neútočil Egypt sám, bola tam Sýria aj Jordánsko...
    publikované: 03.11.2006 12:12:44 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  181. kriq
    ale v Jomkipurskej vojne stáli Izraelčania pred Káhirou a hrozili A-bombou.

    Priatelia, kde zoženiem to víno?... súrne ho potrebujem, organizujem omšu.
    publikované: 03.11.2006 13:34:51 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  182. Buhehu
    ja ho odoberam od kamosa farara (aj bílé aj cervene) a ti teda poviem, ze nie je na zahodenie. V obchodoch ho uz davno vidiet nevidno, iba ak v blizkej kapitalistickej cudzine (A).

    Nemam to sice rad, ked niekto v dobrej spolocnosti zongluje vtipmi, ale spravme tentokrat vynimku a dajme si predsa len ten povoleny a otrepany z oficianej zbierky zidovskych anekdot:

    Veľká autohavária. Obe autá sú riadne zošrotované, no obom účastníkom sa ako zázrakom nič nestane. Účastníkom je rabín a kňaz. Pri vystupovaní si rabín všimne, že v druhom aute sedí kňaz. Vystúpi z auta a vraví:
    - Toto musí byť božia vôľa, božie znamenie pre nás oboch, nech žijeme vedľa seba v svornosti celý život.
    - Boh nás osvietil, spravíme čo nám vnukol.
    - Aha, auto je celkom rozbité, no omšové víno zostalo celé. Zapime naše zblíženie. - hovorí rabín a ponúkol kňaza.
    Ten si riadne uchlipne a podá rabínovi fľašu späť. Ten ju zaštupluje a odloží.
    - A vy sa nenapijete na zmierenie?
    - Nie, ďakujem, ja radšej počkám na policajtov.

    Poznamka pre nezasvätenych vodicov: az take ftipne to nie je, lebo knazi maju v SR lajstro pre policajtov, ktore zabranuje dychovej skuske (kvoli omsovemu vraj!).
    publikované: 03.11.2006 13:40:32 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  183. ak stáli pred Káhirou,
    nepotrebovali jej hroziť bombou - zas logika kríva...
    Priatelia, horšie je, že na zajtrajší IV. ročník "Deň pivníc" v Trnave už od včera nie sú lístky!
    publikované: 03.11.2006 13:42:15 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  184. buheh
    Zavolaj Marianovi Gavendovi na cislo 070-48765442 a odvolaj sa na mna. Heslo "Marianska put 1992". Ved on uz bude vediet o co sa jedna.
    publikované: 03.11.2006 13:44:26 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  185. Neberie to.
    Ja som s nim tiez este chcel nieco dodebatovat...
    publikované: 03.11.2006 13:58:10 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  186. ci on medzicasom
    nezlozil slub mlcanlivosti... ani sms-ku ti neposlal?
    publikované: 03.11.2006 14:03:22 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  187. Kriqu
    vy mladí si to nepamätáte, ale veď si niekde prečítaj ako to vtedy v 73-om bolo. Vôbec to nebola psina, aj my sme mali vtedy manévre, lebo to už-už vyzeralo, že aj CCCP a jeho malí spolusúdruhovia sa zapoja.

    Gavenda nedvíha, včera asi mali deň pivníc na Žabotovej.
    publikované: 03.11.2006 14:58:30 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  188. Ne
    Skusme este 02/5930 6911, alebo pansef@katnoviny.sk. Kto vie, kde sa tara. Asi maju pred uzavierkou...
    publikované: 03.11.2006 15:15:39 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  189. buheh
    ano, vtedy štrngal ostrôžkami CCCP a arabi zavreli kohútiky - ropná kríza na jeseň ´73
    publikované: 03.11.2006 15:28:09 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  190. ale Kriqu
    ty by si sa stále iba hádal. Veď je všeobecne známe, že Izrael vtedy Arabov pritlačil k múru práve A-bombou. Keby ju nemali, tak by sa to vtedy ešte viac roztočilo, ale Izrael stál pred Káhirou a už to vyzeralo príliš vážne.

    Ale ako vznikla táto debata? Veď Ema možno nemyslela Jomkipurskú vojnu ale niečo úplne iné - spýtaj sa jej.

    Mňa vlastne tieto historické polemiky nebavia a zvyčajne sa do nich nezapájam, jednak preto, lebo mám slabú pamäť a jednak aj preto, lebo všetci poznáme iba oficiálne verzie. A ako vraví klasik, "všetko je vždy ináč než si myslíme". Na zdravie.
    publikované: 03.11.2006 17:13:26 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  191. buhehu, neviem či Izrael už vtedy mal A-bombu
    kauza s III. chrámom v Dimone (Mordechaj? Vanunu) sa "prevalila" neskôr a susedom sa dalo nenápadne na javo, že: Viďász! Ešte raz útočíš a "posledný raz kúpeš" ;)
    Faktom je, že od susedných armád majú odvtedy pokoj, ale o to viac sa zaktivizovalo Arafatovské PLO
    publikované: 03.11.2006 18:31:49 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  192. Kriq
    celkom dobrá sumarizácia:
    http://denik.hvezdarna.cz/2005/05/za-vm-hledej-enu.html
    Mimochodom, zaujímavé čítanie. Ako zvyčajne, aj v tomto prípade platí, za všetkým hľadaj ženu...
    publikované: 03.11.2006 20:37:08 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  193. buheh, iste zaujímavé
    zhruba to potvrdzuje moje info, čo som mal.
    aj článok tamtiež o Kórei a Iráne je interesný. Ak je to pravda, že Irán pokročil (a neustúpi) dočkáme sa brachiálneho riešenia...
    publikované: 03.11.2006 21:41:04 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  194. späť k Iránu:
    bolo tam horúco, je tam horúco a zrejme aj bude tam horúco
    http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2981446
    :)
    publikované: 03.11.2006 22:13:31 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  195. Vazeni
    O skutocne vysokych teplotach sa pojednava tu:
    http://www.springer.com/west/home/librarians/russian+library+of+science?SGWID=4-40748-70-35532511-0
    publikované: 03.11.2006 23:26:49 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  196. A zase
    sa to celie kurvie, nuzno je ten link pretiahnut cely. A tu dalsia pikoska o spravani sa plazmy v poliach sirych magnetickych na Sibiri:
    http://www.sbras.nsc.ru/consult/novosibirsk.htm
    publikované: 03.11.2006 23:36:33 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  197. idar
    aky je tvoj typ?
    publikované: 03.11.2006 23:44:20 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  198. Co si myslis
    ze som taky sprosty a zoberiem tu 199tku???
    publikované: 03.11.2006 23:48:54 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  199. To teda rozhodne NIE!
    .
    publikované: 03.11.2006 23:49:38 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  200. tu je to samy
    gavalier
    publikované: 03.11.2006 23:57:46 | autor: sklamana syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  201. môj typ
    je blondínka s dlhými nohami.

    Týmto si zároveň dovoľujem upozorniť, že nielen alkohol je šťavnatá téma pre nás inteligentov.
    publikované: 04.11.2006 00:00:48 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  202. Nechapem
    myslis na stihacky?
    publikované: 04.11.2006 00:04:28 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  203. Deklarujem
    na tomto mieste, ze sme tu 200stovku pretali sucasne so syskou. Potvrdila to aj cielova fotografia jasne ukazajuvsia, ze syska dohnala moj nadskok hlbokym predklonom, a tym vyrovnala svoj handicap o celu dlzku p.s ;).
    publikované: 04.11.2006 12:01:49 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  204. ema, ema [2006-11-02 21:11:57]
    ze vraj: "Zodpovednosť k citom iných je empatia."
    empatia je schopnost rozoznat, pripadne precitit city inych. zodpovednost pri tom moze, ale nemusi byt pritomna. zdrzim sa komentaru o jesitnom precuravani. u Corriny neslo o empatiu, ale o lasku.

    "Niektorí práve zo zodpovednosti k (svojim) citom zabíjajú." tomu sa hovori krvna pomsta. ale pritom nefunguje komplementarna zlozka. zodpovednost k citom inych, ta je totalne ignorovana. zodpovednost k citom (svojim a inych) musi byt v harmonickej symbioze.

    hej, "city su rozne". ale zodpovednost je len jedna. zodpovednost k citom nie je citova zalezitost, ako sa tu viacere mylne domnievate. zodpovednost k citom je interakcia rozumovo-racionalnej zlozky nasej psychiky s emocnou zlozkou. v globale ide o neterministicky model s nizsou mierou prediktibility chovania ako u programovatelnych automatov typu tvojej kamaratky Repliee, pri ktorej si naprogramovanie k "zodpovednosti k citom" zamienas s naprogramovanim servomotorcekov na rytmicke pohyby panvi.
    publikované: 04.11.2006 16:40:59 | autor: He-Who-Must-Not-Be-Named (e-mail, web, neautorizovaný)
  205. Checht, vydarená
    recesia:)
    publikované: 04.11.2006 17:44:02 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014