Ema

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Dokumentárny film Ulúpené Kosovo

"Samozřejmě je, soudruzi, důležité poukázat na zločiny UČK, nedostatečnou ochranu Srbů ze strany KFOR a zabírání původně srbských domů albánským obyvatelstvem, ale ... objektivně a demokraticky, soudruzi. Ne takhle." (Cenzor Josef Švéda)

Dokumentárny film ULOUPENÉ KOSOVO Českej televízie, ktorý Česká televízia "prozatím" neodvysielala, je dostupný na youtube rozdelený na 6 častí.

http://www.youtube.com/watch?v=sU_PzuJ1zMU

http://www.youtube.com/watch?v=Ucns_FNyJBo

http://www.youtube.com/watch?v=zl8at8PScf0

http://www.youtube.com/watch?v=bOjCaHKN2dI

http://www.youtube.com/watch?v=Ww0wlZRfUqs

http://www.youtube.com/watch?v=qdkwNL_JaXQ

 

História dokumentárneho filmu je uvedená tu.

- Film o Kosovu (tehdy ještě s pracovním názvem "Jak Evropa přichází o Kosovo") byl nabídnut České televizi v roce 2004. Centrum dokumentaristiky a publicistiky České televize v té době o téma Kosova neprojevilo zájem, a to i přes to, že na Kosovu proběhl masivní organizovaný pogrom na nealbánské obyvatelstvo a věc byla celosvětově diskutována. Tehdy Centrum dokumentaristiky a publicistiky vedla paní Alena Müllerová.

Podruhé bylo téma Kosova nabídnuto ČT v roce 2006. Nakonec po intervenci pana generálního ředitele ČT se podařilo získat od ČT dramaturga, který se projektu věnoval. Ale...

S příchodem nové programové ředitelky paní Kateřiny Fričové bylo na podzim 2007 rozhodnuto, že projekt "Kosovo" bude realizován, a sice odvysíláním hodinového dokumentu i když dramaturgie i realizační štáb navrhovaly vzhledem k množství materiálu a závažnosti tématiky hodinové díly dva.

Film "Uloupené Kosovo" byl dramaturgicky veden redaktorem České televize Martinem Štollem a připomínkován předním českým balkanologem doc. Janem Pelikánem. Měl být původně odvysílán na podzim 2007, pak z rozhodnutí nové ředitelky programu ČT Kateřiny Fričové byl termín přesunut na březen 2008 (výročí bombardování Jugoslávie letectvy NATO a výročí březnového pogromu v roce 2004).

Nakonec se měl vysílat 17. dubna letošního roku v 20,00 hod. na ČT2. Vysílání zastavila šéfdramaturgyně Centra dokumentaristiky ČT paní Darja Macáková a dílo, které již bylo smícháno a otitulkováno, nepustila do schvalovací projekce. Nyní skoro měsíc čekáme na konečné slovo programové ředitelky Kateřiny Fričové. Všechny vysílací termíny, které byly původně plánovány, neplatí.

--------

Cenzor Josef Švéda je toho názoru, že je to nesnesitelně špatný dokument a sa podivil, že dramaturgom niečoho tak otrasného je práve Martin Štoll.

Cenzor Švéda: - Jestli je tento dokument něčím, tak prostorem demokratické, pluralitní diskuse rozhodně ne. Nedochází zde totiž ke střetu protikladných názorů, ale pouze k prezentaci jednoho pohledu. Proto považuji rozhodnutí ČT dokument neodvysílat za správné. Případný zájemce jej může beztak shlédnout na Youtube, aby si na něj udělal vlastní názor.

---------

Režisér dokumentu Václav Dvořák. "Promiňte, vašnosti, že jsem si dovolil."

Režisér Dvořák: - Když už jsem začal omluvou, musím přidat i jednu omluvu nakonec. Musím se kritikům mého filmu zároveň omluvit i za všechny další dokumentaristy, kteří si například dovolili vyprávět o holokaustu tak "neobjektivně", že vedle židů nedali ve svých filmech "přiměřené místo" řadovým Němcům, kteří schvalovali deportace a vyvražďování židů, funkcionářům NSDAP, katům z koncentráků a dalším podobným jen proto aby naplnili přání některých českých šéngajstů po "objektivním, nestranném, vyváženém" a bůhví ještě jakém sdělení.

---------

Vláda Českej republiky na návrh šéfa českej diplomacie Karla Schwarzenberga uznala dňa 21. mája ulúpené Kosovo ako nezávislé. Český prezident Václav Klaus sa verejne vyjadril, že sa za to hanbí.

Ja neviem, či pri tak vulgárnom a arogantnom porušení medzinárodného práva, akým bolo vyhlásenie "nezávislého Kosova", je hanba ten správny pocit.


Peri fyseos anthropu - O ľudskej prirodzenosti | stály odkaz

Komentáre

  1. Tie kontextuálne reklamy z Google
    čo fungujú ako bodka za blogerskými textami, sú špeciál pri tejto vážnej téme na dogrcanie.
    publikované: 25.05.2008 08:35:39 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Kosovo, dané Albáncom,
    nebol dobrý počin od Tita (see I. diel u-tube "hexalógie").
    Na Fickovi sa mi páči len to, že zatiaľ neuznal Kosovo. Dokedy mu to vydrží?
    publikované: 25.05.2008 09:47:49 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. sokujuce
    po proalbanskych PR pribehoch ktorymi nas futruje propaganda ...
    nastastie existuje youtube
    publikované: 25.05.2008 09:59:17 | autor: new world order (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. kriq
    co povies na heslo americanov: my si nevyberame ciele podla priatelov ale priatelov podla cielov.
    taliban, kosovskoalbanska mafia, iransky mujahedeeni ...
    ked si americania vyberu za priatelov nasich romov s cielom rozvratit slovensko a urobit pri bardejove raketovu zakladnu ... pochopia aj idioti o com bolo kosovo.
    nikto ti nezaruci ze sa to nestane
    publikované: 25.05.2008 10:04:18 | autor: new world order (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. cigáňov, ako potenciálnych rozvracačov Slovenska
    bych sa ani neobával, skôr našich južných susedov.
    Viď r. 1938!
    A tí sú mimoriadne zadobre s EÚ aj s USA. My teraz len s CCCP, či čo z neho ostalo...
    publikované: 25.05.2008 10:14:30 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. medvedev bol na prvej navsteve v cine
    rusko nas ma na haku ... celu EU aj s USA
    tatry nam hadam zostanu
    publikované: 25.05.2008 10:20:51 | autor: new world order (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Prekvapil ma Klaus.
    To som nevedel, ze sa takto vyjadril.

    Vzdy bol skeptikom, ale teraz zrejme ma uz totalne plne zuby "dobrodruzstiev" kosovskeho typu.

    Na druhej strane treba vyhlasit, ze Cesi ako stat ci narod sa ZAS spravaju ako kratkozraki zmrdi.

    publikované: 25.05.2008 12:39:48 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Bez obáv, kriq,
    vydrží mu to veľmi dlho. Nielen tie štyri mesiace, ako to veštia rôzni Albán Bánovskí lhári, ktorí založili svoju biednu existenciu na idee veľkého Albánska. Darmo, sme v týchto končinách nositelia civilizácie, tak máme nejakú tú zodpovednosť.
    Ten trezorový film by si mali pozrieť predovšetkým všetky novopečené európske jelitá, aby videli, ako EÚ nielen tlieska etnickým čistkám na území Európy, ale ich aj aktívne vykonáva. Príznačné je, že viac ako polovica youtubovských divákov sa pri tom filme neprepracuje od prvého k druhému dielu a iba štvrtina to zvládne až na koniec.
    publikované: 25.05.2008 13:23:39 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. mali by sme
    vsetci Slovania v tychto nelahkych casoch drzat spolu.Cesi, Slovaci, Poliaci, Cela byvala Juhoslavia, Ukrajina, Rusko...lebo stryko Sam nam zoberie naozaj vsetko.
    publikované: 25.05.2008 15:49:47 | autor: daniel (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Smutne,
    velmi smutne, tie osudy ludi z Kosova.
    Agresivita bezsrstej opice zdedena od predkov sa velmi lahko navlieka do nacionalistickeho alebo nabozenskeho kostymu.

    publikované: 25.05.2008 18:52:47 | autor: Jozefb (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Pripomeňme si slávny spíč E. Kukana
    v NR SR dňa 31. marca 1999 o nutnosti humanitárneho bombardovania Srbska.

    Vážený pán predseda vlády,
    vážení členovia vlády,
    ctené pani poslankyne, páni poslanci,

    súčasná eskalácia napätia v Kosove je dôsledkom politického, hospodárskeho a sociálneho vývoja regiónu v posledných desaťročiach, konfliktu veľkosrbského nacionalizmu s emancipačnými snahami etnických Albáncov.
    Situácia v Kosove v dôsledku stupňovania násilia a napätia začala gradovať v druhej polovici marca tohto roku.
    .
    Dňa 23. marca 1999 sa NATO oficiálne obrátilo nótou na slovenskú vládu so žiadosťou o poskytnutie vzdušného priestoru na výkon vzdušnej operácie nad teritóriom Juhoslovanskej zväzovej republiky.
    .
    Slovenská vláda na svojom zasadnutí 24. 3. 1999 toto povolenie udelila. Vychádzala pritom z integračných ambícií Slovenskej republiky a jednoznačnej politickej orientácie na členstvo v NATO, ako aj zo snahy prispieť k zabráneniu humanitárnej katastrofy, ku ktorej dochádzalo na území Juhoslovanskej zväzovej republiky.
    .
    Toto rozhodnutie treba vnímať nielen ako potvrdenie schopnosti a vôle zintenzívniť spoluprácu s NATO a jeho členskými krajinami, ale aj ako schopnosť prispieť k bezpečnosti a stabilite v Európe s cieľom zabrániť rozsiahlej humanitárnej katastrofe.
    .
    Vláda vychádza z toho, že dodržiavanie základných ľudských práv a slobôd nie je výlučnou vnútornou záležitosťou jedného štátu, ale dotýka sa aj medzinárodného spoločenstva, ktoré sa nemôže nečinne prizerať, ak sa tieto práva hrubo porušujú.
    .
    Slovenská vláda je presvedčená, že ďalšiu eskaláciu napätia, nezmyselné zabíjanie, násilie a ničenie hodnôt v Kosove bolo možné alebo je možné zastaviť iba s použitím krajných prostriedkov.

    http://www.psp.cz/eknih/1998nr/stenprot/011schuz/s011089.htm
    publikované: 25.05.2008 21:01:56 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. Od veci, ale mozno niekto vie,
    "Senátor Barak Obama zoči-voči pochybnostiam o jeho podpore Izraela a amerických židov za posledný mesiac zintenzívnil úsilie osloviť židovskú obec. Mal príhovory a dával rozhovory, v ktorých odpovedal na otázky o militantnej palestínskej skupine Hamas a o svojej oddanosti židovským hodnotám."
    Ktore to su, tie specially "zidovske hodnoty" ?
    publikované: 25.05.2008 21:39:20 | autor: Jozefb (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. jozefb
    carter o nich nieco naznacil
    http://www.sme.sk/c/3894354/Carter-Blokada-Gazy-je-zlocinom-proti-ludskym-pravam.html

    vycerpavajuci zoznam je dlhsi

    sorry zidia ale sami ste dovolili aby bol judaizmus nahradeny sionizmom
    zlocinnou ideologiou
    publikované: 25.05.2008 23:25:01 | autor: new world order (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Dobre vieme ze ide len o predvolebne nahovaracky,
    ale urcite je oddany aj americkym hodnotam, nepochybujem ze aj krestanskym a dalsim a dalsim...
    Same hodnoty, cloveku az zle pride.
    publikované: 25.05.2008 23:46:47 | autor: Jozefb (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. Jožko, ku koncetračnému táboru Pásmo Gazy,
    najväčšiemu koncentračnému táboru v histórii ľudstva, kde je na malom priestore zavretých (blokádou zo zeme, od mora aj zo vzduchu) 1,5 milióna ľudských bytostí, by som Kukana odcitovala:
    .
    Vláda vychádza z toho, že dodržiavanie základných ľudských práv a slobôd nie je výlučnou vnútornou záležitosťou jedného štátu, ale dotýka sa aj medzinárodného spoločenstva, ktoré sa nemôže nečinne prizerať, ak sa tieto práva hrubo porušujú.
    .
    Samozrejme, že do kontextu s Izraelom sa to dávať nesmie.

    Ako hovorí klasik, všetky genocídy podporované Amerikou sú dobré, pretože čo? Pretože USA sú dobré. Zabíjajú s najlepším úmyslom očistiť zem od Zla.
    Amen.
    publikované: 26.05.2008 05:29:15 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Dúfam, že sa verejnosť dočká aj dokumentárneho filmu
    o osude srbských vojnových zajatcov odvlečených do Albánska

    http://www.sme.sk/c/3891258/O-obchodoch-s-organmi-v-Srbsku-vraj-vedeli-aj-ludia-z-OSN.html

    Že sa konečne odzvieme:
    - ktoré transplantačné kliniky boli do toho zapletené a KTO s nimi rokoval (kto prišiel s ponukou)
    - mená lekárov, ktorí v Albánsku orgány zajatcom odoberali
    - kto menovite zabezpečoval letecký transport na kliniky
    - kto menovite zablokoval vyšetrovanie tohto obludného zločinu

    A že každý, kto bol do neho zamontovaný, dostane doživotie.
    Aj keby to bol minister zahraničných vecí Francúzska.
    publikované: 26.05.2008 05:59:57 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Kriq, to vôbec nie je absurdný scenár,
    že v prípade potreby budú medzi menšinu korektne nazvanú R (podľa r-stratégie) nasadení externí národní buditelia (trebárs albánski Kosovarci, tí majú skúsenosti) podporovaní mimovládnymi organizáciami financovanými z rozpočtu USA.
    Menšina R sa národne prebudú a nastolí územné požiadavky okorenené obvinením z nepekného zaobchádzania (diskriminácia, nútené sterizlizácie ... atď, propagande sa medze nekladú). A buď si istý, že prísľub nasťahovania sa do tých veľkých, dobre udržiavaných domov ne-R východniarov urobí svoje. Motivácia je to tak silná, že sa aj zbrane naučia ovládať, keď im ich z Kosovaru Thači dodá v hojnom množstve aj s inštruktormi.
    Keď to USA podporí ako Albáncov v Kosove, považuj za vybavené.
    Vidíš, aké ľahké to je. Stačí chcieť.
    publikované: 26.05.2008 06:26:25 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. ema, obávam sa, že niečo na tvojej vízii bude:
    publikované: 26.05.2008 09:51:45 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Nerozumiem, prečo sú do toho
    zaangažovaní nejakí študenti z univerzity vo Wisconsine, a nie z univerzity v Prešove. Výdavky na letenky a pobyt mohli byť využité v programe.
    Takto to nie program pre Rómov, skôr program pre študentov z americkej univerzity. Letné dobrodružstvo na divokom Východe.

    Verme, že americkí študenti nebudú následne tlačiť na US kongres, aby vzhľadom na otrasné životné podmienky Rómov Spojené štáty humanitárne vybombardovali západné Slovensko.
    Nerada by som sa dočkala odmeny za moje poctivé platenie daní, z ktorých sú financované aj rómske sociálne dávky a prídavky na deti, vo forme americkej humanitárnej bomby zhodenej na môj nehorázne drahý a príliš pekne zariadený byt.
    publikované: 26.05.2008 10:13:35 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Ale na druhej strane, Ema, ma predsa obveselila predstava
    studentov z Visconsinu ako prednasaju Romom.)
    Aj ked to beru ako dobrodruzstvo, to co uvidia, ich urcite sokuje.

    To sokuje skoro aj mna - a mna nesokuje uz NIC.
    NIC z tohoto politikarcenia.

    -----
    Nedavno spominali unosy belochov na Haiti.
    Ti ludia tam su v totalnom srabe a uplne zdiveli.
    Predmestie USA.

    A v samom USA podobne oblasti.

    Kedy si konecne VSETCI priznaju, ze JE to GENMI?

    TABU.
    Kokoti.

    Pritom vsetka ta spodina na zapade nazyva arabov "opice z puste",
    aziatov nazyva "sikmookymi opicami". To podla tychto frikulinov nie je rasizmus.Pritom oni sami su zdegenerovani, spinia zapadnu populaciu a vedu ju tam, kde su dnes haitania - do rovnomernej hnedej sracky.

    Jedinou moznostou pokroku, jeho prvym krokom, je otvorena a nezakryta pravda.
    publikované: 26.05.2008 12:12:45 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. Pre priatelov
    Pre priatelov ktory maju radsej veci stale a nedoveruju stalosti objektov na youtube.com je na tomto mieste moznost stiahnut video v avi. Video ma dlzku 700 MB a je to rozhodne kvalitnejsie ako na youtube.com. Nesie to tiez tu vyhodu ze pozitivny prinos humanitarneho bombardovania je o dost ostrejsi.
    http://sunflovv.eu/people/marsupial_wolf/uloupene_kosovo.avi
    Prajem prijemne pozeranie.
    publikované: 26.05.2008 14:18:59 | autor: maruspial_wolf (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Sa nerobte, ako keby
    ste ich nepoznali. Tí by určite samopaly a všetky inú výzbroj zo solidárnych dodávok rozkradli a rozpredali niekde pred samoobsluhami.
    Na pozore treba byť ale pred tými lófasmi na juhu. To nás nanešťastie núti byť vždy členmi tých istých zoskupení ako oni - a to je jedno či im velí Hitler, Stalin al. Bush - inak nás vylobujú aj o poslednú prsť rodnej hrudy.
    publikované: 26.05.2008 14:35:02 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Vďaka za linku
    Na youtube dokumentu neprospelo, že je rozkúskovaný, a nie v jednom ťahu.
    publikované: 26.05.2008 15:14:28 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Veď to je naozaj šťastie, že sú takí
    Ale v strehu treba byť pre istotu všade.

    Nezabudnime ešte pripomenúť, že genocídu spáchanú na Srboch v Kosove EÚ aj výdatne zafinancovala.
    Do februára 2008 EÚ napchala do kosovských Albáncov 2 miliardy (slovom dve miliardy) eur a chystá sa tam dať ďalšie stovky miliónov, zo svojho rozpočtu.
    http://www.consilium.europa.eu/ueDocs/cms_Data/docs/pressData/en/gena/98770.pdf

    Ako občan EÚ by som rada videla odpočet tých peňazí. Že kde teda boli použité, keď to nikde nevidieť, ako sa zmienil aj istý Taylor, očitý svedok.
    http://www.sme.sk/c/3814276/Podla-vojenskeho-experta-NATO-v-Kosove-vyprovokuje-srbske-nepokoje.html

    Alebo či strká EÚ do Kosova Albáncom prachy na spôsob amerického financovania Izraela - že si proste nedovolí stanoviť ich účel a skontrolovať, čo naň boli naozaj použité.
    publikované: 26.05.2008 15:21:18 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. este dodatok
    chcel by som este upozornit ze ta linka nie je permanentna. Este nejaky tyzden to tam necham. V pripade neskorsieho zaujmu mail.
    publikované: 26.05.2008 15:23:58 | autor: maruspial_wolf (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Buď si, Arton, istý, že keď padne hento tabu,
    bude tu toľko prevracačov kabátov, že sa poniektorí budú diviť aj ušami.
    Tí (navonok) politicki korektní budú namiesto pozitívneho využitia faktu, že národy sú rôzne, najviac tlačiť na pílu.
    Nič iné nevedia. Len samé hovadiny.
    publikované: 26.05.2008 15:27:23 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Dobre, že si upozornil
    Skopírujem to čo najskôr.
    publikované: 26.05.2008 15:29:23 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. este ale k teme
    mal som moznost sa rozpravat s vojakom ktory tam posobil ako humanitarna pomoc (neskapete vonku ale v koncentracnom tabore kurvy srbske - preklad velitela). Hovoril nieco v tom zmysle ze odtial musel ist prec lebo nemohol zniest rozdelenie prav. Ak sa robil brajgel u albancov mali za ulohu "legitimnu" demonstraciu chranit pred "besnymi od zlosti" srbmi. Ak robili brajgel srbi (tiez neboli uplne bez viny) mali tvrdo a nekompromisne urobit poriadok na uliciach.
    Tot dvojity meter. A nie je sa co cudovat ze boli srbi besny od zlosti pri takom pristupe k "mieru a spravodlivosti".
    publikované: 26.05.2008 15:39:15 | autor: maruspial_wolf (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. este aby sa nezabudlo
    definicia koncentracneho tabora:
    Koncentračný tábor je miesto zadržiavania, obvykle bez rozhodnutia súdu, veľkého množstva osôb pokladaných pre vládu z rôznych dôvodov za nepohodlných.

    Je zaujimave ako sa zmenila definicia. Povodne to bolo miesto na ochranu civilistov pred vojnou. Lahsie sa zabezpecila zdravotna pomoc a strava.
    Miesta pre civilistov v kosove sa tiez v armadnych zlozkach nazyvali koncentracne tabory. Doublespeak ako vysity.
    publikované: 26.05.2008 15:42:37 | autor: maruspial_wolf (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. A o tom nám znalec miestnych pomerov
    Albán Bán zase nič nepovedal.
    Pozoruhodné.
    Asi si ti nechal ako vyvrcholenie svojho uslzeného propagandistického cyklu pre pobodkovaný týždenník.
    publikované: 26.05.2008 16:30:48 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. snad necakame objektivitu
    od miestnej ultrakatalickej uderky nie? Keby mu z USA prisiel balik exkrementov stale by tvrdil ze americke hovno vonia to len totok slovenske smrdi sta zo zumpy. A pritom hovorime stale o hovne.
    publikované: 26.05.2008 17:30:54 | autor: maruspial_wolf (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Aspoň vidíme, marsupial wolf, aké má
    Slovensko tzv. elity, zgrupované v bodkovanom mediálnom šerbli. Nóbl sa tváriace lokálne kurvy zámorského leprotického klienta, ktorý má ešte stále dosť peňazí, aby si ich vydržiaval.

    Na tému Kosovo sa však teraz držia skrátka, len oddrbky uverejňujú. Keď kauza kupčenia s orgánmi srbských vojnových zajatcov naberie na sile, našijú ju v plnej miere Organizácii spojených národov. Jááj, kosovskí Albánci, vždy neviní, vždy neprávom obviňovaní ... to iní, to iní ich do toho zavliekli, iní nesú zodpovednosť, kosovskí Albánci sú len také dieťatká zneužité. Čo mi to len pripomína? Aha. Ten blízkovýchodný zázrak, svetlo medzi národmi.

    No ale zaspomínajme si, kedy boli v pravicovom bulvári o Kosove onakvejšie slinty:
    http://www.tyzden.sk/sk/svet/kosovska_vlajka.php?searchstring=poveda%C5%A5

    Momentálne sa držia osvedčenej témy Izraela, ktorý mimochodom v Indexe globálneho mieru skončil na samom dne. Za ním nasledujú už len Afganistan, Sudán, Somálsko a Irak. Podľa talmudistického vedca, obdivovateľa Hitlera a nositeľa Nobelovej ceny Aumnna by mala byť tabuľka obrátená a hentá pätica na dne by nemala byť najhoršia, ale najlepšia.
    V téme Izrael sa dočítame klasickú propagandu - polopravdy, prekrúcačky, ale je tam jedno nóvum: pokus plne previazať vznik Izraela s holokaustom a vztiahnuť tento apartheidný štát pod ochranu zákona o popieraní. Tým pádom by si každý kritik zločinov Izraela dvakrát premyslel, či chce byť kriminalizovaný ako popierač.

    Inak nič nové.
    publikované: 27.05.2008 05:57:05 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. he he he palatov obdiv velkeho albanska
    "rovnakú vlajku som videl aj v Tetove, najväčšom meste albánskej časti Macedónska, keď tam po Kosove vypuklo čosi ako občianska vojna."
    ano macedonci vtedy dostali od velkeho brata povolenie teroristickych albancov na svojom uzemi spacifikovat. na buduce to moze byt inak, naznacuje palata.

    srbsko povolenie na spacifikovanie cvargy nedostalo. o srbsku velky brat rozhodol inak.

    vela ludi je neschopnych vidiet komu chaos na balkane a budovanie velkeho albanska prospieva.
    europa to nie je.
    publikované: 27.05.2008 07:22:41 | autor: new world order (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. ten Palata
    bude urcite dajaky telocvikar.
    publikované: 27.05.2008 09:49:00 | autor: Gen. Dreedle (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Drahi priatelia,
    po dlhsom case som zase zavital sem medzi Vas, do uteseneho Eminho Pitvora. A konstatujem, ze sa nic dolezite nezmenilo, vsetko je take iste ako kedysi za mojich mladych cias, ked sme tu tak naivne, ale o to zapalistejsie diskutuvavali. Ojoj, to boli casy... sem tam sme sa prekarali, sem tam politizuvali, obcas do mrtvaka kopli...

    Z Pitvora sa medzitym stala institucia, jedna z najdoveryhodnejsich a najslobodnejsich v tejto, mediami a investormi tazko skusanej krajine.

    Som rad, ze moje prispevky uz tu nie su potrebne, lebo coraz viac je "vsjo jasno". Z viacerych z Vas tu vyrastli ludia s vlastnym nazorom. Z tych, ktori ho mali uz predtym, sa stali spickovi diskuteri a glosatori. A z Emy sa stala novinarka svetovej triedy, to myslim bez najmensieho naznaku srandy. Hm, ani nechcem dalej rozvijat uvahy o jej buducej kariere po najblizsej revolucii... :-)

    Napokon, som rad, ze tu uz vyrasta aj nova generacia prispievatelov, ktori, ked my stari uz tu nebudeme, prevezmu po nas bielu vlajku a hrdo nou budu mavat nad temnymi vodami demokracie.

    Nuz, casu je malo, prace vela, tak mi dovolte aspon takto z dialky a narychlo Vas vsetkych pozdravit - Emo, Idare, Sinuhete, Artone, Kriqu, i vy vsetci ostatni, z tej sirokej slovanskej duse pozdravujem Vas!

    Lide bdete!

    publikované: 27.05.2008 11:10:40 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. izrael je tema na velmi dlhy vecer
    ostatne ako hovoril racionalneho ultrapraviciara s lavicovym programom arcidiabla hitlera pomocnik; 100 x opakovana loz sa stane pravdou.

    A este "vtip" na zaver ema: priatelova sestra ktora ma 15 rokov pozerala indiana jonesa, skonstatovala pri prelete kamery nad mapou "a kde je izrael? Ten je tam predsa odjakziva".

    Zopakujem pre zaznam: 100 x opakovana loz sa stava pravdou. Vymyvanie mozgu je cool a in.
    Skeptickost a triezvy neideologicky pohlad nie. Notoricky
    publikované: 27.05.2008 13:42:08 | autor: marsupial_wolf (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. Odjakziva.
    To s tou 15-rocnou bolo fakt dobre :-)
    .
    PS. Dufam, ze ja som moje prispevky nikdy nepovazoval za potrebne.
    publikované: 27.05.2008 14:09:42 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Čo ja viem, buheh, či ťa brať vážne,
    keď naraz tvrdíš, že sa tu nič nezmenilo a zároveň, že sa zmenilo tak, že ťa v pitvore netreba.
    Šak si jak ten Jógeo Ráge. Buhehe.
    publikované: 27.05.2008 14:47:56 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Mne to skor pripomina moju kamaratku z NY,
    ta tu tiez nikdy nenapisala nic rozumne, a stale sa luci.
    Buhehe.
    publikované: 27.05.2008 15:02:21 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. Buheh síce prichádza zriedka,
    ale zato so železnou pravidelnosťou.
    Už je celkom ako tá smrc.
    Len si tu smrc, buheh, no len si smrc.
    Ale nabudúce nezabudni zobrať aj Bohoušiho.
    publikované: 27.05.2008 16:12:55 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. o film je zaujem
    teda som necakal az taky zaujem o film. Od vcera ho stiahlo 22 ludi (a spravilo 21 GB traffic). Vyzera ze ludia menej diskutuju a viac pozeraju ;-)
    publikované: 27.05.2008 17:26:56 | autor: maruspial_wolf (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. v uliciach berlina
    banda nemeckych teenagerov zautocila na zidov, kricala rasisticke hesla o vycisteni mesta od zidov a pokusila sa dvoch zidovskych mladikov dobodat nozmi
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/987638.html
    publikované: 27.05.2008 18:28:31 | autor: new world order (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. NWO. tak to je sila
    opat cosi, co priblizilo dnesny Izrael k obrazu Nemecka z konca tridsiatych rokov XX. storocia....
    P.S.Bubeh, ja si myslim, ze ema je reinkarnacia Bruna Kreiskeho. Daktori Zidia ho sice nemali radi, lebo bol Zid, ale inak ho naprosta vacsina Rakusanov uznavala a mala rada.
    publikované: 27.05.2008 23:49:56 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Áno. Som ako Bruno Kreisky a naprostá väčšina
    Rakúšanov ma uznáva a má ma rada. Napr. náš Stanko, typická to vzorka Rakúšana. Séfšimfšúdy, ako hovorí rakúsky klasik.

    Kiež by bol rasizmus v Izraeli IBA ako v Nemecku na konci 30. rokov, milý Sinuhe.

    Inak, zošup z kopca naberá na rýchlosti. EÚ to rieši hysterickým naliehaním na vytvorenie európskych potravinových zásob a upozorňovaním vodičov, aby si dohusťovali pneumatiky, lebo tým odvrátia číhajúcu ropnú krízu.
    publikované: 28.05.2008 06:11:00 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. S tymi lichotkami sa to akosi nedari .)
    Kreisky :-)
    publikované: 28.05.2008 12:55:38 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. Veru tak,
    onen zošup už robí vrásky na kabíne aj takým ignorantom ako ja. Hlavný problém nie je ani tak v mierne rastúcej spotrebe, ale hlavne v tom, že naši obľúbení investori - tí s domnelými blízkovýchodnými koreňmi, ako inak - si zruinovali svoj akciový špílplatz a teraz sa hromadne vrhli na komodity. Na naše komodity. Lebo my ich dopestuvávame, hladáme a ťažíme, nie oni. A to sa nás už tentokrát kua týka, lebo nám svojim špinavým kapitálom vykupujú potravu a energiu na roky dopredu. Z biologického hľadiska si vlastne len spomenuli na svoj parazitický inštinkt, ktorý ich viac-menej úspešne previedol cez celé tisícročia.
    A pôjde to tak dovtedy, pokým tie potraviny a ropu neprestaneme kupovať, a teda nezačneme hladovať. Páč nad tým, že oni nás vyhladujú radi a bez škrupúl, sa nemusíme ani pozastavovať. Ukrajinský hladomor 1932-33, ktorý tiež prebehol pod ich taktovkou, sa teda môže veľmi ľahko zopakovať. Oni len následne postrkajú prachy do kafilériek, v lepšom prípade do pohrebných ústavov, čím bude celá vec uzavretá. Pre nich, nie pre nás.
    Lebo potom príde zase čo?
    Prinajmenšom revolúcia.
    Aké triviálne.
    publikované: 28.05.2008 13:15:12 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. To ich ekonomické perpetuum mobile hrdzavie,
    ale zostaňme zatiaľ pri konštatovaní, že Rusko uzavrelo strategické spojenectvo s Čínou, vedľa nich sa zaradila India, Irán a časť latinskoamerických štátov a svorne povedali, že budú kooperovať.
    Som si hneď spomenula na amerických politológov, ktorí vo svojich dielkach nedávno rozoberali vojenský útok Číny na Rusko kvôli zdrojom. Nič iné si hentie hovadá besné agresívne angloamerické nevedia predstaviť, len vojenské útoky.
    Sa ide Putin spýtať mamľasa Šarközyho, čo si teda Európa vybrala. Môžeme si byť viac-menej istí, že reč príde aj na Kosovo, konkrétne na Šarközyho pána ministra zahraničia.
    publikované: 28.05.2008 13:44:05 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. Ale mňa Bruno potešil
    Bruno nie je časté meno a augerechnet Bruno to bol, čo som s preukázateľnými výsledkami spoluvychovala s jeho materou majúcou štatút slobodnej matky.
    Až som sa dojala.
    Ona na neho často používala z klasického českého filmu pamätnú vetu "Matko, zab´to dítě. Dyť je blbý", ale nakoniec z neho celkom bystrý chlapec vyrástol. Najmae teda preto, že ho vychovali dve bystré maminky, a nie bystrá maminka a tata umelec.

    Ale Kreisky z neho nebude, lebo nemá správny pôvod, a preto ani drajv po funkciách ako biblický Joško Egyptský.
    publikované: 28.05.2008 13:52:53 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. ... každopádne súhlasím s tým,
    že Sinuhe lichôtiť nevie.
    Minule ma z perónu pod vlak hodil a teraz Kreisky.
    publikované: 28.05.2008 13:55:01 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Vie,
    len asi nesmie. Tak lichotí iba chlapcom.
    .

    Pozoruhodné je, aký obraz o sebe angloamerickí agresori vytvárajú v médiách. Všade je počuť len o ich sofistikovaných kinetických antiraketách, radarových a družicových dáždnikoch, ale o rapídnom vývoji ich vlastných balistických rakiet sa nedozvieme vôbec nič. Zato sa toto veľa dopočujeme o iránskych, indických, pakistánskych, čínskych a hlavne ruských raketách. Pre zmenu ale zase chýbajú informácie o ich obranných systémoch.
    Takže v kotrbe jednoducho mysliaceho mediálneho konzumenta vzniká jasný obraz, kto tu útočí a kto sa akože iba bráni.
    publikované: 28.05.2008 15:20:31 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. Radsej sa bavme o ontologii.
    Ked prejdeme na osobne veci, je Ema vraj stary politik, Sinuhe vraj lichoti iba chlapcom a Buhehe bez toho aby prisiel vraj odchadza.

    A ani ja sa necitim najlepsie.

    Takto sem novi ludia nepridu.
    Okrem Milky a Tanecnice ako by tu uz davno neprisiel na dlhsie nik novy.)
    publikované: 28.05.2008 17:47:09 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. Ja som tu síce starý,
    ale privediem macka.
    publikované: 28.05.2008 19:04:35 | autor: Šunkes (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. Sunkopes nevie sklonovat.
    Koho co privediem?
    Macku


    publikované: 28.05.2008 19:15:37 | autor: macko (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. Nehovor mu Šunkopes
    Nemusí každý vedeť, že hryze jak dobrman.
    publikované: 28.05.2008 19:26:20 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. Že inštitúcia, hehe
    Lenže my si tu len tak posedávame v pitvore a klábosíme.
    Pretože sme čo? Taoisti.
    Nebudeme sypať piesok do mohutnej valivej prírody.
    Pretože by sme boli čo? Smiešni.

    A že sa nikto nový nepridá?
    Hádam sa z toho neposerieme.
    publikované: 28.05.2008 19:35:54 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. ziadam vystupenie slovenska
    publikované: 28.05.2008 20:27:55 | autor: new world order (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. už viacerí chápete , že sa to zrýchľuje
    tanečnica, asi som už splnil tvoju kvótu 20 riadkov vlastného textu a tak si tu dovolím uviesť link
    http://www.whatdoesitmean.com/index1102.htm
    odkazy z textu vedú na súvisiace správy ria novosti, reuters a iných a skutočne dávajú zmysel. Táto stránka je síce mixom informácií a dezinformácií, riadená druhým krídlom CIA na západnom pobreží, ale táto správa sa dá považovať za hodnovernú. Prvé výstrely novej vojny už dávno padli: Kosovo, 911, Afganistan, Irak, Libanon, podmorské káble, B2, britská ponorka, Kosovská vlajka, Aurora. Žijeme v zaujímavom čase a veľa toho ešte uvidíme. Bushovo volebné obdobie sa končí a pravdepodobne už konečne na tretí pokus dôjde k útoku na Irán. Ropa za 250, benzín za 100, potraviny na prídel. Ani ja som neočakával také zrýchlenie.
    publikované: 28.05.2008 21:03:44 | autor: nemesis.2 (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. na smele plany Tanecnice
    reaguje aj stary Baso>

    Byla to drina
    splest z bambusu chysi
    sotva pet stop na delku i nasir -
    Kez by neprselo

    a plany na najblizsie mesiace

    Na chvilku
    schovam se za vodopad,
    nez prijmu letni reholi
    publikované: 28.05.2008 21:05:11 | autor: rado (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. Grigoriy, ako tak pozeram,
    toto je blog (okrem sukromnych veci ) dost vyrazne o politike,
    takze ake "pomahanie niekolkym jednotlivcom pretancovat sa k inej rovine vedomia"?

    Najprv si to vyjasni - chces politicke zmeny, alebo zmeny jednotlivcov?
    Je podla teba vsetko stratene, alebo chces stale nieco horuckovite riesit a zvysovat efektivnost blogov?
    :)

    PS Tvoju poznamku:
    "marneho nadejania sa a ufania v nejaku silu, ktora to moze zajtra zmenit" berem osobne:)
    Jedine, co je iste, je to, ze zajtra bude vsetko inac.
    A ak nahodou by sa stal zazrak - a nebolo - tiez dobre.

    PPS. Nikomu nebranim bojovat. Bojovali ste uz miliony rokov, robte to aj nadalej. Ved je to vasa prirodzenost. :-)
    publikované: 28.05.2008 21:46:40 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. Moj predosly mail ovsem neznamena,
    ze som s urovnou tohoto blogu spokojny.
    Tiez si myslim, ze je tu 97% nevyuzitych.

    Kedze v poslednom case viacero ludi zahlasilo odchod, azda bude najlepsie, ked tu budem pisat iba ja. To by zmenilo pomer potencialu z 3:97 na 97:3.
    (aj ked take dokonale, ako moj blog, to aj tak nebude)
    http://arton.blog.sk/
    publikované: 28.05.2008 22:10:54 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. Celkom som zabudla popri dôležitej téme
    zinštitucioanlizovania tohto mariginálneho nezávislého spoločenstva.
    Že vyvolávanie ohrozenia je najlacnejšou propaganditickou manipuláciou.
    Má ale tú nevýhodu, že sa nedápoužívať donekonečna. Po klamstách okolo vojny v Iraku už ľud neverí.

    Keď ľud neverí, dopadne to ak, že v anonymných prieskumoch sú štáty propagandou najviac okiadzané ako globálny šíriteľ slobody a demokracie či svetlo medzi národmi, opakovane označované za najnebezpečnejšie.
    "Odkiaľ to ľud vie?", pýta sa propagandista. "V novinách a v telke mu furt tlačíme do hlavy, kto je dobrý a kto je zlý - a aha, neriadi sa tým. Čo robiť?" Má len jednu odpoveď. Pritvrdiť propagandu. A propaganda sa stane karikatúrou samej seba, ľud sa na nej otvorene smeje.

    Ľud intuitívne vie, že aj keď sa v sudánskej dobe kamennej killujú domáci mačetami, je to síce trápne, ale globálne zanedbateľné. Kým agresívny izraelský apartheid - mocné predľžené rameno USA, ktorý síce od januára 2008 zabil len 350 ľudí, môže spôsobiť takú katastrofu (a vyhráža sa ňou), ktorú pocíti aj radový Fín alebo Brazílčan.

    Márne teda píšu v novinoch, že americký protiraketový štít je obranné nevinniatko a Rusi na nás už teraz mieria raketami (čo je jasné a otvorené klamstvo). Aj keď v novinách nie sú správy a fotografie z americkej agresie Iraku či Afganistane, ľud intuitívne vie, čo za bazmeg je ten americký "ochranný" štít.

    Hlupáci, ktorí neovládajú psychológiu davu, trieskajú do propagandistického bubna a zajace utekajú.

    Kecy o iránskom ohrození či izraelskom svetle medzi národmi nechávajú davy citovo chladnými. Amerika a Izrael im nie sú hodné toho, aby sa kvôli nim emočne vybudili.
    No proste smola, súdruhovia globálni aparátčici.
    publikované: 29.05.2008 06:20:49 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. "Len hladam tych, ktori sa uz zmenili."
    A to sa vyjadruje percentami?

    Ale inac s tebou prirodzene principialne suhlasim, Tanecnica.
    Tiez sa pytam: je tu este nejaky nadclovek? Respektive kandidat?
    Nebudte az taki tajnostkari, mozete si dat lubovolny nick, len sa ozvite.
    Ja uz som na svojom blogu minimalne jedneho vyskolil.)
    No, vyskolil, vsetci sme v principe dokonale proste primordialne vedomie.

    PS. Grigoriy je tvoje druhe ja. Jedna z instancii naseho spolocneho nekonecneho bytia. Ale mozno uz zomrelo. Uz sa mu to raz stalo, ale potom ozivlo, nastastie:)
    publikované: 29.05.2008 09:43:19 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. nabozenska sloboda v izraeli
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/988168.html
    ked deportovali nemci...
    robme to ako svetlo medzi narodmi ktore je nam davane na vzor
    publikované: 29.05.2008 13:03:16 | autor: new world order (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. NWO, zas prehanas.
    Germanka nebola vysidlena koli sireniu ideologie religiozneho typu, ale
    "she had not arranged her residency status".

    Proste nebola spravne narodena a nemala v poriadku papiere.
    To sa moze stat kazdemu.
    (nadherna veta, az mam obavu, ze ju niektori nepochopia, to by mi bolo luto, preto ju podciarkujem)

    A preto suhlasim s tvojou vetou (aj tak je to moja veta)
    robme to proste ako oni.

    A je po probleme.
    publikované: 29.05.2008 13:27:55 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. Inac, aby sme neboli len negativne pozitivni,
    idem Vas vyhresit.
    Vy vysidlujete Romov z miest na okraj a nedavate im poriadne vzdelanie.
    A este aj akusi Malinovu ste nevyriesili ci co.

    Ze sa nehanbite.

    Opat - berte si prikald z nas, Zidov.
    Odjebali sme od zaciatku roka okolo 130 Palestincanov - a nic.
    Svetlo medz narodmi.
    publikované: 29.05.2008 13:36:40 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. arton ty zlahcujes
    odkedy si zid

    izraelska armada odjebala od januara 2008 skoro 350 palestincov. polovica bola zeny deti stari ludia
    aj to je viac ako 130

    dnes odvliekla:
    z gazy 60 ludi
    zo zapadneho brehu 10

    izraelska armada robi kazdu noc na zapadnom brehu vojenske razie
    predvcerom odvliekla zo zapadneho brehu 8 ludi
    noc predtym 10
    noc predtym 9

    nikto nevie kam
    publikované: 29.05.2008 13:45:48 | autor: new world order (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. akoze...
    nie zeby som s vami nesuhlasila, ale odkial mate informacie, ze odvliekli v noci 10 ludi, predtym zase 9, vy ste tam boli? Vy ste to videli? mate take presne cisla, ze mi je to az divno.
    A Sudan nie je okrajova zalezitost. Pre mna urcite nie. Holych a bezbrannych ludi zabijaju ich vlastni spoluobcania, ktori si zacali hovorit "ARABI' a dokonca hovoria arabskym jazykom. Hmmmmm, o akeze zdroje ide a komu o to ide v Sudane? To je pre teba "TRAPNE" ?
    Hm....to si zapamatam. Navzdy.
    publikované: 29.05.2008 16:29:26 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. Malina je už vyriešená,
    dozvedeli sme sa to s Kubišových úst. A ešte dodal, že médiá sa v tomto mýlili.
    Dobre počujeme. Mýlili, nie klamali.
    Tak to už je onakvejší diplomat. Extratrieda.

    A tiež židohríb sa iba mýlil, keď ju vyhlásil za nevinnú a svätú občianku, ešte k tomu s porušenými právami. Za obeť štátneho (veľko)slovenského nacionalizmu, ében.

    A mýli sa aj IDF, keď omylom vyzabíja palestínsku rodinu vo svojom dome al. na pláži, pozorovateľov OSN, poľovníka, a vôbec stovky iných civilistov a tisíce ďalších nevinných zavrie na desaťročia do lochu.
    Vy asi nesledujete médiá. Skoro vždy ide len o omyl.
    publikované: 29.05.2008 17:48:47 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. milá, iris, new world order očividne
    sleduje flash news v Haaretzi. Obvykle je tam každé ráno nahlásený nočný úlovok na okupovaných územiach.
    Alebo počúva obľúbené izraelské Armádne rádio. Tam je to tiež.
    publikované: 29.05.2008 18:36:13 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. No a teraz Sudán
    Ako iste vieš, milá iris, tento umelo vytvorený štát (treba ti písať, kto ho vytvoril, alebo si schopná nájsť si to?) má dve nekompatibilné časti. Severnú a južnú. Sú odlišné kultúrne aj geneticky- vlastne to spolu súvisí.
    Hlavne juh je na úrovni doby kamennej, čo nie je kritika, je to proste fakt.
    Najväčšie problémy nastali, keď tam bola objavená ropa, a na tú sviňu práve na rozhraní obidoch častí. Tak sa začali klbčiť, kto na nej zbohatne. Teda okrem iných dôvodov na hlušenie sa navzájom, tých je v Afrike medzi jednotlivými kmeňmi tradične na mraky. Pretože celá Afrika je prakticky jeden veľký Sudán, killujú sa tam kmene navzájom ako divé. Tradícia, ako vravím. Taká starozákonná. "Choď a pozabíjaj všetkých, aj ich ženy, deti a dobytok". Ti to nie je akési povedomé? Nalistuj si biblušu, anjelik.
    A čo ja ako mám s tými sudánskymi zabíjačkami? Nikto ma nenúti slepo podporovať jednu stranu killerov, navyše tých v absolútnej vojenskej prevahe, ktorí valcujú všetko naokolo.

    Neumáraj sa, drahá, africkými pomermi. Afričania na teba s prehľadom serú a vybavujú si svoje kmeňové účty tak ako pred desať tisíc rokmi.
    Napíklad v južnom Sudáne Dinkovia (si prectav tú drzosť, že nemajú nič spoločné s Arabmi, sú čérni ako dratva a nie sú to moslimovia, sú to prevažne katolíci) sa cítia tak naduto nadradení, že veselo zabíjajú príslušníkov ostatných juhosudánskych kmeňov.
    A čo má ako byť? Mám im ísť dohovárať, aby sa nezabíjali, že to nie je pekné?

    To ja radšej v tomto začnem doma, v našej prepytujem judeokresťanskej kultúre.
    Že nesmiem izraelským arogantným okupantom prevádzkujúcim obludný apartheid (ktorý zničil celý jeden blízkovýchodný národ kultúrne vysoko presahujúci arabský priemer) povedať, že zabíjať nie je pekné?
    Nie? Tak prečo by som to mala kurva hovoriť nejakým sudánskym černochom.
    publikované: 29.05.2008 18:55:46 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. Som zvedavá, kedy Kubiš nazbiera odvahu
    a povie, že omylom bol vznik mafiánskeho Kosovaru.

    Pokiaľ ide o pravicový bulvár, jeho klamanie (pardon, mýlenie sa) o Hedvíghovej mu nahnalo solídnu remitendu. Lebo to bolo veľa aj na vytrénované gumené žalúdky jeho čitateľov.
    publikované: 29.05.2008 19:08:41 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. vratim sa k teme
    publikované: 29.05.2008 20:48:33 | autor: new world order (e-mail, web, neautorizovaný)
  73. odkaz do sme nedam
    na youtube uz dokumentarny film Uloupene Kosovo nie je
    publikované: 29.05.2008 20:51:51 | autor: new world order (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. tu su nove linky na Youtube, ktore (zatial) funguju:
    publikované: 29.05.2008 21:24:31 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. aale je
    http://spravy.pravda.sk/ct-vaha-s-filmom-o-kosove-je-uz-na-internete-f2s-/sk_svet.asp?c=A080529_143614_sk_svet_p12
    a na konci su zatial zive linky na film.
    Rychlo, rychlo, kolovratom vrtte, este mate na spriadanie celu horu materialu.
    publikované: 29.05.2008 21:26:30 | autor: Martinko Klingacik (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. Ema, ty radšej našu Iris
    južnejšie od Khartumu neposielaj. Čo ak by sa dostala až do Rwandy a tam ju benzinom poliali katolicke mníšky tak ako kedysi Tutsitov? Ani na sever od Khartumu ju neposielaj, tam zas riadi kresťanská LRA.
    Zaujmavé, že našej priateľke so starostlivým srdcom je osud černoškov ukradnutý pokiaľ ich nevraždia moslimovia.
    publikované: 29.05.2008 21:34:35 | autor: Benyamin forever (e-mail, web, neautorizovaný)
  77. Myslím, že môžeme irise priateľky odporučiť
    výchovný pobyt v špitáli v Mapuordite u katolíckeho brata Rozária, trochu tam poliečiť ľuďom lepru a rakovinu v terminálnom štádiu.
    Ako benefit by mala klimatizovanú operačku, zrejme jedinú klimatizovanú miestnosť v celom Južnom Sudáne.
    Dinkovia tam robia zdravotných bratov (lebo sú katolíci). Mohla by sa s nimi osobne pozoznamovať a mať ich pod dohľadom, lebo zvyknú predať lieky určené pacientom z iných kmeňov na miestnom trhovisku.
    Trochu by si tam naša iris prevetrala hlavu z ňujorského smogu a pomohla ľuďom, na ktorých jej tak záleží.
    A zároveň pochopila, aká je Afrika.
    publikované: 29.05.2008 21:57:55 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  78. Kto pri jahvem moze byt Martinko Klingac?
    Nasa podriadena z NY, alebo ina troska?

    Kto vie, ci dotycny ma v poriadku papiere.

    Nemilosrdne.
    publikované: 29.05.2008 21:59:19 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  79. Prekopírovala som nové linky do textu
    Snáď to nebude treba robiť každý piaty deň znovu.
    publikované: 29.05.2008 21:59:36 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. Tak som nahliadla do smetiarne, a aha:
    o trištvrte na osem správa
    http://www.sme.sk/c/3901737/OSN-Balkan-je-stale-bezpecnejsi.html

    a o štvrť na desať toto
    http://www.sme.sk/c/3902029/Macedonsko-Predcasne-volby-ohrozuje-nasilie-medzi-Albancami.html

    Prvú zjavne písal v duchu ideologickej línie byrokrat v glotových rukávoch a druhá je z balkánskej reality.
    publikované: 29.05.2008 22:09:11 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  81. heeej, arton!
    správne je pri b.h-u! Nie pri jahvem.
    http://www.youtube.com/watch?v=Erthun0Pauc
    Nemilosrdne!
    publikované: 29.05.2008 22:21:45 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  82. Nepisal tu nejaky potrat,
    ze Macedonia je dokaz mierumilovnosti a kulturnosti Albancov?

    publikované: 29.05.2008 22:28:09 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  83. Boha, som sa pomylil.
    B.ze, B.ze, prepac mi, nebudem uz viac brat meno B.zie nadarmo.

    Len ked ho budem potrebovat.

    publikované: 29.05.2008 22:55:18 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  84. Vulgárni Zidia útočia podpásovo
    V Sme zasa perlil jeden antisemita, asi nejaky Chazar,
    s videjkami na ktroych su dvaja lofasi - Kasparov ten druhy, s vrtulkou.
    http://www.sme.sk/c/3901752/Tyzden-vo-svete-Vulgarni-Rusi-utocia-podpasovo.html
    .
    A teraz vazne:
    Vulgarny chazar v Sme.
    Typicky - dobre si ho obzrite.
    Vidite tu neurozu?
    publikované: 30.05.2008 00:27:57 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  85. Ešte pre iris celú ustarostenú o Sudán
    Juhosudánskych rebelov (inde by boli nazvaní teroristami) proti vláde v Chartúme zásobuje výdatne zbraňami Izrael a poskytuje im teroristický výcvik.
    Izraelský režim totiž nutne potrebuje sudánske jatky, aby mohli jeho predstavitelia vrešťať ako paviáni Tam sa pozrite na Sudán!

    Celkovo sa Izraelu v zbrojnom biznise výborne darí
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/988489.html
    (hlavne ten export do nemenovaných other countries)

    Tzv. sudánsku opozíciu, ktorú by za iných okolností nazvali teroristami, vyzbrojili za nejakých 20 miliónov USD už v polovici 90. rokov Američania.

    Čiže USA a Izrael sa o Sudán príkladne starajú.

    Pokiaľ ide o USA, nech ťa, milá iris, teší, že sudánska tzv. opozícia má financované zbrane aj z tvojich daní.
    publikované: 30.05.2008 05:41:13 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  86. Plus pre moju obľúbenú iris jeden humanitárny aspekt
    Je ti, iris, jasné, že veľa ľudí zo Sudánu uteká. Izrael dotlačil Egypt k tomu, že na egyptsko-izraelských hraniciach má sudánskych utečencov nekompromisne strieľať ako bažanty.

    Si pamätám na medializovaný incident, keď izraelská vojačka-záklaďáčka bola svedkom toho, ako egyptská armáda odstrelila Sudánca, ktorý už liezol popod plot do Izraela a začala okolo toho robiť mediálny rozruch. Akože beštialita. Až kým ju izraelskí pičuzi - vojenskí protagonisti toho zhovadilého režimu neupozornili, že tak je to v poriadku, tak je to dohodnuté a Egypťania si nedovolia neposlúchať. A kauza stíchla.

    Nejakým pár stovkám Sudáncov sa podarilo preniknúť do Izraela a požiadať o štatút utečenca. A sa začal izraelský režim ošívať, že niééé, my sme takí maličkí a chudobní ... a ťahajte naspäť do Dárfúru, čierne držky! I zasiahla vtedy vysoká komisárka UNHCR, že Izraelu vyplývajú z medzinárodného práva isté záväzky. Čím teda izraelských politikov šokovala, pretože obete holokaustu nie sú povinné dodržiavať žiadne dohodnuté pravidlá (inak, preto má, milá iris, Izrael pekné výsledky v oblasti obchodovania so zbranami, pretože predáva americké zbrane do štátov, kam ich USA pokrytecky pod vlastnou "štátnou značkou" nepredá a Izrael zákazy ignoruje a nikto mu nemôže nič, lebo židia sú večné obete a každý im chce furt zle). A tak sa nechal Peres, šarmantný ako predseda Jednotného roľníckeho družstva v Haliči a nositeľ Nobelovej ceny za mier, počuť, že nech si teda sudánskych utečencov vyskladnených v Izraeli zberie Európa.
    Hej, Izrael rád natlačí do Sudánu zbrane, ale utečencov, ktorí z toho vzídu, pošle do Európy.

    Podobne ako Američania posielajú do Európy utečencov z americkou okupáciou totálne rozmrdaného Iraku. Ich bude teraz nasmerovaných do Európy určite viac, pretože Sýria (1 milión irackých utečencov) a Jordánsko (ďalší milión irackých utečencov) zaviedli víza - ďalších utečencov už nie sú schopní absorbovať.
    Len toť nedávno sa Merkelka nechala počuť, že Nemecko prijme 30 tisíc irackých kresťanov. Jak to, že v Iraku tí kresťania 2000 rokov v pohode prežili, a odrazu prchajú?, som sa vtedy spýtala. A na kieho krista potrebuje Európa irackých kresťanov? Veď tu to nebudú kresťania, ale v prvom rade Arabi. Hoci sa aj modlia otčenáš.

    Vieš čo, iris, tak si ma nasrala, že by som ti tu celé hodiny mohla vypisovať o svinstvách angloamerického a izraelského režimu a ich závažných dôsledkoch na Európu, ktorá mi je domovom.
    publikované: 30.05.2008 06:36:31 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  87. Na tomto blogu dochadza k tomu,
    k comu dojde aj v realite.
    Len tu je to vdaka vyssiemu mentalnemu potencialu a slobode skor.
    Dochadza tu k tomu, ze je obvinovana ta skutocne vinna strana.
    Strana sionistov a toho humusu, ktory je este za nimi.

    Tu nema zmysel reagovat na instrumentalne vycitky luzrov a kriplov.
    Mne nema kto vycitat, ze vesiam TOHOTO vraha a nie iineho.
    publikované: 30.05.2008 08:07:22 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  88. nechcem zase skĺznuť do katastrofických predpovedí
    ale len sucho konštatujem, že to, o čom sme nesmelo diskutovali pred rokmi, sa už deje tu a teraz. Padli ďalšie výstrely novej vojny, včera bol odpoveďou Číny na Sečuán seizmický útok na Island, kde je mimochodom jedna z US základní. Buďme radi, že si zatiaľ nevybrali východné pobrežie. Nikto nevie čo je ešte v zálohe. Len si spomente na zostrelenie US satelitu. A čo sa bude diať čoskoro? Minulé leto Cheneym ohlasovaný útok na USA a následne vojna s Iránom? Stanné právo a Ma-Bush? Mix new age a náboženského fanatizmu? No zábava.
    Propaganda v SME je na hranici zúfalstva - diskusie ku článkom naznačujú, že ľudia sa už nechcú dať ohlupovať.
    PS: ema, pre tvoj pripravovaný materiál o údajnom exode by bola možno dobrým podkladom kniha Annals of Earth, ktorú nájdeš na www.halexandria.org. Možno to poznáš. Pre tých čo nepoznajú, odporúčam vydržať až do konca.
    Pozor, nie je pre každého idiota, len pre ľudí s nadhľadom a kritickým myslením, ale takí sme tu všetci, nie?
    Som silne znepokojený, ako som bol len trikrát za život. Niečo strašne smrdí vo vzduchu.
    publikované: 30.05.2008 08:53:35 | autor: nemesis.2 (e-mail, web, neautorizovaný)
  89. Prečo boli Angličania zaradení do európskeho prieskumu?
    Aby mal kto skresliť výsledky?
    http://www.sme.sk/c/3902146/Spojene-staty-su-silou-zla-mysli-si-vacsina-Europanov.html
    Angličania nie sú Európania.
    publikované: 30.05.2008 08:58:12 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  90. Nemesis, neblbni
    Sú to seizmické zóny, zemetrasenia sú tam bežné, vrátane silných dotrasov.
    Keby bolo to ničivé zemetrasenie v iránskom Bame včera, určite by si za tým videl čin USraela.
    Ty proste ničivé schopnosti sapienta preceňuješ.

    Ak majú u vás v apatieke na rohu nejaké pilule na posilnenie kritického a skeptického myslenia, kup si zo dve balenia.
    publikované: 30.05.2008 09:04:49 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  91. Tu máš správu o zemetrasení v Bame
    publikované: 30.05.2008 09:13:08 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  92. a ešte záznam z islandského monitorovacieho systému
    http://hraun.vedur.is/ja/englishweb/eqlist.html

    silné zemetrasenia tam nie sú neobvyklé
    publikované: 30.05.2008 09:23:46 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  93. no dobre, trochu si ma upokojila
    ale šiesty zmysel ma ešte nikdy nesklamal. A raz mi zachránil život.
    Ale musím ti oponovať. Veď som sľúbil, že moje príspevky budú krátke, úderné a konfrontačné. Ničivé schopnosti sapienta podceňuješ. Hovorí ti niečo Samson option? Plán často spomínanej IDF? A je len štvrtá najsilnejšia v zozname, napriek dobre propagovanej legende o chudákovi slabom.
    publikované: 30.05.2008 11:00:11 | autor: nemesis.2 (e-mail, web, neautorizovaný)
  94. IDF?
    Máš na mysli tú bandu okupačných sráčov schopných akutár tak buzerovať starenky na čekpointoch a občas tam odstreliť vzpurného pubertiaka, ktorého pipíka si hrdinská vojačka IDF pomýli s pipe bomb?

    Samson option je ich vojenský strih, niečo podobné ako na havla.

    Asi by ti mal idar znovu predviesť merkavu vyvalenú v júli 2006 v Libanone hore riťou, pretože jej šofér si myslel, že sa cesta rozostúpi ako biblické more a on prejde. Tak ho to naučili úž v útlom veku.
    No, nerozostúpila sa.

    Oni ešte tak vozenkať sa na lietadlách a hádzať bomby na utekajúcich civilistov a konvoje s humanitárnou pomocou v oblasti, kde neexistuje protiletecká obrana, dokážu. A strieľať do plechových nádrží na vodu a pretínať elektrické vedenia vo vyľudnených dedinách.
    Prípadne páliť z lietadiel na bezmocnú Gazu a rozmlátievať raz letisko, raz elektráreň ... proste civilnú infraštruktúru. Alebo ostreľovať tankami domy so spiacimi deťmi. Prípadne sa zabávať huckaním psov na ženy. Občas zabiť decko na vyučovaní pred zrakom všetkých spolužiakov, akože nehoda.
    A podobne.
    Ale viesť vojnu s rovnocennými súpermi - to IDF nikdy nevedela a teraz, rozmaznaná štatútom všemocného okupanta, to už nevie vôbec.
    publikované: 30.05.2008 12:14:35 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  95. pozri, aj v IDF sú dva tábory
    jeden tábor dobre vie, že Hizbolláh im so skromnými prostriedkami nasekal zadok a tak si napravujú reputáciu a ego v prakticky bezbrannej Gaze. Druhý tábor presadzoval myšlienku nasadenia silnejších prostriedkov (silnejších ako cluster bombs) a obvinoval Halutza zo slabosti.
    Samson option je ich teória, že v prípade možného zničenia Izraela dokážu stiahnuť so sebou všetkých svojich nepriateľov, t. j v ich paranoidnom vnímaní sveta celý svet. Neviem už ktorý predstaviteľ IDF sa chvastal, že ich rakety dokážu zasiahnuť všetky významné mestá Európy. A vieme, že v podstate aj jadrový arzenál USA majú na špagátiku. A vyprovokovať rozsiahly konflikt nie je až také ťažké.
    Možno aj preto sa Európa stále nevie rozhodnúť, ku komu sa pridať.
    Je tu aj schizofrénia v Izraeli - viď moje pojednanie o dvoch frakciách a spolupráci s USA alebo Ruskom.
    Ty poznáš podrobne problematiku Blízkeho východu, mne nechaj zvyšok sveta. Jin a jang.
    publikované: 30.05.2008 12:53:39 | autor: nemesis.2 (e-mail, web, neautorizovaný)
  96. Hej. Dva, ako obvykle. Front oslobodenia Judei
    a Judejský oslobodzovací front.

    O klusterbombách nevedel ani Haluc. Ťahali ich vojáčekovia zo skladu a hádzali po Južnom Libanone len tak, z pasie. Lebo MOHLI. Cicit, talit a odkrvenie mozgu ručaním do šófaru. Ešte to tak, rešpektovať svojho nadriadeného. Mojšemu nebude nikto rozkazovať.
    Toto je stav IDF.
    Haluc sa mohol len trápne vyhovárať, že netušil, čo jeho idioti v mundúroch v južnom Libanone navyvádzali. Aj Siniora sa podchvíľou pýtal, či im už úplne drbe.

    A balvan Gabušo Aškenázy na tom nič nezmení.

    V júli 2006 si predsa na vlastné oči videl, že vyprovokovať rozsiahly konflikt je veľmi-veľmi ťažké. Snažili sa jak diví - a zase nič.

    Isteže je ich starozákonné myslenie na úrovni príslušníkov juhosudánskych kmeňov neschopných poznať príčinu a následok, zakonzervované v ich skorodovaných mýtoch, v technologickej civilizácii 21. storočia nepríjemné, ale vzhľadom na ich infantilnosť nie je letálne.

    Ten mýtus všemocnosti je ICH VLASTNÝ mýtus. Až smiešne podobný ľudovým mýtom doby kamennej u tých juhosudánskych Dinkov.
    publikované: 30.05.2008 13:21:56 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  97. mila ema,
    mrzi ma, ze som ta nasrala. Obavam sa, ze mas pravdu.
    Tak ako si ty nasrata som ja z toho zufala. Znie to pateticky ale neviem co ine na to povedat.
    Snad len to, ze ja fakt mam k politike daleko. Myslim si, ze dianie vo svete ovplyvnuju zbrojarske kartely, mocni tohto sveta len plnia ich prikazy a obcania si naivne myslia, ze ich hlas vo volbach nieco ovplyvni. Bezmocnost je to najstrasnejsia.
    Nemozem ovplyvnit co sa deje s mojimi danami. A Europa je stale mojim domovom. Ale Amerika uz nim je tiez. Ale asi patrim do Sudanu.
    publikované: 30.05.2008 19:46:45 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  98. Dokonca ani v dlhodobej perspektíve
    sa na Izrael nikto nechystá zaútočiť, to musí byť jasné aj každému polointeligentovi. Pod Samson option sa dnes teda rozumie hlavne snaha zabrániť odvetným opatreniam v prípade ďalšieho preventívneho židofašistického útoku. Takže zase ide len o obnovenie ďalšieho primordiálneho kmeňového inštinktu, tentokrát vydieračského. To aj celkom dobre funguje pri vojensky slabých štátoch ako Síria a Libanon. Aušak, pri Iráne je to trochu inšie kafé. Tam už nosatci prepásli príležitosť jednoduchého zbabelého vzdušného úderu, lebo však Irán je pomerne ďaleko a nikdy by si ani vo svojej nadutosti neboli nepomysleli, že aj "Arabi" - lebo však čo iné pre nich nositeľov svetla nebeského Peržania sú - niekedy dokážu postaviť balistickú raketu, eventuálne dokonca s jadrovou hlavicou. A tu už samozrejme prestávajú všetky žarty.
    Takže ako hlavnú úlohu stanovili pre McCaina prevalcovať Irán. Obávam sa však, že tento čulý dôchodca (nadôvažok dobre znalý trpkej príchute americkej porážky) sa bude oveľa radšej divácky účinne naháňať s fotogénnym Bin Ladinom okolo K2ojky, ako by mal trúsiť B61tky po Iráne. Okrem toho, v súvislosti s nastupujúcou hospodárskou krízou budú mať amíci určite plné ruky práce s vyberaním vzišlých ziskov z ich biliónových "investícií" v Iraku, ktorý má podľa mojej vedomosti tretie najväčšie zásoby sprístupniteľnej ropy na svete.
    Všetko teda nasvedčuje tomu, že sionisti prehrali na celej čiare a budú musieť naďalej svoje zaprášené nukesy obdivovať len niekde na stojánkoch v negevskom podzemí. Čo je samozrejme dobre. Aj pre nich.
    publikované: 30.05.2008 20:26:26 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  99. Dr. Pokorná,
    zbrojárske kartely našťastie dianie vo svete moc neovplyvňujú. To by sme tu inak mali stále vojnu a za chvílu by už nebolo komu čo predávať. Ich hlavní akcionári skôr, ale tí sedia aj všelikde inde, kde sa im kupodivu vojna nie vždy hodí.
    Afričančatá dostávajú na vyvražďovanie staré lacné chrápy, ktoré už nikto nepotrebuje, ale stále sa na nich dá zarobiť. Buď ide o prebytky, alebo historické repliky Made in China.
    publikované: 30.05.2008 21:17:44 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  100. Akurátny čas na kultúrnu vložku
    publikované: 30.05.2008 21:38:21 | autor: Šunkes (e-mail, web, neautorizovaný)
  101. To tam vystupuješ
    priamo ty, Šunkes?
    A prečo nemáš bradu?
    By si mal mať.
    Aspoň takú malú, koziu.
    Aby ťa mäsožraví kozojebci nepokladali za strešného zajaca a ušetrili ťa.
    publikované: 30.05.2008 22:11:31 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  102. To je potomok Николи Тесли mačaka,
    ktorý bol vykopnutý z Chorvátska a ujali sa ho mnísi v kosovskom kláštore.
    On potom putoval po srbských kosovských kláštoroch a natočil dokument, ktorý však televízia neodvysielala, pretože je svojím zameraním na srbské pravoslávne spevy jednostranný a chýba v ňom pre vyváženosť spev samopalov UČK.
    publikované: 31.05.2008 05:47:25 | autor: Šunkes (e-mail, web, neautorizovaný)
  103. ... a poslal mi ho
    s komentárom:
    "Nemýlil sa Nikola Tesla, keď po stretnutí so snaživým obmedzencom Edisonom - ktorý sa ho pýtal, či tam u nich v Drakulove žerú ľudí - a po lepšom spoznaní americkej kultúry povedal jedno: sú to barbari."
    publikované: 31.05.2008 05:53:36 | autor: Šunkes (e-mail, web, neautorizovaný)
  104. iris, je jedno príslovie,
    ktoré ti sem podsuniem na víkendovú meditáciu:

    "Daj psovi škaredé meno, a potom ho už môžeš aj zabiť."

    (Nekrič na psa menom, ktoré mu dal šarha. Uvidíš, že sa budeš cítiť lepšie. Lopatu som na šábes odložila, takže ti viac nepoviem.)
    publikované: 31.05.2008 06:35:07 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  105. Su to barbari.
    Len sucasna populacia ine nepozna, tak si to neuvedomuje.

    Ale v sucasnom svete existuje aj kvalita.
    Lenze ta vznika len vynimocne a treba ju sirit.
    Aj politicky.
    publikované: 31.05.2008 06:36:47 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  106. Barbari sa už otvorene vyhrážajú Ázii
    http://www.reuters.com/article/politicsNews/idUSSP27470420080531

    U.S. will remain Asian power after Bush goes: Gates

    "As someone who has served seven United States presidents, I want to convey to you with confidence that any future U. S. administration's Asia security policy is going to be grounded in the fact that the United States remains a nation with strong and enduring interests in this region," Gates said.

    "I can assure you that the United States -- because of our interests and because of our values -- will not only remain engaged, but will become even more so in the decades ahead," the former Central Intelligence Agency chief said.

    -----

    A som si spomenula na odpoveď nepálskeho Phurba Šerpu, ktorý tu bol nedávno, že či je možné jeho agentúre uhradiť pripravovaný trek v Himalájach v dolároch. Sa najskôr pobavene zasmial a potom povedal: Nie. V eurách. Žiadna nepálska cestovka od vás americké doláre nezoberie.
    On je ten Nepál tuším v Ázii.
    publikované: 31.05.2008 06:49:36 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  107. Nepovedal by som, ze sa vyhrazaju.
    Skor prosia.
    Na viac uz nemaju.

    Tazisko sily Zapadu presla pred casom do Ameriky a ta nebola intelektualne na vyske, aby ju dokazala udrzat.
    Rozbila ju, minula, pospinila, moralne dehonestovala.
    Zriekla sa Europy, ako sa sproste tlste decko zrieka uslachtilych tradiici, ktore mu davaju zakladnu mudrost.

    Amerika historicky zlyhala.
    Je vcelku prirodzene, ze mnoho europanov este doteraz na nu hladi ako jedinu zaruku "prezitia" ich identity - pretoze nic ine nepoznaju, pretoze vsetky ostatne varianty im ich nepriatelia pospinili a ociernili.
    Zapad je vdaka americkemu posobeniu rozpadnuty a bez urovne.

    Je kludne mozne to zmenit.
    Aj politicky.
    publikované: 31.05.2008 07:17:17 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  108. V Nepale sa roztahuju maoisti
    a akosi to masmedia nezaujima.

    Zaujimave.
    Skutocne si priatelov ci nepriatelov vyberaju podla svojich zaujmov.

    A roznr tie "obcianske zdruzenie", "nevladky"?

    NIC.
    Bez prikazu ani pohnut.

    Hustota obyvatelstva ocividne uz sposobila to, ze ludia su doslovne ako stado na bitunku, neschopne spravit akykolvek skutocne slobodny krok.
    publikované: 31.05.2008 07:22:19 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  109. K tomu Maoizmu.
    maoizmus je azijsky marxizmus - forma svetonazoru, ze spolocnost ma presadzovat industrializaciu do vsetkych svojich casti - od vyroby cez vzdelanie az po myslenie.
    .
    Opakujem, je to typicky produkt industrialnej revolucie Zapadu prikoreneney mesianistickym zidokrestanskym debilizmom.
    Mao k nemu pridal len malo noveho.


    Tato infekcia prisla do Nepalu - krajiny este donedavna ovela duchovnejsej a originalnejsej, ako napriklad Tibet.

    A podobne ako sa svet 50 rokov nestaral o Tibet, teraz sa nik nestara o Nepal.

    Ludia su tak kratkozraki:)

    publikované: 31.05.2008 07:29:33 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  110. A este k tym kratkozrakym ludom.
    Podla vsetkeho je vacsina ludi tych, co sa o nic nezaujimaju.
    O nic podstatne.

    Potom je mensina tych, co sa zaujimaju, a od hrozy behaju s rukou v dlaniach a kricia "vsetko je stratene", "lepsie to nebude","nasi nepriatelia su silni, verte mi, ja som to studoval, su horsi,ako sa zda".
    Su aj taki, co tvrdia, ze treba niekam ist, ale na druhej strane vraj niet ciela, takze niet objektivneho smeru.
    Super.

    Reakcie ludskej mysle pred barierou objektivnych prekazok pokryvaju celu predstavitelnu i nepredstavitelnu skalu.

    A tak sa nastastie cast ludstva venuje aj strednej ceste simplifikacie.
    Vzdy sa jej bude niekto venovat.
    Drzat sa jednoduchosti a objektivneho taziska.
    Ake jednoduce.
    A to je dobre.

    publikované: 31.05.2008 07:47:27 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  111. Som rad, ze to tu sledujes.
    Su aj taki, to je pravda, co snivaju o vecnej utopii, to je pravda.
    Je to varianta tych, co su totalne zhrozeni pritomnostou.

    Nastastie tu nik z utopistov nie je. Nik tu nikdy nehovoril o "zlatom veku", do ktoreho mozno svet priviest a to zajtra.
    To je okrem ineho prave ta pricast marxizmu, ktoru som vyssie nazval "mesianistickym zidokrestanskym debilizmom".

    Co sa tyka buducnosti, odraza sa v minulosti.
    Buducnost nebude rozpravka, bude presne taka ista, ako minulost.
    Bude neustala zmena.
    Ale to je v podstate dobre.



    publikované: 31.05.2008 10:03:06 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  112. ... niektorí dokonca uverili,
    že po rozpade spráchnivelého socializmu - ktorý sa rozhlodal vlastnými procesmi a len vďaka rozumnému človeku, akým bol Gorbačov, nebol jeho samospád sprevádzaný rachotom jadrových zbraní - zlatý vek už prišiel.
    Ako sa len volal ten oný? ... aha, Narcis Fukuayama - ten hneď vypisoval o "Konci dejín". A keď sa mu realita vysmiala, trápne to retušoval blábolením o "konci dejín a poslednom človeku". Akože metafora.

    Sú to v princípe rovnakí od reality odstrihnutí debilkovia ako boli komunisti.
    publikované: 31.05.2008 11:13:08 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  113. Tak teda pardón,
    aj keď to tak celkom asi nebolo myslené, Gorbačov bol a je jeden z najväčších chochotov, akých kedy táto zem nosila. Keď sedím na tisícoch jadrových hlavíc a systém my stále pomerne uspokojivo funguje (tzn. nikto nehladuje ani nebýva pod mostom), tak predsa nebudem barbarom z USA podpisovať bianco šeky a veriť ich verbálnym prísľubom, na ktoré zabudli skôr ako ich dopovedali. Sa pozrime na Čínu, ako sa robí transformácia systému. Veľa vecí by dnes vo svete nebolo takých dodrbaných ako sú, keby nebolo toho dedinského idiota.
    By som to jakžtakž pochopil, keby si to celé trapné podujatie aspoň nechal zaplatiť na dvadsať generácií dopredu. Ale o komickom osude tejto tragickej figúrky svedčí aj to, že sa dnes musí živiť reklamamy na americkú pizzu.
    http://www.youtube.com/watch?v=MImY4FwSUvc
    Len si ho porovnajme s takým Carterom. To už je trochu inakší prezident.
    publikované: 01.06.2008 00:47:43 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  114. Ten link mal byť
    tento:
    http://www.youtube.com/watch?v=C9lvzzH0STw

    Ale však v tomto kontexte sa celkom dobre hodí aj totok:
    http://www.youtube.com/watch?v=tjiC6xM5nAM
    publikované: 01.06.2008 00:51:30 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  115. Okrem toho,
    a to je najhlavnejšie, ten imbecil spálil minimálne celú jednu generáciu talentových Rusov, ktorí namiesto toho aby praxou rozvíjali svoje schopnosti, museli sa zaoberať existenčnými problémami (ten problém nastal samozrejme v miernejšom vydaní aj u nás a len z toho zbytočne povznikali rôzne kreatúry s ťahom k vyššiemu vedomiu). Ich čínske analógy boli namiesto toho vyslané do sveta a teraz po návrate ťahajú Čínu k svetovej jednotke.
    Zato patrí Gorbačov k múru.
    publikované: 01.06.2008 01:35:02 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  116. Idar, zhodnime sa najsamprv v tom,
    že všetci politici sú xoxoti. Len jedni sú menej a iní viac nebezpeční. Podľa stupňa ich bigotnosti.
    Gorbačov bol z tých málo nebezpečných.
    Je mi smiešna často omieľaná fráza, že pre Rusko nemá život žiadnu cenu. Keby to bolo tak, doteraz by tu silne pípali dozimetre.

    Zhodneme sa tiež v tom, že socializmus sa rozsypal na svojej neschopnosti motivovať ľudí. Ono sa to začalo už beštiálnou kolektivizáciou, ktorú nemohol vymyslieť nikto, kto kedy vlastnil a obrábal kuse zeme - vymyslela jú mestská čvarga neschopná roľníčiť, ale schopná robiť predsedu JRD. Lebo roľníci boli viac-menej sebestační individualisti, s takými sa zle manipuluje.
    No a dorazili to všelijaké plánovacie komisie obsadené technokratickými tupcami, takže celý systém skolaboval.

    A určite sa zhodneme aj v tom, že hnedý medveď nie je panda. Čína nikdy nemala centrálu v Moskve, vždy išla vlastou cestou, na ktorej bol komunistický ošiaľ len zanedbateľným excesom. Číňania sú značne kolektivistickí - je to ich spôsob prežitia - a ich elity nie sú koruptné (myslím sverom navonok, do zahraničia).
    Elity bývalého ostbloku len proste OCHOTNE prešaltovali z moskovskej centrály do washingtonskej. A bolo. Dostali viac, ako keby sa angažovali v straníckych funkciách.
    Veď to vidíš aj tu na Slovensku. Tie roje kurvičiek na výplatnej listine US administratívy, čo si hovoria elity. Nie elity národa, pretože ako som sa dočítala včera v smetiarni, nemá sa klásť dôraz na pojem národ, ale zdôrazňovať, že sú tu rôzne individuality. V prípade Slovenska, samozrejme.

    Ja neviem, čo mal Gorbačov robiť za okolností, že šéfuje neefektívnemu systému a nemá oporu u vlastných elít (už boli nachystaní rôzni vyškolení Chodorovia, aby nastúpili ku korytu), ani u elít satelitných štátov.
    Možností mal iste viac, ale ak by použil vojenskú silu, bola by to úplná katastrofa. Nerozhodol sa pre túto cestu - mohol, iste sa v jeho tíme našli jastrabi typu ruského Rumsfelda či Wolfovitza, korí ho na to nabádali - a ja osobne som mu za to vďačná.
    Nebudem stavať k múru ľudí, ktorí disponujúi obrovským arzenálom zbraní - a rozhodnú sa ho nepoužiť ani len na zastrašovanie.

    Rusko sa z komunistickej choroby (ktorá mu bola implantovaná zvonka, tie myšlienky nevznikli v Rusku, to treba opakovane pripomínať) pozviechalo. Hoci aj za stratu jednej generácie, osobne si myslím, že tých stratených generácií bolo viac. Čína tiež.
    A z bývalých európskych satelitov sa kvôli ich elitám zalezeným hlboko do amerického análu stala mazľavá brečka.
    Jediné Srbsko neprejavilo dostatok submisivity a aj tak dopadlo.
    publikované: 01.06.2008 07:07:02 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  117. Je vzdy pozitivnejsie sa bavit o minulosti,
    ako o buducnosti.

    Chcem len pripomenut, ze Gorbacov bol nasilne odstaveny od moci relativne skoro a rychlo a jeho kreslo prevzal Jelcin - takze postavit k stene by mali Jelcina.

    A este chcem povedat, ze zivenie sa reklamou na pizu povazujem za znak skutocneho charakteru - byt pri moci a vediet sa jej vzdat totalne je priznakopm cohosi, co mozno mlady bojovnik plny hormonov a bez obdobi prace so sebou tazko pochopi, ale je to pozoruhodne.

    Co sa tyka Cartra - je dobre, ze teraz robi politiku - skoda ale, ze ju nerobil vtedy, ked ovladal pol sveta. Mozno ba isto nebola vtedy zrela doba - ale to su prave tie rizika podobnych veci. Malokto na Gorbiho mieste by sa odvazil spravit to, co on.
    A kedze ja som ta generacia, ktora priamo VDAKA Gorbacovovi ziskala slobodu, tak ja mu podobne ako ti ludia v reklame vzdavam HOLD za jeho zivot.
    Bravo, Gorbi.

    Mozno som ja ta generacia, ktora potom musela(?) odist do sveta (vtedy som to pocitoval ako vybornu moznost a zabavu, asi ako vsetci). A v podstate som sa aj rozsirenim EU vratil a podobne ako podla Idara ti Cinania a teraz by som mal nasu malu cinu tahat k svetovej jednotke ... stop, stop, nech to akokolvek skladam, stale aj mne z toho vychadza, ze najlepsie co mozno pre seba a ludi spravit, je odporucit im spoznat svoje vlastne vedomie.

    To je mesage zo sveta.
    Urobi z vas jednotku.
    Nie svetovu, ale absolutnu.

    A vy, co nechceteci neviete, uz som tu pisal, bojujte, zabijajte sa, podrezavajte si krky, parajte tehotnym babam brucha a hadzte na seba peklo ... robili to nespocetne generacie pred vami, kludne v tom pokracujte.
    Porovnavajte si svoje lietadielka, svoje falusy a bankove konta, kto je lepsi a vacsi.
    Co narobime, deti su deti.
    publikované: 01.06.2008 07:42:27 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  118. V tomto smere, arton,
    vedomie ľudstva prerábať nemusíš. Ľudia za normálnych okolností neprejavujú tendenciu podrezávať si krky. Dokonca aj v Kosove to trvalo pomerne dlho a vyžadovalo si to značne mafiánske metódy, kým tých albánskych ľudoopov k tomu prinútili.
    Svetová jednotka je len relatívne označenie pre hospodársky vzostup Číny, z ktorého ma konieckoncov úžitok každý jeden Číňan. Keďže ľudia sa za každých okolností starajú predovšetkým o svoje žalúdky, je to pomerne dobré kritérium na zobrazenie úrovne spoločnosti. Ideológiu prevezmú tú, ktorá je momentálne k mání. To, že si niektorí jedinci k tomu vyžadujú ešte nejakú tú duchovnú nadstavbu, je čisto naša individuálna záležitosť. Ľudstva ako takého sa to vôbec netýka. A to je, arton, práve to, čo ty za toho krista nechceš pochopiť.
    Na ilustráciu si len tak letmo uveďme, že dokonca aj takí rádoví američania, ktorí sa z duchovného hľadiska nachádzajú na absolútnom prízemí, si vojnu (napr. v Iraku) neželajú.

    To bola, ema, dobrá prípomienka o tých prešaltovaných ruských elitách. Na to sa často zabúda, aj keď nie inak to bolo aj u nás (kto je len trochu informovaný vie, že napríklad všetci tunelári a finanční žraloci majú silné komunistické pozadie).
    Lenže mi sa tu teraz bavíme o Gorbačovovi a nie o elitách, ktoré sú mimochodom problém pri každej transformácii systému. Dokonca sa nebavíme ani o socializme a ani ho neporovnávame s kapitalizmom. Takéto vyššie témy prenechajme artonovi a Tanečnici. Bavíme sa čisto o Gorbačovovi. A to bol podľa mňa slaboch, ešte k tomu blbý. Nie je žiadnym tajomstvom, že za neho rozhodovala jeho žena - čo by nebolo až také zlé, keby sa nejednalo o šéfa ZSSR a tá žena by nebola rovnako tupá ako on. Na čo ten siahol, to aj posral.
    Pokiaľ si dobre pamätám, perestrojka mala celkom slušnú podporu v obyvateľstve a to nie je zanedbateľný faktor pri transformácii systému. A dokonca mala podporu aj u časti tých elít (inak by sa tým generálnym tajomníkom v živote nestal, že áno), ktoré už vtedy čichali príležitosť legitimizovať si svoje vlastníctvo a moc. Je však nešťastím histórie, že sa do takého náročného podniku pustil práve taký neschopný človek ako on. To si samozrejme USmani okamžite všimli, že kto s nimi sedí za stolom, a tak prevzali réžiu. Dostali to zadarmo, podotýkam. Koniec koncov, ZSSR na tom bol častokrát oveľa horšie ako v 80tych rokoch a Američania si ani nepípli. Ba priam by som povedal, že práve naopak.
    Vo všeobecnosti sa americký vplyv na vývoj v socialistických krajinách zvykne masívne preceňovať. Tých, ktorí majú v poriadku hypokampus, o tom vôbec nie je potrebné presvedčovať. Američania by sa v živote neopovážili socialistický blok vojensky napadnúť. Celé, na čo sa zmohli, boli dodávky Stingerov do Afganistanu. Takže odstrašovanie jadrovým potenciálom bolo prinajmenšom namieste. Tým, že to Gorbačov neurobil, automaticky preradil ZSSR z kategórie obávanej a teda rešpektovanej strategickej hrozby do tretieho sveta. Skrátka a dobre sa vzdal nezávislosti. Ale to vy, ktorí zrejme doteraz nemáte real-life skúsenosti s bojom s americkou konkurenciou, a teda neviete, že to nie je až také náročné ich poraziť, asi len tak ľahko na vedomie nezoberiete.
    Slovania síce, aspoň čo sa týka súdržnosti, žiaľ nie sú Číňania, ale aj tak ma vzhľadom na horeuvedené nikto nepresvedčí, že tie zmeny systému nemohli prebehnúť v našej réžii. Jediný problém bol práve ten jebnutý Gorbačov. Keby tam bol niekto rozumnejší a silnejší, aj elity aj obyvateľstvo by s ním išli.
    Gorbačov bol obyčajný chochot a vôbec nie nejaký politik alebo dokonca štátnik. Arton a iné pošetilé a tancujúce kreatúry mu síce môžu priraďovať abstraktné atribúty vyššieho vedomia, ale to je asi tak všetko.
    Sorry, arton, ale však teba sa niečo tak zjavne neontologické aj tak nemôže dotknúť. Len sa v týchto súvislostiach velice divím, že sa ťa tak veľmi dotýkala tá externá nesloboda za socializmu.
    publikované: 01.06.2008 14:26:35 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  119. Idare, ked sa pri historickych temach spochybnuje clovek,
    ci dokonca jeho zena, vzdy to zavana lacnotou.

    Takze fakticky:
    Prevrat nerobil Gorbi sam, ale je jeho symbolom.
    Podla mna ale on osoobne aj jeho suita (Sevarnadze etc.) vzdy prechcali svojich amickych oponentov (zvlast ked ti nemali ani zdania, co bude nasledovat).

    Zial, tvrda stara komunisticka skupina sa predsa len nenachala odstavit celkom necinne, sposobila chaos a ak nemylim, po dobrodruzstve na tankoch uz v 1990 opraty prevzal Jelcin. A jeho banda.
    Na neho imo plati presne to, co pises na Gorbacova.
    odovzdal vsetko a bezkoncepcne ... ved vsetci vieme.

    S revoluciami su vzdy spojene rizika.

    Dalse vysvetlenia mojich nazorov, aby si nebol v omyle:
    Gorbacov nerobil prestavbu pod tlakom Ameriky - proste v Rusku boli (prirodzene) uz dlhsie tlaky po zmene. Gorbacov nepreradil zem do kategorie tretieho sveta.
    Ja osobne teda nejaky respekt pred americkou konkurenciou nemam.

    Gorbacovovi neprikladam ziadne atributy vyssiehi vedomia, ani nemam vo zvyku uznavat ludi ci im dokonca dakovat - ale podla mna Gorbi urobil kus dobrej roboty, a mozno mal teda skor stastie, ze bol odstaveny pred tym, ako mohol ukazat, ako vie veci dokrivit.

    To je moj nazor, zazil som prestavbu osobne a ten gradient roztapania komunistickej ideologie bol podla mna majstrovsky vykon.

    Tvoj nazor na Gorbiho sa ma nedotkol, len sa ozyvam, ked nesuhlasim. Uraza ci nechapem len to tvoje nadavanie cez "duchovno".
    A inac mas pravdu, keby som bol vtedy duchovne vyzretejsi, urcite by som aj neslobodu sociku znasal pohodovejsie.

    Ale tuto cast tvojej vytky chapem a uznavam - ja naozaj nemienim nikoho viest, nic spustat a nemienim prevazne ani rozmyslat nad konkretnymi aktivitami ci zmenami v sucasnosti. Moje zaoberanie sa abstraktom je akymsi vykaslanie sa na beznu-politicku realitu, an bezne politicke paterny.
    No a?
    Ja si rad ponadavam, a rad budem o sebe tvrdit, ze som idealista, teda kriticky idealista.
    Ale nemienim byt zatrpknuty ci byt nasilu aktivny ci nedockavy ci nastvany
    (nenaznacujem, ze tu niekto taky je - ale to je standardna tendencia pri "disidentskych" skupinach).

    Som sa rozpisal - ale tentoraz naozaj len vysvetlujem svoj nazor.
    publikované: 01.06.2008 16:04:01 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  120. Ale jedno musim predsa este opravit,
    a to explicitne a napriek mojej historicky videnej ontologickej pozitivnosti:

    ludia MAJU tendenciu si podrezavat krky.

    Len si to asi neuvedomuju, kym k tomu naozaj nedojde.
    A dojde k tomu velmi lahko.
    publikované: 01.06.2008 16:09:30 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  121. Čína že by bola rasovo a kultúrne
    homogénna?
    Tak to snáď nie. Každý, kto o Číne niečo čítal vie, ako sa tam menili dynastie, ktoré boli etnicky a religiózne úplne odlišné, aj keď asi všetci mali viac-menej šikmé oči. Čína nikdy nebola taká veľká ako v poslednom období (vďaka Mandžuom, Čiangkaišekovi a Maovi) a dokonca ani Han-Číňania tam neboli vždy pri moci.
    Celé to spočíva len v tom, že Číňaniai sa poučili z obdobia pred približne 100-150 rokmi, keď im bez akýchkoľvek zábran z územia poodkusovali Angličania, Američania, Japonci, Francúzi, Holanďania a Rusi. Takže tam stále pochopiteľne vládne veľká nedôvera voči Západu. Tak ako u nás voči Maďarom.
    To že Teng Hsiao Pching niečo povie, ešte neznamená, že má aj pravdu. Nikto nekritizuje Gorbačova ako hrobára komunizmu. To sa mu podarilo určite na jedničku s hviezdičku. Lenže to on jaksi vôbec nechcel. Takže preto bol nahovno vodcom. Definitívne.
    Jediná jeho zásluha je, s tým nemožno nesúhlasiť, že bez neho by nebolo Putina. Kto vie ale, či práve to bolo jeho plánom.
    publikované: 01.06.2008 18:12:19 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  122. No, podla mna Gorbacov komunizmus jednoznacne pochovat chcel.
    Ale podstatnejsia a zaujimavejsia sa mi zda ta tema politickych elit.
    Ked uz sa bavime o lokalnych pomeroch, tak Slovensko bez debaty nema elity - ma len prominentov.
    Logicky - nikdy sa tu elity nepestovali, zvlast ked myslime poiliticke elity.

    Ale co je horsie, to je vplyv genetickeho potencialu na uroven zivota krajiny. Slovensko na tom naozaj nie je najlpesie, ani ked vynechame cudzie, teda austronezske mensiny.

    Ale sem tam sa tu predsa len nejaka osobnost zrodi.
    publikované: 01.06.2008 20:03:49 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  123. Nuz, trosku tie procesy "prestavby"
    isli az na podstatu ruskeho potencialu, to je bezpochyby. PO roku 1990.
    Ale nie je fer to davat za vinu priamo tomu, co vzniklo za gorbacovovej ery ci priamo jemu osobne.
    Dnesne gruzinske (hnedo proamericke zbabele) politikum tiez nepredurcil Sevarnadze, ale prave naopak, ak nemylim, jeho protivnici.

    Budem sa opakovat, ale treba si uvedomit, ze Gorbacov hlavne porazil vnutrostranickych a vnutrostatnych oponentov - a ti neboli ziadne nevinne bezbranne deti.
    A to bol brilantny a historicky jedinecny vykon.
    Bol to odvaznejsi postup, ako cinsky.
    A oplatil sa, podla mna. Aj pre Rusov.

    Rusko je vsak historicky viac na rane a objektom zaujmu a tak po otvoreni sa stalo predmetom silneho utoku. Keby sa Rusko otvaralo pomaly, aj tak by sa stalo tercom utoku a rozkladu. Mozno by to bolo este horsie.
    Cina zostala uzavreta v karantene.
    Rusko patri do indoeuropskeho spolocenstva, je prirodzene a lepsie, ze sa mu otvorilo.

    (tolko moje dnesne jednoduche uvahy a hladanie porozumenia)
    publikované: 02.06.2008 07:55:57 | autor: artron (e-mail, web, neautorizovaný)
  124. dokonané je?
    publikované: 15.06.2008 21:21:14 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014