Ema

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Star Wars VII

Mission Iraq

V každom normálnom človeku musia vojny technologicky vyspelého Západu voči krajinám tretieho sveta vyvolávať rozpaky. Každému normálnemu človeku je totiž jasné, že tieto krajiny nás ohrozujú len vo fantáziách platených ideológov.

Jedným z rozhodujúcich dôvodov, prečo sa Západ opäť a znovu vrhá do zbytočných vojen, je potreba použiť zbrane. Zbrojársky komplex dokáže vyvíjať silný politický tlak, aby militaristické štáty s moderným zbrojným priemyslom vymýšľali ohrozenia a vyvolávali lokálne vojny.

Juhoslávia, Afganistan, Irak, Libanon.

Vo vojnách vzniká príležitosť na odskúšenie nových zbraní. Ľudia sú zabíjaní novými spôsobmi. Byrokrati v klimatizovaných kanceláriách potom vyhodnotia efektivitu masového vraždenia. Sú to psychopati, pre ktorých je zabíjanie ľudí čisto technická záležitosť.

Odkúšavať nové zbrane je najlepšie v prostredí, kde sa nikto nebráni.

Juhoslávia, Afganistan, Irak, Libanon.

Štáty bez silnej armády a bez zbraní, ktoré by mohli útočníkov vážnym spôsobom ohroziť. Slabé deti na ihrisku, ktorým vykopneme oceľovými bagandžami zuby, dolámeme im boxerom rebrá a baseballovými pálkami im sprerážame hnáty. Je tu niekto, kto si dovolí povedať, že je mu z toho na zvracanie?

My im predsa prinášame dobro ... napríklad im veľkoryso umožíme zahrať si hlavnú úlohu v testovaní našich nových skvelých zbraní.

Pentagon Entertainment uvádza

Star Wars - Mission Iraq

(video, 25-min)

Jedno je isté. Za toto Oscar nebude.

        

Peri fyseos anthropu - O ľudskej prirodzenosti | stály odkaz

Komentáre

  1. vykopneme oceľovými bagandžami zuby
    naozaj sa to stalo, Hedviga?

    Stiahol som si ten film a je to skutocna strata casu. Cakal som nejake cool zabery laserovych zbrani v akcii a nic, ani len laserove mece. Iba nejaki Arabi rozpravaju, ze urcite urcite Americania pouzivaju laserove zbrane. Presiel som to rychlopretacanim, tak mi mozno nieco uslo.

    To som nevedel, ze vojny vyvolava zbrojny komplex. Ved minule sme sa dohodli, ze vojny su kvoli rope. Ale tato nova teoria ma tiez svoje vyhody. Nemusime sa velmi trapit ekonomickou strankou veci a nikto nam nevyvrati, ze sa niekde nestretnu zastupcovia Lockheed Martin a Boeingu a nespriadaju plany na napadnutie mieromilovnych dobrych diktatorov.
    publikované: 17.09.2006 19:47:24 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. stan
    si chuj.
    publikované: 17.09.2006 20:08:27 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Stanko, nemôžeš posudzovať
    všetkých ľudí podľa svojej kamarátky.
    Ale keď už si spomenul klamstvo, v prípade vojny v Libanone sú snahy opačné. Izraelské zverstvá zatušovať, prípadne relativizovať. Napríklad tým, že na ekologickej katastrofe spôsobenej izraelským bombardovaním zlej hizballáhovskej elektrárne sa začne nenápadne našívať spoluvina libanonskej vláde, ktorá vraj reagovala "pomaly a chaoticky".
    http://www.sme.sk/c/2897841/Slavne-plaze-su-prazdne-spinave-a-smutne--redir.html
    Ukážková propagandistická prasáreň. "Síce som ho dopichal nožom, ale on sa neponáhľal k lekárovi a neospravedlňuje ho ani to, že žiadny lekár na okolí nebol."
    .
    Tvoje dohody sú mi egál. Rovnako ako tvoje teórie. Ja píšem o praxi.
    Škoda, že si si to video nepozrel podrobnejšie. Boli tam aj nejakí diktátori vo veku do 12 rokov s ťažkými zraneniami. Iste by ťa potešilo, ako s nimi USA zatočilo. Do smrti si zapamätajú americkú demokraciu.
    publikované: 17.09.2006 21:22:05 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Ono
    je tazke nad tymto uvazovat. Nove zbrane boli vzdy urcitym medznikom v medziludskych vztahoch. Za vsetky reflexie (volno) len ta Montaignova v eseji O Kanibaloch: ti divosski pohlavari maju aspon gule na to, aby sa v cele svojho kmena postavili nepriatelovi tvarou v tvar, ale co uz, barbari, nenosia pancuchy... V inej eseji, na ktorej titul si momentalne nespominam, oznacil ten europsko-americky civilizacny stret opovrhujucim "mécaniques victoires".
    A teraz este priamo k dokumentu: ono takyto styl "novinarskej" prace podporuje ten mytus o straslivej sile americkej armady. Kazdy ostrielany vojak vsak potvrdi, ze vo vojne rozhoduju ludia, nie stroje. Jedine, co sa vekmi meni, je proporcia tzv civilneho obyvatelstva, ktore pri kazdom konflikte zareve. Jeden z mojich americkych priatelov po rokoch konstatoval, ze americka armada ma velky problem s naborom na bojovy vycvik schopnych chlapcov... A este jeden detail: vobec sa nehovori o dezerciach nielen z americkej, ale aj z britskej armady. Teraz si uz neviem vybavit tie cisla, ale bolo to dost na to, aby si Pentagon robil starosti... Mozu sirit hrozu z dialky, ale okupovat nedokazu. Nech si spomenu na Somalsko. A nemusia ani spominat na Vietnam, a tie masy ludi, ktore sa vrhali na ich vtedy tak neuveritelne moderne a odstrasujuce zbrane, ako ludske vlny... Kazda nova vojna bude este strasnejsia, ako ta predosla.
    publikované: 17.09.2006 23:14:45 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. blbosti Cyrano
    Kazda nova vojna nie je strasnejsia, prave naopak. Priklady z historie:

    30 rocna vojna: 60% mrtvych zo vsetkych Nemcov
    2. sv. vojna: 20% mrtvych zo vsetkych Nemcov.
    Vietnam: 2% mrtvych zo vsetkych Vietnamcov.
    Iracka vojna: 0.1% mrtvych zo vsetkych Iracanov.

    Trend je myslim jasny. Je to aj vdaka zbrojnemu komplexu, ktori vytvara stale lepsie a presnejsie zbrane, za zlomok ceny. V 50tych rokoch tvoril zbrojny priemysel 20% celej americkej ekonomiky, dnes su to 2%.
    publikované: 18.09.2006 01:01:25 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. stan,
    myslim, ze buheh to povedal tak nedostizne vystizne, ze uz nemam co dodat.
    publikované: 18.09.2006 01:52:37 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. cyrano, ale veď US, britská
    a izraelská armáda disponujú strašlivou silou zbraní. O použití rozhodujú kreténi schopní jedinej úvahy: treba použiť zbrane. Veľa zbraní. Viď mapku bombardovania Libanonu. Koľko tisícok ton bômb Izrael namrdal na ten malý štát ti nikto nepovie. Ale Olmert sa vyjadril, že nabudúce bude treba použiť "ešte viac sily".
    Čo z toho, že Afganistan, Irak a Libanon sú pre Západ prehraté vojny, keď sú rozvrátené. Zničené. Paralyzované.
    .
    Stankovi k obetiam vojen: priemerne inteligentný človek si nájde vo wikipedii čísla o WWI a WWII a porovnanie, koľko bolo zabitých civilistov. Výsledok hovorí za všetko. Keby si túto úlohu nezvládol, prezradím ti ho: každá nová vojna je pre civilistov brutálnejšia.
    Priemerne inteligentný človek tiež chápe, že použitie moderných zbraní spôsobuje rozvrat infraštruktúry a to spôsobuje ďalšie utrpenie civilistov. Znovu príklad Libanon. Ale od teba tento druh humánneho rozmýšľania neočakávam. Viď čo napísal buheh.
    Ad presnejšie a lepšie zbrane: hej, do libanonských mostov, elektrární a tovární sa izraelská armáda striafavala veľmi presne.
    publikované: 18.09.2006 07:31:59 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. stan
    Vyrobit ludi je lahke a lacne.
    Postavit most, elektraren alebo tovaren lahke ani lacne nie je.
    xxx
    Volakedy po prechode frontu ludia pochovali mrtvych, postavili nove domy z dreva a hliny a poorali podupane pole. Rok hladovali, na dalsi bolo vsetko po starom.
    Dnes po plosnom bombardovani narocnej civilnej infrastruktury zostavaju ludia dlhy cas materialne na urovni stredoveku. Stratili pracu v znicenych tovarnach, nemaju elektrinu, pitnu vodu, zjazdne mosty a cesty. Stratili obrovske bohatstvo. Vyrobia si nove deti, ale aj tie budu zit na urovni stredoveku. Kym sa stat dostane do podoby pred plosnym bombardovanim, uplynu dlhe roky. Dlhy cas. Ten cas im nikto nezaplati, cas sa nevrati, je to cista strata.
    Preto nie je v Libanone najvyznamnejsi pocet zabitych ludi ako rozsah devastacie krajiny. Obraz krajiny, v ktorej maju zit miliony ludi, ktori bombardovanie prezili.
    xxx
    Aj prehrate vojny technologicky vyspeleho Zapadu v krajinach tretieho sveta su pre postihnute krajiny katastrofou. Su znicene technologicky vyspelymi zbranami. Predovsetkym bombardovanim, ktoreho cielom je len a vylucne nicenie civilnej infrastruktury. Deptanie civilistov. Namiesto rozvoja su krajiny v rozklade. Dobity doranany oslabeny organizmus, ktoreho sa chytia vsetky choroby a dalej ho nicia. Priklad Irak.
    xxx
    Najvacsie zverstvo udajne civilizovaneho a moralneho Zapadu je bombardovanie. Uz od cias WWII. Pocas Norimberskeho procesu nebolo Nemecko sudene za Coventry, pretoze Zapad mal na krku Dresden, Berlin, Hamburg, ale aj Tokyo... stotisice mrtvych civilov. Plosne bombardovanie si vitazi, ktori boli rovnako nemoralni ako nacisticke Nemecko a ich jedinou "mravnostou" bolo to, že vojnu vyhrali, nechali v talone do buducna. Doteraz je bombardovanie tabu tema, nikto nesmie povedat Vy zeleni US-GB-izraelski vojenski kokoti, take nieco civilizovana krajina robit nesmie.
    Kto toto nechape, je chuj.
    publikované: 18.09.2006 09:00:31 | autor: bungalow (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. obete vojen
    2. svetova a 1. svetova vojna nie je kazda vojna. "Kazda" je logicky kvantifikator, ktori nie je to iste ako "nejaka", ale s tvojou logikou sa necudujem, ze mas v tom zmatok.

    Hoci v 1. sv. vojne bolo menej celkovych obeti, to nehovori o tom, ze to bola menej brutalna vojna. V prvom rade sa 1. sv. vojne odohravala na ovela mensom uzemi, skoro vylucne v Europe a Europa mala vtedy aj ovela menej obyvatelov, takze sa dotkla vacsieho percenta ludi zucastnenych na vojne.

    Potom tiez 1. sv. vojna sa skoncila predcasne. Nemecko sa v 1. sv. vojne vzdalo okamzite ako Spojene Staty vstupili do vojny, v 2. sv. vojne bojovalo az do trpkeho konca. Rusi sa zase stiahli z 1. sv vojny vojny kvoli revolucii a mlatili sa medzi sebou. Pri tom Rusi boli v 1. aj 2. svetovej vojne najbrutalnejsi a najnecivilizovanejsi, hoci sa jednalo o najmenej technologicky vyspelu krajinu, alebo prave preto. A to nielen bezhlavym vrazdenim, ale aj znasilnovanim, mucenim a rabovanim. Rusko vykazalo 2. sv. vojne aj najviac obeti, kedze ich taktika spocivala v posielani vlny za vlnou slabo ozbrojenych vojakov na smrt na sposob 1. sv. vojny.
    publikované: 18.09.2006 09:08:12 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. bungalov, sfanatizovany hulvat
    Nemecko bolo po 2. sv. vojne obnovene do 5 rokov. Mohol by byt aj Libanon, ale predpokladam, ze radsej Libanoncania budu vymazavat Izrael z mapy.
    publikované: 18.09.2006 10:13:24 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. stanko, WWI sa neskončila
    ona plynule prerástla do WWII. To len na okraj.
    Bavíme sa o vojnách, kde sa začalo používať masové vraždenie modernými zbraňami. Tvoju 30-ročnú vojnu, kde bol adekvátne ozbrojený a bojaschopný každý, kto mal vidly a cepy, si nechaj do naboženských diskusnych krúžkov. Taktiež sa tu nebudeme baviť o zverstvách v Afrike, kde proti sebe bojujú divoké prírodné národy a nikto žiadnej z bojujúcich strán nedáva F16 a cluster alebo nuke bombs.
    K devastačnému vplyvu súčasných vojen technologicky vyspelých štátov voči štátom tretieho sveta ti tu už ktosi podstatu napísal.
    Čo sa týka SÚČASNEJ brutality vojakov, ukážkou su US, GB a austrálske kontingenty v Iraku, ktoré sa dokonca pýšia cez súťaže videonahrávok so zverstvami tým, že majú v armáde bordel, ich vojaci sú "slobodní" a preto sa správaju ako tupé nedisciplinované hovada. Môžu dať voľný priechod najprimitívnejším barbarstvám, lebo veď sloboda a demokracia a Iračania sú aj tak islamskí fašisti, tak prečo ich v mene slobody a demokracie neterorizovať a nezabíjať. A neznásilňovať a nerabovať (v Iraku napríklad "civilizovaný Západ" vyraboval archeologické pamiatky, kšeftuje sa s nimi na čiernom trhu, na jednej z irackých lokalít chránených UNESCom si napríklad US primitívi - mariňáci urobili futbalové ihrisko, proste zrovnali kultúrne pamiatky so zemou a šéf UNESCO si s jeho zdesením mohol akurát tak vylízať oko).
    Aj ruskí vojaci sa správaju ako tupé hovada, ale od Rusov nikto neočakáva vysoký štandard mravnosti, ktorého majú plnú hubu západné štáty, vrátane Izraela. Rusi sa nikde nepretŕčaju ako vzor a HLAVNE nevedú brutálne full range vojny na územiach cudzích zvrchovaných štátov.
    Máš ešte nejaký problémik?
    publikované: 18.09.2006 10:14:23 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. Vyrobit ludi je lahke a lacne.
    Ty si Rus?
    publikované: 18.09.2006 10:17:18 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. stan
    Rusko vykazalo 2. sv. vojne najviac obeti aj preto, že zahrnulo do nich aj obete stalinských čistiek koncom 30-ych rokov.
    publikované: 18.09.2006 10:35:37 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. ema, logik
    Ja som uviedol Rusko preto, aby som ukazal, ze menej technicka spolocnost je brutalnejsia.

    Neviem, ci 60% Nemcov v 30 rocnej vojne zomreli na nasledky bodnych poraneni sposobene vydlami, ale zrejme to nebolo az take brutalne, ved ema nenasla na internete ani jednu digitalnu fotografiu z tohto obdobia. Logicky z toho vypliva, cim ma spolocnost menej digitalnych fotoaparatov, tym je menej brutalna.
    publikované: 18.09.2006 10:52:21 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. stan,
    vazne, kolko mas rokov? Fakt ma na zaklade Tvojich vypovedi predovsetkym k tomuto clanku zacina zaujimat, ci si aspon chlpaty ud...
    Len predpubescentny ud totiz moze plesnut take nieco ako ze percenta su ten relevantny udaj, ked sa hovori o hrozach vojny. A ked sa z toho este robi nejaky "trend"... no uplna erekcia.
    publikované: 18.09.2006 10:57:55 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. cyrano
    ty budes tiez taky Einstein ako buheh, ktoreho nadnasa mesiac v splne. Ked si nevies predstavit, aku relevanciu ma 60% versus 0.2% mrtvych ludi, tak si skus predstavit, ze v kazdej 5 clenej rodine boli v priemere traja mrtvy, to je tych 60%, versus v kazdej rodine prakticky nie je mrtvy nikto, to je tych 0.2%.
    publikované: 18.09.2006 11:08:50 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. lidé, nestřílejte, vždyť jsou tam lidi!
    Tuším sa táto debata stáva neplodnou a ako keby prestávala riešiť podstatu základných problémov dneška.

    Radšej vám poviem rozprávku.

    Kde bolo, tam bolo, kdesi v strednej Európe bolo jedno milé malé Slovensko. Podobné ako ho poznáme od nás, ibaže sa v ňom skrývalo zopár ľudí, ktorí s politikou veľmocí nielen nesúhlasili, ale mali aj nejaké bomby. Volali sa Jánošíkova družina. Konkrétne v Medzilaborciach boli šiesti, ktorí mali v garáži kaťušu a dvadsať kalašnikovov, ďalší piati boli v Snine, najviac ich bolo v Humennom - sedemnásť, a v Telgárte, pätnásti. V Sme sa písalo, že spolupracovali s Lotyšskými teroristami, ktorí vyhodili do vzduchu nejaké činžiaky v USA, a ešte s Kosovskými Srbmi. Život však išiel pokojne ďalej, na Slovensko prichádzalo čoraz viac turistov, aby sa okúpali v Liptovskej Mare a v Senci. Jedného dňa v Poľsku vojaci uniesli lekára, ktorý sa kamarátil s Jánošíkovou družinou. Chlapci s bombami sa nasrali a kdesi pri poľskej hranici zajali dvoch poľských vojakov, ktorí tam provokovali. Naša vláda sa od veci dištancovala. Na druhý deň poľská armáda spustila totálnu vojnu. Do tla zbombardovala Bratislavu, z vyšších budov zostala iba kukurica v Rači a ešte obchodný dom Saratov v Dúbravke. Všetko ostatné, celé centrum zdemolovali bomby. Zničili všetky dunajské mosty, atómky v Mochovciach i Bohuniciach, rafinériu v Slovnafte, všetky ostatné tepelné i vodné elektrárne, kompletne vymazali z povrchu zemského diaľnicu do Kútov i na Žilinu. Vojská agresora obsadili krajinu až po Bystricu. Mimoriadne dôkladne zbombardovali Bojnický zámok aj so ZOO a Spišský hrad ako zvlášť nebezpečné hniezda teroristov. Polovica Slovákov sa ocitla na úteku. Rádioaktivita z rozbitých Bohuníc zamorila okolie, rozbombardovaná Gabčíkovská priehrada zaplavila Žitný ostrov a tisíce ľudí tam sa tam zachránili na stromoch a strechách. V zahraničí sa hneď začala pripravovať humanitárna akcia na pomoc týmto civilom, ale poľskí vojaci ju nepustili, až kým väčšina tých ľudí neumrela. Jánošíkova družina zo svojich garáží vytiahla všetky kaťuše, čo mala, podarilo sa im zasiahnuť jeden dom v Katowiciach, kde odbili kus balkóna, čo obehlo všetky svetové médiá. Kvôli dvom zajatým vojakom agresori zabili niekoľko tisíc civilov. Konkrétne napríklad Stanovu staručkú matku, ktorá práve sedela na záhrade a štrikovala, keď jej za chrbtom padla bomba a urobila namiesto Stanovho rodného domu kráter. A ešte Stanovho brata, taxikára, ktorý bol na diaľnici, keď tam nemal byť. A ešte Stanovu sesternicu, ktorá práve nakupovala v Auparku, keď Aupark prestal existovať. Stanov švagor, redaktor Sme, ktorý dovtedy zúrivo obhajoval Poliakov sa stal členom Jánošíkovej družiny potom, čo mu poľská mína odtrhla nohu. Stan potom veľmi precítene, empaticky a inteligentne napísal do istého blogu, že

    30 rocna vojna: 60% mrtvych zo vsetkych Nemcov
    2. sv. vojna: 20% mrtvych zo vsetkych Nemcov.
    Vietnam: 2% mrtvych zo vsetkych Vietnamcov.
    Iracka vojna: 0.1% mrtvych zo vsetkych Iracanov.

    A potom zazvonil zvoniec a to je koniec tejto rozprávky, milé deti.

    Stan, s tým mesiacom som ťa vtedy iba naťahoval. Myslel som si, že to prekukneš. Viem, že je nepekné byť taký zlomyseľný, ale keď ja na vás blondiakov skrátka neviem byť iný, najmä keď ste arogantní na dámy.


    publikované: 18.09.2006 11:19:50 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. buheh
    To som rad, ze ma iba natahujete. Skutocne mi odhlahlo, uz som sa bal, ze taky ako ty a cyrano skutocne chodia po zemi.

    Keby ta Janosikova druzina, ktoru si spominal nemala 6 clenov, ale tisice, bola by financovana o vyzbrojovana, utocila by poza hranice, bola by vo vlade a jej cielom by bolo znicenie susednej krajiny, malokto by sa cudoval, keby Slovensko skoncilo preventivne v troskach.
    publikované: 18.09.2006 11:36:41 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Stanko preboha
    idem radšej pracovať, ale ešte predtým ti musím priateľsky povedať, aby si začal používať aj hornú časť tela.

    Sú v Libanone tisíce teroristov? Je Hizbaláh oficiálna libanonská reprezentácia? Sú dvaja vojaci dôvodom pre zničenie krajiny? Ale to je vlastne zbytočne tebe písať takéto otázky.

    "Málokto by sa čudoval, keby Slovensko skončilo PREVENTÍVNE v troskách"...

    Stanko, skús si po sebe prečítať čo si napísal. A skús sa zamyslieť. Ja som sa namáhal už dosť, viac pre teba dnes už naozaj neurobím.
    publikované: 18.09.2006 11:49:25 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. stanko, neblázni!
    "Keby ta Janosikova druzina, ktoru si spominal nemala 6 clenov, ale tisice, bola by financovana o vyzbrojovana, utocila by poza hranice, bola by vo vlade a jej cielom by bolo znicenie susednej krajiny, malokto by sa cudoval, keby Slovensko skoncilo preventivne v troskach."
    Niekto ide zaútočiť na Izrael? Popis sedí. Krajina vyrastená na dvoch vojnách a teroristických družinách zameraných na etnické čistky, financovaná a vyzbrojovaná USA, útočí spoza hraníc, jej cieľom je ničiť susedné krajiny, vo vláde má samých militaristických extrémistov ... unáša a väzní civilistov, vrátane žien a detí, terorizuje milióny civilistov, kradne pôdu cudzím štátom ... hm, že by si počul rásť trávu? No, ako myslíš, ale ja to za dobré riešenie nepovažujem.
    publikované: 18.09.2006 11:58:29 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. Sú v Libanone tisíce teroristov? sú!
    Je Hizbaláh oficiálna libanonská reprezentácia? je vo vláde, bohužiaľ, je...
    publikované: 18.09.2006 12:03:01 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. kriq, čiste kvôli
    objektivite a rovnováhe: buď tej ochoty a napíš SEM o profile izraelskej vlády s dôrazom na stranu Šás. Šéf - duchovný vodca (ako si necháva hovoriť) a pivot judaistického vyvoleneckého rasizmu Jožko Ovada je síce momentálne v špitáli, ale strana ako súčasť vlády veselo funguje ďalej.
    No, sem s tým. Zameranie politických síl v izraelskej vláde a ich skutky voči Palestínčanom a Libanončanom, špeciál od začiatku júna 2006. Počty zabitých civilistov - vytvor špeciálnu kolónku deti pod 12 rokov - počty zničených domov, rozsah zničenej infraštruktúry, okupácia, buzerácie.
    Čakám. Keď o teroristoch, tak HLAVNE o tých, čo reálne vraždia ľudí z pohodlia a bezpečia lietadiel a tankov po stovkách.
    publikované: 18.09.2006 12:36:27 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. kriq, ja su taký dobrák
    venujem ti pre prípravu referátu praktickú pomôcku:
    http://www.btselem.org/English/
    publikované: 18.09.2006 12:39:22 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. ema
    Zaujimave, ze s Izraelom maju problemy okrem teba, iba krajiny ako Libanon a nie umiernene arabske krajiny. Libanon, ktory je produktom Syrie, je vojakom vo frontovej linii. Dalo by sa povedat, ze ste ho obetovali aby bojoval za vasu ideologiu, zatial co vy si pokojne sedite v teple za pocitacom.
    publikované: 18.09.2006 12:56:47 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. hehe
    pôvodne som sa sem dnes už nechcel vracať, tobôž nie reagovať, ale toto posledné mi nedá, asi by mi vyvalilo bok. Stankov posledný (dúfam že nie úplne posledný) príspevok by som zaradil na prvé miesto do tohtotýždňovej hitparády kokotín.

    buhehehehehehe

    Ešte niečo pridaj!

    kriq, tisíce? Tisíce oprávnene nasratých ľudí, ktorí by všelikoho radi zlynčovali, to iste áno. Ale teroristov? Vieš vôbec, kto to je terorista?

    Aj my máme v parlamente exkrementistov, ale rozdiel je medzi štátnou reprezentáciou a pár krikľúňmi, ktorých si demokraticky zvolí ľud demokratickej krajiny ako bol Libanon.
    publikované: 18.09.2006 13:26:11 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. stanko, ideológiu
    tu hlásaš ty. Ja neviem, možno z nej profituješ alebo si len prosto hlupák bez etiky kvákajúci klamstvá tých, ktorí z porpory svinstiev profitujú.
    Problémy s Izraelom majú VŠETKY blízkovýchodné štáty bez rozdielu. Len ich Izrael aktuálne nebombarduje. Sústreďuje sa na štvanie proti Iránu.
    publikované: 18.09.2006 13:37:00 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Keď už toľko rečníme
    o Izraeli, pome na výlet do Dimony
    http://www.informationclearinghouse.info/article12869.htm
    (video)
    Vanunu si za whistleblowerstvo (slovenský ekvivalent to tuším nemá) odsedel 18 rokov natvrdo a stále nie je slobodným občanom:
    http://www.serve.com/vanunu/20060908sep6court.html
    publikované: 18.09.2006 13:44:47 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. buheh
    Tomu hovoris reakcia? Okrem toho v druhej casti prispevku kriqovi potvrdzujes to com som napisal.

    Hisbollah su "opravnene" nasrati, ty si "opravnene" nasraty. Ste rovnako nasrati, ale zatial, co si to odniesli Libanoncania, ty si sedis v teple za pocitacom.
    publikované: 18.09.2006 13:46:31 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. príroda zväčša obdarila jedovaté hady "upozornením"
    korálovec má pestré žlto-čierno-červené sfarbenie, štrkáč zvukyvydávajúci chvost, kobra zas svoju "kapucňu s okuliarmi". Čo len trochu inteligentný zver pochopí a vyhne sa im. Preto sa divím hizballáhu, že "dráždil kobru bosou nohou" - vlastne nedivím sa, lebo on ju nedráždil vlastnou nohou, ale libanonskou...
    A teraz máme všetci povinne odsudzovať nebezpečného jedovatého hada! Ak ho odsúdi väčšina ľudí (kampaň prebieha aj tu), ľahšie ho bude zabiť - vyhnať židov do mora...
    publikované: 18.09.2006 13:53:36 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. zo smetiaka
    v Sme je zasa super diskusia k B16 a jeho pindom na islam. Aj pobožná Jolanka prišla.
    V suvislosti so stankom vyberiem jeden kúsok:
    "AKO by si nazval Cinu, keby sa spravala tak zlocinne, ako dnesne USA? Keby ste neboli zhypnotizovani americkym konzumom, videli by ste pravdu. Ste ako vyhladnute a neschopne osliky, ktorym niekto mava pred papulou mrkvou, ba dokonca len obrazkom mrkvy, televiznou orazovkou, a oni kracaju zo vsetkych sil, a sliny im tecu az po zem, nevidia ani nalavo, ani napravo."
    publikované: 18.09.2006 13:59:14 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. kriq, tvojou odpoveďou
    na požiadavku dať sem info o izraelskej vláde sú implicitné vyhrážky? Si zmrd a tak aj dopadneš.
    publikované: 18.09.2006 14:03:34 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. ema
    ty mozes byt zhypnotizovana cinskym konzumom, a predstav si, ze mne je to jedno. Preco tebe nie je jedno, ked je niekto zhypnotizovany americkym konzumom? Stoji ti zato obetovat Libanon?
    publikované: 18.09.2006 14:07:42 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Svojim podobenstvom
    o výstražných znakoch jedovatých hadov sa nikomu - podľa môjho skromného posúdenia - nevyhrážam.
    Požiadavky na mňa nemaj, btw, iste si vieš - ako levantínka - nájsť info o izraelskej vláde aj v origináli, v tom ti konkurovať nebudem.
    Zmrdov aj explicitné vyhrážky si odpusť, je to také artonoidné.
    publikované: 18.09.2006 14:32:38 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. Kriq, začal si s pindami
    na libanonskú vládu, na čo si dostal otázku, či vieš, aká vláda riadi Izrael. Namiesto odpovede, že banda militantných extrémistov, sa tu vrtíš a táraš sprostosti.
    JA viem, kto riadi Izrael, a preto patrím medzi 59 (!) percent Európanov, ktorí sa v roku 2003 v anonymnom prieskume zorganizovanom Európskou komisiou vyjadrili, že "... Israel represents the biggest obstacle to Mideast and world peace." Nie nejaký blbý lokálny Hizballáh a podobní partizánčici s kalachmi a kaťušami, ale apartheid so štvrtou najsilnejšou armádou na svete, ktorý sa nevie vpratať do kože.
    Po výčinoch v Pásme Gazy a Západnom berhu a hlavne po barbarskom zničení Libanonu v uplynulých mesiacoch by bolo percento Európanov, ktorí považujú izrael za najväčšie nebezpečenstvo pre normálne spolunažívanie štátov na Blízkom Východe a celkovo vo svete oveľa-oveľa vyššie.
    .
    Arton ti vždy dokázal napísať pravdu stručne a jasne. Má tvoj (bez)charakter dobre zanalyzovaný a nestráca s tebou zbytočne čas.
    publikované: 18.09.2006 15:01:54 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Libanon, sam vojak v poli
    Mozno by Slovensko tiez malo mat vo vlade Hisbollah, aby sa Izrael konecne spratal do koze.
    publikované: 18.09.2006 15:25:04 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. ema
    "po barbarskom zničení Libanonu v uplynulých mesiacoch by bolo percento Európanov, ktorí považujú izrael za najväčšie nebezpečenstvo pre normálne spolunažívanie štátov na Blízkom Východe a celkovo vo svete oveľa-oveľa vyššie"
    Plne súhlasím, a práve toto bol dôvod, prečo ZAČALI hizbalážnici z Libanonu vojnu s Izraelom!
    Vojnu prehrali, ale vyhrali boj o verejnú mienku.
    BTW, kľudne si zober z artona vzor ;)
    publikované: 18.09.2006 16:47:35 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. kriq, vojnu začal
    Izrael a svojou besnou reakciou šokoval nielen Hizballáh, ale celý svet. Od Japonska po Argentínu. Doslova.
    Hizballáh sa naivne domnieval, že dostane z izraelských väzníc ilegálne zadržiavané stovky a stovky Arabov, vrátane žien. Politické reprezentácie Západu a organizácie na ochranu ľudských práv sa boja otvoriť si huby a žiadať ich prepustenie, aby si nezaskákali bez padáka, a tak sú tí ilegálni väzni stratení. Ľudia bez práv, vydaní napospas apartheidu.
    Vláda a armádne velenie Izarela, samozrejme, klamali, že chce naspäť dvoch VOJAKOV, lebo nechali takmer sto ďalších scípnuť a tých dvoch osalámovali. Chceli kus libanonského územia po rieku Litani, preto to tam čistili, vyhnali bombardovaním ľudí (zasa to chrapúnske heslo ako v Deir Jássin - Krajina bez ľudí pre ľudí bez krajiny). No ale nevyšlo to. A do budúcna už takéto svinstvá ani vychádzať nebudú. Svet sa zmenil a hoci politici krákoria tie isté ideologicky neškodné drísty, ľudia, veľa ľudí, väčšina ľudí už začína mať psychopatickej neocons-sionistickej politiky po krk.
    publikované: 18.09.2006 17:25:01 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. värímä, värímä,
    len nyeviemä, na kiu piccu Hizbaláh po unesení 2 vojakov vystrelil 5000 rakiet na izraelská civilné ciele? Zrejme sa Hizballáh naivne domnieval, že tým stimuluje rokovania o výmene zajatcov. Celý svet vie, že Izrael s teroristami nevyjednáva - zo známych príčin.
    publikované: 18.09.2006 19:37:54 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. tak už som zase tu, priatelia
    a vidím, že táto chutná debata pokračuje v rovnako skvelom duchu.

    kriq, ako ťa tak počúvam, tak si hovorím, veď ten hizbaláh je vlastne vojenská veľmoc. 5000 rakiet... to ale musí ten Izrael vyzerať. Ktovie či tam ešte niekto ostal nažive. A to si ešte nepovedal, koľko kameňov ten hizbaláh hodil po nevinných izraelských obrancoch mieru a vlasti. Len jedna vec mi, kua, vŕta v hlave. Prečo tá naša zmanipulovaná proarabská televízia neukázala, čo tie tisíce teroristov tisícmi svojich nebezpečných rakiet v Izraeli napáchali...

    A ten poznáte, ako sa pýtali rádia Jerevan, či je pravda, že na Červenom námestí pracujúcim rozdali 500 nových automobilov? Odpoveď rádia Jerevan bola, že áno, je to pravda, ale nebolo ich 500 ale len 50, neboli to nové autá, ale staré bicykle, a nerozdali ich, ale rozkradli.
    publikované: 18.09.2006 22:35:50 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. kriq, nedopatrením som si prečítal
    ešte aj tvoju predošlú reakciu, kde píšeš, že ...a práve toto bol dôvod, prečo ZAČALI hizbalážnici z Libanonu vojnu s Izraelom!
    Vojnu prehrali, ale vyhrali boj o verejnú mienku.

    Tak toto by som dal do hitparády kokotín hneď za Stankov dnešný príspevok. Určite tým ľuďom nešlo o nič iné, než vyprovokovať bosou nohou nebezpečne a varovne :-))) pomaľovaného hada, aby im do tla zdemoloval krajinu, lebo vzápätí sa zvýši percento Európanov, ktorí si pomyslia že no fuj.

    buhehehehehehe

    Dobrú noc, Ema a psychopati.
    publikované: 18.09.2006 23:08:44 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Zase raz privela vojen v jednom vreci
    Vojnu v Juhoslavii (1999) neviedol "Zapad" (ozaj, co presne je ten Zapad?), ale NATO. Hoci som bol vasnivym odporcom tejto vojny, zaoberal som sa nou v ramci jedneho projektu aj odborne, a preto viem, ze za TOUTO vojnou stala najma M. Allbright a nie vojensko-priemyselny komplex (Pentagon bol dokonca zo zaciatku proti). Velitelia verili, ze vojna potrva par dni a Milosevic ustupi po ukazke sily. K eskalacii bombardovania (rozumej systematickemu zabijaniu civilov) doslo az potom, co si velitelia uvedomili, ze sa prepocitali a Juhoslovania nereaguju vobec tak ako "by mali". Mnozstvo skutocne zhodenych bomb nikto dopredu neplanoval a vzdusne sily ani neboli na takyto rozsah vojny pripravene.

    Co sa tyka invazie Afganistanu, od zaciatku som ju podporoval (tak, a teraz ma ktokolvek moze oznacit za chuja:-). Taliban ustanovil zvrhly teokraticky rezim, zabijal vlastnych obyvatelov, nicil kulturne dedicstvo celeho ludstva a - ano - ohrozoval mier v mnohych dalsich krajinach. Spomente si na zrusene skoly, zeny nasilne navlecene do burk, vrazdenie nemoslimov, znicenie soch Budhu zapisanych v zozname svetoveho dedicstva UNESCO, povrazdenie iranskych diplomatov, afganske utoky na Tadzikistan a USA, cvicenie teroristov co doteraz organizuju utoky na civilov od Kasmiru po Londyn. Mimochodom, tuto vojnu neviedol len "Zapad". Severna koalicia bola predsa zlozena z domacich - z Afgancov a bola dlhodobo podporovana Ruskom a Iranom. "Zapad" len naskocil na protitalibansky vlak potom, ako Talibanom podporovana al-Kaida zautocila na USA.

    Vojnu proti Iraku neviedol "Zapad", ale USA, UK a Australia (so symbolickym prispenim par americkych satelitov). Predpokladam, ze aj Francuzsko a Nemecko patria k "Zapadu", nie?

    Za to Izrael podla mojho skromneho nazoru k Zapadu rozhodne nepatri. A bol to Izrael s americkou podporou, kto viedol vojnu proti Libanonu. Nie Francuzi, Spanieli, Slovinci, Kanadania a neviem kto este, kto tvori ten zly vyspely "Zapad", co uoci na mirumilovny Treti svet.
    publikované: 19.09.2006 17:17:48 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. AT
    pointa bola posunutá inam:
    - technologicky vyspelé armády s najmodernejšími zbraňami bojujúce (zväčša bombardovaním, čo považujem za zločin) proti trkvasom v montérkach ozbrojeným kalachmi. To sú armády Západu. Je to fakt a nemá zmysel debatovať okolo toho.
    - odskúšavanie nových zbraní - v Juhoslávii mali napr. naostro premiéru zbrane s ochudobneným uránom
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/408122.stm
    -----
    Len pod čiarou:
    - Vylúčené, aby JEDNA osoba, konkrétne besná Olbrajtka, zariadila vojnu proti Juhoslávii len preto, že ju ONA SAMA chcela.
    - V Afganistane sa NIČ nezmenilo. Všetko funguje po starom, pretože sú to horské kmene, ktoré si stáročia žijú vlastným nemenným spôsobom života. Len teraz namiesto Talibov zabíjajú Paštúnov vojská NATO, v posledných týždňoch zvlášť intenzívne. A Paštúni sa tiež zabíjajú medzi sebou, tak ako obvykle. Ty vieš veľmi dobre, že Západ (vojská NATO sú technologicky vyspelý Západ) je tam kvôli niečomu úplne inému ako je odburkovanie žien, humanita, demokracia blabla. V Afganistane sa NIČ sa nezmenilo, len ópia sa pestuje viac ako za Talibov. Je to správa od spoľahlivých ľudí priamo odtiaľ.
    K tým odpáleným Budhom: bolo to barbarstvo. Ale dozvieš sa o ďaleko väčších barbarstvách na kultúrnom dedičstve, ktoré páchajú armády Západu práve teraz v Iraku? No iste, môžeš čakať.
    - Budem naďalej označovať technologicky vyspelé armády vyvolávajúce vojny ako "Západ". Aj Japonsko má napríklad technologicky vyspelú armádu, ale sedí doma na zadku a nepodniká zabijácke výpravy kade-tade po svete.
    Pé es: Izrael je vyzbrojeným Západom a silne politicky prepojený so Západom. Bez toho by si ani nepinkol. USA ho oficiálne oznaťujú za "naše dlhé a silné rameno na Blízkom Východe). Že so svojimi praktikami na úrovni primitívnych afrických kmeňov na Západ nepatrí, je druhá vec. To ale treba vysvetliť tým, čo u zbrane dodávajú.
    Napríklad dementom, čo mu dodali tých 350 tisíc cluster bombs (napriek tomu, že v 80. rokoch už bol na Izrael kvôli zadrbaniu Libanonu cluster bombami uvalený ban - za to isté zverstvo, čo urobili teraz, ale iba na nejakých šesť rokov, žiaľ)
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/765026.html
    aby ich rozmrdal po južnom Libanone a urobil domácim ľuďom zo života peklo.
    "The cluster munitions are stopping farmers from getting out to their fields and resuming their farming activities," he (David Shearer)said. To znamená hlad a strach, zabití a zranení ľudia, vrátane detí. Neozbrojení ľudia.
    Kto zabíja neozbrojených ľudí, je zmrd.
    publikované: 19.09.2006 18:19:59 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. autor: Arton
    Jeden azdy teoretik tu pise o vojne v Srbsku:
    "zaoberal som sa nou v ramci jedneho projektu aj odborne, a preto viem, ze za TOUTO vojnou stala najma M. Allbright a nie vojensko-priemyselny komplex"

    Vyhral si prvu cenu.
    Ved vies zrejme v com.

    Otazkou je len, ci je dovodom takejto degradacie mysle uz ten kratkodoby pobyt v anale sveta, alebo su dovodom tvoje financne narocne hobby (koli ktorym sa, podla tvojich vlastnych slov, zivis politikou)
    publikované: 19.09.2006 21:17:15 | autor: see (Nazov) (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. dodatky
    1, technologicky vyspelé armády - sú často bezmocné proti gerilovej vojne na všetko odhodlanýcg fanatikov (Vietnam, zrejme aj Afg+Iraq)
    2, Zbrane s Depleted Uranum mali osrú premiéru vo vojne v Zálive
    3, V Afganistane sa opium pestovalo aj za Talibov, je ale pravda, že poslednom roku svojej vlády zakázali pestovanie maku
    4, Najväčšie kamenné sochy Buddhu sú Nenávratne v nirváne, pamiatky v Iraqu rozkradli z múzeí Iračania a predali ich (najmä) západniarom ergo, nie sú definitívne stratené. BTW, vraj až 3/4 archeologických pamiatok sú v Iraqu neodkryté.
    5, Japobsko - splendid isolation - i keď tak trochu z prinútenia ;) ak by japonci boli nňmoslimovia, dodnes sa zrejme vyhadzujú do vzduchu od Okinawy po Hokkaidó medzi vlastnými civilmi.
    6, Izrael musí byť technologicky na špici aj vo vojenstve, bez toho by si ani neprdol v arabskom mori, naozaj si nemôže dovoliť prehrať jedinú vojnu
    7, vo vojne zomierajú neozbrojení ľudia aj deti, je to smutné, ale je to tak. Preto sa spýtaj, kto zas "podráždil kobru bosou nohou" aby mohol vyvolať ľútosť nad obeťami a odsúdenie "kobry"?
    publikované: 19.09.2006 22:07:07 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. .
    1. No a čo. Na ničení krajín bombardovaním a masovom zabíjaní civilistov to nič nemení.
    2. No a čo. Nijako to neodporuje faktu, že v každej vojne sa testujú nové zbrane.
    3. "Afghanistan's opium harvest this year has reached the highest levels ever recorded, showing an increase of almost 50 percent from last year, the executive director of the United Nations Office on Drugs and Crime, Antonio Maria Costa in Kabul. He described the figures as alarming." (Sept. 2006) Demokracia jak sviňa.
    4. Klamstvo. Boli rozkradnuté predovšetkým okupačnou armádou, ktorá má prístup na západné čierne trhy. Späť do Iraku sa z tono nič nevráti, opak môže tvrdiť len hlupák.
    V Iraku je nenávratne zničených hlavne veľa nehnuteľných pamiatok. Medzi odpálením Budhov dynamitom a rozbombardovaním babylonských pamiatok nie je žiadny rozdiel, len to prvé sa podhodilo médiam a o tom druhom hlupáci nevedia, lebo si to neprečítali v Sme ani v Jerusalem Post.
    5. Vulgárna kebylógia. Keby bolo keby.
    6. To hovoria všetci agresori, že si "nemôžu dovoliť prehrať vojnu".
    7. Tentokrát to Izraelu nevyšlo - vyvolať skučaním ľútosť, s ktorou chronická obeť počíta ako s povinnou a poštvať svet proti Hizballáhu. EÚ napriek nátlaku Hizballáh za teroristickú organizáciu neoznačila a ani tak nemieni urobiť. O označenie teroristický štát si koleduje Izrael. Linka ešte raz:
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/765026.html
    publikované: 19.09.2006 22:42:31 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. to everybody
    my, skaredi ateisti, by sme mohli byt v podstate radi, ked sa tie tri ufnukane monoteisticke nabozenstva pravidelne stretavaju a davaju si po hube. s ohladom na fromovo 'byt nebo mit' nam mozu byt ukradnute aj nejake tesane modly, smutne su fakt len civilne obete...
    zarazila ma vsak jedna vec: preco sa v tejto ostatnej vojne na stranu 'war positive' postavili aj taki rozumni ludia, ako David Grossman alebo Amos Oz

    a musim len pripomenut buhehovi, ktory tak nervozne oslintal Anglicko, ze mozno prave to ich protestantske podvedomie, coho dosledkom su aj tie jeho tabule, z nich robi vcelku tolerantnu krajinu. a co sa prirody tyka, odporucam tolkiensku West Midlands. alebo radsej nie, este by nam to tu znova oslintal... :))
    s uctou
    radok
    publikované: 20.09.2006 01:57:30 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. Arton
    velmi rad necham moju "zdegradovanu mysel" poucit, ak mas nejake hodnoverne udaje o tom, ako zbrojarske firmy sposobili vojnu v Juhoslavii. Co sa tyka toho "analu sveta", mas na mysli Metropolitne muzeum alebo NASA? Lebo aj tieto institucie su sucastou Ameriky. Klobuk dolu, Arton, opat som si raz uvedomil, ze som este nedozrel do tvojich intelektualnych vysin. Ty vies totiz vsetko tak zmysluplne kategorizovat. 300 milionov ludi, od nevzdelanych umyvacov riadu az po laureatov Nobelovej ceny, vies obsiahnut dvoma slovami: anal sveta. Gratulujem. Mne sa nepodarilo pochopit ani len to, ako je mozne, ze jeden "Zapad" zautocil na Irak a iny "Zapad" proti tomu organizoval obrovske demonstracie. Asi pre stromy nevidim les. Predpokladam, ze v Slovenskej Pospolitosti takyto problem nemate a presne viete kam kto patri.
    publikované: 20.09.2006 06:09:35 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. ema
    som rad, ze si v diskusii definovala Zapad ako "technologicky vyspelé armády vyvolávajúce vojny". Teraz mi je uz jasne, co si mala na mysli. Bezne sa totiz Zapad berie ako velmi siroka a heterogenna kategoria obsahujuca ludi so silnou vazbou na yrcity kulturny okruh. Poznam kopu ludi, podla ktorych som castou "Zapadu". Ale nikdy som nesuhlasil ani s bombardovanim Juhoslavie, ani s americkym utokom na Irak, ani s izraelskym utokom na Libanon. A ako tpicky miesanec (snehobiely Arton teraz konecne pochopil pricinu mojej degeneracie) mam osobny problem s abstraktnymi kategoriami, ako "Zapad", "Moslimovia", "Iranci", "Zidia".

    Samozrejme, mojim predchadzajucim prispevkom som nechcel povedat, ze vojensko-priemyselny komplex nesposobuje vojny. Iste, mas pravdu, sposobuje. Ale ani zdaleka nie vsetky. Rovnako sa zhodneme na tom, ze pouzivanie cluster bombs, fosforu, protipechotnych min, atd. je zverstvo. Takisto ako pouzitie chemickych zbrani vo vojne Irak-Iran a podrezavanie tehotnych zien alzirskymi islamistami.
    publikované: 20.09.2006 06:33:53 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. Rado, našiel si odpoveď?
    Na toho Grossmana a Oza.
    .
    Všetky tri abrahámovské kmeňové náboženstvá sú katastrofa. Ale len dve z nich zabíjajú momentálne vo veľkom. A preto budeme čo? Obhajovať ich obete a snažiť sa držať ich na uzde, aby nevyzabíjali všetko zaradom.
    Zjavne je čas vrátiť sa tu k evolučnobiologickej podstate násilia a upozorniť, že človek ju skúma nie kvôli tomu, aby sa v násilí rochnil, lebo Šak já som taký zabijácky sapient - a čo, zabijem sa kvôli tomu?
    Špeciál pre teba tu odcitujem môjho obľúbeného evolučného biológa Jana Zrzavého z jeho knihy Proč se lidé zabíjejí: "Presvedčenie, že vraždenie a genocídy nepatria ku konštitutívnym vlastnostiam človeka, ale že ide o patologické prejavy malých jednotlivcov či societ poškodených vojnou, zlou ideológiou či prosto celkovou primitívnosťou, ktorú sme my už prekonali, vedie k pomerne optimistickému pohľadu na našu budúcnosť - kombináciou výchovy, morálky a prísneho trestania zla sa dá dospieť k dobrému svetu. Vec má dva háčiky. Za prvé idea dobrého sveta stojí na počiatku každej genocídy, za druhé nás predstava genocíd a homicíd ako patologických anomálií robí bezbrannými - zlo je potom vlastne vždy záležitosť tých druhých, obvykle sa odohráva v minulosti a nás sa netýka... napriek tomu je naliehavo potrebné dať si na populácie s homicídnymi a genocídnymi sklonmy pozor, nepúšťať ich za naše hranice alebo sa ich zbaviť, aby nám nekontaminovali náš dobrý svet. Pocit vlastnej humanistickej nadradenosti je poháňaný rovnakými predsudkami ako genocída sama a nezriedka k nej vedie.
    Povedané jasne a bez príkras: preferovať skupinovosť pred individuálnym sebectvom znamená okrem iného preferovať etiku genocídy. Prevažná večšina z nás iste nikdy nikoho nezabije, ale napriek tomu máme antény svojich "psychických orgánov" nastavené v rôznej miere tým alebo oným smerom a sotvakto je úplne bez týchto sklonov. Niečo v nás je stále pripravené promptne zareagovať na ten správny podnet a dejiny ľudstva ukazujú, že tieto podnety občas prichádzajú. Tak ako prichádza krutá zima.
    .
    Rado pointa: celý život sapientov je v podstate nenávisť a vzájomné ubližovanie - kto tvrdí niečo iné, je teľa, ktoré ani nevie, v akom svete žije a taktiež nie je schopný sebareflexie. Jediné, čo tu píšem, je: jazyk máme na to, aby sme si trebárs i nadávali ... ale kurva nezabíjajme. A ešte k tomu vo veľkom. Len preto, že MY máme dosť silné zbrane, aby sme rozdrbávali celé štáty a tyranizovali celé národy. Kto nie je úplne blbý, musí vedieť, prečo to nerobiť.
    publikované: 20.09.2006 06:54:19 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. checht, Andrej
    V tom istom príspevku sa ohradíš voči paušalizácii, aby si TY sám použil paužálny výraz "alžírski islamisti".
    Hej, Mohammad podrezal Ajšu, lebo bol presvedčený, že dieťa má s Alim. Obyčajná homicída, akých sú denne všade tisíce. Prípadne jedna kabýlska dedina spáchala genocídu na druhej, lebo chce jej pastivny. Sú to primitívi.
    Izrael namrdal do južného Libanonu cluster bombs, lebo ... sú to takí istí primitívi, len sú vyzbrojení tak, že môžu vo svojom rasistickom primitivizme poslať do riti celý svet. Už chápeš?
    publikované: 20.09.2006 07:06:40 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. genocida
    Co to stale splietas o genocide? Kolko ludi zomrelo v Libanone? 0.01% ? To je poriadna devalvacia slova genocida. Zrejme tym chcete zakrit genocidu, ktoru spachali ludia s vasim zmyslanim, ked pocas 2. sv. vojny bolo vyvrazdenych 50% europskych Zidov a zvysni Zidia sa radsej rozhodli zit v riedko obyvanej nehostinnej pusti, ako byt znova odkazany na milost a nemilost takych ako ste vy.

    Izrael bol napadnuty libanonskou vladnou stranou, ktora uniesla vojakov a vystrelila rakety. Kazda krajina by sa proti tomu branila a cely svet uznal pravo Izraela na obranu. Ci to bolo neprimerane pouzitie sily alebo nie, o tom by sa dalo diskutovat, ale to je vec nazoru.
    publikované: 20.09.2006 08:42:44 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. Andrej, ešte otázka
    Prečítala som si tvoju odpoveď Artonovi a pýtam sa: AKO boli tie demonštrácie platné zastaveniu západného teroru v Iraku? Ako mŕtvemu pyžamo. Anál terorizuje a zabíja ďalej a rozťahuje to na ďalšie štáty. To máme písať, že zabíja US Army? A kto ju sakra financuje? Samasa?
    .
    Teraz sa hrá o Irán. Ako všetci vieme, Irán sú islamskí fašisti, chcú vyrobiť atómovú bombu a zničiť ňou náš krásny dobrý svet. Irán vedie megalomanský blb, Bushov pendant. Zaujíma niekoho, že najmenej polovica Iránu má Ahmadínedžáda a politiku ako takú v paži? Keď dôjde k útoku - čo je len otázka času, US Special Forces už v Iráne operujú
    http://www.informationclearinghouse.info/article15022.htm
    bude to vojna USA, GB a Izraela proti Iránu. Nikoho nebude zaujímať (a už detto nie zabitých iránskych civilistov a buď si istý, že ich nebude málo), že útok podporuje podľa posledného prieskumu len 15 percent Američanov a len 5 percent Európanov. Aj ja osobne vztiahnem vinu na všetkých obyvateľov USA, GB a Izraela, pretože si nechajú svoje štáty viesť militaristickými debilmi. Nebudem tých ľudí, samozrejme, zabíjať, ale musia si byť vedomí - a ja im to budem pripomínať, že na zabíjaní majú svoj podiel, aj oni sú zaň zodpovední a nemajú najmenšie právo robiť psie oči, že Veď my nič. Tak ako som si ja vedomá toho, že Slovensko sa vo vojne v Iraku zasvinilo a tiež mám na tom svoj podiel, pretože som volila debilov - presne tých, čo tam náš kontingent vyslali, aby posilnil okupačnú armádu.
    publikované: 20.09.2006 08:56:26 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. stanko
    genocída je aj plošné vyhnanie ľudí z miesta, kde žijú celé generácie. Vyhnanie na základe ich etnicity alebo vierovyznania. Ich odsúdenie na degeneráciu v utečeneckých táboroch. Klasická blízkovýchodná ukážka: prečíslovanie pôvodného pomeru Palestínčania-Židia z cca 90:10 na súčasných cca 20:75 a vytvorenie apartheidu. Len idiotovi to nič nehovorí.
    Pokus o genocídu bol (opakovane) aj v južnom Libanone. Vyhnanie stotisícov ľudí. Ich vyvraždenie by v dnešnej dobe celkom plynule neprešlo, genocída vyhnaním sa (niektorým) toleruje, ako vidíme na vlastné oči.
    publikované: 20.09.2006 09:03:59 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. za to sa mozu podakovat....
    Za to sa mozu podakovat Hizbolahu. Kedze Hizbolah vystreloval rakety spomedzi obytnych domov a clenovia Hizbolahu sa nedaju odlisit od civilistov a kedze Izrael chcel minimalizovat obete na civililnych zivotoch, tak Izrael znicil infrastrukturu, ktoru pouzivali teroristi na utoky proti Izraelu. To je absolutne legitimne. Libanoncania sa tam mozu zase vratit, ale ked budu zase medzi nimi ludia, co vymazavaju Izrael z mapy, tak im zase znicia infrastrukturu, a tak dalej dookola.
    publikované: 20.09.2006 09:22:55 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. aj k pestovaniu opia za Talibanu
    "Usama Bin Ladin byl připraven zaplatit jakoukoliv cenu za funkční nukleární zbraň a zejména se zajímal o tzv. „kufříkové bomby“. Jeho pobočník Amir Mulla Muhammad Omar vyjednal podmínky, dle kterých Usama Bin Ladin zaplatil čečenské mafii za předmět dodávky hotově 30 milionů dolarů a jako bonus dodal 2 TUNY velmi kvalitního AFGÁNSKEHO HEROINU v hodnotě 70 milionů dolarů."
    ZDROJ:
    http://technet.idnes.cz/kufrikova-nuklearni-bomba-energie-sbalena-na-cesty-fw7-/tec_technika.asp?c=A060908_150850_tec_technika_NYV

    publikované: 20.09.2006 09:51:08 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. jo, v kufríku
    nabudúce, milé technické vemienka, prinesieme pokračovanie: termonukleárna bomba v cukríku. Špinavá, lebo zostrojiteľ, popredný čečenský jadrový fyzik a kováč in einem, mal v zemľanke prašno. Zakúpená v súku v Groznom za 60 miliónov dolárov keš, ktoré priniesol Usáma tajne cez kaukazské priesmyky na oslíku. Potvrdenku si môžete pozrieť v Múzeu boja proti terorizmu vo Washingtone DC. O heroín záujem nebol, Čečenci ešte neminuli kufríkový.
    Sa poser od strachu, aký je Bin Ládin, čo ho má USA na lízing od Saudov, démon. Vybehne len tak, naľahko, za technologicky vyspelými Čečencami nakúpiť mininukesy a poď ho ohrozovať našu slobodu a demokraciu.
    Mimochodom, Afganistam vyváža predovšetkým opium crudum. Surové ópium. Heroín sa vyrába v labákoch prevažne v iných štátoch, hlavne v Turecku.
    Máš ešte ďalšiu bombastickú novinu z idnes.cz? Sem s ňou.
    publikované: 20.09.2006 11:58:46 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. stanko
    ty si na kľuku jak púťové harmónium a tvoje propagandistické tramdada tramdada hiz-bal-lah hiz-bal-lah ma rovnaku výpovednú hodnotu o realite. Nula.
    publikované: 20.09.2006 12:24:06 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. dobré, pobavil som sa :)
    Ak je možné nukleárnu nálož vystreliť kanónom ráže 155 (mm! milé technické vemienka), je možné takúto kanónovú strelu premiestniť v kufríku?
    Taška, ktorú nosím na pleci, má rozmery ~ 16,5x32x26 cm - aby to bolo komplikovanejšie :)
    BTW, súhlasím, vyváža sa hlavne opium crude, nie heroín vysoko čistý, ale to neznamená, vzhľadom na čoraz rozšírenejší outsourcing, že sa to nemení...
    publikované: 20.09.2006 12:24:41 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. dobré, pobavil som sa :)
    Ak je možné nukleárnu nálož vystreliť kanónom ráže 155 (mm! milé technické vemienka), je možné takúto kanónovú strelu premiestniť v kufríku?
    Taška, ktorú nosím na pleci, má rozmery ~ 16,5x32x26 cm - aby to bolo komplikovanejšie :)
    BTW, súhlasím, vyváža sa hlavne opium crude, nie heroín vysoko čistý, ale to neznamená, vzhľadom na čoraz rozšírenejší outsourcing, že sa to nemení...
    publikované: 20.09.2006 12:25:59 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. dobré, pobavil som sa :)
    Ak je možné nukleárnu nálož vystreliť kanónom ráže 155 (mm! milé technické vemienka), je možné takúto kanónovú strelu premiestniť v kufríku?
    Taška, ktorú nosím na pleci, má rozmery ~ 16,5x32x26 cm - aby to bolo komplikovanejšie :)
    BTW, súhlasím, vyváža sa hlavne opium crude, nie heroín vysoko čistý, ale to neznamená, vzhľadom na čoraz rozšírenejší outsourcing, že sa to nemení...
    publikované: 20.09.2006 12:26:29 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. 3x
    a dosť...
    publikované: 20.09.2006 12:28:16 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. ... a pribalili
    mu Čečeni v Groznom ten kanón do kufríka v rámci akcie Sivódňa ku káždoj atómnoj míne adná truščóba daróvoj, alebo si ho kúpi na blšáku v Texase?
    Cukríky s termonukleárnou náložou bude môcť vystreľovať z fúkačky, akú používajú ekuadórskí Švarovia na šípky s kurare a to sme už potom úplne stratení.
    publikované: 20.09.2006 13:10:18 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. hm, neviem,
    Grossman, Oz a ostatni, co doteraz vcelku neuspesne tlacili na pilu pacifizmu a hviezdami boli viac-menej v Europe sa mozno konecne nechali zlomit propagandou: to, ako funguje PR v Izraeli, je pekne opisane v 37.cisle tyzdennika A2 (Izraelske sluzby novinarom) a je vcelku lahke uvedomit si, ze kazdy jeden clovek ma svoju hranicu, za ktorou prestava mat nadhlad. ja ich neobvinujem, len sa zenovo chichunam spolu s mr. bondym, ktory uz kedysi pradavno povedal: 'pre mna ako marxistu bolo najvacsim sokom uvedomenie si skutocnosti, ze lidi jsou blbi'.
    .
    to, ze dnes opat raz razantne prevladlo to biologicke v cloveku (Zapadu) je to najhorsie, co sa mohlo stat. Martin Rees v najnovsom Respekte hovori o 50 rokoch, ktore stacia na to, aby sme 'otocili koleso dejin'.
    mozno by bolo zase sa raz zacitat do Nietzscheho a premysliet jeho koncept nadcloveka. mnohym by to pomohlo...ako prvy obvinil krestanstvo z nihilizmu ,co sa doteraz dari cirkvi kamuflovat vselijakymi utokmi na pragmatikov a postmodernistov. jeho 'velky clovek' (clovek sucasnosti) ma potencial svojou vznesenou pokorou pripravit podu pre prichod 'nadcloveka', realizujuceho sa napr. v umeni (je zaujimave, ze aj Rees v tom rozhovore poznamenal, ze je neudrzatelne, aby si dnesny clovek myslel, ze je vyvrcholenim evolucie). to je dla mna jedna z perspektiv riesenia tohto pruseru.
    publikované: 20.09.2006 13:15:04 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. nezhadzuj sa
    155 mm znamená, že priemer hlavice A-strely je 15,5 cm, teda zmestiteľný do kufríka. Hilzňa, patróna plnená klasikou slúži len na dopravu z kanóna na miesto určenia. S iniciáciou A-hlavice nemusí mať nič spoločné. Vyhovuje aj nárazový iniciátor. Teda stačí mať hlavicu 155 mm delostreleckej A-munície. Na miesto určenia ju dopraví (hocaj "cez priesmyky na oslíku") nejaký ochotný šahíd.
    publikované: 20.09.2006 13:50:55 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. autor: Arton
    Tusi-(ne)cinny: viem, ktore zbrojarske firmy podporovali vojnu v Jugoske.

    Vsetky.

    Ako vidim, obul si sa do najnepodstatnejsej casti mojeho prispevku. Kloaka Ameriky nie je temou.

    Temou je, ako pozeram, aj nadclovek, ktoreho spomina Rado. Zrejme vzdy v krizach clovek siaha po idealoch, spomenie si na ne..a to je dobre. Rado je ale na moj pohlad zbytocny pedant, tie jeho problemy s Ozom a iynmi carodejnikmi. Je vojna, stale je vojna, co tu chcete riesit? Na com sa chcete dohodnut?
    Uz je neskoro ... ako vzdy, slepci sa nevratili z polcesty, kym bol cas, a teraz sa vo vzajomnom objati rivali rutia do priepasti smrti.
    .
    Taky je kozmos.
    Ja plakat nebudem, ked viaceri z vas zomru.
    publikované: 20.09.2006 13:51:35 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. autr:Arton
    Krik, zas ceropas namety z Hollywood filmov?

    Vidim, ze ta chyta riadna paranoja.
    Ja som ti to predpovedal, ze raz ta to zlozi...

    publikované: 20.09.2006 13:56:11 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. to arton
    to ani nie su problemy, ja sa teraz zaujimam o uplne ine veci, mna len zarazilo, ze v com je tato vojna ina, ked uz aj taki ludomili trepocu prapormi. na fore katolickych novin by sa odbavili v sekunde konstatovanim, ze clovek je hriesny uz vo svojej podstate :) my ostatni bez podstaty sa musime trapit nad inymi vysvetleniami...
    publikované: 20.09.2006 14:23:49 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. autor: Arton
    Rado, ved ja nic, len je to zbytocne komplikovane ako tvoje nicky.
    .
    Spominas "vznesenu pokoru" ... a dalsie thready rozhnevaneho fuzateho filologa ... Naco cakat na nadcloveka? Nepoznam ta, ale mozem ti parafrazou na klasika prezradit tajomstvo:
    Ty si nadclovek.
    publikované: 20.09.2006 14:43:02 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. to arton
    ked sa rozhodneme cakat na nadcloveka, dopadneme ako ti dvaja, co cakali na Godota. tu ide o to, reflektovat svoje hranice a tak ich menit a posuvat, spolu s Foucaultom surfovat na ich liniach (vlnach). cela ta vojna pars pro toto ukazuje, v akom bezutesnom zajati judeokrestanskych limitov sa nachadzame. toto nie je transcivilizacny konflikt, ako sa nam tu snazia niektori podsunut. toto je vybavovanie si uctov Kaina a Abela. ked to pochopil Nietzsche, nebude to ani nad nas pochop...
    a ked o 20-30 rokov budu ti stastnejsi z nas paberkovat na ryzovych poliach pod dohladom tucnuckych mandarinov, mozno konecne pochopime, preco ziskala Risa Stredu navrch a preco zvitazil ich typ myslenia
    publikované: 20.09.2006 15:08:37 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. autor: Arton
    Teraz si to jasne vysvetlil:
    "v akom bezutesnom zajati judeokrestanskych limitov sa nachadzame"
    .
    Co sa tyka cakania - ja Ti predsa hovorim tiez, ze cakat netreba. Ani ma nezaujima, ci a co pochopil Nietzsche, a uz vobec nie to, co splietal Faucault. To nie su autority, a cinsky mandarin uz vobec nie.


    publikované: 20.09.2006 15:32:36 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. Rado, (nad)človeče
    Arton ti tu prizná dôstojnosť a ty sa rozklepeš a ujdeš sa skryť do ryžového poľa.
    publikované: 20.09.2006 18:05:59 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. hey ;)
    ja sa uprimne ospravedlnujem ctenemu kolegiu, ale musel som si odskocit zarobit na chlieb... :)
    a to s tou Cinou to myslim uplne vazne: budu nas oni este cochvila sukat do zadku, len sa tak bude dymit...
    publikované: 21.09.2006 00:36:31 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  73. A kto by sa pýtal
    že prečo, pripomeňme po tretí raz:
    "v akom bezutesnom zajati judeokrestanskych limitov sa nachadzame".
    Nech slúži hlupákom na útechu, že moslimovia dopadnú rovnako.
    publikované: 21.09.2006 08:30:45 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. Skutocne sa stalo
    Americania u nas financovali prestavbu a modernizaciu urciteho nemenovaneho vojenskeho letiska, na ktorom odvtedy veselo cvicia. Pri pracach vykopali zaujimave archeologicke artefakty. Minimalne jeden z nich, velmi vzacny sperk, vojenskym lietadlom konkretni vojaci pri prilezitosti nejakeho presunu, ako sucast DIPLOMATICKEJ zasielky, vyviezli z nasej bohumilej krajinky. Hodnota: niekolko milionov, a v podstate je to jedno ze kolko a ci eur ci sk.
    Dany sperk mozno v sucasnosti obdivovat v Londyne. Tak nejako mi to rozpraval jeden kamarat z brandze.
    To len tak, aby rec nestala.
    publikované: 21.09.2006 15:21:46 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. Len dodatok:
    a to my sme "spojenci", a clenovia tej istej "civilizacie", teda aspon nominalne... My sme rpedsa tiez Zapad. Ta ne?
    publikované: 21.09.2006 15:23:39 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. Cyrano, Američania financovali
    a američania aj vykopali? :D
    Dali si vykopať, predpokladám, že sem neprišla rota USArmy černochov arbajtovať, ale to urobili naši "černoši". Teda - ak nejaký nález zmizol, tak vďaka naši robošom, alebo našemu mizernému dozoru.
    BTW, ak to vzala USArmy, prečo to vystavujú v Londýne a nie v Ňujórksity v Emérike?
    publikované: 21.09.2006 17:16:09 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  77. kriq
    v poslednej dobe zacinam mat pocit, ze som do Teba vkladal privelke nadeje (popravde odvtedy, co si zasveholil o tych zmeskach :-)
    To si nezobrali ako oficialna US Army. Za to nesu zodpovednost konkretni boys. Tak ako v pripade mucenia, vrazdenia civilistov, znasilnovania, obchodovania s artefaktami na ciernom trhu a tak, vies. Preto fakt, ze sa dany sperk ocitol napokon v Londyne, a nie New Yorku, nie je ani podstatny, ani prekvapujuci...
    Ozaj, vies co je to diplomaticka zasielka? Uz si na hraniciach videl kontrolovat F16? Kontrolna otazka: co si kostoval dnes?
    publikované: 21.09.2006 18:45:18 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  78. neodpovedal si
    ako sa zmocnili toho šperku - predpokladal som, že chceš čosi naznačiť v štýle "USArmy rozkradla, zničila staroveké pamiatky v Iraqu".
    Ak šperk bol v zemi, sami si ho nevykopali - to by bola americká krádež - ale niekto od nás ho našiel a im ho strelil.
    BTW, vieš koľko hľadačov pokladov sa potuluje po českých a slovenských hradoch a archeologických náleziskách s detektormi kovov? Sám poznám jedného či sa tým zaoberá a dokonca necháva si svoje nálezy konzultovať na SAV-ke.
    To, či nález opustil SR na F16, alebo v diplomatickom kufríku nie je relevantné.
    BTW2 Dnes som koštoval 2dcl kofoly "bez". Víno bude večer ;)
    publikované: 21.09.2006 19:22:30 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  79. Mas pravdu kriq
    aj tie znasilnene Korejcanky onehda (ak ma pamat neklame) mali vlastne drzat hubu: za prve sa tam nemali co pretrcat, za druhe mali si ich Korejci drzat doma pekne na uzde, respektive si ich ochranit... Shit happens. A to nemas ani polahcujucu okolnost... tststs...
    Tak aj tu: ved tie artefakty zo zeme vytiahli nasi robosi (uz davno to nie je ten uvedomely proletariat), a ti ich predsa dali Americanom do ruk, mozno gratis (blbci), alebo za baksis (svine, ale kto nie je, ze?) Oni to tym Americkym boys doslova strcili do vrecka. No nenasadni na F16 a nevyvez to kdesi, kde to spenazis za USD... Kto chce kam, pomozme mu tam. Boys are there to help... Bisztos.
    publikované: 21.09.2006 20:43:23 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. A este pripomeniem,
    ze pointa bola v tom, ze ked Amici, ako vysoko civilizovany narod toto dokazu robit bez problemov u nas, akoze tiez civilizovaneho naroda (tiez sme bieli, ze, judeokrestanskej tradicie vyrastkovia, ze, teda ziadni smradlavi moslimski zbludilci a fanatici), tak chlapik, ktory tvrdi, ze niekto trepe ked poukazuje na to, ze pod ruskom mravne podkutej vojenskej okupacie Iraku sa okrem ineho plundruje nase spolocne ludske, kulturne dedicstvo, za rozhodujuceho prispenia US boys, tak ten chlapik by sa mal minimalne nad poharikom vina zamysliet, lebo plno triezvy stav mu jednoznacne nesluzi k zdravemu uvazovaniu.
    publikované: 21.09.2006 20:57:52 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  81. cyraňko
    nechcem odhadovať v % ale značná časť, ak nie podstatná - našich archeologických nálezov - ak v nich boli drahé kovy bola rozkradnutá. Zlomok, čo sa našiel a je v múzeách, je dielom - chcem veriť že uvedomelosti nálezcu, ale skôr náhody, či kriminalistického došetrenia. Je to tak vo všetkých krajinách. Aj slávnemu Schliemanovi popod nos ukradli časť zlatých nálezov v Tróji a neskončili v múzeu, ale pretavené niekde u miestneho zlatníka.
    Z tohto hladiska je lepšie, keď sa artefakt zachráni hoc aj v cudzom múzeu, ako keby ho mali zničiť explóziou ako sochy Budhu v Bamijane.
    Tým samozrejme nepožehnávam zlodejom a prekupníkom!
    publikované: 21.09.2006 23:10:47 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  82. Chuderka Ema,

    veď kramy počas ktorých dostávaš tie svoje antisemitské a antiamerické hysterické záchvaty si mala naposledy sotva pred dvomi týždňami !
    A už zase ?!

    Alebo toto je niečo iné ?
    publikované: 26.09.2006 14:45:00 | autor: negev (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014