Ema

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Budhizmus pre poľských katolíkov

... ktorí vymenili panenku Máriu za farebného budhu, sex inclusive.

Bratislavský PKO pripomínal 14. decembra púť v Čenstochovej. Veľa Poliakov, pri vchode do sály stolíky so silne kolorovanými svätými obrázkami, na pódiu na čestnom mieste soška, pred ňou sviečky, radostná atmosféra očakávania. Keď prišiel láma Ole Nydahl, aby vysvetlil, ako sa veci majú ... pardon, tieto veci ako sa majú ... všetci rituálne vstali.

Ktorýsi rinpočhe pôsobiaci na Západe - egál ktorý, je ich ako hadov - sa sťažoval, že keď umrie, nebude mať nasledovníkov. Jeho žiaci nie sú rozmýšľajúci. Sú veriaci. Veria vo svojho rinpočheho.

No ale späť do sály PKO, na verejnú prednášku lámu Ole Nydahla Ako sa veci majú. Zišlo sa tam asi tisíc ľudí - z Poľska, Českej republiky a napodiv aj zo Slovenska, kde má budhizmus Diamantovej cesty, štýl karma kadžü - vetva budhizmu pre mladých a zdravých - nejaké to skromné zastúpenie. Skromné, lebo sám Nydahl o Slovensku povedal, že je budhistickou čiernou dierou na mape. Alebo bielou? To je jedno.

 Ole Nydahl (na kanapke vľavo), sa pokúsil vysvetliť, ako sa veci majú. Pán vpravo tlmočil.

Pre lepšie pochopenie ducha prednášky ešte jedna odbočka vo forme fiktívneho dialógu, ktorý objasní, ako sa majú iné veci.

Baška krakówska: - Ó, láma, aj by som sa aj stala budhistkou, ale keď ... predsa len, som z katolíckeho prostredia. Všetci okolo sú katolíci. Viete ... to Mojžišovo desatoro je pre mňa posvätné.

Láma Ole Nydahl bozkáva Baške ruku: Ale veď Budha tvrdil to isté, čo Mojžiš. Aby si si ctila otca svojho a matku svoju, neubližovala iným ... len so sexom je to tam trochu inak. Sex je radosť. A ženy sú božské bytosti, ako panenka Mária čenstochovská.

Baška krakówska hľadí na charizmatickéno Nydahla: Och, áno, áno. Chcem byť budhistkou.

V miernych modifikáciách sa táto náborová finta používa v celej Európe. Nydahl ako rodák z krajiny karikatúr Mohameda vie, čo chcú ľudia počuť o tom, ako sa veci majú. Je v judeokresťanskom prostredí, plnom múdrych židov, súcitných kresťanov a barbarských vyznavačov islamu. O krvavých židovských reštitúciách v Palestíne - s reštitučnými nárokmi vznesenými na základe dogiem balených v teľacej koži - a krvavom križiackom ťažení v Iraku ani muk.

Teraz, keď už je človek pripravený na všetko, si môže pozrieť úvod k Úvodu do budhizmu Diamantovej cesty tak, ako odznel 14. decembra v PKO:

http://youtube.com/watch?v=Qge0oUE4-Jo


Potom sa už nedialo nič zaujímavé. V porovnaní s bratislavskou prednáškou spred asi dvoch rokov je dnes Nydahl starý, zlomený chlap, ktorý sa občas zamotá vo svojich vyjadreniach, stráca niť a často spomína svoju zosnulú ženu Hannah. Síce mu naďalej zostáva časť jeho charizmy a zdravé jadro, ale za to môže poďakovať v prvom rade svojim rodičom.

Podľa budhizmu Diamantovej cesty sú ženy stelesnením múdrosti. Nydahlova múdrosť zomrela v apríli 2007 na rakovinu.

Napriek tomu nebola verejná prednáška márnením času. Poskytla možnosť vidieť ľudí, ktorých budhizmus oslovil. Reálne budhistické spoločenstvo. Očividne prevažná väčšina z nich úvod do budhizmu dávno absolvovala a téma prednášky bola pre túto kategóriu ľudí nudná a zbytočná, ale prišli, pretože sa radi stretávajú. Má tá ich budhistická komunita patterny prevzaté z kresťanstva, ktoré vtlačili do budhistických rituálov ako do plastelíny, ale univerzalistický budhizmus predsa len formuje ich pohľad na svet. Keď budú po absolvovaní Diamantovej cesty hľadať ďalej, ich návrat k plesnivým dogmám je málo pravdepodobný.

---------------

Bonus:

O identite

http://youtube.com/watch?v=LgqQ-LuVVTA

O cyklickej dharme

http://youtube.com/watch?v=FhKZURqVlFc


Peri fyseos anthropu - O ľudskej prirodzenosti | stály odkaz

Komentáre

  1. Ema
    Ake bolo vstupne na prednasku toho businessmana z Danska?
    Pocom to predaval?
    publikované: 16.12.2007 16:41:24 | autor: Milka (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Sekal to po 5 eur
    Na úrovni vstupného na americký film.
    V kine sú síce polstrované sedadlá, kým v PKO vrešťavé stoličky (je ich počuť na záznamoch), ale v PKO bola predsa len príjemnejšia spoločnosť. Všetci sa vycierali.
    publikované: 16.12.2007 16:56:58 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. To nie je zla cena,
    ak v nej bola pre potencionalnych ucenikov zahrnuta aj moznost pobozkat lamovi jeho svate nohy alebo dostat jeho podpis.
    Naozaj nerada citujem Lenina, ale teraz musim:
    "Aj ta najlepsia idea sa vo chvili, ked sa jej zmocnia falosni proroci a masy, stava bezcennou sprostostou."
    publikované: 16.12.2007 17:15:21 | autor: Milka (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Mohli si tiež kúpiť svätý obrázok
    s lámovou podobienkou laminovaný a za tri eura nocľah na karimatke v jeho blízkosti.

    Bola tam trochu reč aj o phowe
    http://de.wikipedia.org/wiki/Phowa
    stredovekej šamanskej praktike z prostredia tibetského budhizmu. Sa pýtal Nydahl publika, že koľkíže to absolvovali a väčšina sa hlásila, že ja, ja. Z toho som usúdila, že nejde o žiadnych nováčikov, ktorí by potrebovali úvod.
    Kurzy phowy sú po 100 euro a vraj majú 100-percentnú úspešnosť. Úžasné.
    publikované: 16.12.2007 17:45:45 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. já ti nevím, frenkí, ale tí židia musia byť
    strašné vtierky!
    Votreli sa aj do autorkinho (úplne odvecového) článku o budhizme :)
    publikované: 16.12.2007 19:09:20 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Je dobre,
    ked clovek hlada duchovnu potravu, len si treba dat pozor, aby v prilisnej horlivosti nevykrocil nespravnym smerom a nekrmil svoju dusu instantnymi polystyrenovymi hamburgermi - kazi to zaludok aj dusu. Vydat sa nespravnym smerom je potom skodlivejsie, ako zostat pasivne sediet a nechat, aby si Tao vo svojej spontannej aktivnej necinnosti splnilo svoju nenaplanovanu ulohu.
    Videla som uz vo svojom zivote mnohych zabludivsich nestastnikov, pre ktorych uz nebolo cesty spat, a myslim si, ze businessmani typu lama Nydahl alebo John Hagee by si za to zasluzili jednu poza usi.
    Poznala som, napriklad, jedneho horlivca, ktory po straveni mnohych $ a casu, zvladol tajomstvo vsetkych sedem cakier, aby napokon zistil, ze je to jedna velka sprostost. Varovali ho niektori dopredu, aby si s tym nezacinal, lebo zacat treba tym, aby sme jednoducho boli dobri ludia, ale nedal si povedat.
    Po rokoch potom prisiel, a opytal sa: Co ste mysleli, ked ste hovorili o dobrom cloveku?
    Nuz, ako sa da na takuto otazku odpovedat?
    Mozno takto:
    'If a man treads upon a stranger's toe in the market-place, he apologizes on the score of hurry. If an elder brother does this, he is quick with an exclamation of sympathy. And if a parent does so, nothing whatever is done.

    'Therefore it has been said, "Perfect politeness is not artificial; perfect duty to one's neighbour is not a matter of calculation; perfect wisdom takes no thought; perfect charity recognizes no ties; perfect trust requires no pledges".
    Tak vravel Chuang-tzu.
    publikované: 16.12.2007 19:18:57 | autor: Milka (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Kriq
    Povedal ti uz niekto takto kratko pred koncom roka, ze si nenapravitelny idiot a provokater, alebo sa ti to stava len v horucich letnych dnoch?
    publikované: 16.12.2007 20:21:26 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. No dobre, kriq
    A teraz si otvor linku na youtube. Názory starého Nydahla sa ti budú páčiť. Na záver abrahámovskej pasáže môžeš spolu s davom začapkať.
    Som si na toto dielo spomenula
    http://www.iivs.de/~iivs01311/H-B-K/H-B-K-Front.htm
    Len teraz je moderné kopať do hlavy moslimov.
    publikované: 16.12.2007 20:36:48 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. mode rátor
    priznám sa, stáva sa mi to po celý rok, že mi vravia - provokatér.
    Idiotom ma častujú len tí, čo nevedia argumentovať ;)
    publikované: 16.12.2007 21:32:05 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. By ma zaujímalo
    či sa na záver rozprúdila živá diskusia a či pri nej láma pôsobil kompetentným dojmom. Pretože ten dríst, že židovských laureátov Nobelových cien je okolo;) 50-80%, naznačuje čosi inšuo. Je síce pravda, že oni majú udelovanie nobeliek pevne v rukách, a sa teda aj patrične preferujú (krásny príklad bol aj minulý rok pri cene za medicínu), ale aj tak ich celkovo nie je ani 20%.
    publikované: 16.12.2007 22:01:19 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Nuz...
    Zacnem citatom od Lenina:
    "Aj ta najlepsia idea sa vo chvili, ked sa jej zmocnia falosni proroci a masy, stava bezcennou sprostostou." To vsak je uz opakovanie.
    Hladanie korenov nacionalno- socialistickej ideologie v budhizme je vedecky neseriozne, moralne neprijatelne, a hlavne je znakom ignorantstva a diletantizmu - je urazkou najvyssieho vykonu ludskeho ducha a vedomia.
    Kazdy, kto by sa odhodlal k takemu hladaniu, by mal najskor odpovedat na takuto otzku? Ktory budhizmus?
    Je pravdou, ze soguni oportunisticky povzbudzovali pouzivanie duchovnych prvkov zenu na trening samurajov, ale to nic neubera na tom, co zen naozaj je - to nic nehovori o podstate zenu. "Zen" samurajov je len zhovadili zen a tym aj zhovadili budhizmus. Ten nema nic spolocne s ucenim historickeho Siddhartu. Co ma naozaj spolocne militarizmus stredovekeho Japonska s ucenim Budhu, alebo s jeho vrcholom - so zenom?
    (Aj ked zasvateni vedia, ze zen je viac taoizmus ako budhizmus. To vsak nie je v nasej diskusii podstatne).
    Podobne aj tibetsky lamaizmus nie je naozajstny budhizmus. Ved co ma spolocne brutalne zotrocenie a terorizovanie mas jednoduchych pastierov a rolnikov lamami s uslachtilym ucenim Budhu o laske a sucite?
    "Budhizmus", ktory vytvorili falosni proroci a zaostale masy nema nic spolocne s ucenim Osvieteneho. Osvieteny dokonca ani nevedel, co je to budhizmus...
    Nanajvys je mozne pripustit, ze nacizmus mohol ciastocne cerpat zo staroindickych Zakonov Manu - aj to len z ich deformovanej interpretacie.
    P.S. Dajte mi dva miliony dolarov grantov a jeden rok, a ja napisem vedecku pracu dokazujucu nad akekolvek pochybnosti, ze Josif Dzugasvili aj Mao Tse-tung boli dvojinkarnaciou Frantiska z Assisi.
    Hra so slovami je najvyssou a najucinnejsou formou terorizmu.



    publikované: 16.12.2007 22:11:13 | autor: Milka (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. ema mani padme húmmmmmm ......
    Pri čítaní tvojej recenzie sa mi, ó ema, zbystrili zmysly a v spomienkach som sa preniesol o nejakých 27 rokov naspäť. Do čias, kedy Bratislavu hojne navštevoval svámí Mahášvaránanda (toť z neďalekej Viedne ...). Na rozdiel od v posilke vymakaného Nydahla bol svámí obtlstlý (čo u jogína významne znižovalo jeho dôveryhodnosť). Ale reči viedol podobné. Dnes málokto tuší, že za socíku boli podobné hepeningy azda aj častejšie, ako dnes v demo-grácii. Ako hĺbavý mladý človek, ktorý prečítal Jógu v kocke, Břetislava Kafku aj Vladímíra Ľvoviča Leviho (mimochodom ten posledne menovaný napísal zopár populárnovedeckých dielok, ktoré radím k tomu najlepšiemu, čo som o človeku čítal) som hľadal cestu. Obtlstlý svámí ma nedokázal celkom presvedčiť, a tak som sa taz ocitol na víkendovom sústredení v Kučišdorfskej doline pod ideologickým vedením trojice Dánov (dvaja Dáni a jedna chutná Dánka). Bolo by zaujímavé vedieť, či Nydahl alebo jeho zosnulá manželkka neboli jednými z nich ... Tá Dánka, ak ma pamäť neklame, sa tuším voloala Viki. Vstávali sme s Dánmi skoro ráno, cvičili sme, jedli originál čápátí a rôzne korienky, uvalili nám potom povinnos mlčať a skrátka všetky tie praktiky zhusta využívané pri vymývaní mozgov. Na účasť na tomto zhromaždení som nakriatol aj jedného môjho priateľa., ktorý sa medzičasom stal takou ikonkou bratislavskej židovskej obce. A hádam by sa stal aj ikonou, keby toľko nechlastal a nebehal za kurvami ... :-) Najväčšia prdel bola, keď sme jedného pamätného večera s Dánmi (by som sa stavil, že jeden z nich bol Nydahl)a s mojím prominentným židovským kamošom nacvičovali súfické praktiky a ako khatom zhulení derviši sme sa motali po telocvični a vykrikovali "la-illa-cha-illa-ha" ... :-) No skrátka ako všetci tušíte, bola to prdel na entú.
    Fortsetzung folgt ...
    publikované: 16.12.2007 23:08:45 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. no a ako som našiel cestu:
    Vykrikovanie dervišov ma akosi nenapĺňalo, aj keď som pod ideologickým vedením dánskych jogínov dosiahol stav, kedy som z výšky pozoroval svoje telesné telo, z ktorého cez manipúr som bol spojený striebornou resp. zlatou šnúrou s mojimi duchovnými "telami". Čítajúc Hesseho Sidhártu som hľadal cestu. Logickým vyustením hľadania v tých časoch bol vegetarianizmus. V spojení s jógovými cvičeniami to síce malo opo niekoľkých mesiacoch na moju dušu celkom blahodarný účinok, ale v rámci približovania sa nirváne mi zľahostajnievalo dienie okolo mňa, strácal som ťah na prácu a tak. Potom som si raz dal dobrý tatársky biftek, následne viedenský rezeň (viedenský rezeň obsahuje esenciálny vitamín DN, ktorý chýba vo vegetariánskych jedlách) a hneď som bol vo forme. Zveril som sa s týmto pozorovaním Milanovi Poláškovi, ktorý v tom čase zastával pozíciu samozvaného vrchného guru bratislavkých jogínov (túto pozíciu mu časom vyfúkol a dodnes si viacmenej udržiava Dodo Blesák). Polášek mi povedal, že pre mňa je ideálna cesta KARMAJÓGY. A to bolo moje osvietenie, touto cestou sa uberám dodnes. Lebo ako píše svámí Vivákánanda: Nie je jogínom ten, kto celé hodiny zotrváva v predísaných ásanách a skromne vegetariánsky sa stravuje, ale jogínom je ten, kto sa usiluje žiť v harmónii s okolitým svetom a so sebou samým, aj keby denne jedom bravčové. A týmito slovami klasika sa pre dnešok s Vami lúčim, milí priatelia.
    publikované: 16.12.2007 23:25:07 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. ale ešte malý dovetok:
    ak bude dakde na okolí zraz lingaitov, dajte mi, prosím vedieť ...
    Vysvetlivky: Lingaita - príslušník staroindickej sekty, ktorý sa vyznačuje tým, že lingam nosí zavesený okolo krku (v striebornej alebo zlatej škatuľke ...tststs ...:-)
    publikované: 16.12.2007 23:31:50 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. zakon jednoduchosti
    Ucenie je ako polievat vodou zahradku.
    Prinesie ucinok iba tam, kde je semienko.
    A aj vtedy sa nesmie prehanat.

    Jedni tvrdia, ze cistej vody niet, tak nepiju.
    Druhi tvrdia, ze vsetka voda je pitna, a tak nasavuju aj skalenu, pachnucu a spinavu tekutinu.
    Vsade naokolo jestvuje cirocira cista voda – len ju treba (vedet) odfiltrovat
    publikované: 16.12.2007 23:33:27 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Milka, spomenuta kniha Hitler-Budha-Krishna
    je vyplod akychsi Talianov - pokus pouzit tak nakladnu a krvopotne vypracovanu demonizaciu tzv. nacionalneho socializmu na vsetky nekrestanske svetonazory. Je tam aj zen ( ano, spravne si odhadol, ti samurajovia), aj tibetsky buddhizmus (ti hovoria casto o smrti), aj ten Krsna - ved vsetci vieme, ze Bhagavadgita je o posmelovani Arjunu do boja - ergo Krsna je hnusny fasista, a spolu s nim vsetci hinduisti.

    Len zidokrestanski vrahovia su vykvetom ludstva, ocividne, nepochybne ... iste.
    publikované: 16.12.2007 23:51:20 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Sinuhe, dnes uz si spokojny so svojim "tahom na pracu"?
    Dal si si biftek?
    A co heroin, ten nie?
    Jaj, az tak hlboko si neklesol.

    No aspon to.
    Hlavne ze si si vedomy, ako ta chce kto zotrocit .. inac, ako si zotroceny teraz.

    Vivekananda bol mudry muz. Vedel, ze slovami vegetacne navyky nezmeni. Sam nedodrziaval stravovanie ani tak, ako by bolo zdrave a veru sam zomrel myslim ako styridsiatnik zrejme na cukrovku a celkovo metabolicke problemy.
    publikované: 17.12.2007 00:03:22 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. milý Arton,
    so svojím ťahom na prácu nie som spokojný ani dnes.
    Nedal som si dnes biftek. Pravdu povediac, mäso jem nie často. A ak, tak skôr ryby alebo divinu. Prečo ty hneď útočíš a vyťahuješ tu heroín? Karmajóga nie je o heroíne.
    Nemyslím si, že ma chceli nejakí dánski jogíni zotročiť.
    A áno, som v Kolese Vecí a v tomto kolese sú aj prvky otročenia. Pokiaľ to moje otročenie má nejaký zmysel, tak ho príjmam s pokorou. Skoro každý otročíme. Okrem vyšších cieľov, ktorými obaľujeme to otroctvo, otročíme predovšetkým preto, aby sme získali prostriedky na prežitie. Niekto otročí viac v snahe nadobudnúť čo najviac hmotných statkov. A dakto je jednoducho bohatý už od naordenia. Ten nemusí otročiť. Ale ako hovorí iný klasik: štastný (slobodný) je ten, kto vie, že má dosť.
    Poznanie,ktoré je cestou ako sa dostať z Kolesa vecí. Ale obávam sa, že tou definitívnou možnosťou ako sa z neho dostať je smrť (a ani potom ešte nemusíš mať vyhraté ... :-)
    P.S. Neviem či Vivékánanda sa stravoéval nezdravo, ale vraj veľa jogínov a podobných vyznavačov zdravého stravovania údajne umiera v podpriemerne mladšom veku...
    publikované: 17.12.2007 01:25:31 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Že sú židokresťanskí vrahovia výkvetom
    ľudsta, povedal predsa ten láma, Arton. Pozri si videozáznam ešte raz, ak ti to uniklo.

    Nydahlova nenávisť paušálne voči všetkým moslimom, voči cca 20 % svetovej populácie, je dlhodobá. Preto jeho učenie akísi zlí-zlí Taliani Trimondiovci zaraďujú medzi extrémistické. Bez ohľadu na všetko ostatné, čo hovorí.

    Prečo Nydahl vypúšťa do čírej vody jed?

    Ideológovia DrittesReichu obdivovali východné filozofie. O ich zneužití napísali Trimondiovci knihu. Nezostali ale trčať v minulosti - je tam bis heute. Klamú snáď a na VEREJNEJ prednáške Nydahla žiadne nenávistné reči neodzneli? Len sa mi to zdalo, pretože mám obmedzené vedomie? Či ako.
    publikované: 17.12.2007 05:17:49 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Sinuhe, ja som sa naučila toto:
    Nič, čo znie pekne a ľúbezne, človeka nikam neposunie. Preto je to nič.
    Je ale rozdiel medzi malichernou zlosťou a slovnou krutosťou, ktorá núti rozmýšľať. To druhé ovládajú len naozajstní humanisti.
    publikované: 17.12.2007 05:39:58 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. idar, keď už si Nydahl zvolil ako
    univerzálne meradlo úrovne náboženstva a jeho prínosu pre ľudstvo počet nositeľov Nobelovych cien, očakávala som, že nám kvôli podpore budhizmu povie, koľko je nositeľov Nobelovych cien z Číny, Japonska, Kórei...

    Hm, málo. Čo z toho vyplýva? Že pre tento svet - aby nebol zaostalým miestom, všakáno - je najlepšie vyznávať judaizmus, ktorý je podľa Nydahla motorom vedeckého pokroku.
    Juj, lenže drvivá väčšina židovských nositeľov Nobelovych cien, až na malé výnimky typu ťažkého extrémistu Aumanna
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/4326732.stm
    (udelením nobelovky tomuto warmongerovi Švédska kráľovská akadémia opäť znížila úroveň ocenenia)
    nie je praktikujúcimi židmi - neviem o žiadnom nositeľovi nobelovky z prostredia Mea Šearim - len fanatickými sionistami. A sa teraz pýtam: je predpokladom udelenia Nobelovej ceny vyznávanie sionizmu? A prečo potom pripísal Nydahl Nobelove ceny judaizmu?

    Ak by bol judaizmus motorom vedeckého pokroku, logicky z toho vyplýva, že je dobré konvertovať na judaizmus. Lenže - to nie je ako stať sa kresťanom alebo moslimom. Je tam etnický aspekt. Podľa istých výkladov je Žid je Židom, aj keď je židom, ktorý v živote nevkročil do synagógy.

    Nositelia Nobelovych cien NIE SÚ až na malé výnimky ľuďmi praktikujúcimi ortodoxný judaizmus. Chcel Nydahl zdôrazniť etnický aspekt? Genetickú predipozíciu? No, zdá sa.
    Otázka na Artona: a v čom sa teda Nydahl líši od ideológov DrittesReichu?
    publikované: 17.12.2007 07:01:47 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Charakterom modernej konzumacie masa je drogova zavislost.
    presne, ako si to popisal. Mal si abstak.
    Ziadne bielkoviny a ine kraviny - podstatny je rausch, ktory ludi udrziava v manickej fazi. Podobne sa beru aj ine drogy, vratane tvrdsich, aby sa udrzal ten drajv.
    Pre prostriedky otrocime vsetci, to nezmenime - podstatne je neotrocit pre svoje predstavy.
    Pre karmajogu ziaden tah nie je potrebny.
    Karma joga sluzi zial ako lahka vyhovorka pre zapadnu spolocnost - nou sa da "vysvetlit" aj socializmus. Otroctvo som uz spominal, ze.


    Mimochodom, v dej doline pri Pezinku, tam to bolo o joge, alebo o buddhizme, alebo to nebolo zadefinovane a bolo to len tak vseobecneprospesne?
    publikované: 17.12.2007 07:59:29 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Ema, vdaka tvojemu linku som sa dozvedel,
    ze Taliani zaraduju aj Nydahla medzi -pozrem to este raz - ano, "militantny buddhizmus" :)
    To ma za to. Je tam zaradeny spolu so samym Dalajlamom.:)
    Pretoze ma prednasky o akejsi Kalachakre.

    Dalajlama je celosvetovo znamy militarista.

    O Nydahlovi mozno povedat, ze (buddhisticku) velkodusnost voci krestanstvu a judaizmu nie je schopny pouzit aj na islam.
    Holt, karma, minulost ... mozno alibizmus, zakerna pokryteckost? Alebo ironia?
    Ze vraj zidia maju 50-80%nositelov nobelovych cien. A nic viac?
    :)

    Nie som nydahlov ziak ale poznam jeho knihy. Ocividne sa "praxi" venoval dlho, a napriek tomu ci koli tomu je nepochopeny. O joj, casty to osud tych, co to beru privazne :))
    publikované: 17.12.2007 08:20:07 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Joj, chudáčik nepochopený Nydahl
    Verme, že iní ho pochopia lepšie ako ja a po vzore Nydahla sa bude koncentračným táborom pre moslimov hovoriť "džihádové centrá".

    Ja na jeho "prax" seriem. Aj na to, do akej miery sa berie vážne, a či o 20 % svetovej populácie len žartuje. Počúvam, čo hovorí a TO preklápam do praxe.

    Dalajlama zoči-voči zverstvám judeokresťanskej civilizácie drží zobák a radostne sa cerí na Busha. Je spolupáchateľom zločinu. Dá sa povedať, že neoponovaním militarizmu JE militarista. Máš nejaké námietky?
    publikované: 17.12.2007 08:32:01 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. Arton, ešte pár obrášťekov
    Rok 2003
    http://www.whitehouse.gov/news/releases/2003/09/images/20030910_p33377-06a-515h.html

    http://www.whitehouse.gov/news/releases/2003/09/images/20030910_p33377-29a-515h.html

    Rok 2007
    http://secrettibet.rsfblog.org/archive/2007/10/17/bush-dalai-lama-meet-at-residence.html
    The Buddhist leader said that he and Mr. Bush "know each other, and we have developed, I think, a very close friendship — something like a reunion of one family."

    Smrk. Kde mám vreckovku? Je to také dojímavé.
    publikované: 17.12.2007 08:46:02 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Nas svet nie je ciernobiely
    publikované: 17.12.2007 12:35:12 | autor: Milka (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Ak by niekto tvrdil, ze tibetsky buddhizmus je riesenim
    pre globalne politicke problemy tohoto sveta, tak by nepochodil.
    Ale nik taky nie je. Bolo by to absurdne.

    Takisto absurdne je ocakavat od Dalajlamu, ze bude riesit nejake to storocie trvajuci syfilis zapadu.

    Ja teda fakt nie som ani tibetan, ani buddhista, ale ked vidim vas, zapadniarov (lebo uz asi bude najlepsie sa nestotoznovat ani s tym zapadom),
    tada ked vidim vas, zapadniarov, ako blacite:
    "Dalajlama nam nepomohol" tak mam chut vam napisat:
    Tak si uz konecne pomozte sami.
    publikované: 17.12.2007 12:39:56 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. Ema, najdi mi to miesto,
    kde boli zidokrestanski vrahovia oznacovani za vykvet ludstva v tej Nydahlovej prednaske.
    Nejako ho nemozem najst, ale urcite tam je, inac by si to nenapisala, ze.
    publikované: 17.12.2007 12:41:41 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. Práve preto, Milka, že náš svet nie je
    čierno-biely, môžem Nydahlovi kľudne vytknúť, že naložil na hrb zlým a hlúpym moslimom, ale svoju dobrú a múdru judeokresťanskú postať ofúkal a pohladkal. Mohol sa tejto téme vyhnúť, alebo naložiť každému abrahámovskému náboženstvu mierou zodpovedajúcou jeho zločinom.
    Stále som sa nedozvedela, čo má judaizmus ako náboženstvo spoločné s Nobelovymi cenami.
    publikované: 17.12.2007 12:42:15 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. aby sme chapali analogie
    Čítajúc Hesseho Sidhártu som hľadal cestu. Logickým vyustením hľadania v tých časoch bola abstinencia. V spojení s jógovými cvičeniami to síce malo po niekoľkých mesiacoch na moju dušu celkom blahodarný účinok, ale v rámci približovania sa nirváne mi zľahostajnievalo dienie okolo mňa, strácal som ťah na prácu, triasli sa mi ruky, a tak.
    Potom som si raz dal dobrý gin tonic, následne viedenský rum (viedenský rum obsahuje esenciálny vitamín DN, ktorý chýba v nealkoholickych napojoch) a hneď som bol vo forme.
    ----

    opet - ani ja nie som vegetarian.
    ale rozpoznam, ked sa jedna o zavislost.
    publikované: 17.12.2007 12:47:48 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Milý Arton,
    nájsi si obdivnú pasáž o Nobelovych cenách.

    Vlastne, máš pravdu. To nie je o výkvete ľudstva. Nobelove ceny vôbec nie sú v našom kultúrnom okruhu symbolom vyspelosti hodnej obdivu a nasledovania. Vôbec to nie je tak, že ak chce niekto v skratke vyjadriť superioritu, vytiahne počty Nobelovych cien.

    Tak potom nič. Zmýlila som sa a v skutočnosti v tom výpočte Nobelovych cien pre tak malilililinkú časť svetovej popolácie nebolo nič obdivné. Taktiež nebolo nič obdivné v ocenení akejsi "sociálnej práce" kresťanstva (snáď mal Nydahl na mysli inkvizíciu alebo podobný kresťanský produkt, možno zmluvu SR s Vatikánom).

    Dúfam, že mi môj omyl fatálne nezhorší karmu. To by som nebola poďakovať.

    Už si spokojný?
    publikované: 17.12.2007 12:54:49 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Ty sa volas Ema Trimondi (alias Röttgens)?
    Nuz neviem, o vrahoch nepocujem stale nic.
    Ale ty si tam bola osobne, dufam len, ze si to nepocuvala niekde z bufetu ci vstupnej haly.

    Nech uz su ti buddhisti akikolvek, tlsti ci lenivi, na prachy ci na kocky, jedno ale splnaju dobre - nastavuju zapadniarom zrkadlo.
    A to niektori kurevsky nemaju radi.

    A mimochodom, islam, ten patri z globalneho hladiska do zapadu.
    publikované: 17.12.2007 13:14:42 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Ja neviem, Arton, možno dalajláma
    dodáva Bushovi svojimi rečami o bratríčkovaní duchovnú silu, aby Západ ten syfilis porozvlákal ešte viac po celom svete.

    Ja chápem, že keď chceč niečo pre seba od vojnového zločinca, kľudne si s ním podáš ruku a nevadí ti, že je krvavá. Nie je to predsa krv tvojich detí. Nech si to s ním vybavia tí, ktorým tá krv vadí.
    Velice univerzalistické je to.
    publikované: 17.12.2007 13:20:29 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. Ty počuješ čo chceš, Arton
    A čo ti vyhovuje.
    Tam nebola reč o tlstote či lenivosti, bola tam oslavná óda na reálnych masových vrahov.
    Tí nydahlovskí budhisti boli všetko západniari. Ešte západniarskejší ako islam.
    Tvoje reči o zrkadielku sú tento raz blábol. Tam žiadne zrkadielko nebolo. Len potlesk superiórnemu judeokresťanskému egu.
    publikované: 17.12.2007 13:26:49 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Nuz teda,
    ani s tymi Nobelovymi canami to nie je take cierno-biele a jednoduche. Tak som si neraz pomyslela, kolko Nobelovych cien by sa naozaj bolo uslo vyvolenym, keby sa im nedostalo toho privilegia zit medzi nami - keby boli navzdy zostali vo svojej krajine sami so seboua svojim bohom, v zemi zaslubenej, alebo osidlili Mongolsko alebo Papuu-Novu Guineu a zili s tamojsimi?
    Co sa tyka pramenov nacizmu, myslim si, ze najvacsim zdrojom idei tejto ideologie bol prave judaizmus:
    - kult nadradenosti - vyvoleny narod - nadradena rasa,
    - kult historickeho poslania,
    - nenavist k cudzim,
    - genocida "menejcennych",
    - kult vodcu a mesiasa,
    - kult spolocenstva - gemeinschaft,
    - zaslubena zem - lebensraum...
    Stretli sa dvaja rovnaki tam, kde bolo miesto len pre jedneho.
    Judaizmus nie je nabozenstvo, ale len vynikajuca strategia na prezitie spolocenstva. To, co Zidom trvalo tisice rokov, chceli nacisti dosiahnut za dvadsat. Najskor sa im z toho zhonu prehrial motor, a potom im zamrzol pri Stalingrade.



    publikované: 17.12.2007 13:34:22 | autor: Milka (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. Ja hlavne vidim, ze nielen Nydahl, ale aj Dalajlama, su vraj militanti.
    Dnes urobis z kohokolvek, kto je nekonformny, fasistu.

    Mozno su ti buddhisti prikonformni, mozno dokonca pripasivny - to je znama hlupa vytka hysterickeho hyperaktivneho zapadu voci rozmyslajucemu vyhodu.

    V prvom rade su ale oni hned dalsi na rade v sucasnom vojnovom tazeni zdegenerovanych icikov. Dnes moslimovia, zajtra pravoslavni rusi, "fasisticki buddhisti", "nacionalisticky zen"...

    Nydahl si ocividne musel vybrat - bud prednasky, alebo otvorena pravda.
    Ako kazdy z nas.

    Ja prednosky nerobim.
    Ale chapem ho.
    publikované: 17.12.2007 13:47:00 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. Keď si, Arton, podávaš ruku
    s militantom a usmievaš sa na neho, lebo od neho niečo potrebuješ, špirháš verejne na islamofašistov, lebo to tak žiada tvoj pán, ľahko sa ti stane, že tiež dostaneš nálepku militant.
    Hej, budhisti a zenisti sa konfliktu s icíkom najlepšie vyhnú tým, že budú s tým, čo icík robí, mlčky alebo verejne súhlasiť. Tak toto je špeciál rafinované. Málo meditujem, lebo na niečo také som zatiaľ neprišla.
    publikované: 17.12.2007 14:01:37 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Nobelove ceny su vec relativna.
    Okrem politickej objednavky a obsadenosti univerzit- privlastnovania si vyskumu, tu moze hrat vec kulturna. A na rozdiel od oblbnutej masy bez zaujmu a informacii je nam jasne, ze zidia sa pysia svojou genetickou selekciou. Kolko ich je teda, 14 milionov - nuz to je riadne uzky vyber, po tolkych storociach - ze zidia hlupych zidov nepovazuju za svojich a vytlacaju ich z komunity je znama vec.
    Ze su teda dnes priemerne na IQ 110 ci viac?
    Moze byt, to ale nie je dovod na uctu, skor na spozornenie. Za aku cenu? Na koho ukor?

    Argumentovat poctom - nedostatkom nobelovych cien z krajin mimo zapadneho okruhu: islamskych, indickych cinskych a podobne je samozrejme totalna hlupost. Ked si ciniania zriadia - samozrejme "medzinarodnu a nezavislu" cenu - kolko zidov ju ziska?
    Vlastne, oni ju rcite aj maju, ti Cinania, len my, zahladeni do seba, o nej ani nevieme.

    Je mi naozaj luto, ze Nydahl nespomenul Kaganovica a Kisiengera.)
    Ale na druhej strane, ak by to zoparkrat urobil - mal by dnes vybudovanu siet meditacnych centier? Bud by sme uz o nom nic nevedeli, alebo: "Kde je dnes sudruh Nydahl" - len to by bola otazka.
    publikované: 17.12.2007 14:05:47 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Mila Ema, tibetsky Dalajlama je uz pol storocia bez zeme v exile.
    V tazkej opozicii voci velmoci zvanej Cina.
    On si uz moc nenavybera, to mi ver. V podstate je na tom tak, ako Palestincania.No, to by som azda cinanom krivdil... ale ktovie)
    Som si vsak isty, ze keby nieco povedal Bushovi do duse, nieco kriticke voci americko-izraelskym zlocinom, ze by to vsetky masmedia sveta zverejnili, a vsetci by sme to vedeli, ze ano.

    Nuz, vlastne si to viem predstavit, ze spravil take nieco v roku 1967.
    Odvtedy - po stvrtstoroci izolacie - sa asi poucil.)

    Ale je pravda, ze cely svet len caka, kto to zacne.
    Ale nesmie to byt velmocensky niemand, musi to byt jeden z favoritov.jeden zo zapadnych favoritov - Francuzsko, Nemecko, Taliansko, Spanielso, Polsko...
    Ostatni sa pridaju.
    publikované: 17.12.2007 14:21:04 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. budhisti schmudhisti
    Teda neviem koho zaujimaju budhisti a o com sa tu hadate, ale tu su najnovsie spravy.

    Irak uz tazi viac ropy ako pred invaziou:
    http://ekonomika.sme.sk/clanok.asp?cl=3641100

    Rad by som teraz videl tie blbe xichty, co si kupovali ropu za 200 dolarov za barel. (ze vraj, podla jednej z eminich "ekonomickych" a este k tomu globalnych vyskumnych web stranok)

    Tiez koalicne obete v Iraku su menej ako jeden vojak za den, Co je nahorsie od zaciatku invazie. Teda najhorsie pre vas. Takto tu vojnu nad imperializmom sudruhovia nevyhrate.
    publikované: 17.12.2007 18:06:45 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Stan,
    zda sa, ze ty sa vyznas. Mohol by si okomentovat toto:
    http://www.rense.com/general79/since.htm
    S tym jednym vojakom denne, to si zartoval, alebo si len tak vymyslas?
    Boli casy, ked nebol internet, a mohlo sa zartovat aj vymyslat; dnes treba hovorit vazne a k veci, lebo ludia si lahko overia aj sasov aj klamarov.
    publikované: 17.12.2007 18:46:35 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. Milka,
    precital som si tvoj ne-cierno-biely odkaz, a aj ked je tiez pisany trochu
    jednostranne, zaujal ma opis slobodnych pomerov v Iraku, teda okrem ineho ta cast o gay-och na verejnosti.
    To iste mi totizto rozpraval nas clovek, co tam bol este za sociku budovat
    nejaku fabriku - ze tam spolu chodili na verejnosti teply vojak s priatelom teplym policajtom. Nechcel som mu verit, a vida - aj v opise Iracanky sa to spomina. Arabsky, moslimsky svet, totalitny rezim a takato tolerancia - nie je to zvlastne?
    Tiez hovoril, ze to bola jedna nadherna krajina s infrastrukturou o akej sa nam v tych casoch nesnivalo. Takze clanok zrejme neklame ani v dalsich veciach.
    Teraz je to jedna rozdrbana krajina aj spolocnost, ktora sa z toho nedostane najblizsie desiatky rokov.
    Ale Stan ma pre nas dobru spravu - uz tazia viac ropy ako pred invaziou / kedy mimichodom hlavnym cielom USA bolo minimalizovat vyvoz ropy/, uz mozu splacat a splacat "priatelsku pomoc", ktoru im poskytol stryko Sam pri oslobodeni...
    publikované: 17.12.2007 22:37:44 | autor: Jozefb (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. Milý Arton,
    aj keď niekedy pôsobíš vo svojich príspevkoch trochu povýšenecky až naduto, viem pocity ktoré to vo mne vyvoláva odfiltrovať a príjmať Tvoje slová ako žriedlo poučenia. Áno, nepopieram, že som veľakrát v živote urobil chyby. Daktoré sa mi azda podarilo aj napraviť, ale mnohé nie. Jenou z nich je neodolateľné pokušenie dožičiť si sviečkovú na smotane s knedlíkmi (môj ústredný dôvod, prečo som neprestúpil na judaizus: iritoval by ma pocit, že nejaký bradatý chlapík v klobúku a umastenom kaftane by mi to mohol vyčítať ako smrteľný hriech :-), medailóniky z diviačej sviečkovej na andalúzskej omáčke, srnčí chrbát podlievaný kvalitným Modrým portugalom s brusnicami, jahňacím na cesnaku, lososom marinovaným v teryake sósiku a pečeným v lístkovom ceste. aby som len v striedmo doplnil prozaický víneršnicel, ktorý si Ty, nevedno prečo, vo svojom príspevku pretvoril na viedenský rum ... :-( No a to všetko nie kvôli mojej závislosti. Vedel by som prežiť aj na ryži, pohánke a pod. A - z môjho sebeckého pohľadu - celkom príjemne. Ak som ale chcel robiť dobre nielen sebe, ale aj svojmu okoliu a vykonávať prácu, ktorú som si zvolil, tak som musel pre podávanie plnohodnotného výkonu občas jesť aj mäso.
    Inak ten vitamín DN je vitamínom Dobrej Nálady, ktorú potom dokážeš prenášať aj na svoje okolie. Podľa mňa lepšie, ako prežúvať nejaké bylinky a z pozície mentorskej dokonalosti prezieravo pozerať na svojich blížnych.
    Inak, páči sa mi - a to úprimne - že ste si viacerí (ehm, teda zatiaľ len Ty a ema, ale hádam sa pripoja aj ďalší) osvojili milé oslovenie. Svet sa mi hneď zdá milší ... :-)
    publikované: 17.12.2007 23:59:34 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Milý Sinuhe,
    a ja som zase takého náhľadu, že by sme ti mali byť povďační za pútavý príspevok takpovediac priamo z terénu. A ešte k tomu zasadenému do dobovej kulisy, čím si celkom po jogínsky prizabil dve muchy jednou ranou.
    Ja síce také bohaté skúsenosti s duchovnými cvičeniami nemám, ale zato som pred nejakými piatimi rokmi tiež bol, ako ema, účastný na jednej budhistickej prednáške. Lektorom nebol Nydahl, ale vyššie pertraktovaný Dalajláma. No jedným slovom, príjemné posedenie to bolo. Všade samá lehniaca nadredovaná mládež a hneď vedľa sediacia, premúdro sa tváriaca, jemnocitná luteránska pospolitosť. Intelektuálny výkvet degenerovanej západnej mediálnej spoločnosti, nadržaný z jedného chechtajúceho sa dedka, čo za celú hodinu nebol schopný zo seba nič súvislého dostať. Teda okrem zopár všeobecných bezzubých floskúl a lichôtok na adresu luteránskych kreatúr v roli hostiteľov. Neznajúc o koho ide, pomyslel by som si, že som svedkom skupinovej terapie pod vedením nejakého preliečeného dementa.
    Tak som na záver onej podivuhodnej seansi povstal, na znak duševnej spriaznenosti uznanlivo počapkal lámu po pleci a rýchlo odtiaľ zmizol. Div sa svete, on urobil to isté a žiadni dredáči v tranze ho ani na sekundu nezaujímali. Veď mal aj naponáhľo. Musel ísť meditovať s miestnou vrchnosťou, vyzdvihnúť si zopár miliónových milodarov za dôstojne zvládnutú funkciu pračky špinavého svedomia a odfrčať leštiť reputáciu iným mocným západného sveta, tuším vtedy konkrétne práve Bushovi. Tak to sú mi teda stokrát sympatickejší Palestínčania, ktorí sa nepretŕčajú na globálnych politických kolbištiach ako morálne autority, ale sa radšej prásknu do vzduchu niekde v Tel Avive na ulici. To má aspoň nejakú výpovednú hodnotu. A štýl.
    A sa teda milý Dalajláma nemôže diviť, že keď sa chová ako pobehlica a multifunkčný čistič svedomia, tak iní, čo sa považujú za ešte väčšie morálne kefy, ako napríklad B16-ástka, s ním občas zatočia a vyrazia špirituálneho konkurenta z audiencie ešte skôr ako on stihne položiť svoje sandále na vatikánsky pokrovec. Boj o čínske dušičky v reáli.
    publikované: 18.12.2007 02:35:28 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. Milý Stanko,
    môžeme to osláviť šampanským á 30 USD/bbl.
    Kloačné vojská nepozveme, pretože v sile asi 100 tisíc okupantov ostražito v Iraku dohliadajú na ťažobný a prepravný vercajch, aby im ho zdemokratizovaní Iračania od samej radosti nevyhodili do vzduchu ako zátku od šampanského.
    Tiež tam nepôjdeme za nimi, pretože po všetkom podozrivom, čo sa blíži k americkým strategickým zariadeniam na území Iraku, ergo ťažobným zariadeniam a ropovodom, strieľajú. A ty si teda dosť podozrivý.
    Oslavné šampanské si, žiaľ, nemôžeme dať preplatiť irackému ministerstvu ropného priemyslu, pretože z exportovanej ropy dostáva veľké gulové, kaliber variabilný.
    Mohol by si to skúsiť u Halliburtona, ale je možné, že po rokovaní s nimi by si skončil v tankeri a následne po dlhej ceste v atmosféricko-vákuovej destilácii a nikomu by za teba nezaplatili. Čo ale nevadí, lebo mazut je stále lacný.

    Ja neviem, Evžene, prečo tu kvôli údajne nízkym cenám ropy neuroticky dupoceš. Vydrž. Boh Abrahámov, Izákov a Jákobov ťa skúša.
    publikované: 18.12.2007 07:44:20 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. Milý Arton,
    aj ja sledujem, ako sa duchovný učiteľ univerzalizmu dalajláma chodí sťažovať najväčšej globálnej svini na menšiu lokálnu sviňu. Len jeho ponútky neviem vysvetliť tak pekne ako ty, napríklad poučením z krízového vývoja v roku 1967. I keď, úprimne povedané, poučenie z roku 1967 je také, že najväčšia globálna sviňa sa prikloní na stranu podobnej, i keď menšej svine. Zvlášť keď je menšia svinka veriteľom veľkej a drží ju, obrazne povedané, za šunky.

    Možno sa dalajlámovi páči v MIT, kde prispieva k rozvoju kognitívnej vedy.
    Aj Nydahl vo svojej prednáške spomínal, ako ho skúmali na pôde Chicagskej univerzity a predné behy mu žiarili viac ako zadné, či čo. To by bolo úžasné, keby všetci dosiahli taký stupeň osvietenia, až vedecké prístroje budú z toho paf. Takto pri zbežnom pohľade by to síce zjavné nebolo, pretože by sa naďalej správali ako štandardná vzorka populácie s mantrou My dobrí - oni zlí (My dobrí kopnúť ich do riti - oni zlí sa brániť, skurvení teroristi), ale to predsa nie je dôležité.
    publikované: 18.12.2007 08:01:16 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. Turci v Iraku
    http://www.lemonde.fr/web/depeches/0,14-0,39-33642482@7-37,0.html
    publikované: 18.12.2007 09:04:40 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. Zhodou okolnosti, V Kirkuku sa prave objavila Rice
    http://www.lemonde.fr/web/depeches/0,14-0,39-33642481@7-37,0.html
    publikované: 18.12.2007 09:05:49 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. a tutok pre jasanka stanka:
    http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3244,36-990923@51-985896,0.html
    publikované: 18.12.2007 09:08:01 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Milý Cyrano,
    snáď ťa neprekvapí, že v cca rovnakom čase, kedy Riceová náhle vstúpila do irackého Kirkúku, vstúpili do irackého Gali Raš turecké pozemné vojská.
    publikované: 18.12.2007 09:24:15 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. ema,
    Prekvapilo by ma,keby to Turci spravili na vlastnu past. Takto je vsetko v "poriadku".
    publikované: 18.12.2007 09:40:18 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. Mily Sinuhe, v prvom rade som neosobny,
    to znaci, ze nie je v centre pozornosti osoba kritizovaneho, a uz vobec nie moja osoba
    (ja zijem vyrazne mimo socialny pecking order, preto nema zmysel aplikovat na moje prispevky nejake moje socialne, co len lokalne socialne ambicie- su arogantne, ale nie povysenecke )

    Zaujal ma ani nie tak tvoj navrat k biftekom, ale negativne ten tvoj argument o "tahu v praci" - je to prvy reflex v procese hlbsieho rozmyslania nad hodnotami - mnoho ludi mu podlahne , zlakne sa a cukne spat.

    Ocenujem tvoj zaujem o jogu, Vivekavandu http://tinyurl.com/2sgggv a aj toho Leviho ci ako sa vola ak nemylim este niekde mam jednu knizku - asi v pivnici.

    Ako som napisal, ani ja nie som prakticky vegetarian. O nejedeni masa plati to, co o samotnej "meditacii" a podobnych veciach - oni nie su nastrojom ci cestou, za co su casto mylne vydavane, ale naopak vysledkom urciteho stavu vedomia.

    Nedaj si znechutit svoje omacky a divocinu, ved ani Krikovi neznechucujem jeho tekute vitaminy DN - len dovtedy, kym z neho nerobia agresivneho chrapuna. Maso to pri zvysenej miere tiez dokaze.
    publikované: 18.12.2007 10:03:31 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. Mily Idar,
    napisal si to ako vzdy, ked si uprimny, vystizne.
    Tak sme sa vsetci zhodli, ze Dalajlama nie je ziaden politicky vzor, ziadne riesenie special pre problemy zapadu.
    Takisto sa zhodneme, ze jeho "prednasky" nie su ziaden intelektualsky diamant ( mozno niektori musia pochopit, ze ani nikdy nemali byt, ako to uz u prednasok byva). O tom, co je pozitivom takych prednasok, tu pisat nebudem -ja sam na efektivitu life perfomance moc nedam - ale urcite nejake pozitivum je. A nie je to suma novych informacii, idare.

    Takisto je vseobecne v povedomi, ze tibetania peniazmi nepohrdnu, a ohovaraju sa tak dokonca navzajom. Ze prepieraju svedomie luteranom ? Mozno, ale kolkatim? Tim skutocne s paprcami od krvi ho prpepiera len a len Salamunov chram.

    Ale co sa tyka prirovnania s Palestincanmi (ktore som tu vlastne dal aj ja) :
    Je mozne, zeTibetania napriek tej neschopnosti dosiahnu politicku slobodu skor, ako Blizky vychod.
    Cesta nenasilia je jednoducho efektivnejsia.
    Na to vsak treba naozaj silu. Moralnu, intelektualnu, fyzicku.
    ( pri nedostatku dostatocnej sily je clovek donuteny svinu jednoducho a priamo zabit - s tym nic nenarobime, musime Palestincanov chapat, alebo ich musime poucit, ako to robit lepsie. Lepsie samozrejme v tom slova zmysle, aby uz zabijat ziadne svine nemuseli )
    publikované: 18.12.2007 11:03:44 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. Milý Nydahl by mal zájsť
    na palestínske okupované územia a povedať palestínskym civilistom, že majú byť hrdí na to, že ich zraňujú a zabíjajú príslušníci kmeňa, ktorý má veľa Nobelovych cien.

    In the past seven years, the IDF has indicted just 10 percent of soldiers suspected of criminal offenses against Palestinians, an Israeli human rights group reported Tuesday, saying the figures raise questions about Israel's willingness to prosecute.

    The Yesh Din group said just 9 percent of investigations led to convictions. The conviction rate was less than 7 percent when the investigations focused on the killing and injury of civilians in the West Bank and Gaza Strip, it said.

    "The low number of investigations opened and the minute number of indictments served reveal the (military's) de facto derogation of its duty to protect the civilian Palestinian population against offenses committed by its soldiers," said Michael Sfard, Yesh Din's legal counsel.

    No, hlavne, že sa vojaci IDF neodpaľujú.
    Po zabití palestínskych civilistov idú kľudne do krčmy na pivo.
    publikované: 18.12.2007 12:28:15 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. Mila Ema, IDF vojaci sa odpaluju.
    Teda tak egoisticky.
    Nydahl by mal zajst do Izraela alebo Newyorku a sionistom vysvetlit, ze robia zlocin.
    A to on naozaj nerobi, cim dokazuje, ze nema skutocny format.

    Ako sam hovori, uceneie je cyklicke, Zakon sa aj v Karma kagyu rozpada do iracionalneho dogmatizmu. Zmaysel uz niekde vyprchal ...
    Ale niekde inde sa zas prejavil.

    Aby soom to vyjadril zenisticky: No problem.
    publikované: 18.12.2007 15:02:00 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. Vazeni spolucestujuci
    Vsimli ste si, ze Stan vystupil z vlaku?
    publikované: 18.12.2007 16:02:27 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. --
    publikované: 18.12.2007 17:13:00 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. Svojho casu,
    pred par rokmi prebehla tlacou sprava o skupine pilotov IDF, ktori odopreli prevadzat bojove nalety na civilne obyvatelstvo /Palestinske samozrejme/ v taboroch v Gaze.
    Netusite niekto ako skoncila cela afera ?
    publikované: 18.12.2007 19:06:44 | autor: Jozefb (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. Drahy Jozko
    Keby Diablom mohlo nieco otriast, uz by to nebol diabol:
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3140032.stm
    publikované: 18.12.2007 19:21:38 | autor: Analytik (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. Dakujem, analytik
    zaujimal ma dalsi osud tych "statocnych", samozrejme som nikdy necakal, ze to niecim, okrem ich osudov, moze vyraznejsie otriast.
    V tvojom linku su obvykle ocakavatelne zvasty izraelskych papalasov, ale nie je povedane nic o tom ako skutocne dopadli ti piloti...
    Vycvik pilota je dost draha zalezitost - takze racionalne PREDPOKLADAM, ze po kratkom inkvizicnom karnom konani im bola dana sanca dokazat svoju loajalnost poslaniu IDF a oni ju vyuzili - pretoze lietanie na stihackach je pre dospelych chlapcov predsa len velmi atraktivna zabava - takze teraz uz rozkaz na masakrovanie kohokolvek vykonavaju bez zbytocneho reptania.
    Len mam taku malicku idealisticku predstavicku, ci tam nahodou nebol aj nejaky naozaj statocny, co to cele prekukol a praskol s takou robotou kde musi robit aj taketo spinavosti pre svoju vrchnost.
    Oslovenie "drahy", v tomto case prichadzajucich sviatkov lasky, je dufam len alternativou k momentalne oblubenemu osloveniu "mily"...
    publikované: 18.12.2007 19:57:46 | autor: Jozefb (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. Analytik, diabol bude dovtedy diablom, kym bude mat silu.
    A silu bude mat aj koli tomu a dovtedy, kym sa budu zapadne stada klanat primitivnej knihe v telacej kozi. Pokial budu vladnut tieto Tabu, dovtedy nebudeme realne slobodni.

    Aj z toho hladiska urobil Nydahl kus vhodnej roboty.
    Z toho hladiska dokonca aj tupi primitivni materialisti typu Stanko su uzitocne zrnka v ocistnom procese.
    publikované: 18.12.2007 19:57:55 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. Kod Knihy Genezis
    ... Takto boli ukoncene nebo a zem a vsetky ich voje. V siedmy den Boh skoncil svoje diela, ktore urobil. V siedmy den odpocival od vsetkych diel, ktore urobil. I pozehnal siedmy den a zasvetil ho, lebo v nom odpocival od vsetkych diel, ktore Boh stvoril a urobil. Taky je povod neba a zeme, ked boli stvorene.
    A nastal vecer a nastalo rano, den osmy.
    Tu Boh vzhliadol na zem a povedal: "Ohavne je moje stvorenie, a najohavnejsi je clovek. Vynicim preto cloveka z povrchu zeme, poslem nan pohromu nevidanu. Poslem k cleveku svojho vyvoleneho posla s mecom v ruke, aby za mna vykonal moje dielo skazy. Obleciem svojho diabolskeho posla do koze barankovej a vyzbrojim ho zbranou zvratenej podlosti a ulisneho jazyka".
    V ten den stvoril Boh ...
    publikované: 18.12.2007 21:15:40 | autor: Analytik (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. Moderator,
    neviem, ci Stanko vystupil. Podla stylu a obsahu jeho prispevkov mam pocit, ze Stanko je osoba vystupujuca na smetairskom fore pod prezyvkou Timmy_A - a tam a rozdiel od tohto fora nachadza priaznivu odozvu u svojich spolubojovnikov haleakalu (alias pajstuna), cafecritiqua, kriqua a podobných quov... :-)
    publikované: 18.12.2007 22:16:50 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. The Right to believe?
    Aby sme rozprudili debatu, tentoraz s juznou theravada smeron buddhizmu, a aby sme si preskusali dnesnu kreolsku latincinu,

    http://www.youtube.com/watch?v=z1Prm3nAvFs

    Sam so si to cele este nepozrel, ale tema je to dobra :)
    A Ajahn Brahm tiez nie je vylieceny dement, nemam ten dojem.

    Upozornenie: pokial by niekoho kazania Dharmy odputavalo prilis od povinnosti, prosim, nepozerajte to :)

    Sinuhe: Timmy_A je aktivny poctivec, Stanko je lenivy podliak :)
    Ale urcite tam niekde bude, na nerozpoznanie od podobnych.
    publikované: 18.12.2007 22:43:41 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. doplácame na nich:
    publikované: 19.12.2007 16:48:30 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. vidim,
    ze tu len tak habkate a neviete co so sebou ked tu nie som. Ako som povedal mna tie budhisticke somariny nezaujimaju, ale neporovnaval by som palestinskych Arabov a Tibetanov. Tibetania nidky nedostali svoj stat, ktory odmietli lebo by chceli este Shanghaj a to ci a ono a potom este v obrovskej presile s okolitymi statmi napadli Cinu, kde by utrpeli potupnu porazku.

    Tibetania sa tiez neodpaluju v dave civilistov, Tibetania pachaju samovrazdy tak aby nikomu neublizili, to je dalsi rozdiel, to by to tam davno Cinania zrovanly so zemou, teda s nahornou rovinou.

    V dalsich spravach Putin dostal poctu muz roka v casopise Times. Tym sa zaradil za svoje vzory Hitlera a Stalina.

    Tak ako oni stabilizoval krajinu a ekonomicky ju pozdvihol. Nikoho vsak uz nezaujima, ze Hitler povzdvyhol krajinu po hospodarskej krize, kde sa kazda krajina povzdvyhla a este viac ako Nemecko. Stalin tiez povzdvyhol Rusko, ked v biednej krajiny postavil zopar tovarni s tazkym priemyslom, ale nikoho nezaujima, ze potom uz krajina mohla len stagnovat, lebo sa nemala ako rozvyjat.

    Putin naozaj pozdvyhol Rusko, ale nikoho nezaujima, ze vdaka rekordnym cenam za ropu a pri tom Rusko sa pozdvyhlo daleko menej ako je to v inych post-komunistickych krajinach.

    Vsetci tito pani si vsak vdaka stastnym okolnostiam posilnili svoju moc za vasniveho tlieskania hlupakov. V skutocnosti tito vodcovia dotiahli/dotiahnu svoju krajinu do krachu.
    publikované: 19.12.2007 20:30:25 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. Stan,
    a este si im, tym habkacom, nepovedal, ako je to s tymi 73 000 mrtvymi Americanmi v Iraku:
    http://www.rense.com/general79/since.htm
    Preco ich nechas habkat? Nevonaju ti snad oficialne statistiky americkej administrativy?
    Odmlcal si sa na 51 hodin dufajuc, ze ta otazka zmizne zo stola?
    Preco nevyuzijes idealnu prilezitost, ukazat tu vsetkym, ze su len ubohymi babkami manipulovanymi demagogickou propagandou antiamerikanizmu a antisemiitizmu?
    Ten jeden vojak denne z tvojho prispevku 17.12. 2007 18:06 je len tvoj zvast, ako vsetko ostatne.
    Ty si jadna exemplarna ukazka inteligentneho, vzdelaneho idiota, demagoga, uboziaka neschopneho vidiet realitu.
    Ty a tvoji nenavidite Putina a ociambrujete si nanho svoje papule, ale pritom ste doteraz neboli schopni prist s jedinym rozumnym argumentom, ktory by ho mohol diskreditovat v ociach nezaujatych; pravda okrem argumentu, ze nedovoli svetovemu sionizmu plundrovat Svatu Rus.
    Zacni vsak s cislom 73 000, alebo mlc.
    Pozri si vsak aj toto - to nie je o budhizme.
    publikované: 19.12.2007 22:01:12 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. "dotiahnu svoju krajinu do krachu"
    Pozri sa Stan, kto tu hovori, a hlavne, co hovori:
    http://video.google.com/videoplay?docid=-7644857907453201814
    Osviet zabludenych v tme svojim osvietenym komentarom.
    Na kolko hodin (dni) sa odmlcis teraz?
    publikované: 19.12.2007 22:09:55 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. A aj za Busha, seniora aj juniora,
    Roosevelta, Churchilla, Marshalla, Trumana, Elisabeth the 2nd, Eisenhowera, Kennedyho, Kinga, Johnsona, Nixona, Kissingera, Cartera, Reagana, Clintona, Gatesa, Giulianiho, americkeho vojaka a aj Teba, stanko, ako internetového trtka. Na to nezabúdaj.
    Radšej ty zdvyhny hodenú rukavicu a niečo pekné tu vymedituj. Také predvianočné, nie hento.
    A počuj, to nemusíš teraz zaraďovať medzi vybrané slová zase úplne všetko.
    publikované: 19.12.2007 22:26:02 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. Stanko, zlatíčko
    kecáš tu, ale platba na účet stále nenabehla
    http://www.acteva.com/booking.cfm?bevaid=105622

    Zaplať a môžeš po celý rok 2008 rapovať s típkom, ktorý je dobrý ako 50 cent a vóbec neni fanatik
    http://www.youtube.com/watch?v=f_h_rLKTLvs
    Ti-be-ta-nia-su-fasa-pa-les-tin-ski-A-ra-bi-su-ne-ni-fasa yeahhh yeahhh a puš´z´batm, puš´z´batm...
    publikované: 20.12.2007 05:54:41 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. Idar, povedal by som, ze ontologicke zakony nikomu rukavicu nehadzu.
    Ponukaju cestu, ponukaju realitu namiesto iluzii.
    Mlcky a chladne.

    Tak ako moralne posudzovanie a odsudzovanie nasich (eticky) chorych spoluobcanov straca samo o sebe zmysel, pretoze ich problem je jednoducho NEZNALOST,
    tak aj apelovanie na ich zmenu je v podstate zbytocne, pretoze ich liecenie je POZNANIE, a to im ponuka skutocnost svojim tlakom tak ci tak ovela silnejsie dennodenne.

    Preto aj to ich aktivne kvicanie treba chapat ... ano, je to presne to, ako to posobi, ked sa do toho zapocuvame bez zaujatosti, je to volanie o pomoc.

    Zial, nemozno a nebude mozne im vsetkym pomoct.

    publikované: 20.12.2007 08:34:55 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. Cinsky investicny fond (teda stat!)
    ratuje Morgan Stanley:
    http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3234,36-991667@51-893669,0.html
    Po Citigroup, Union des banques suisses (UBS) Bear Stearns je to uz 4. gigabankovy dom, ktory kvoli US hypotekarnej krize nepada na drzku aj vdaka tomu, ze ho prefinanuvavaju vlady krajin tretieho sveta cez nastrcene invest fondy...
    publikované: 20.12.2007 10:20:17 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  73. a este bonbonik
    publikované: 20.12.2007 10:34:31 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. kto ma cas a chut
    http://www.econ.ubc.ca/nnunn/empirical_slavery.pdf
    A este pridam, aby sa nezdalo, ze sa NAS to netyka:
    Podla oficialnych statistik je v EU viac ako 174000 obcanov Slovenska. Su to vsetko schopni ludia. Myslite, ze doma nechybaju?
    Podla statistik za minuly rok dostalo u nas azyl nieco viac ako 100 ludi...
    Krajina, ktora vyhana svoje deti von, a nikoho nepusta dnu smrdi zatuchlinou.
    publikované: 20.12.2007 10:47:04 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. Nechce sa mi veriť, Cyrano
    že 174 000 občanov Slovenska dostalo v zahraničí azyl. Čo preboha uviedli ako dôvod? Predtým Dzurindu, teraz Fica?
    publikované: 20.12.2007 11:53:02 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. uviedli dovod, ze
    si nasli z ich pohladu dobre platenu pracu. V EU staci. Ked azyl je len povolenie zit (byvat a pracovat) v cudzej zemi.
    publikované: 20.12.2007 13:07:57 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  77. Čiže 174 000 schopných ľudí zo SR odišlo
    do iných štátov EÚ (dostalo azyl) a 100 schopných ľudí prišlo do SR (dostalo azyl). Zrejme za odídených Slovákov stíhajú všetku prácu, lebo to tu nevyzerá úplne blbo.
    publikované: 20.12.2007 13:19:33 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  78. ema,
    pytam sa, ci nechybaju.
    Pytam sa, ci si krajina moze dovolit ten luxus, nielenze kaslat na predskolske zariadenia, zakladne a stredne skolstvo, a zaroven ozeliet povedzme zaokruhlene 200000 Stück mladej a strednej generacie...
    Zvlast ked to das do suvislosti s vyssie uvedenou studiou o dlhodobych - kulturnych a hospodarskych - dopadoch vybrakovania ludi na krajiny, ktore vykrvacali otrokarstvom.
    Budme radi, ze to u nas nie je uplne blbe.
    Vo velkej miere to nie je vdaka nam.
    publikované: 20.12.2007 13:25:43 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  79. chybaju, nechybaju
    Ja to vidim tak, ze ti sikovni ludia co odisli zo Slovenska, su uzitocnejsi tam kde su, akokeby nemohli rozvynut svoj potencial na Slovensku. Slovensku sa to nepriamo vrati v ramci lepsieho vyuzitia ludskeho potencialu globalne.

    Keby nebolo jasne co som chcel povdat, tak napriklad ked nejaky byvaly slovensky obcan vymysli nieco v zahranici, vysledok jeho prace sa moze vyuzit aj na Slovensku. Keby zostal doma, tak by nic nevymslel a Slovensko a aj vsetci ostatni by boli na tom horsie.
    publikované: 20.12.2007 14:07:11 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. jasne,
    ved aj takemu zimbabwejcanovi sa otrokarske dejiny nepriamo vracali a dodnes vracaju v ramci lepsieho vyuzitia ludskeho potencialu globalne.
    publikované: 20.12.2007 14:14:39 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  81. Tých 174 tisíc ľudí niekto vyviezol v okovách?
    Nie. Sami sa rozhodli, sami odišli. Mám ich priviazať o nohu stola či čo?

    Mi pripomína hento lamentovanie osud mamy môjho kamaráta, ktorá sa zo ZSSR vydala do vtedajšej ČSSR a z Komsomolu jej pred odchodom napísali taký otrasný list - v ktorom apelovali na jej súnáležitosť so sovietskou spoločnosťou a vyhlásili ju za zradkyňu, ktorej je prednejšia ... hm, tuším brucho to bolo ... ako rodná krajina - že ešte dnes sa nad ním rozplače.
    A hľa, ZSSR sa kľudne rozpadlo aj bez jej pomoci.
    publikované: 20.12.2007 14:17:40 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  82. nik tu nenarieka, ema,
    len uz by to chcelo trosku cisteho vina si naliat, a dokazat analyzovat, co sa deje priamo nam pod nodom, rozmyslat do dosledkov, a dokonca aj anticipovat. Tot vsjo. Hned by ta politika dostala iny smrnc.
    A aj tu by sa nemuselo ako muchy vo flasi furt dookola bzucat LEN o tom, ze ten Izrael tym Palestincanom naozaj krivdi.
    Mame toho dost aj pred vlastnym prahom. Nieze dost: prilis.
    publikované: 20.12.2007 14:28:17 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  83. ak by to nebolo vsetkym jasne,
    opakujem, ze je to AJ v ramci tej tragikomickej vymene nazorov o testoch z pizze.
    publikované: 20.12.2007 14:29:22 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  84. zimbabwejcan
    extremny priklad, ale tam to plati tiez.
    publikované: 20.12.2007 14:29:34 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  85. Tutsiovia
    sa tiez raduju a dakuju
    publikované: 20.12.2007 14:33:07 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  86. yep
    Ti co odisli ano. Keby neodisli globalne by boli Tutsiovia na tom horsie.
    publikované: 20.12.2007 14:41:55 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  87. aj zo Sierra Leone
    ti mavaju, jasanku
    publikované: 20.12.2007 14:44:41 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  88. Bola by som nesmierne rada, Cyrano,
    keby si výber tém na MOJOM blogu ponechal na mňa. Vo svojich textoch si sama rozhodujem, čo považujem za závažné.

    Rešpektujem, že sa 174 tisíc ľudí rozhodlo odísť do iných štátov - ktoré ich prijali - a určite nebudem žiadať Fica, aby im písal komsomolské listy a citovo ich vydieral, že nebudujú kapitalizmus ausgerechnet na Slovensku.

    O Afriku sa nezaujímam. Nezaujímala by som sa ani o Blízky Východ, nebyť toho, že Západ je spolupáchateľom izraelských okupačných extrémnych zločinov. Dúfam, že ti je to jasné a nebudeš mi tu písať ďalší komsomolský list. Nerada by som si rozmazala mejkap, mám dnes ešte nejaké rokovania o svojej prípadnej práci v zahraničí.
    publikované: 20.12.2007 15:06:52 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  89. Mne sa tema paci.
    Chcem povedat, ze keby som bol na Slovensku, tak pri Ficovej vlade, alebo v Rusku pri Putinovej vlade by mi bolo na zvracanie kazdy den. Slovensko (a Rusko) by potrebovalo takych 20 rokov Dzurindu a Miklosa, aby malo aspon aku taku buducnost.
    publikované: 20.12.2007 15:16:21 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  90. ema,
    najprv, ze ti tu chce niekto nariekat, potom, ze ti tu chce niekto nieco diktovat.
    Vsak si dalej bzuc vo flasi, ci uz s alebo bez mejkapu, ja si budem dalej popod fuzy hust, ze flasa by mala byt hoc aj muche tesna, nieto este namachlenej ose.
    Tak to ma asi byt.
    publikované: 20.12.2007 15:25:20 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  91. No vidíš, Cyrano
    Slovensko (a Rusko) sa môže tešiť, že všelijakí Stankovia tiahnu het. Len ogrciavajú environment.
    publikované: 20.12.2007 15:25:48 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  92. ake jednoduche:
    niekto tiahne prec?
    Preco?
    Naco vobec klast otazku?
    Ak mu je tak lepsie, a ak je ostvasim lepsie, je to vinvin sitjuajschon.
    Furt lepsie, ako zit v klietke, a musiet jeden druheho trpiet.
    Su aj krajiny, ludmi obyvane priestory zeme, ktore neposobia ako Sartrovo Huis-Clos.
    Su aj ludske spolocenstva, ktorym vedome zalezi na ludskom spolu-ziti.
    Lebo aj o tom je rec, ked ako mantru opakujes,"že Západ je spolupáchateľom izraelských okupačných extrémnych zločinov."
    publikované: 20.12.2007 15:50:03 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  93. Riesit svoje sukromne emigrantske dilemy
    mi nepripada ako nejaka vyrazna spolocensko prospesna cinnost.

    A vlastne je dobporedu jasne, ako to je:
    kym je clovek doma, su za emigraciu vinní ti emigranti.
    ked je clovek vonku, su za emigraciu vinní tí doma.

    Chod, Cyrano, chod, to my sme vsetci vinní za to, ze musis odist ci zostat vonku.

    Sme kratkozraki a nevelkodusni ... a pritom ako pises su vo svete TAKE krajiny, TAKE "priestory zeme"... ze az srdce za nimi pisti ...

    PS Suhlasim, som za spoplatnenie skolstva.)
    publikované: 20.12.2007 18:02:18 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  94. aaa, dalsi obranar :-)
    Artonko, ja uz som si zvykol na to, ze mas niekedy tazkosti pochopit, o com je vlastne rec. Tak aj teraz.
    C'est le contraire qui serait surprenant.
    Vobec ma to nerozvykla, dokonca ani ked si tu hodis x kojotskych nickov.
    publikované: 20.12.2007 18:42:05 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  95. „Keby ste vedeli, akí ste nádherní"
    publikované: 20.12.2007 20:17:07 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  96. Ked uz sme pri budhizme - navrat k teme
    Ked chlap trpi komplexom maleho pipisa, je to azda to najhorsie, co ho moze stretnut. Takeho chlapa mozno velmi lahko rozpoznat v dave. Chodi taky nestastnik po svete, jeho "tragedia" suc umocnena aj predstavou, za to kazdy o nom vie, a kazdeho vsetkymi svojimi prejavmi hned bez akejkolvek vyzvy presviedca, ze jeho maly pipis ho nemusi hned diskvalifikovat zo vsetkych spolocenskych funkcii.
    Predstavte s ze takyto kus chlapa stoji na autobusovej zastavke v Cadci a caka na autobus do svojej rodnej obce Horna Marikova. Pokukava po jednej dievcine, ktora stoji obdalec, a aj by sa jej prihovoril, ale ked si predstavi, ze by sa to cele mohlo dostat az do situacie, kedy by ona zistila jeho drobny nedostatok, zhaci sa a opat je nahnevany na cely svet.
    V takomto stave sa mu stane, ze k nasmu malemu cloviecikovi pristupi vetcha starenka a spyta sa:
    - Mlady pan, nemate nahodou dostatok drobnych?
    Mysel okupovana sebalutostou nerozlisuje instantne medzi "drobnym nedostatkom" a "dostatkom drobnych" a pokladajuc starenu za posmievajuceho sa votrelca prechadza do protiutoku:
    - C'est le contraire qui serait surprenant.
    Babicka z lazov sa zhaci a uctivo sa vzdiali.
    Na chvilu ma nas maly cloviecik pocit zadostucinenia: neviem sice, ako mohla ta baba zistit, ze mam maleho pipisa a posmievat sa mi, ale som jej dokazal, ze nie som uplny nikto - ohuril som ju mojou Francuzstinou az sa jej roztriasli kolena. Mozno by som teraz sa aj mohol prihovorit tej slecne.
    Co keby so jej povedal:
    - Sartrov Huis-Clos poznate?
    Mozno by nezacala hned mysliet na moj drobny nedostatok a zaroven by vo mne spoznala inteligenta. Ved co, ked aj mam maleho pipisa, nech aspon vsetci vidia ze som fajnovy inteligent.Som sice laznik, ale aj motto svojho blogu som si napisal po francuzsky - nech vsetci vidia, kto som ja, aj ked mam maly pipis.
    Pritom by stacilo, aby takyto maly cloviecik vstupil do budhistickeho klastora a bolo by po probleme. Naco by aj cloveku pri meditacii alebo jedeni ryzoveho nakypu bol velky pipis.
    P.S.
    Ja myslim, ze horeuvedene staci, aby ste odteraz vsetci lahko rozoznali v dave nestastnikov s malymi pipismi.

    publikované: 20.12.2007 20:27:07 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  97. :-)))
    CQFD kojote
    publikované: 20.12.2007 21:53:24 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  98. Mily Cyrano, projekcia je zla vec, vela prezradza:)
    Nikdy v zivote som tu na blogu nepouzil iny nick, ako svoj.

    A ze ja viem, co je to slovo, to ti potvrdia aj moji oponenti.

    A to o projekcii sa netyka len nickov, ale aj toho "chapania".
    I ked je jasne, ze tvoj podvedomy ciel je zrejme vyjadrovat sa tak, aby ta nik nechapal ... aspon tak to posobi ... zial, Teba vzdy lahko pochopim, ty pechorko male.

    Je mi luto, ze okrem stanka nie je akosi moc zaujmu o tvoje emigrantske myslienky. Skus na Jetotaku, tam sa preslavili riesenim ... riesenim nicoho:)

    publikované: 20.12.2007 21:54:38 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  99. Tak to ma zaujalo, kriqu,
    že Nydahl kedysi zvládal zhyby na hrazde. To keď počuje niekto, kto si na takej hrazde už svoje odkrútil, tak ho to znechutí ešte viac, ako tie jeho reči o mohamedánoch. To je urážka hrazdy ako takej.
    Poznám jedného, čo je starší ako láma, a ten na hrazde stále ešte točí veletoče a skáče z nej saltá. A rečí o poslaní ľudstva má, že by sa z toho aj láma zlámal.
    Ergo, keď má niekto ambície, a to je jedno či fyzkultúrne alebo intelektuálne, nech sa dánskym lámentótom radšej zďaleka vyhne.
    publikované: 20.12.2007 22:53:05 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  100. Ozaj,
    tak ma napadlo, preco by niekto mal obsesivne nutkanie neustale vkladat do svojich pisomnych prejavov urcenych slovenskemu publiku francuzske vyrazy, ktorym 99,99 percent citatelov aj tak nerozumie?
    Vedel by niekto analyzovat zamery a motivacie takehoto cloveka?
    Tak sa mi vzdy zdalo, ze intelektualom sa v podstate clovek uz rodi, a len maloco mozeme na tom zmenit nasou snahou. Nie je nasa snaha v tomto smere podobna pokusu vyumyvat kazdodennym umyvanim cierneho psa do biela?
    Ja, napriklad, nie som intelektual, a celkom dobre si zijem.
    Nezili by mnohi ini ovela lepsi zivot, keby jednoducho akceptovali realitu a nesnazili by sa vytvarat imidz neexistujuceho? Nebol by ich zivot plnsi a autentickejsi?
    publikované: 20.12.2007 23:04:28 | autor: Analytik (e-mail, web, neautorizovaný)
  101. No to je práve
    fundamentálny problém západnej kultúry, tá záľuba v divadle. Odjakživa. A zavedenie kresťanstva tomu ešte nasadilo korunu.
    Dúfajme, že na to raz nedoplatíme. No ale veď sa uvidí, ako sa veci vyvinú teraz, v storočí Činy. Naspäť cesta nemožná, napred sa ísť musí.
    publikované: 20.12.2007 23:48:27 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  102. storocie Ciny?
    Kde chodite na take blbosti? Keby to tak bolo, tak by som nemal problem prestahovat sa do Ciny, ale zatial je to storocie USA.
    publikované: 21.12.2007 00:08:52 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  103. Nakazlive choroby
    Ono s tym prestahovanim sa do Ciny to nebude az take jednoduche. Cinan je dobry pozorovatel, a vie na aku chorobu zomiera zapadna civilizacia.
    Oni si to zamerkuju, aby ste sa tam nedostali.
    Storocie USA? Kto to moze vediet na konci roku 2007?
    Mozno v maji 2085.
    publikované: 21.12.2007 05:34:24 | autor: Milka (e-mail, web, neautorizovaný)
  104. Milka, udalosti majú dôsledky
    Namiesto Storočia USA odsýpa ich Posledná dekáda.

    Dajme si niečo z môjho obľúbeného Manuela Valenzuelu. Tento raz o Iraku, kde Amerika prekročila rieku a zničila veľkú ríšu.

    "What was once considered a cakewalk by an arrogant nation, basking in the glory of exceptionalism and ignorance, blinded to reality by addictions to materialism and televised charades, instead turned into an inextricable sand trap that threatens to turn a New American Century into the Last American Decade."
    http://valenzuelasveritas.blogspot.com/2007/05/operation-iraq-forever.html

    Číňan svojou zahraničnou politikou nenásilia odstaví Západ od zdrojov. Lebo Číňan aj zo svojej dlhej histórie - popri ktorej je história nadutých USA psie šteknutie - vie, že keď niekoho bije po hlave a vraždí mu deti, nebude ten príliš ochotný obchodovať s ním. A Číňan CHCE obchodovať.
    Aj na zabudnutom svetadieli, v Afrike. Európsku úniu už odtiaľ Čína takmer vyšachovala. Len Sarkozy sa na poslednú chvíľu zakvačil do Líbye ako repíč do líščieho chvosta.
    publikované: 21.12.2007 06:02:52 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  105. Draha Ema
    Ked si svet pripominal dveste vyrocie Francuzskej revolucie, poskytol vtedajsi vodca Ciny Teng Siao-pching rozhovor znamemu francuzskemu denniku. Na otazku, ako hodnoti vyznam Francuzskej revolucie, odpovedal priblizne takto:
    "Dnes je este prilis zavcasu hodnotit taku velku udalost."
    Jeho mudra odpoved vtedy na mna urobila velky dojem, lebo mi to pripomenulo skutocnost, ze napriek vsetkemu, co Cinu postihlo v dvadsiatom storoci, jej ludia si zachovali hlbku, mudrost a tym aj obrovsky potencial pre ich vlastny rast ako aj prispevok k buducnosti planety.
    Odvtedy som mala moznost dlhodobe zit na misestach, kde Cinania tvorili vacsinu a moja ucta k nim, ich historii a hodnotam sa este zvysila.
    Amerika samozrejme zohrala v dejinach obrovsku ulohu, ale obavam sa, ze prave nasa generacia je svedkom zaciatku jej rychleho konca.
    Mozno naozaj toto storocie bude storocim Ameriky - jej kolosalneho a mozno velmi bolestiveho upadku.
    Ja osobne si vsak pockam na rok 2525, aby som si o tom vytvorila konecny uzaver:
    http://www.youtube.com/watch?v=MMZpgvrnuFQ
    publikované: 21.12.2007 06:59:24 | autor: Milka (e-mail, web, neautorizovaný)
  106. Mate pravdu, uz sa to zacalo
    publikované: 21.12.2007 08:19:28 | autor: Jozefb (e-mail, web, neautorizovaný)
  107. Mily Idar, to ma mrzi, ze ten tvoj dedko sa stale este toci na hrazde,
    a nik si ho nevsima.
    To je nespravodlivost.

    Ale mozne je, ze ta hrazda nie je to podstatne. Tvoj dedko si zle vybral.
    Smola. Alebo karma?
    :)

    Idare, ty mas zrejme ambicie fyzkulturne aj intelektualne, akym lamentotom sa ty nevyhynas?
    Ale nehovor, ze vsetkym.
    Ukaz nam toho nejakeho tvojho dedka na hrazde, nech sa aj my mozeme hurinsky zasmiat.
    (prosim ale, len ziadne lietadielka)
    publikované: 21.12.2007 09:21:30 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  108. Milka, rok 2525 je priblizko,
    tych par tisicroci je minimalne obdobie, kedy sa nieco zmeni, kontrolovat to castejsie je dost zbytocne.

    Zem sa proste pomaly otaca a vzdy je nejaka strana dole, a nejaka hore, to stada potkanikov stanikov mapuju aktualnu situaciu svojim prebiehanim tam, kde im ich primitivna signalna sustava indikuje viac pre nich vhodneho odpadu ... ale to je pre skutocnehoo cloveka nepodstatne.

    Dajte mi pevny bod, ziadal Archimedes.
    Kazdy z vas ma pevny bod, povedali uz myriady clovekov.
    Jednotlivych clovekov.
    Kazdy jeden je absolutno.

    publikované: 21.12.2007 09:35:20 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  109. mna
    MNA by Cinania vitali s otvorenou narucou a VAM by nedali viza. Zatial to vsak nie je ich storocie.
    publikované: 21.12.2007 09:41:58 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  110. Ano, Stanko, preto Ti aj od zajtra patri cely cinsky rok.
    publikované: 21.12.2007 09:53:52 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  111. Stan, ja som na tom podobne
    Ja, ked som bol niekolkokrat na bezvizovom pobyte v Cine, tiez ma vitali a udrziavali s otvorenou narucou - samozrejme Cinanky.
    Ale slubil som Cinanom, ze teplosi mozno pridu neskor a pride aj na ich naruce.
    publikované: 21.12.2007 10:27:30 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  112. Zasadovost
    Je mojou zasadou a cnostou, ze som nikdy nedovilil, aby ma manipulovali vselijake antiamericke a antisemitske individua.Az na male vynimky preto citam len americke: http://www.rense.com/general79/since.htm
    a zidovske zdroje:
    http://www.sweetliberty.org/issues/israel/freedman.htm
    To je moja osvedcena metoda, ako nepodliehat demagogii a vzdy byt blizko k pravde.
    publikované: 21.12.2007 10:52:39 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  113. Nie je pozoruhodne,
    ako samozrejme je pouzivat anglicizmy, citaty v anglictine, linky na anglofonne informacne zdroje?
    Preco je pre niektorych pozoruhodnejsia identicka prax vo frankofonnej verzii?
    Ze tomu zopar kojotov nerozumie...
    Odkedy sa rozmysla a pise pre kojotov?
    publikované: 21.12.2007 10:56:11 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  114. k tej Číne:
    publikované: 21.12.2007 11:39:02 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  115. Cyrano, ako "publicista" by si mal vediet,
    ze takmer vsetci stali ucastnici tejto diskusie ovladaju Anglictinu (okrem kriqa) - preto ten rozdiel.
    Francuzstinu ovladame len my dvaja. Ja ju nepouzivam, a ty sa s nou (z horeuvedenych dovodov) sustavne pretrcas. Logicky z toho vyplyva, ze sem hadzes tie tvoje "frankofonne" nezmysli kvoli mne, a ja o to nestojim.
    Bud skromny, nauc sa subordinacie, a uvidis, ze zivot je celkom zabavna vec.
    P.S. Kojot je jedno mile, prefikane a inteligentne zviera - na rozdiel od potkana alebo hyeny.
    publikované: 21.12.2007 11:39:35 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  116. aha
    publikované: 21.12.2007 11:40:42 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  117. Moderator
    neprecenuj sa.
    Za a) francuzstinu neovladas
    za b) si mi ukradnuty ako predlansky sneh
    si len kojot
    teda pokial nedas do placu nieco konzistentne, o com mozno aspon zhruba debatovat. V tomto ta zatial suverenne tromfne aj taky stanko, a to uz je co povedat.
    publikované: 21.12.2007 11:42:51 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  118. Z mojeho skromného pozorovania
    čínskych komunít vyplýva, stanko, že tam sa do popredia dostávajú prirodzené autority. V západných komunitách s judeokresťanskými koreňmi sa naproti tomu do popredia dostávajú, ako všetci dobre vieme, herci. To je jedno, či ide o premiéra, vedúcu miestnych potravín, alebo dementného diletanta vo funkcii lámu. A herci sú poväčšinou kurvy, to je tiež všeobecne známe. No, ono to takto síce tiež funguje, hlavne keď celá vytešená sociéta nadobúda podobu ochotníckeho divadla a predovšetkým pokiaľ je dostatok zdrojov.
    Takže ty, stanko, sa radšej drž západu. Aspoň pokiaľ sa tie zdroje neminú. Lebo ty žiadna prirodzená autorita nie si.
    publikované: 21.12.2007 11:46:04 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  119. neurazaj kurvy,
    idare!
    Uz Alphonse Donatien atd pisal, ze kurvy vykonavaju verejnoprospesnu pracu.
    publikované: 21.12.2007 11:51:47 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  120. Moj postreh
    Zaujimave je to, ze vy ako ludia, ktori ste sa zriekli nabozenstva a viery v B*ha, ste si zachovali zakladne myslienky. Dufate, ze pride bozie/cinske/ruske/dosad co chces kralovstvo na zemi, kde prvi budu posledni a posledni budu prvymi. Ze sa konecne budete mat lepsie, bez toho aby ste museli pohnut prstom, treba len verit. Niektori veria, ze to bude este za ich zivota, v tejto dekade alebo aspon dokonca storocia.

    Musim vas sklamat. Arton vam to uz tiez povedal, zrejme zazil v zivote vela zmien, ale nikdy mu to nic neprinieslo a takto otrieskany vytrieskany zivotom, sa uzavrel do svojich vizii a predpovedi, daleko poza tisicrocia.

    Jedno je vsak iste, keby to malo byt storocie Ciny, tak Cina by musela prejst zmenami. Ano teraz sa prudko rozvija a dosahuje uroven Rumunska a Buhlarska, je to vsetko vdaka synergickym efektom, rovnako sa rozvyjalo sovietske Rusko, pretoze to vobec nie je tazke, ale raz pride taky cas, ked to uz nebude stacit kopirovat vyrobky, umelo udrziavat nizke platy svojich obcanov a Cina sa bude musiet rozhodnut, ci bude stagnovat alebo sa zmeni. Inymi slovami ci bude ako ZAPAD alebo nebude dalej ekomicky rast, teda ci bude tym co vy nechapete a nenavidite. Pre vas to nie je tak ci tak nejaka vyhra.

    PS: mysliet v suvislosti s cinanmi na sex moze iba niekto kto ma maleho pipika.
    publikované: 21.12.2007 12:33:20 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  121. Cyrano neklam
    Kto by uz len tebe kradol predlansky sneh.
    S tym kojotom, to je naozaj dobre, to mi velmi lichoti.
    No vidis, ako pekne som ta naucil vazit si Stana. Pred niekolkymi dnami si mu nevedel prist na meno, a teraz ho chvalis.
    Mnohemu sa ty mozes odomna naucit.
    Nebol som to ja, kto tu nedavno povedal, ze Stan je inteligentny a vzdelany pomylenec? Este v jednom ta vsak predci: ked ho silnym argumentom zazenu do rohu, jednoducho prestane o veci diskutovat
    a ignoruje vyzvy na pokracovanie. Ja taku taktiku beriem ako tiche priznanie porazky.To tiez vyzaduje urcitu davku cnosti.
    Dokazes ty priznat porazku? Dokazes sa niekedy povzniest nad vsetko, priznajuc, ze vlastne nikdy naozaj o nic nejde - ze vseko je len hra?
    Nedaj sa vyprovokovat.
    publikované: 21.12.2007 12:43:43 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  122. Moderator,
    nedat sa vyprovokovat k comu?
    Uz si hodil nieco do placu, okrem zvlastnej artonovskej obsesie kazat?
    Noze hod nejaky koncept, nieco konzistentne, nejaku rukavicu, ktoru mozno zodvihnut.
    Lebo ja tu zatial od teba citam len kadejake vylevy o tom kto je aky fesak, a kto trottel, kto ma akeho pipika, a kto je aky cnostny ci zakomplexovany...
    Bolo tu nadhodenych x tem. Od teba som sa nic nedozvedel. Neviem co si o tom alebo onom myslis a preco. Zato viem, ze ti leziem na nervy, a ze mi rad poradis, ako by som mal podla teba zit, mysliet, a konat - a ze si nejako presvedceny, ze by som o to mal dokonca aj stat...
    TY, ako kojotsky nick, ma naozaj nezaujimas. Jedine, co je TU, v tomto virtualnom priestore zaujimave, su myslienkove pochody a stimuly s tym suvisiace.
    Noze, skus nieco stimulujuce, lebo to kojotske zavijanie je uz tak nudne, ako artonovske kazanie.

    publikované: 21.12.2007 13:01:03 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  123. Aha
    http://www.welt.de/welt_print/article1354242/Man_sollte_die_aktive_Rolle_Putins_nicht_ueberschaetzen.html
    Trotz der hereinströmenden Erdöl-Dollar geht unter Ihren Landsleuten die Furcht vor einer Bankenkrise um. Ist das berechtigt?Tatsächlich droht eine Liquiditätskrise im Bankwesen, die von zwei Faktoren beeinflusst wird: Erstens die Flucht sogenannter dummer Gelder, kurzfristige Kredite mit einer Laufzeit bis zu einem halben Jahr, die in großem Umfang nach Russland fließen - wir reden von Hunderten Milliarden Dollar - und die auf dem wachsenden russischen Markt bis zu 30 Prozent Zinsen jährlich erwirtschaften. Bleiben sie aus, kippt Russlands Wirtschaft. Der Aktienindex fällt, und wir bekommen eine Liquiditätskrise. Der zweite Faktor betrifft die Nichtrückzahlung der Verbraucherkredite. In den vergangenen Jahren waren solche Kredite sehr leicht zu bekommen. Aber die Finanzdisziplin in Russland ist schwach. Die meisten Leute, die solche Kredite aufnahmen, hatten gar nicht die Absicht, sie zurückzuzahlen. Sie fassten die Darlehen als Zahlung der Eliten auf, die die nationalen Reichtümer plündern, woran die breite Masse keinen Anteil hat. Das ganze Bündel von Problemen wird 2008 explodieren.Glauben Sie, dass Ihr Präsident das ähnlich sieht?Putin weiß, dass äußerst destruktive Prozesse ablaufen, die er einfach nicht steuern kann. Deshalb ist es für ihn wichtig, aus dem Spiel auszuscheiden, solange die Explosion sich noch nicht ereignet hat. Es wird keine dritte Amtszeit für ihn geben. Für ihn ist das Wichtigste, den Ausbruch so lange zu vermeiden, solange er noch im Amt ist.
    publikované: 21.12.2007 13:45:46 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  124. a este toto
    publikované: 21.12.2007 13:58:08 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  125. Poznamky
    the Guardian has learned, with claims that the president...
    ...well-placed political observers and other sources have revealed.

    ... details of Putin's own personal fortune, reportedly hidden in Switzerland and Liechtenstein, are being discussed for the first time.
    ... They have since been repeated in the Washington Post and the Moscow Times, with speculation over the fortune appearing on the internet.
    Citing sources inside the president's administration, ...
    ... Belkovsky alleges.

    I suspect there are some businesses I know nothing about." He added: "It may be more. It may be much more.

    "Putin's name doesn't appear on any shareholders' register, of course. There is a non-transparent scheme of successive ownership of offshore companies and funds. The final point is in Zug [in Switzerland] and Liechtenstein. Vladimir Putin should be the beneficiary owner."
    Discussion of Putin's wealth has previously been taboo. But the claims have leaked ...
    Insiders say ...
    Some analysts have said Putin .....
    ...according to industry experts. Like Putin, its reclusive owner, Timchenko, worked in the KGB's foreign affairs directorate. He is said to have met Russia's president in the late 1980s through KGB circles.
    Critics say ...
    "There's no point in having all this money if you can't travel to the Maldives or Paris and spend it," Elena Panfilova, the director of Transparency International in Russia said.

    Oleg Shvartsman,...!!!??? a previously obscure businessman,
    According to Panfilova,...
    Putin has created a new, more streamlined oligarchy, his critics say.
    Belkovsky - who published a book about Putin's finances last year, and who is the director of the National Strategic Institute, a Moscow thinktank -
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    1) Zo znamych dovodov, britsky Guardian by bol ten posledny zdroj, kde by som si ja chcel zistit, co si mam mysliet o Putinovi.
    2) Ako naznacuju horeuvedene vytazky, seriozna zurnalistika sa nerobi na zaklade dozvedeli sme sa, udajne, zasvatenci tvrdia,...
    Takto sa to nerobi .
    3) Kto financuje Transparency International a nejakeho Shvartsmana? Je vobec Shvartsman ruske meno?
    4) Putin si za svoju pracu pre rusky narod zasluzi 100 miliard dolarov, takze mu vlastne este aj tak dost dlhuju...
    5) Je lepsie, ked tie peniaze skoncia v rukach Putina , aby si dozicil trochu pohodlia na stare kolena - ved si to zasluzi. Ved by sa mohlo lahko stat, ze keby to bolo podla zelani Guardian a ich vlastnikov, tie peniaze by sa dostali do Izraela na financovanie vystavby Tretieho Chramu a kupu lepsich zbrani na vrazdenie Palestincov.
    No vidis, chcel si nejake nazory na zacatie dobrej diskusie, a mas to tu.

    publikované: 21.12.2007 14:43:59 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  126. Moderator, Cyrano nema zmysel pre poeziu?
    Smutne :)

    Nie je ani tak zaujimave, ze uz sa pridal ku Stankovi v kritizovani Ruska, ako skor v tom, ze vseobecne jeho vnutorna zloba ho nuti nieco nenavidiet.

    Nahanat vlastny chvost.

    Alebo sa neustale bavit o peniazkoch, percentach, bankach a podobnej astrologii.)
    Ako mali chlapci hrajuci sa na dospelych, na vojacikov, pustajuci si sarkanov ci lietadielka.

    Skutocne treba pockat desattisic rokov, kym sa ich vedomie zmeni.
    Bolo by treba pockat dessatisic rokov.
    Ale realita na nich nepocka :-)
    publikované: 21.12.2007 14:57:15 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  127. Artonko,
    clovek da do placu info o studii, podla ktorej ma otrokarstvo dlhodoby a podla vsetkeho zly vplyv na zivot v ludskom spolocenstve, ktore nim v davnej minulosti trpelo.
    Aby aj taky Arton pochopil, ze preco prave tato infoska moze byt tu a teraz zaujimava davam do kontextu: my sme dnes uz par rokov svedkami niecoho analogickeho - nie identickeho, ale prinajmensom analogickeho...
    ema nacne: ale vsak je tam rozdiel aspon v tom, ze nikoho do emigracie nenuti.
    dokonca aj stanko sa pochuapi.
    Arton: Cyrano si emigrantsky kokot
    Jeho alter ego Moderator: hej, a mas aj maleho pipika!
    Nejako vam tu v ramci rozcvicky zabrnkam na nervy, a dam do placu infosky o Putinovi.
    Moderator: The Guardian su anglicky zidia, ti nech mi nehovoria, co si mam o Putinovi mysliet!
    Arton: Cyrano, si antirusky kokot, uz si dokonca aj kamarat so stankom... no tfuj!
    Pocujte, Laurel a Hardy, nejako si to utriedte v tej hlave, ze preco ma tak lubite, a potom bude mozne nacat aj nejake zmysluplnejsie prekaracky.
    Salut! ;-)
    publikované: 21.12.2007 15:09:03 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  128. Cyrano, ja som ti napisal, ze si kokot?
    Kde?

    Jedine ty si sem vniesol pokrytecke kojotovanie, ale to je mi jedno. Zo sedliaka veru franzustina chevaliera neurobi, to je jasne.
    Ty by si chcel byt nekritizovatelny, nedotknutelny?
    Ty si fakt rozmaznany fafrnok.

    Ty sa miesas do naseho rozhovoru, uz si naozaj ako Stanko, prdnes, a tesis sa, ze si ta ludia vsimaju.
    Bavia sa ludia o inom, ako o prizemnych blbostiach, bavia sa o niecom, comu ty naozaj, ale naozaj nerozumies? Vbehnes do izby, a vycikas sa na dlazku. Aby si ta ludia vsimli, aby si im pokazil dialog.

    Je slnovrat, nemam chut a nebudem si s tebou kazit naladu :)
    publikované: 21.12.2007 15:26:55 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  129. Cyrano dakujem ti
    za pochvalu a zaroven sa ti ospravedlnujem za to, ze som mohol vyvolat dojem, ze ti vysmievam za tvojho maleho pipika. Je to skutocne len nedorozumenie, lebo ja som to nemyslel na teba.
    Ja som to myslel na idiotskeho laznika, ktory sa pretrca so svojou Francuzstinou vsade kade chodi, dava sa titulovat publicista, hoci jeho vytvory sa podobaju na slohove prace tretiaka v pomocnej skole, pise infantilne prispevky na svojom blogu, ktory je "omottovany" nejakym francuzskym nezmyslom aby ohuril rovnakych idiotov, vytrca svoj nechutny infantilny ksicht s fracuzskymi knihami v pozad aby robil dojem intelektualai a infantilne sa hadze o zem kedykolvek mu niekto povie pravdu.
    Hadam si len nemyslis, ze by som to bol myslel na teba. To je skutocne len nedorozumenie.
    Nabuduce, ked budes vidiet, ze sa pani o niecom bavia, len tichucko pocuvaj, aby si sa niecomu poducil. Ked vyrasties pokus sa znovu, mozno ta tu akceptujeme.
    Nie ze budes pocas sviatkov zahalat a pisat sprostosti na internete.Napis si radsej vsetky domace ulohy a venuj sa nejakemu sportu.
    publikované: 21.12.2007 16:02:24 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  130. browsujem...sherujem....kuzlim...
    publikované: 21.12.2007 18:46:02 | autor: repa (e-mail, web, neautorizovaný)
  131. a bit of western culture.
    publikované: 21.12.2007 18:53:34 | autor: mam vas dost (e-mail, web, neautorizovaný)
  132. Nekonecny kruh
    Kruh nema svoj zaciatok, a nema ani svoj koniec - preto je kruhom.
    A je potom uz zbytocne hovorit, ze je aj zacarovany kruh, lebo aj keby nebol zacarovany, aj tak by nemal zaciatku ani konca. Kruh je kruh, a my vsetci zijeme v kruhu - my aj vy. Taka je nasa spolocna tragedia, lebo v tom kruhu my hovorime, ze vy ste nam vykonali toto, vy vsak hovorite, ze my sme vam zas vykonali ono. My si spievame smutne piesne o nasom utrpeni,a vy zas mate ine piesne - o vasom utrpeni. My tvrdime, ze ten kruh sa zacina tu,vy vsak hovorite, ze sa zacal niekedy davno tam.
    Chceli by sme chapat vas, ale vy by ste potom museli chapat nas. Vy mozno mate podobnu tuzbu, a ziaden z nas nevie byt prvy, kto z toho kruhu ukuje na nakove vavrinovy veniec pokoja a odpustenia. Preto az dodnes obaja kujeme z toho velkeho kruhu miliony malych kruhov, ktore su okovami aj putami nasho spolocneho otroctva.
    Ja si vsak tak myslim, a nie som sam, ze my sme sa nikdy nemali stretnut. Bolo by menej placu a obvinovania, a nase aj vase piesne by boli o to veselsie. Nemusel by ani jeden znas hladat ani zaciatok ani koniec - nemuseli by sme travit nase dni hladanim toho, co neexistuje.
    Shalom Alejkem.
    publikované: 21.12.2007 20:29:39 | autor: Kovac (e-mail, web, neautorizovaný)
  133. No vidím,
    že sa to tu ako už tradične v predvianočnom období celkom pekne kurví. A to nielen medziľudsky. Dokonca sa tu už aj bulvárne správy (hlavne že v angličtine, aj keď o tom píšu i všetci www.kurviči.sk) podsúvajú ako nejaké fakty. Páni, dochádza vám už munícia, dokonca už aj tá slepá.
    Na objasnenie jeden citát "Poslední roky se prý Rusko chová nějak špatně. Kupodivu ale začíná ekonomicky prosperovat poté, co si nenechá vykrádat ropné zásoby a peníze za ropu neukládá do britských bank..." za všetky. Oplatí sa to prečítať aj celé:
    http://www.blisty.cz/art/37908.html
    Choďte vy radšej stromčeka-plasťáka poskladať, to z vás bude väčší osoh.
    publikované: 21.12.2007 22:22:39 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  134. zbavil sa židovských oligarchov a stal sa:
    publikované: 22.12.2007 10:15:16 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  135. sinuhet
    lingaiti nosia na krku vlastný lingam alebo nejaký iný? a ak platí prvá možnosť, majú ho taký dlhý, alebo si ho na ten účel odfiknú?
    publikované: 22.12.2007 11:29:26 | autor: intwist (e-mail, web, neautorizovaný)
  136. kriq, so svojimi linkami si dosť oneskoreny, uz pol dna je o tom rec:)
    Ale ty ocividne zdoraznujes hlavne ten fakt, ze zbavenim sa zidovskych oligarchov zbohatneme.
    Ked myslis, porozmyslame nad tym.
    publikované: 22.12.2007 11:59:18 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  137. priznám, pastol som to sem bez kontroly diskusie...
    Pozerám, že Cyranov link je po nemecky - tak máte tu aspoň zdroj zo slovenského SME, nevadí to hádam? :)
    publikované: 22.12.2007 12:46:39 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  138. Intwist,
    ti najvacsi frajeri spomedzi lingaitov nosia svoj vlastny. Ti ostatni nosia iba zmenseny model v krabicke :-)
    publikované: 22.12.2007 22:41:01 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  139. Šmarja, úplne som zabudla
    publikované: 23.12.2007 07:28:39 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  140. Sinuhe, to aj v Bratislave bola taká sekta,
    alebo len tak potencionalne si spominul?

    Lingam je symbol principu dokonalosti, ako vsetci vieme.
    Urcite je dobre nosit dokonalost na krku.)

    publikované: 23.12.2007 08:10:08 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  141. Pardon, že ruším vašu debatu o lingame,
    ale napríklad ja som to nevedela.
    Voľakedajšia suseda Koprdová sa mojej mame často sťažovala, že "celý život má toho kkta na krku" a tá tiež zjavne nevedela, že lingam je symbol dokonalosti.
    Bude to asi tým, že sme nemali skúsenosti s Nydahlom.
    publikované: 23.12.2007 08:38:04 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  142. Ema, mnohi susedia mojeho otca zas urcite nevedia,
    ze zena je vo vadzrajanovskej tradicii symbolom mudrosti ci energie.)

    Ked uz sme pri tom lingame, aby teda nahodou ani druha strana nezostala zanedbana, jazykove okienko:
    slovko joni je odvodene presne od toho isteho korena "ju",
    od ktoreho je odvodene aj nase dobre zname slovko joga (presnejsie jogam, mask.).
    citujem:

    ni- from sufix this we obtain few fem.nouns:
    #yu to fasten, to unite + ni = yoni, womb, origin, a form of existence.
    (iny priklad tej koncovky:
    #há to quit, forsake +n i=háni, abandonment, loss, decay; )

    You got it, hani? ,)

    Hm, co je myslene pod "a form of existence" neviem presne.)
    Ale mozno nas nejaki lingaisti poucia.
    Alebo Sinuhe, ak bude mat cas a nerobi prave nejaku panchamakaru :)


    publikované: 23.12.2007 16:29:27 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  143. Slecna suseda
    Na sak, aky som mal, taky som dal... Mne sa nikdy nestazovala.
    Co som ja naky Cyrano.
    publikované: 23.12.2007 16:54:20 | autor: Koprda (e-mail, web, neautorizovaný)
  144. Prajem Vam Stastne Vianoce
    publikované: 23.12.2007 20:18:23 | autor: George Bush (e-mail, web, neautorizovaný)
  145. EMA !
    Už si porodila ?
    ;-)
    publikované: 24.12.2007 02:41:28 | autor: negev (e-mail, web, neautorizovaný)
  146. Ema Bayerle !
    Už si porodila ... ?
    ;-)
    publikované: 24.12.2007 02:52:29 | autor: negev (e-mail, web, autorizovaný)
  147. Sebadeklarovany Zen-ista Negev prisiel ukazat svoju dusevnu vyrovnanost.
    Negev, ako sa ti dari v tom tvojom pekle?
    publikované: 24.12.2007 07:49:05 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  148. Bilancovanie
    Blizi sa koniec roka, a s tym vzdy suvisi aj bilancovanie.
    V sutazi o najuprimnejsie vyznanie by snad mohlo vyhrat toto:

    ":o) ja zato fakt nemozem,ze ma napadaju same sprostosti :o)"

    publikované: 08.02.2007 08:43 | autor: iris
    publikované: 24.12.2007 09:48:30 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  149. Samozrejme,
    ze sutaz o najvacsieho idiota roka jasne vyhra negev.
    publikované: 24.12.2007 09:51:02 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  150. Negev ma moj hlas
    Jeho posledne dva prispevky svedcia o tom, ze sa jedna o najvacsieho primitiva na zapad od Japonska.
    publikované: 24.12.2007 10:17:05 | autor: Milka (e-mail, web, neautorizovaný)
  151. Obrezaný katolík negev je na
    nesprávnom mieste. Do Betlehema k palestínskemu Ježiškovi vedie cesta cez židovský okupačný gigačekpoint 300 a potom cez ďalšie. Možno to do polnoci stihne, katolíci majú k dispozícii zrýchenú trasu a pri troche šťatsia im ich obrezaní bratia vo viere neodstrelia pátričky.

    Môže sa negev zastaviť aj u kolonizátorky Riny Ackermann spýtať sa, kedy bude dvanáste a utrúsiť jej nejakú súkromnú donáciu. A pouvažovať, kde sa vzal ten typický východoeurópsky socialistický kolektivistický bľačivý mém "Jáj, prečo štát nepostará!"
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/936857.html
    Aj na videu vidieť, že celý okupantský izraelský moloch je kombinácia západných technológií a východoeurópskej mentálnej výbavy.
    publikované: 24.12.2007 10:20:40 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  152. Ešte raz Merry Christmas
    http://www.youtube.com/watch?v=h2TDN16UtTk
    Aby to tu nezapadlo v nepodstatnostiach.

    Aké darčeky nosí americký Santa? No predsa nezabudnuteľné.
    http://www.artbook.com/8881586339.html
    publikované: 24.12.2007 10:27:58 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  153. Ludkovia Bozi,
    mame frmol, takze len v kratkosti: vsetko dobre, pokojne sviatky.
    Vcera som akurat v carovnej presporskej kucharke cital, ze dnes treba jest rybu, zajtra dvojnoheho zvera, a pozajtre stvornoheho - psi a macky traste sa!
    Pocitame si a spocitame sa zas v novom roku.
    Dans la joie et la bonne humeur, les enfants!
    publikované: 24.12.2007 10:57:27 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  154. Ema tu je video Checkpoint 300 BETLEHEM
    http://www.youtube.com/watch?v=ovOZUnVUBqo&feature=related

    Ten checkpoint je psychomanipulacia a ponizovanie. Ako v zvratenej pocitacovej hre.
    Je to segregacia. Zidovstvo pretavene do sionizmu ma segregaciu zakorenenu vo svojej podstate.

    http://www.youtube.com/watch?v=cSOTTWKmFHQ&feature=related

    Pekne vianoce vam prajem.
    publikované: 24.12.2007 11:46:48 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  155. tak SME sa na Vianoce dočkali:
    publikované: 24.12.2007 21:49:38 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  156. Zlocinec sa sam sudil a vyniesol
    oslobodzujuci rozsudok. Niekoho to prekvapuje?
    Normalni ludia si pockaju na verdikt medzinarodneho tribunalu pre izraelske vojnove zlociny a zlociny proti ludskosti.
    publikované: 25.12.2007 13:29:28 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  157. test
    esli to tu funguje
    publikované: 26.12.2007 11:26:27 | autor: jgggfdjgre (e-mail, web, neautorizovaný)
  158. V tychto dnoch je cas obratu, ked vnimame viditelny cyklus,
    odraz a analog realnych absolutnych cyklov.

    Ale zrnka spinavych smeti aj v tieto dni nielen ze neobsahuju dobro, nielen ze sa snazia znicit dobro, oni sa snazia znicit aj kazdeho, kto spomenie univerzalne dobro v cloveku:

    http://www.sme.sk/c/3650496/Herec-Will-Smith-celi-kritike-pre-poznamku-o-Hitlerovi.html

    Necitim voci nim nenavist, presne ako to pochopil wil smith - oni su mrzaci a nevedia, co cinia.
    publikované: 26.12.2007 12:00:56 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  159. zaverecna :
    publikované: 26.12.2007 21:21:31 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014