Ema

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Blackout

Kolektívny trest

Keď v nejakom väčšom meste na svete vypadne elektrina, tlačové agentúry to zverejňujú ako jednu z dôležitých informácií. Ešte si poniektorí pamätáme blackouty v USA či Taliansku, z ktorých boli média aj politici úplne na nervy a jednotlivé vlády sa bili do hrudníčkov, že sa to vyšetrí a sa to nebude opakovať. Lebo zostať bez elektriny v 21. storočí znamená obrovské straty a koniec rozvoja.

Dňa 28. júna zaútočila izraelská armáda na infraštruktúru Pásma Gazy a v rámci tréningu na susedný Libanon zbombardovala tri mosty a elektráreň (videozáznam). Deštrukciou 140-megawattového reaktora, ktorý bol v Pásme Gazy jediný, zostala prevažná časť z 1,4 milióna obyvateľov bez elektrického prúdu a dodávok vody, pretože pumpy na zásobovanie nefungujú. Izraelská armáda spôsobila obyvateľom priamu škodu za 150 miliónov dolárov a vybudovanie novej elektrárne potrvá asi päť rokov. Izrael podnikol ďalší z aktov "v dobrej viere", ktorými úspešne tlačí Palestínčanov do doby kamennej. A žiada, aby pri tom mlčali a nemykali sa, lebo si tým len pohoršia.

Organizácia B´tselem vydala pred pár dňami správu, že zbombardovanie elektrárne v Gaze bolo vojnový zločin. Normálnym ľuďom to bolo jasné aj bez nej.

Zničenie elektrárne je súčasťou kolektívnych trestov, ktorými Izrael terorizuje ľudí na okupovaných palestínskych územiach. Od soft teroru napríklad prostredníctvom sonic booms, ktorými Izrael "demonštruje militantom svoju silu" a voči ktorým protestovala aj OSN, cez zadržiavanie peňazí, ktoré patria Palestínčanom až po tvrdú vojenskú inváziu v júni 2006. Od začiatku júna izraelská armáda zabila vyše 200 ľudí, vrátane malých detí vo veku do šesť rokov. V júli a auguste boli medzi mŕtvymi deťmi Bará Habib, vek 3 roky, zabitá izraelským šrapnelom, Šahíd Eid, vek 90 dní, vykrvácanie na zranenia pri bombardovaní, Radža Šaban, vek 3 roky, prasknutá lebka pri bombardovaní, Farid Hadždžadž, vek šesť rokov, zabitá spolu s matkou a sestrou pri bombardovaní ... atď. Okrem toho Izrael ako obvykle unáša ľudí a ich osud je neznámy. Mučení? Zabití? Nikto nevie.

Nedávno Európska únia ostro pokarhala Irán za nevyjasnenú smrť študentského aktivistu. Ako možno takýto akt pozornosti EÚ k dianiu v Iráne brať vážne, keď si tá istá EÚ nedovolí zaujať rovnako humánny postoj voči exrémne nacionalistickej politike Izraela, ktorý zabíja a terorizuje vo veľkom. Každého, kto má k izraelským zverstvám kolektívneho trestu námietky, obviní Izrael a jeho lobistická chobotnica z antisemitizmu, čiže zastávania sa kolektívnych trestov - a vybavené. Politici EÚ sa poserú a prejdú izraelské brutálne kolektívne tresty v lepšom prípade mlčaním, v horšom devótnou otvorenou podporou.

Od politiky USA už nemožno očakávať ŽIADNY prejav mravnosti. Kongres USA ovplyvňovaný bandou apokalyptických bigotov, križiakov s atómovými zbraňami odmenil pred dvoma dňami izraelské zničenie Libanonu a teror na okupovaných palestínskych územiach navýšením obvyklej každoročnej trojmiliardovej pomoci Izraelu o ďalšiu pol miliardu dolárov z vreciek daňových poplatníkov. Účel? Izraelská "obrana". Zároveň si dvaja kongresmani zapindali na OSN kvôli údajnej podpore teroru.

A Slovensko? To získalo od izraelskej ministerky zahraničných vecí Cipky Livni pochvalu pred nastúpenou OSN za "principiálnu politiku". Ergo, sme proti násiliu na civilistoch kvôli ich "inakosti" a radi to vydokladujeme na prípadoch Tupý (ktorý bude mať aj pamätník) alebo posledne Malinová (podľa ktorej bude možno pomenovaný prací prášok, super účinný, vsaje zeleň z trávy) okolo ktorých bolo strašne veľa politického vreskotu. Ale keď ide o Izrael, sme principiálne ZA. Okupujte, terorizujte, zabíjajte neozbrojených ľudí.

A pápež B16 môže za celú kresťanskú euroatlantickú civilizáciu dodať ako čerešňu na šľahačku kresťanské Áámen. 

Záber z obdobia sťahovania židovských osadníkov z ilegálnych osád v Pásme Gazy v marci-apríli 2005. Fotografia prevzatá z Yaldor Photography. Na okupovanom Západnom brehu výstavba ilegálnych osád pokračuje.

                            

Peri fyseos anthropu - O ľudskej prirodzenosti | stály odkaz

Komentáre

  1. predstavujem si
    nadcasovy /ema! :)/ Passoliniho klenot Salo ako blizkovychodny remake, kde nad tym koncentrakom zvanym Gaza poletuju tie dve rozkosne decka Sara a Rut... a hadzu po tych 'slamenych psoch' (Lao-c') cerstvucke vykaly ako Jahveho pomoc neznabohom...

    ina alternativa: tie dve deti si zasluzia byt vysochane a umiestnene doprostred Gazy a Zapadneho brehu, aby bolo kazdemu jasne.... no ved potom uz bude kazdemu vsetko jasne...
    publikované: 01.10.2006 10:05:15 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. a tak mi napadlo,
    kedysi pradavno si Z. Fisher dal s niekolkymi kamosmi zidovske pseudonymy, aby tak riadne vytocili vsetkych tych prijebanych bolsevickych antisemitov.
    nacim teraz prehrabat sa v palestinskom telefonnom zozname...
    publikované: 01.10.2006 10:13:01 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Ema
    a čo ak v tej elektrárni boli teroristi? Na to si nemyslela?

    Drahí priatelia, dovoľte, aby som tu aj ja prispel svojou najnovšou koncepciou, ktorá umožní vojnu proti terorizmu pozdvihnúť na kvalitatívne novú úroveň a vylepšiť jej efektivitu.

    Vychádzajme zo základného faktu: teroristi zásadne nepáchajú terorizmus u seba doma v obývačke. Poškodili by si koberec a možno by im pri tom aj ohorel burnus.

    Nie priatelia, oni páchajú svoje ohavné činy v našich kresťanských a demokratických krajinách. Teda položím kontrolnú otázku: ktorý terorista je nebezpečnejší: ten ktorý sedí doma v burnuse na svojom koberci, alebo ten, ktorý kdesi v obskúrnom prítmí nenápadnej budovy v hlavnom meste niektorej demokratickej krajiny majstruje niečo s výbušninou a drôtikmi? Áno, správne, je to ten druhý.

    Pre tých, ktorí až do tohto bodu vydržali sledovať niť mojich nesporne logických úvah, položím teda ďalšiu logickú otázku, ktorá sa priam natíska: ktorého teroristu je teda efektívnejšie bombardovať: toho u seba v obývačke, alebo toho ktorý nás už bezprostredne ohrozuje?

    Odpoveď nevidí len ten, kto nechce a ešte Stanko. Lebo odpoveď je jasná: netreba mrhať bombami na bombardovanie tých neškodných, treba bombardovať tých, ktorí priamo ohrozujú naše životy, ergo demokraciu.

    Vojna proti terorizmu bude neúspešná, neefektívna a zbytočne drahá (veď si len predstavte, koľko clusterových bômb, striel s obohateným uránom a iných prostriedkov na šírenie demokracie treba vyrobiť, aby sa zrovnala so zemou jedna blbá dedina kdesi v púšti), kým nebudeme bombardovať cielene.

    Navrhujem ísť na to principiálne: zbombardujme tie mestá, kde sa skrývajú najnebezpečnejší teroristi: New York, Washington, Londýn a ďalšie. Keď ich bez upozornenia zrovnáme so zemou ako Bejrút, tí najhorší teroristi skončia.
    publikované: 01.10.2006 10:23:52 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. jeden to skúsil
    s handrou arafatkou + diskusným nickom a bol dohryzený verejne aj súkromne
    http://drobny.blog.sme.sk/
    publikované: 01.10.2006 10:24:17 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Ema
    a čo ak v tej elektrárni boli teroristi? Na to si nemyslela?

    Drahí priatelia, dovoľte, aby som tu aj ja prispel svojou najnovšou koncepciou, ktorá umožní vojnu proti terorizmu pozdvihnúť na kvalitatívne novú úroveň a vylepšiť jej efektivitu.

    Vychádzajme zo základného faktu: teroristi zásadne nepáchajú terorizmus u seba doma v obývačke. Poškodili by si koberec a možno by im pri tom aj ohorel burnus.

    Nie priatelia, oni páchajú svoje ohavné činy v našich kresťanských a demokratických krajinách. Teda položím kontrolnú otázku: ktorý terorista je nebezpečnejší: ten ktorý sedí doma v burnuse na svojom koberci, alebo ten, ktorý kdesi v obskúrnom prítmí nenápadnej budovy v hlavnom meste niektorej demokratickej krajiny majstruje niečo s výbušninou a drôtikmi? Áno, správne, je to ten druhý.

    Pre tých, ktorí až do tohto bodu vydržali sledovať niť mojich nesporne logických úvah, položím teda ďalšiu logickú otázku, ktorá sa priam natíska: ktorého teroristu je teda efektívnejšie bombardovať: toho u seba v obývačke, alebo toho ktorý nás už bezprostredne ohrozuje?

    Odpoveď nevidí len ten, kto nechce a ešte Stanko. Lebo odpoveď je jasná: netreba mrhať bombami na bombardovanie tých neškodných, treba bombardovať tých, ktorí priamo ohrozujú naše životy, ergo demokraciu.

    Vojna proti terorizmu bude neúspešná, neefektívna a zbytočne drahá (veď si len predstavte, koľko clusterových bômb, striel s obohateným uránom a iných prostriedkov na šírenie demokracie treba vyrobiť, aby sa zrovnala so zemou jedna blbá dedina kdesi v púšti), kým nebudeme bombardovať cielene.

    Navrhujem ísť na to principiálne: zbombardujme tie mestá, kde sa skrývajú najnebezpečnejší teroristi: New York, Washington, Londýn a ďalšie. Keď ich bez upozornenia zrovnáme so zemou ako Bejrút, tí najhorší teroristi skončia.
    publikované: 01.10.2006 10:27:25 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. prepáčte
    ale tak kvalitný príspevok som poslal pre istotu dvakrát, keby náhodou si ho zodpovední nevšimli.

    Kua, kde je nejaký vtipný mrtvák, aby nám napísal niečo o kolektívnom blackoute?
    publikované: 01.10.2006 10:30:20 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. to buheh
    i don't now if its good enough to u:
    kazdy civilizovane prevedeny blackout ma za nasledok chvilkovu populacnu exploziu o cca 9 mesiacov neskor.
    pointa: Izrael to znova raz nedomyslel - alebo to domyslel setsakra vyspekulovane
    publikované: 01.10.2006 10:49:37 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. ja teda neviem
    aké máš skúsenosti ty, ale keď je človek hladný a vystresovaný, súložiť ho nebaví. Má chuť akurát tak niekoho zabiť. A obyvatelia Pásma Gazy hladní a vystresovaní sú.
    Populačnú explóziu spôsobuje mierový blackout, kedy nefunguje telka a nastane nuda jak sviňa, ale zajtra bude všetko zasa v poriadku a keď nie zajtra, tak určite čoskoro, a tak v pôrodnici bude svetlo, aj inkubátor, ak by bolo prípadne treba, bude mať šťavu a na vyváranie plienok nebude treba naštiepať niekde drevo (a ešte ťa Izraelci dojebú, že ničíš lesy) pod kotol, lebo šak sú pampersky atď.
    publikované: 01.10.2006 11:01:08 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. to ema
    a ja ze na tomto fore si vystacim s ftipnymi narazkami a volnymi asociaciami :)
    ok, takze:kedze podla zapadnej prirucky Namalujme si demokraciu je civilizovanost stotoznovana so zivotnym stylom NY, vychadza mi z toho, ze henti 'barbari' za ostnatym drotom sa asi nebudu spravat ako NY-cania, hoci by si to Olmert crew zelala ;)
    publikované: 01.10.2006 11:16:45 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. no co,
    ste vsetci na svatej omsi?
    publikované: 01.10.2006 11:43:45 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. hamas
    Pokial islamofasisti chcu vymazat Izrael z mapy, tak rozculovat sa nad nejakou elektrarnou je smiesne.
    publikované: 01.10.2006 14:11:07 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. to stan
    ze akurat ty si sa musel z tej omse vratit prvy... :)
    publikované: 01.10.2006 14:15:42 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. izrael
    Pokial judaisticki gangstri chcu znicit germansky narod, rozculovat sa nad par synagogmi je smiesne.
    publikované: 01.10.2006 14:30:11 | autor: Goebelstan (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Ach jaj, uz vidno
    kam bude smerovat tato diskusia. Ked sme pri diskusiach, je mi luto, ze Drobny (ktoreho spomenula ema) odisiel z blog.sme. Uderka "krestanskych" mrtvakov ho nakoniec dostala. Aj mne sa parkrat od nich dostalo. Ked som sa zastal autorovho nazoru, ze expert na Blizky vychod by mal vediet po arabsky, dozvedel som sa od slovenskych akoze-neocons, ze som uplne vedla. A ked som kritizoval Huntingtonovu tezu o Strete civilizacii, bolo mi odporucene, aby som si knihu precital este raz a "spravne" ju pochopil. Hm, kedze som jediny Slovak, ktory kedy o strete civilizacii publikoval studiu v karentovanom casopise, asi je uz na taku radu neskoro. Co tym chcem povedat je, ze ema zvolila velmi stastne umiestnenie svojho blogu, lebo na SME by uz mala 2000 prispevkov o tom, ze je lavicova liberalka, fasistka, satanistka a moslimska kurva.

    A tu? Tu sme vsetci ako jedna velka rodina. Normalne zavidim.
    publikované: 01.10.2006 20:47:14 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. K pstrosej politike EU
    chcem dodat len tolko, ze je nevyhnutnym dosledkom stavu, ked zahranicnu politiku tvoria rozchadzajuce sa zaujmy narodnych statov a nie europsky zaujem. EU nemoze kritizovat Izrael, lebo sa narodne staty tvoriace EU na takomto kroku nikdy nedohovoria. Kym nebudem mat nejaku, hoci aj velmi slabu formu federalnej vlady, zahranicna politika EU v klucovych momentoch (napr. vojna Izrael-Libanon alebo zenevske rokovania WTO) musi nevyhnutne zlyhat. Je to skoda, ale zda sa, ze presne toto vacsina Europanov preferuje - bezzubu uniu, ktora v mnohych pripadoch nedokaze ani len zastekat, nieto este uhryznut:-(

    Rozhodne by som vsak nekritizoval kritiku sucasneho iranskeho rezimu a jeho zlocinov. Vlada, ktora zatvara politickych vaznov, vrazdi ludi za ich homosexualnu orientaciu a vyhadzuje zo skol len preto, ze niekto nie je moslim ale Baha'i, je obludna.
    publikované: 01.10.2006 20:58:32 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Blackout
    je sucastou mytologie strategickeho bombardovania. Generali letectva veria, ze terorizovanim civilneho obyvatelstva dokazu nepriatelsku vladu prinutit k ustupkom. Ono je to zverske, skoro nikdy to nefunguje, ale patri to k ich psychotickej subkulture. Koniec koncov, nie je to tak davno, co bola rovnaka taktika systematicky pouzivana u nasich susedov (ked NATO bombardovalo srbsku elektricku siet v r. 1999). A aj vtedy slovenska vlada tuto akciu podporila.
    publikované: 01.10.2006 21:04:08 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Andrej, to predsa
    nebola kritika kritiky, ale výsmech neschopnosti držať sa princípov namiesto tupej ideológie. Ako to, že EÚ sa vzácne zhodne, keď treba nakopnúť Irán a ani neblekne, keď Izrael vraždí a terorizuje.
    Tvoje informácie o Iráne sú značne zdramatizované, dokonca aj v posledných cca piatich rokoch, v situácii reálneho a doslova smrteľne vážneho ohrozenia tam režim nevraždí ako na páse. To vidíš aj podľa toho, že každá podivná smrť ako v prípade toho aktivistu vyvolá zahraničnú pozornosť. Ak by Irán robil to, čo Izrael, už dávno by si tam išiel na výlet s dozimetrom. Takto si ešte pár mesiacov na US a izraelskú hubársku sezónu v Iráne počkáme. Každopádne je to fundamentalistický režim. Nerobí však NIČ iné ako napríklad veľký kamarát Západu Turecko:
    "Turecko pred rokom prijalo nový trestný zákon a v ňom sporný článok č.301. Ten hovorí, že kriminálnym činom je akékoľvek napadnutie štátu, armády, Atatürka súdu alebo „tureckosť“ (turecká identita). Na základe článku 301 bolo za posledný rok obžalovaných už vyše 60 spisovateľov, novinárov, politológov. http://www.changenet.sk/?section=spr&x=218774®=44270
    .
    Apropo, Eisenhower and Co. sú pripravení na cestu do Hormuzského zálivu
    http://time-proxy.yaga.com/time/magazine/article/0,9171,1535817,00%20.html
    a podľa AF colonela Gardinera Attack On Iran Inevitable - Nuke Use In White House Plan
    http://www.informationclearinghouse.info/article15170.htm
    Je to síce zelený magor ako všetci od armády, ale aj tak - srandičky sa skončili. Je vojna a po krátke pauze sa chystá pokračovanie.
    publikované: 01.10.2006 21:43:42 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. linka na changenet
    nefunguje korektne. Nevadí, nie je to dôležité. Podstatné je, že Turecko má paragraf 301 TZ a výdatne ho používa.
    publikované: 01.10.2006 21:49:32 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. jo, ešte k nadávkam:
    mašriki mal slabé nervy, nechal sa v smetiarni prevalcovať. Je to nepríjemné prostredie riadené konformnými teľcami, ktoré zavetrili virtuálnu moc. Za socializmu by z nich boli príčinliví funkcionári. Skurvené povahy sa prejavia vždy, bez ohľadu na režim.
    publikované: 01.10.2006 22:05:58 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Stale
    dufam, ze v DC prevladne realizmus a vojna s Iranom. Mimochodom, podla neoficialnych zdrojov (politologovia v NY su komunikacne celkom blizko k politikom v DC) si vlada zobrala poucenie z vojny Izrael-Libanon. Co ich neprijemne prekvapilo bolo, ze Hizballah dokazal odpocuvat a rusit kodovanu komunikaciu izraelskych jednotiek, ze komunikacna siet Hizballahu (vratane vysielania TV, co je 1x v dejinach bombardovania) zostala prakticky neporusena, ze povodny ciel bombardovania (znicenie raketoveho arzenalu Hizballahu) sa nepodaril kvoli nespravnym spravodajskym infos, a ze male protitankove rakety dokazali zastavit obrnenu pozemnu ofenzivu. Plus su tu vsetky dovody, ktore proti vojne uviedli generali predtym (nemoznost bezpecne znicit bunkre konvencnymi zbranami, povstanie v Iraku, uzavretie Perzskeho Zalivu). Ale kto moze predvidat rozhodnutia sucasnej administrativy, ze? Zostava len nadej.
    publikované: 02.10.2006 00:11:28 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. AT
    kritizovať inú kultúru na základe kritérií našej kultúry, vyvodzovať z toho závery a robiť prípadné vojenské zásahy je barbarské a na rovnakej morálnej i intelektuálnej úrovni, ako keď to robia oni, trebárs aj s bombou. Ja si myslím, že Irán je v podstate porovnateľne slobodná krajina ako USA či Slovensko, len si treba dať dole tie skurvené okuliare, ktoré nám spolu s oslími ušami nasadzujú naše skvelé a pluralitné :-) médiá.

    Píšeš: Vlada, ktora zatvara politickych vaznov, vrazdi ludi za ich homosexualnu orientaciu a vyhadzuje zo skol len preto, ze niekto nie je moslim ale Baha'i, je obludna.

    Nuž, politický väzeň je ten, kto sa hlási k štátom neschválenému učeniu či režimu. No skús sa u nás otvorene hlásiť k fašizmu. Tiež ťa zavrú. O.k., fašisti zabíjali ľudí. Aj US demokracia vraždí ľudí. Je to 1:1.

    Skús sa u nás na bežnej škole otvorene hlásiť k islamu, satanizmu či niektorému prírodnému náboženstvu s jeho zvykmi... tiež máš problém. Je to 2:2.

    Aký je teda principiálny rozdiel medzi našou a ich demokraciou? Rozdiel je len v pojmoch, napríklad v tom, čo oni chápu pod pojmom západná demokracia a kresťanstvo. Osobne sa im, na základe ich historických skúseností, vôbec nečudujem, že tieto pojmy pre nich znamenajú to isté ako pre nás napríklad spomínaný fašizmus.

    Čo sa týka tej homosexuálnej orientácie, to je sprostosť. V ktorejkoľvek moslimskej krajine vidíš bežne chodiť dvojice mužov po ulici držiac sa za ruky. Neviem odkiaľ máš takú informáciu, možno išlo len o nejaké mediálne číslo.

    Stanko, neváhaj a zapoj sa. Teším sa...
    publikované: 02.10.2006 00:42:58 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. ešte k blackoutu
    AT, píšeš, že "Generali letectva veria, ze terorizovanim civilneho obyvatelstva dokazu nepriatelsku vladu prinutit k ustupkom. Ono je to zverske, skoro nikdy to nefunguje, ale patri to k ich psychotickej subkulture."

    To isté sa týka aj mostov, nemocníc, vlastne čohokoľvek, všakže?

    Keď Ema napíše, že ide o bezprecedentné vojnové zločiny, ktoré krajinu vrhajú o desaťročia späť, ktoré vážnym spôsobom znižujú kvalitu života miliónov jej obyvateľov a mnohých o život priamo i nepriamo pripravia, hneď sa tu ozve mrtvák, ktorý začne vrešťať, že Izrael sa len bráni.

    V každom konflikte funguje princíp akcie a reakcie. V histórii možno ani neexistovala krajina, ktorá by pri agresii nezareagovala čo i len mikroskopickou protiakciou - keď agresor zabil tisíce, obrancovia aspoň jednému dali po papuli... teda vždy sa dá prekrúcať a polemizovať o tom, kto je útočník. Je to skrátka vždy len otázka miery, či pomyselné váhy ukazujú pomer 1:1 alebo 1:1000. Hovorme tu teda o tom, čo je ešte adekvátne a čo je agresívny zločin.

    Ema to tu už spomenula: celá "vojna proti terorizmu" nie je nič iné ako rafinovaný koncept, ako môžu silní beztrestne fackať slabých, lebo to tak chcú, lebo môžu. Ako inak by mohli zasahovať suverénnym štátom do ich záležitostí? Vymysleli si bezprecedentný, zákerný, fašistický a absolútne nemorálny podvod a sionistické médiá nám ho denne distribuujú ako hovno posypané práškovým cukrom. Dobrú chuť.
    publikované: 02.10.2006 01:04:00 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. buheh
    hoci mam dost vazny problem s klerikalnym charakterom Slovenskej republiky, porovnavat ju s Iranom sa mi zda trochu pritiahnute za vlasy. To ma byt akoze reduktio ad absurdum? Iranci su normalni ludia ako my a mnohi z nich by radi zili podoobnym sposobom zivota ako zijeme my. Preto sa nemoze ich teokraticka totalitarna vlada vyhovarat na odlisne kulturne pomery. Pravdou je, ze bradata junta sa proste nechce vzdat moci vo velkej a bohatej krajine.

    K tvojim komentarom: Osobne vidim velky rozdiel medzi tym, ked slovenska policia zatkne fasistu vyzyvajuceho na zabijanie ludi inej rasy a ked iranska policia zatkne umierneneho moslima za to, ze chce, aby prebehli parlamentne volby v zhode so zakonom. Hovorime o krajine, kde mullahovia umiernene kridlo ich vlastneho revolucneho hnutia nazyvaju "odpadlikmi od viery" a "prisluhovacmi Satana". Co sa tyka gayov popravenych za ich orientaciu, tie pripady som si nevymyslel, nejde o nijake "medialne cislo". Trest smrti za sodomiu je sucastou islamskeho prava, takze tie justicne vrazdy nemozu byt pre teba az takym prekvapenim. A neviem o tom, ze by zo statnych skol v SR vyhadzovali inovercov. V Irane sa to deje (vratane skol zakladnych). Mozno su vsetci moji iranski kamarati prilis pozapadneni, ale z ich rozpravania mi jasne vyplyva, ze je velky rozdiel medzi "medzi našou a ich demokraciou" (ak ta mozem parafrazovat). Ta iranska sa svojimi zvykmi a pokrytectvom ako tak priblizuje ludovej demokracii CSSR, ale je poriadne daleko od toho, co mame v sucasnej Europe.
    publikované: 02.10.2006 01:34:20 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. AT
    celý Orient je ďaleko od toho, čo máme v súčasnej Európe alebo USA. A čo. Sme čoraz menej pre orientálcov kultúrnym vzorom a nemožno sa im diviť.
    V Iráne je náboženská sloboda snáď aj väčšia ako v Izraeli - iránsky režim nie je apartheid - a tvoja predstava strašidelnej killerskej šarije v praxi je detinská. To je ako keby nám tu niekto prišiel vyrábať blackouty, lebo máme rímske právo.
    Ak sa niekde na Blízkom Východu šaríja uplatňuje podľa najtvrdšieho výkladu, tak v Saudskej Arábii. Zaujímavé, že bomb_stikes_demokrati si na ňu neotvárajú držky, aby úbohému prostému saudskému ľudu zabezpečili krásne slobodné zajtrajšky. Na tomto vidíš, že ide len o sprosté politikum na manipuláciu teliatok, ktoré sa radi hrajú na mesiášov. "Ľud Iraku úpie, nasadneme do F16 a prinesieme im demokraciu. Ľud Iránu je zúfalý, nahádžeme mu tam tomahawky a oslobodíme ich." A potom sa začne výpredaj. Irak for sale. Iran for sale. Mŕtvoly zahrabte bez rátania, nikoho nezaujímajú. Môžu byť hrdé, že umreli na demokraciu.
    USA a Izrael na Irán zaútočia, použijú nukleárne zbrane a Pat Robertson bude radostne vykrikovať haleluja. Je pokračovanie krížových výprav. Zmenili sa zbrane, ale nezmenila sa mytológia. V racionalitu nedúfaj.
    publikované: 02.10.2006 06:59:46 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. haleluja ešte raz
    http://ludia.sme.sk/clanok.asp?cl=2923415
    Západ čaká skvelá budúcnosť
    publikované: 02.10.2006 07:03:42 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. ešte jednu pikantériu
    by som spomenula. Včera bol na ČT2 celovečerný americký dokumentárny film o Číne, kde jej bolo vyčítané "vykorisťovanie človeka človekom, nezamestnanosť, vysoká pracovná mobilita, pričom ľudia bývajú v nevyhovujúcich podmienkach (o najmenej dve triedy lepšie ako unimobunky kysuckých robotníkov, čo chodia pracovať do Bratislavy) ..." Nech nevidím, neuverím:) Stačilo Číne zbohatnúť - v celej histórii ľudstva údajne nezbohatlo tak veľa ľudí v tak krátkom časovom úseku ako v uplynulých rokoch v Číne - a už sa aj v duchu univerzálnej logiky používajú voči nej rovnaké výčitky ako bolo počuť od červených bolševikov. "Juj, aká je tá Čína síce bohatá, ale neľudská." Asi by sme ju mali zbombardovať.
    Na tomto vidíš, aké ľahké je démonizovať akýkoľvek režim. Nakoniec, máme to aj doma. Fico je obyčajný socdemácky politik a Slota obyčajné pseudonacionalistické táradlo a skoro nám sem kvôli psychopatke Hedi Málne poslali "demokratické krajiny" pozorovateľov OSN. Dokonca zopár Japoncov sa z ďalekého Fudžistanu ozvalo, že čo sa to tu prekristoverany deje. Čo by sa dialo. Nič. Len si zopár politikov od susedov myslí, že by nebolo zlé a) uvaliť na nás embargo, b) doviesť nám sem demokraciu na bombardéroch.
    publikované: 02.10.2006 08:40:58 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. AT
    samozrejme, moje vyhlásenie, že naša a ich demokracia sú 1:1 bolo zjednodušenie trochu (o dosť) viac než korektné, v podstate tak trochu provokácia. Išlo mi ale o inú vec: oni sú oni, my sme my. Oni majú svoje princípy, morálku, žijú v inej časopriestorovej realite a my NEMÁME právo ich odsudzovať za to, že niekoho popravujú za to alebo ono. Vlastne odsudzovať môžeme, myslieť si samozrejme môžeme čo chceme, ale nič viac. My nie sme univerzálni vykonávatelia univerzálnej spravodlivosti (my akože Západ). To je ich svet, ich civilizácia, trebárs to nazvime ich "stredovek". Tak ako je od nás nemorálne a genocídne nanucovať amazonským indiánom žijúcim na úrovni doby kamennej našu civilizáciu, tak isto to nesmieme robiť tým, ktorí sú za nami nie o 10000 ale iba o 100 rokov pozadu. A najmä, ktorí sú iní, takže je vlastne aj ťažké hovoriť o tom, kto je viac vpredu. Ako si môžeš byť tak neomylne istý tým, že popravovať niekoho trebárs za homosexualitu alebo janeviem, hoci za ľavorukosť, nie je pre dlhodobé prežitie kmeňa, národa, civilizácie... lepšie než naša prepytujem demokracia na spôsob USA. Dobre, istý si tým môžeš byť, môžeš si to na 100 % myslieť, ale to je maximum. Tí druhí vo svojej vlastnej krajine musia mať šancu si to robiť tak, ako si to oni na 100 % myslia. My sme prešli štádiom totality, musia mať to právo aj oni.

    Čo sa týka konkrétne Iránu, prirovnanie s ČSSR pred rokom 89 je veľmi vhodné, tá krajina je naozaj v podobnom štádiu. Áno, je tam veľa ľudí, ktorí chcú zmenu. Agenti demokracie to tak ako u nás rozvracajú zvonka i zvnútra a ľudia ešte nemajú šancu chápať relativitu toho úžasného, po čom túžia, lebo nesmú. V skutočnosti nevedia čoho sa vzdávajú a na úkor čoho.

    Ja som bol v 89 jedným z tých na tribúnach, jedným z prvých, ktorí už 17. 11. zakladali slávnu revolúciu. Dnes to ľutujem. Niežeby mi bolo ľúto za bolševickým režimom, ale čoraz viac chápem kto to režíroval a prečo, a v čom sme pri výmene jedného zla za druhé boli ziskoví a v čom nie.
    publikované: 02.10.2006 08:51:02 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. AT
    Odkedy je Iran bohata krajina? Ekonomicka vykonost Iranu je polovicna ekonomickej vykonnosti Slovenska na obyvatela a to som si myslel, ze Slovensko je chudobna krajina. Fakticky Iranska ekonomika je tak nevykonna, ze prakticky vsetko, co by si sami vyrobili by bolo pre nich drahsie, akokeby vyviezli ropu a doviezli to zo zahranicia. Dokonca Iran nedokaze nejako efektivne spracovavat ropu a pre Iran je lacnejsie ropu vyviezt a spracovanu ropu doviezt, samozrejme v mensom mnozstve.

    Ked cena ropy dlhsiu dobu zostane na nizsej urovni, tak Iranska ekonomika sa este dalej scvrkne.

    Iran, ktory sa rozhodol vybudovat islamsky raj na zemi je teraz v stadiu, ked islamofasizmus nedokazal zrealizovat utopiu, ktoru slubovat a teraz hlada nepriatelov od Izraela po zapad, militarizuje sa a zaobera sa globalnymi otazkami, aby stale ukazoval nejake opodstatnenie. Tak ako ine fasisticke rezimy ma stale vacsie neuspechy a stale vacsie ambicie a smeruje do samodestrukcie.

    Samozrejme nakoniec povyliezaju zo skryn skrynovi nacisti a budu vinit z toho USA, Zidov, mimozemstanov a neviem koho, ako vinia za druhu svetovu vojnu Churchilla, ale to je uz len taky novodoby internetovy foklor.
    publikované: 02.10.2006 09:05:27 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. buheh
    17.11.1989 nebol o tom, ze nebudes musiet nic robit a budes sa mat lepsie, to je rozdiel medzi demokraciou a utopistickymi totalitnymi ideologiami. To sa ani necudujem, ze si sklamany.
    publikované: 02.10.2006 09:31:39 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. jediným "zlom" Iránu
    je jeho veľkosť, bohatstvo, nezávislosť a veľký rozvojový potenciál.
    Sredovek? To je FATÁLNY omyl. To typická teliatkovitosť Západu, myslieť si o protivníkovi, že je zaostalý primitív. Generácia Ahmadínedžáda - súčasní 40+ tnici - vyrástli v krízovej vojnovej dobe a sú to racionálni cynici. Oni o nás vedia všetko, my o nich nevieme nič.
    V prípade Iránu tajné služby zasa fabulujú nezmysly ako v prípade Iraku. Príslušníkmi západných tajných služieb sú totiž debili, ktorí ani nie sú schopní zahrať si zopár dobrých strategických počítačových hier, aby sa poučili, o čom je realita a blábolia svojim chlebodarcom do vovárku to, čo ich chlebodarcovia počuť chcú. Tým vemenám bushovskýn preto padli sánky z Iraku aj Libanonu, lebo nepočítali s okolnosťou, na ktorej sa v strategických hrách všetko láme. S rezistenciou. Nikto z tajných služieb im nepovedal, že ľudia kladú násilu odpor.
    A práve na REZISTENCII pohoria USA, GB a Izrael aj v Iráne a nepomôžu im ani nuke strikes. Len zabetónujú súčasný režim, pretože bude pre domácich ľudí morálnejší ako vojnový rozvrat, čo im tam dovezú na tankoch západní killeri. Táto hra je pre Západ vopred prehratá. Bodka.
    publikované: 02.10.2006 09:52:52 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. autor: Arton
    Podvedomie niektorych ludi presne vypovie, co chcu aj sami pred sebou zamlcat.
    Vid tento citat:

    "USA, ktore sa rozhodlo vybudovat sionisticky a evangelikansky raj na zemi, je teraz v stadiu, ked zidofasizmus nedokazal zrealizovat utopiu, ktoru slubovat a teraz hlada nepriatelov od Libanonu po daleky vychod, militarizuje sa a zaobera sa globalnymi otazkami, aby stale ukazoval nejake opodstatnenie.
    Tak ako ine fasisticke rezimy ma stale vacsie neuspechy a stale vacsie ambicie a smeruje do samodestrukcie."
    publikované: 02.10.2006 10:03:33 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. arton
    USA, neslubovalo evangelikansky a uz vobec nie sionisticky raj na zemi, kedze v ustave USA sa nenachadza ani Boh, ani nijake nabozenstvo. Okrem toho USA je najbohatsia krajina na svete a po Luxembursku druha najbohatsia krajina na obyvatela. Pritom v USA neslo v prvom rade o vysoku zivotnu uroven, ale osobnu slobodu. Ze je to spojene s vysokou zivotnou urovnou je mozno len nahoda.
    publikované: 02.10.2006 10:20:34 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. sionistický a evangelikánsky
    raj na zemi: už aj v Haaretzi Yossi Sarid bedáka, že sociálnoinžinierska vízia Izraela akosi nevychádza.
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/769338.html
    A ešte Olmertov spíč nad kosťami Herzlovych dietok:
    http://www.pmo.gov.il/PMOEng/Communication/PMSpeaks/speechhertzel200906.htm
    On ich mal Herzl tuším tri. Hansa, Paulinu a Trudu. Jawohl.
    publikované: 02.10.2006 10:29:52 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. arton pokracovanie...
    Takze Amerika napriek tomu, ze neslubovala raj na zemi, je v porovnani s inymi krajinami rajom na zemi aj ked nie takym rajom v buhehovom zmysle, ze by nemusel nic robit a padali by mu pecene holuby do ust.
    publikované: 02.10.2006 10:59:27 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. stanko, bohatstvom Iránu
    je jeho samostatnosť.
    Bohatstvo je relatívne a US štatistiky o "bohatstve" sú fabulácie - barličky pre fanatických USAfilov neschopných kritického myslenia, ktorí vzhliadajú k tej hnilej krajine s posvätnou úctou.
    publikované: 02.10.2006 11:19:12 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. ema, chudoba Iranu
    je jeho izolacia. Irancania nemaju ani slobodu ani bohatstvo a pomaly smeruje k znicujucej vojne za tvojho tlieskania. Skutocne skvely potencial.
    publikované: 02.10.2006 11:40:39 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. veru tak
    USA už nemajú ani slobodu, ani bohatstvo a pomaly smerujú k zničujúcej vojne za tvojho tlieskania. Disponujú skutočne omračujúcim potenciálom strategickej blbosti.
    publikované: 02.10.2006 11:44:59 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. ad homosexuali
    Andrej, ak más na mysli tých odvisnutých chalanov, ktorych fotky obleteli svet, tak vedz ze ti boli popraveni za znasilnenie ca 11 rocneho chlapca. V Iráne sa chlapi bezne prechadzaju po uliciach ruka v ruke a pri pozdrave sa bozkavaju na trikrat, nagelovani chodia skoro vsetci, takze homosexuala by si medzi nimi tazko hladal. Samozrejme, uz len to, ze trest smrti za homosexualitu ci cudzolozstvo jestvuje, je barbarstvo. Inak s tebou suhlasim vo vsetkom. Ir. vlada su gauneri najhorsieho zrna, ktori naozaj nemaju v civilizovanom svete obdobu, ked pride na sikanovanie vlastneho obyvatelstva. Ale, ako pise Ema, vsetky pokarhania zo zapadu sa tam stretavaju s vysmechom, lebo ayatollahom staci poukazat na Izrael ci USA, aby dokazali, ze nie su o nic horsi zabijaci.
    publikované: 02.10.2006 11:58:19 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. ema
    Ja som vedel, ze budes z toho vinit USA. Vid moj prispevok k AT.
    publikované: 02.10.2006 12:05:51 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. stanko
    "smeruje do samodestrukcie". To si múdro povedal. Iranska vlada dnes nema ziadnu podporu obyvatelstva. Len nechápem preco im k tej samodestrukcii chces silou mocou dopomoct zahranicnymi tankami. A potom, ked pri oslobodzovacej akcii 50 politickych väznov zase zomrie kazdy den aspon 30 ludi a zase budu ukazovat fotky vrieskajucich zakrvavenych deti a mrtvych civilov, tak opat povies, ze len bolsevik z toho moze obvinit zahranicnych osloboditelov. Nie je to trochu kostrbata vyhovorka?
    publikované: 02.10.2006 12:29:23 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. šahrezád, rovnaké barbarstvo
    ako popravy hajzlíkov, čo spáchali násilie na decku je verejne vyhlasovať, že USA idú zabiť ľudí v súčasnom vedení Iránu. Len tak, zabiť. Bez súdu, lebo na nich nemajú ani toľko čo na Saddáma za genocídu Kurdov a útok na Kuvajt. Že iránske vedenie šikanuje vlastné obyvateľstvo je nula_obvinenie, robí to napríklad aj Turecko a iks ďalších USA_kamarátskych štátov.
    Nebyť ohrozenia zo strany USA a Izraela, pomery v Iráne by sa vyvíjali inak. Mimochodom, veľkým sklamaním bola pre USA slávnostná reč nositeľky Nobelovej ceny za mier Širin Ebadiovej, dcérky bývalého šáhovho ministra, keď odkázala Západu: ruky preč od Iránu, Iránci si urobia poriadok sami. Jo, lenže nie v atmosfére reálne hroziacich nukleárnych útokov. Extrémne podmienky - extrémna politika a Irán nemieni ísť na popravu ako dobytča. Je to špinavá hra Západu proti obyčajným Iráncom. Nakoniec, nie je to prvý raz.
    Slučka sa sťahuje. Eisenhower je pripravený na cestu a v Pakistane sa USA chystajú obsadiť Vaziristan, strategickú oblasť pre vojnu s Iránom - kontrola Hormuzského prielivu. Pakistan dostane za odmenu nové stíhačky F16 a ďalšie vojenské propriety. Je to americký obchod v duchu Národ sobě.
    Keď to udrie, treba počítať s tým, že iránski civilisti na rozdiel od Libanončanov nebudú mať kam ujsť a humanitárna pomoc sa k nim nedostane. Treba sa preventívne psychicky pripraviť, aby to poniektorých ľudí, čo ešte aj po zverstvách v Libanone naivne zmýšľajú o dobrote a humanizme Západu, nerozhodilo.
    publikované: 02.10.2006 12:48:55 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. .
    Stan: nemám z teba radosť, namôjdušu. Toľké dni sa snažím a ty nič. Vôbec nič si nepochopil. Takto sa budeš celý život iba čudovať.

    Ostatní: Keby nebolo západu s jeho demokratickou politikou, neboli by ani ajatoláhovia. Myslím, že Šahrezád to napísala veľmi triezvo a asi vie o čom hovorí, lebo na rozdiel od niektorých iných, o Iráne čosi vie aj z iných zdrojov ako TA3 či CNN.
    publikované: 02.10.2006 13:04:02 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. ema
    Hej, USA sa tusim o prvu priecku v pocte poprav deti deli s Iranom. Nerobim si o humanizme zapadu iluzie, ani nepovazujem ir. teokraciu za strasnejsiu ako bol komunizmus. Len som zobrala vazne Buhehove ftipne porovnanie ayatollahov s Kdh.
    publikované: 02.10.2006 13:28:25 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. ema
    Vaziristan to je ta oblast o ktorej sa v mediach objavilo, ze su tam zahrabani vodcovia Al-Q?
    publikované: 02.10.2006 13:53:13 | autor: Cyrano (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. hey ;)
    snad tu z pritomnych (okrem sudruha stanleyho) nikto neveri, ze nieco take ako Al-Q vobec existuje... rozhodne nie v takych rozmeroch a kvalite, ako to do civilizovanych obcanov sackuje demokraticka pumpa Fox News
    publikované: 02.10.2006 14:00:57 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. šahrezád, veď som ani
    nemyslela tými poniektorými teba. Ty si človek žijúci v realite, nie vo fantazmagóriastane. Dokonca si myslím, že si racionálnejší cynik ako tvoj vojnou zocelený Hormuzák.
    Keby KDH prerazilo zmluvou s Vatikánom, mali by sme tu kresťanskú obdobu šarije. Hoci pochybujem, že by sa tu vešalo za prznenie nezletilých chlapcov. Ohrozilo by to počty seminaristov.
    publikované: 02.10.2006 14:03:09 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. showhotel
    Jasne, ze existuje. Ale my sme far to smart a sledujeme kazdy detajl. Vid titulku "unoscovia sa na videu z 11. spetembra smejú".
    publikované: 02.10.2006 14:06:34 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. cyrano
    Hej, to je ona.
    Vodcovia Al-Q majú tú vlastnosť, že sa zahrabávajú na miestach, kde to USA aktuálne potrebujú.
    publikované: 02.10.2006 14:07:09 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. ema
    Hormuzgan v prvom rade bytostne nenavidi hezbollah aj celu ich islamsku vladu. Znicili mu zivot. Predstava ze na nich niekto posle bomby ho tesi. Nad detajlmi typu ako a za aku cenu, sa radsej nezamysla. On totiz, tak ako mnohi ini, veri, ze prave kvoli tej masovej nenavisti voci islamistom, stastni ludia nepohnu ani prstom, ked ich USA pridu "oslobodit". To len v Iraku je odpor, lebo Arabi su iní. Lebo v Iráne neexistuje nabozenska nenavist a vsetky minority tam pekne ziju vedla seba. Nechce pochopit, ze taktuto idilku je lahke behom jedneho roka zmazat.
    publikované: 02.10.2006 14:19:58 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Síma pekne maľuje
    a šahrezád je bystrá pozorovateľka udalostí
    http://chanum.blog.sme.sk/c/64244/Kto-si-vezme-polygamistu.html
    Celkové hodnotenie: Síma vyzerá ako Američanka.
    publikované: 02.10.2006 14:25:43 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. šahrezád, všetky tri
    abrahámovské kmeňové náboženstvá preklopené do politiky sú katastrofa ničiaca ľudské životy. Hizballáh, militantní US evangelikáni či židovskí sionisti - v princípe všetko rovnaký psí grc.
    publikované: 02.10.2006 14:39:24 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. ake tri?
    V USA aj v Izraeli nabozenstvo a stat su oddelene. Zostavaju uz iba ti tvoji spolubojovnici proti Izraelu islamofasisti.
    publikované: 02.10.2006 14:55:59 | autor: stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. ale no tak:-P
    Tolko pozornosti si nezasluzim.

    Rozdiel ktory ten moj muz vidi je, ze hormuzgani zijuci v USA si pochvaluju, kym hormuzgani v Hormoze sa citia maximalne neslobodni. Ludia z Iranu nedokazu byt nestranni a zo vsetkeho co sa tam deje vinia islamistov. Zo zlej ekonomickej situacie, z toho, ze si po 4-rocnych studiach divadelnej vedy nevedia najst na dedine pracu. Aj tie autobusy chodia preplnene kvoli islamistom. Mnohi naivne veria, ze ked islamisti zmiznu, stane sa z Iranu do styroch rokov male Svajciarsko. Pardon, velke.
    publikované: 02.10.2006 15:01:50 | autor: sahrezad (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. myslim,
    ze je cas na trocha poezie ;)
    tato je od Erika Jakuba Grocha z jeho najnovsieho suboru Druha naivita


    Vrabec a harfa

    Zatial co ostatne vtaky spievaju, vrabec resti.
    Preco len, zvieratko, tienis svetu?
    Niektore slova sa nesmu ani vyslovit,
    ani pomysliet, ani napisat kriedou.
    Zatial co sa vesmir rozpina a je coraz vacsi,
    vrabcov krik je velky od zaciatku.
    Proti takemuto nestastiu sa da postavit
    iba mysticky, znutra: pocuvat, co tym chcel
    Boh povedat, ked vymyslel harfu,
    do ktorej strun sa vrabec nikdy nechyti.
    publikované: 02.10.2006 15:51:21 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. EJ Groch
    Strašné.
    .
    Veľa vtákov vreští. Napr.
    Black hawk
    http://www.naturesongs.com/cobhJM1.wav
    .
    American kestrel
    http://www.naturesongs.com/sprwhawk1.wav
    .
    Ring-billed gull
    http://www.naturesongs.com/rbgu1.wav
    .
    a 16 kanadských husí
    http://www.naturesongs.com/cangoos1.wav
    .
    On by mal ten Groch chodiť občas do prírody.
    publikované: 02.10.2006 16:17:18 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. ha,
    ema, som vedel, ze raz svitne krasny den, ked ta konecne dostanem ;) Erik J. Groch zije v dedinke pod Marianskou horou v takej prirode, ze by si odpadla. jeho este mastili kosicki fizli za dlhe vlasy a vypocuvali stbaci za kamosenie sa s Marcelom Strykom. a je to snad jediny katolikv SR, ktoremu verim, ze to mysli uprimne...
    publikované: 02.10.2006 19:19:06 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. showhotel
    aká je to príroda, "že by si odpadla"? Akože africká savana kde žijú hrochy a tak?
    publikované: 02.10.2006 23:51:57 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. to buheh
    Marianska hora je svate miesto, okolo su hory tiez rovnako svate a v dedinkach pod horou ziju ludia najsamsvatejsi hadam na celej severnej pologuli ;)
    a tolko koncentrovanej svatosti v tej oblasti sposobuje, ze my, neznabohovia jednoducho odpadavame, uz len z pocuvania o tych miestach... :)
    publikované: 03.10.2006 01:33:16 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. Priroda
    "že by si odpadla" nastava len vtedy, ked ta ustipne v prirode zijuca mucha tse-tse. Na odpadnutia zo svatosti neverim. V katedrale v Siene som videl zavesene mumifikovane casti tela sv. Katariny a neodpadol som. Pravda, sv. Katarina mala na par turistov neblahy vplyv a podaktori katolici prilis vlaznej viery pred svatymi relikviami zbledli a zalapali po dychu. No nikto neodpadol. Akurat co par ludi muselo vyjst na vzduch.
    publikované: 03.10.2006 03:07:33 | autor: AT (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. to AT
    to, ze neveris, je ok, podstatne je, ze je to tak ;) pan boh to milosrdne zariadil tak, ze sa okolo marianskej hory ziadne selmy nevyskytuju.
    a vidis, aky je ten imperialisticky zapad zhnity? uz aj zazraky svatych tam zvetravaju... :)uz je to len cista proza: ludom je uz len zle od zaludka... :0)
    publikované: 03.10.2006 14:45:02 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014