Ema

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Dievčatko, bú

Feminizmus v praxi

- Tešila som sa, že to bude chlapec, povedala včera sklamane kamarátka.

 A ono to je dievčatko. Definitívne.

-Teraz je už na potrat neskoro, keďže nie sme v Číne, kde si to môžeš vybaviť kedykoľvek a počkať si na chlapčeka.

- No veď.

Myslela som to ako drsný vtip, ktorý ňou mal otriasť. Zabudla som, že mám do činenia s profesionálnou manažérkou. Všetko musí byť podľa jej predstáv. A odrazu - koľké sklamanie.

 - Chlapca môžeš mať druhé dieťa.

- Čo ja viem, či bude nejaké druhé. Chapci sa vychovávajú ľahšie, dodala presvedčivo.

Od osoby, ktorá v živote žiadne dieťa nevychovala, to znelo srandovne.

Dokonca nejaký čas tvrdila, že žiadne ani vychovávať nebude. Vzdelanie, kariéra, stáže v zahraničí, feministická rétorika - že ženy sú tak akosi komplexnejšie bytosti, isteže, ale nie manažérske mutantky - patrila proste medzi frikulínky, z ktorých intelektu a emočných dispozícií si muži nerobia láskavú prču, ale - čo horšie - stávajú sa ich konkurentmi.

Lenže príroda nepustí a v rámci syndrómu naskakovania na odchádzajúci vlak, z ktorého veselo mávajú všetci normálni a  zaopatrení, začala prehodnocovať manažérske priority. Zostať na prázdnom nádraží so sklapnutou držkou je psychicky náročné, ostrakizáciu nevie každý/á znášať stoicky. Aj matka jej hovorila "Ingrida, rači buc rozvedená s harantáma. Ždycky móžeš nadávat na hovado chlapa ale čil vyzíraš jak chudera." Všetkých normálnych mužov si však medzitým rozchytali šikovnejšie baby, ktoré sa nenechali ohlúpiť rétorikou Škola, kariéra apotomsauvidí, povili dietky rýchlo, bez výčitiek svedomia zapriahli do pomocných aktivít celú rodinu a teraz majú vystarané a môžu sa venovať kariére. Na trhu párenia zostali len podivíni, programátori a rozvedení. A okrem toho ona už všetko k pohodlnému životu mala a prišla tak o slasti budovania spoločného hniezdišťa.

Nakoniec sa nedávno vydala za rozvedeného chlapíka.

- Nerob to, radila som jej, keď sa ma pýtala na názor. - Ak je teda iná cesta.

- Prečo?

Iná cesta zjavne nebola. Tak načo jej vykladať, že jeho deti z prvého manželstva jej budú prekážať. Vedome to síce uhrá, možno s nimi nadviaže príjemné, napohľad nekomplikované vzťahy, ale podvedomie je sviňa - a táto sviňa nám vládne - a ona bude musieť vynaložiť veľa energie, aby ho spacifikovala. To zviera v zadnom mozgu jej aj tak bude vyť, že oberajú o investície jej dieťa a ona bude samu seba presviedčať, že to je v poriadku, nič sa nedeje, kým jej to nevyrazí záklopku na úplne nečakanom mieste a podvedomú zlosť si bude aj tak kompenzovať na manželovi, hoci na iných, politicky korektnejších veciach. Bude jej na ňom vadiť tisíc blbostí a nikdy nebude mať odvahu priznať si, že je za tým tá jedna, lebo by tým klesla vo vlastných očiach. Vyzerala by ako sebecká čubka a to teda nie.

Tak, a teraz zanechajme povrchný svet racionalizácie podvedomých pnutí, ktoré sa prejavujú v absurdných hláškach typu Chlapci sa vychovávajú ľahšie a zostúpme do bačoriny evolučnej psychológie.  Položme si otázku, prečo chce hardcore feministka syna. Prečo nad dievčatkom ohŕňa pysk, hoci len dočasne, lebo príroda je mocná čarodejka a keď sa dievčatko narodí a urobí na ňu kukuč, vyšumia jej z hlavy všetky sprostosti.

Každá žena, a feministka zvlášť, nemá bohvieako vyvinuté sebavedomie a stále potrebuje sebapotvrdzovanie. V práci napríklad ďaleko horšie znáša kritiku  - to nemám, prosímpekne, z vlastnej hlavy, ale z časopisu Managor, ktorý firma predpláca geofyzikom z upstreamu, aby kvalitnejšie vŕtali - čím sa myslí kritika pracovných výkonov. Celkovo zle znáša kritiku. Najlepším posilňovačom sebavedomia sú deti. Vtedy sa aj z neistého káčatka stáva dračica. Bazálne emócie robia príjemné vrrr vrrr, celé okolie robí príjemné vrrr vrrr, s výnimkou chlapov, ktorým sa nechce platiť alimenty a robia nepríjemné vrrr vrrr.

A prečo je dôležitý práve syn? Evolučný psychológ (to nie je jeden s tých mamľasov, čo tvrdia, že muži a ženy sú nachlp rovnakí a nie je o čom) Jan Poněšický hovorí toto: Muž, ale aj syn znamená pre ženu doplnenie toho, čo sama nemá. Je tým splnené jej prianie po kompletizácii, celistvosti. Naviac sa (konečne) nemusí cítiť mužskosťou - teraz svojho malého syna - ohrozená, ba naopak, je mu bohyňou, ktorú počúva a zároveň ju obdivuje. Je to jeho prvá veľká láska, často i pravzor lások neskorších. Tento vzťah syn-matka je neotrasiteľný, často frustruje budúce manželky, ktoré sa cítia byť na druhom mieste a žiarlia na svokry, ktoré sa svojho syna nevzdávajú v ich prospech. Matka sa chová k synovi altruistickejšie ako k dcére a obdiv syna - muža robí dobre jej ženskosti, jej narcizmu. Matka poskytuje synovi lásku, pre ktorú nemusí nič robiť a praje mu dosť slobody i úspechov, hlavne, že sa vždy a opäť k nej vráti. Muži sa tak naučia považovať vzťah ženy (matky) k sebe za tak samozrejmý, že ich jeho rozbitie úplne vyvedie z rovnováhy. To sa deje aj preto, že ženy často odmietajú poskytovať mužom jednostranný emočný vzťah, ako aj jednostrannú absolútnu slobodu. Paradoxné je, že sú to práve ženy, ktoré mužov k tomuto vychovávajú.

Keby chcel niekto Poněšickému oponovať, stručný odkaz: Empíria, vážení. Empíria.

Napríklad moja skúsenosť z pozorovania sveta je taká, že ženy, ktoré majú prvorodeného syna, sa po ďalšom potomkovi až tak netrhajú, kým tie, čo majú prvorodené dievčato, chcú ďalšie s explicitnou túžnou po synovi. Veď aj v Číne sú to ženy, kto rozhoduje, koho nechá radšej utratiť a čerta im záleží na celkovej imbalancii. 

Voľakedy, keď ženy rodili prakticky neprestajne, problém nebol. V rade detí sa vždy nejakí chlapci vyskytli a nejakí aj prežili. Ale čo teraz, čo má úbohá feministka robiť teraz, keď je počet detí spoločenským tlakom limitovaný a potraty len do dvanásteho týždňa.

Ja si teda myslím, že táto konkrétna jedna, o ktorej je tu reč a ktorú týmto pozdravujem, si k dieťaťu, ktoré sa narodí nejako o chvíľu, nadobudne ďalšie, lebo zistí, že starať sa o dieťa je krajšie a zmysluplnejšie ako riadiť pracovnú skupinku cudzích tĺkov a tešiť hutnými výsledkami pažravých akcionárov. A keď to bude znovu dievčatko, tak si povie noačo a možno skúsi tretie. A keď zas dievčatko, nevadí, už si zvykla. Nakoniec, na svete môžu človeka postretnúť ďaleko horšie veci.

 

Oliva. 

    

Peri fyseos anthropu - O ľudskej prirodzenosti | stály odkaz

Komentáre

  1. pekne si to napísala, Ema
    súvislo. Až mi je to divnuo. Ba aj súhlasne kyvkať hlavou sa dá. Lenže... veď uvidíš ten vreskot.

    Ale jedna vec mi vŕta v hlave. Nie je to príliš dlhé?
    publikované: 22.10.2006 10:13:43 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Ahoj Ema,
    stretla som sa s podobnym len nedavno. A sanka mi spadla teda poriadne nizko. Brat a jeho zena mali chcene "videnie", ze cakaju chlapca. Scan vsak potvrdil nieco ine. Tolko zarmutku som v ich dome nezazila nikdy! Keby som mohla, jedneho aj druheho by som mlatila hlava nehlava. Ziadna radost z toho, ze dieta ma 2 ruky, 2 nohy, tlcuce srdiecko - ved to je predsa jasne. Do prdele! Ako ich naucit, ze nie vsetko je samozrejme? Naozaj len fackou od zivota? Je mi z nich zle. Z uspesnych a drzych zaroven. Drzych manazovat svoj zivot az do krajnosti.
    publikované: 22.10.2006 10:40:17 | autor: Daria (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. chlapec alebo dievca
    Mne je to osobne jedno ci chlapec alebo dievca, ale vidis tiez preco jedni preferuju to alebo ono. Dievcata vo vseobecnosti dospievaju rychlejsie lahsie sa vychovavaju a nerobia tolko problemov. Chlapci su taki trudi, co do piatich rokoch nevedia ani poriadne rozpravat a robia si co chcu.

    Na druhej strane u dievcat akokeby sa v 15tich zastavil ich psychicky vyvoj a dokonca zivota uz len omielaju stale to iste dookola. Este si pobudnu nejaky cas na vyslni pokial su sexualne pritazlive a to je asi tak vsetko.
    publikované: 22.10.2006 11:13:08 | autor: Bender (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. heh, ema
    Ty si robíš srandu. Že veď si zvykla.. A také nepoznáš? - keď to bude znavu baba, tak ťa vydedím. Si musia zvyknúť všetci. Čert ich vem.
    Povedz jej, že baby sú odolnejšie. Vraveli mi, že chalan by neprežil.
    publikované: 22.10.2006 11:41:51 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Ahoj, Darja
    asi to tiež berú ako spotrebny tovar. Príroda im dodala niečo iné ako chceli.
    publikované: 22.10.2006 12:20:10 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Bender, a veď nám
    napíš, čo "to isté dokola" ti tie baby omieľajú. Hm?
    publikované: 22.10.2006 12:22:36 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Ty, Bender
    a že som tak drzá: ako to dopadlo s tou tvojou frajerkou katolíčkou?
    publikované: 22.10.2006 12:25:33 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. syska, a si si
    istá, že to u teba bude zasa baba?:p
    publikované: 22.10.2006 12:29:34 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Toto nie je
    diskusia pre mna priatelia. Samy altruizmus, fselijake filie, vrrr! Inak mocna carodejka priroda to zariadila tak, ze u matky sa po prvom porode chlapca formuju onie obavane protilatky, ktore zariadia, ze pravdepodobnost dalsich porodov chlapcov sa postupne znizuje. Do pozornosti davam odbornu literaturu:
    http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1471-0528.1974.tb00380.x

    Oliva je ale peknucka! Si na nu tusim pockam ;)
    publikované: 22.10.2006 15:39:52 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Ema, ema...
    Výber témy aj jej spracovanie považujem za porvokáciu. Ale nech je tak.
    Vážení, ja nemám deti, ja mám tri dievčatká.
    ..si rob srandu z niekoho nezainteresovaného :)
    To hore mi povedala rodná matka na spríjemnenie bezstarostného pobytu v pôrodnici, keď už bolo jasná nesplniteľnosť jej túžby. Pritom každému normálnemu človeku by po predošlej dosť drsnej skúsenosti záležalo hlavne na zdraví. No čo už, máme to v rodine..
    Milosrdná matka príroda, keď to začula, nás vystríhala, že takéto hazardovanie so zdrojmi považuje pre mláďatá za krajne riskantné a dala dôrazne najavo, že ďalšie množenie jedine za predpokladu osvieženia krvi iným plemenníkom (žeby zabezpečenejším? :) Tento radikálny počin sa mi prieči, takže ŽIADNA ĎALŠIA BABA nebude!!

    A nebudem predbiehať udalosti, možno ma testament príjemne prekvapí :)

    Teraz ma ospravedlňte. Ak nás šarkany neodnesú, doplním aj príklad z praxe k téme boja o zdroje -jeho vs. naše deti.
    publikované: 22.10.2006 15:49:31 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Chces Stanka
    syska? Lebo Joco je, ako som sa prave dozvedeu, zase obsadeny. Ale ved stanko je tiez hyperzabezpeceny, teda intelektualne aspon si myslim...

    Nuz ale idem ja radsej kuknut priamy prenos z velkolepych oslav 50. vyrocia revolucie u turulov. Naco Nagy Imre celu tu paradu zrobil? Aby sme to tu uplne odignorovali?! Hanba hanba hadba száll!
    publikované: 22.10.2006 16:38:22 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. Jak, provokácia, syska
    veď to je milá téma, o deťičkách.
    Doplň príklad z praxe. Nebolo bezveterno?
    publikované: 22.10.2006 19:06:31 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Ema, nie, nie som.
    Preco sa pytas? Chces vediet, ci som volny? Nie, nie som.
    publikované: 22.10.2006 20:39:02 | autor: Bender (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Rascafarián Bender, noch einmal
    a sústreď sa: ako to dopadlo s tou tvojou katolíckou frajerkou? Leb v smetiarni si to vedel tak plasticky vykresľovať, viacerí sme to strašne radi čítali. A celkovo tam občas s tebou bola zábava, nebyť tvojho sprostého zvyku obehnúť človeka a sotiť ho do chrbta.
    Takže odpoveď na tvoju otázku: hej, si mi voľný.
    publikované: 22.10.2006 20:47:59 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. idar
    co nechapes? Musim napisat, ze ja ziadneho ineho okrem mojho zakoniteho nescem! Ved som to (ne)jasne naznacila aj predtym. A este by si ma aj do kriminalu dostal, ked mi ponukas chlapca pod zakonom. Hanbi sa!
    publikované: 22.10.2006 22:00:15 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Už sme doleteli
    bezveterno bolo, keď sa pokúšal draka vypustiť môj muž. Ja mám s Perinbabou nadštandardné vzťahy, tak keď som sa toho ujala, dráčikovi jeho pôvodný špagát nestačil. Vieš, že nám zatarasili pieskovisko na Sandbergu?! Ach jaj.. mala si pravdu, život je zviera.
    Teraz ku krutej evolučnej praxi. Jedno z konkurenčných mláďat dobrovoľne ostalo s macochou a takmer súrodencami na týždennej dovolenke. Na zvýšenie efektu som si prizvala ďalšie dve uvrešťané malé deti. Už v strede pobytu dievča zahlásilo, že svoje rodinné plány do budúcna prehodnotilo a deti už nechce. Rafinované, čo povieš? ;)
    publikované: 22.10.2006 22:08:59 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. no
    ja viem o feminizme len tolko, co mi rozpravala moja 87 rocna stara mama: so starym otcom sa brali bez lasky, mali 5 deti, on sa staral o zivobytie, ona onho a o decka - bez sentimentalnych sraciek ale poctivo a zodpovedne.
    so simple so lovely

    teraz vymyslaju kadejake panske huncuctva, nevedia co od dobroty. stavim sa, ze su to pravidelni volici
    publikované: 22.10.2006 22:25:23 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Niekto
    to spominal pedofiliu? Nuz, medzi pospolitym ludom sa v poslednom case zacinaju sirit nakazlive nazory, ze ide o odsudeniahodnu uchylku s vysokou spolocenskou nebezpecnostou. A zase a znova tu mame tie iste omyly! A to pritom v nasich odbornych kruhoch uz predsa vieme, kde je pez sakopany,:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=16202179&dopt=Abstract
    Chce to osvetu!

    Inak Rado, aj prababa moji prababy hlasala podobnu filozofiu. Vecna skoda, ze s nou bola prevalcovana uz pocas sexualnej revolucie meruosmych rokoch...
    publikované: 22.10.2006 23:05:46 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. ema
    Mam pocit, ze casti tohto clanku napisal muz, a to jeden z tych, co netusia, co je vlastne feminizmus, ale nadavaju nan medzi kamosmi v krcme a prilezitostne aj pred zenami.
    "Feminizmus v praxi" - zvolit si pre tento clanok prave takyto titulok je dost cudne... preco? feminizmus v praxi je aj to, ze zeny maju volebne pravo (ako vies, idea volebneho prava pre zeny musela byt tvrdo vybojovana). ked pises o feminizme v praxi, bolo by fer pisat aj o tejto stranke praxe.
    hardcore feministka - tvoja kamaratka je hardcore feministka? tie vyzeraju trochu inak. hardcore feministky nebyvaju frikulinky.
    "Každá žena, a feministka zvlášť, nemá bohvieako vyvinuté sebavedomie a stále potrebuje sebapotvrdzovanie. " naozaj? ako si to zistila? inak opat to znie (kedze obzvlast poukazuje na vraj chabe sebavedomie feministiek) ako vyrok muza, ktory tuzi verit, ze feminizmus je motivovany zakomplexovanostou a nie realnymi javmi v spolocnosti. A myslis, ze casopis Managor je az tak spolahlivy zdroj, pokial ide o nasu temu?
    "Najlepším posilňovačom sebavedomia sú deti. " ??? nic ine?

    "Evolučný psychológ (to nie je jeden s tých mamľasov, čo tvrdia, že muži a ženy sú nachlp rovnakí a nie je o čom) Jan Poněšický" pokial viem, Jan Ponesicky je psychoanalyticky zamerany psychoterapeut (mozno sa zaobera aj evolucnou psychologiou, ale v tom, co uvadzas sa to neprejavuje.) ten uryvok skutocne potvrdzuje jeho silne psychoanalyticke korene. domnievam sa dokonca, ze evolucny psycholog by tento aspekt vztahu medzi zenami a muzmi vysvetloval uplne inak. takze nezostupujeme dobacoriny evolucnej psychologie, ale psychologie hlbinnej, konkretne psychoanalytickej.
    "Muž, ale aj syn znamená pre ženu doplnenie toho, čo sama nemá." veru, pod toto by sa Freud podpisal. k Freudovi samotnemu prechovavam velku uctu, ale nie k jeho dnesnym nasledovnikom, ktori sa stale potrebuju drzat nejakej modifikacie teorie zavisti penisu.
    "Keby chcel niekto Poněšickému oponovať" Myslim, ze Ponesickeho neuraza, ked mu niekto civilizovane oponuje, pretoze bez diskusie by psychologia skamenela, a diskusia a plodna vzajomna opozicia je v psychologii pokladana za dobry zvyk.
    "stručný odkaz: Empíria, vážení. Empíria." cista empiria? prosim o empiricke dokazy Ponesickeho tvrdeni, hlavne tych z prvej polovice odstavca. a ked sme uz pri tom, o empiricke dokazy roznych aspektov psychonalyzy, s ktorymi Ponesicky operuje, aspon tych v uryvku, ktory parafrazujes. psychoanalyticka teoria ako celok je stale viac-menej v stadiu hypotezy. dokonca ani psychoanalytici ju nepokladaju za empiricky dokazanu. skor sa ju snazia aplikovat v terapii a posudzovat vysledky terapie. bohuzial vo vyskume uspesnosti roznych druhov psychoterapie sa hra s tolkymi premennymi, ze tieto vyskumy sa nepokladaju za presvedcivy dokaz samotnej teorie.
    to neznamena, ze by Ponesickeho kniha bola neuzitocna. on sam by asi netvrdil, ze jeho myslienky su empiricky dokazane. nepochybujem vsak, ze je velmi podnetna pre uvazovanie.

    "Veď aj v Číne sú to ženy, kto rozhoduje, koho nechá radšej utratiť a čerta im záleží na celkovej imbalancii." naozaj si myslis, ze sa tie zeny rozhoduju celkom slobodne podla toho, po com ony tuzia, a nie su pod ziadnym tlakom? ze nie su ovplyvnene neuveritelnymi socialnymi tlakmi, muzmi, rodinou, mocnou tradiciou, ktora povazuje dievcatka za pritaz? ako hovori clanok, na ktory si linkla: "Zhao blamed the imbalance on the traditional preference for boys, which remains strong in the countryside despite campaigns emphasising sex equality, and a poor rural social security system which forces people to become dependent on their children in old age."
    velmi podobne to funguje aj v Indii. chudobni Indovia sa casto zbavuju novorodenych dievcatiek ich odhodenim... matky, ktore sa brania tlaku pribuznych riskuju vlastny zivot. http://www.dhushara.com/paradoxhtm/girlchild.htm

    so zaverom tvojho clanku suhlasim a dufam, ze kamaratka sa zblazni do svojho dievcatka a materstvo jej vygumuje z mysle manazersku mentalitu, ktora postihnutych strasne deformuje. ci vsak bude mat dalsie dieta, to uz bude jej rozhodnutie. hadam uz bude vediet, ze starat sa o velku rodinu je zasluzna a uctihodna cinnost, ale okrem toho existuje mnoho dalsich uctyhodnych moznosti, a je rozdiel v tom, co moze zena urobit so svojim zivotom ked ma dve deti a ked ma styri. ak si zvoli mat deti viac, vsetka cest.
    publikované: 23.10.2006 06:34:17 | autor: nonsequitur (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. nonsequitur, len stručne
    1. Filtruj pocity, vypovedajú viac o chcení ako o realite.
    2. Časť článku písal muž. Poněšický. Je to v texte vyznačené.
    3. Podtitulky si volím sama. Nemusím sa za ne nikomu spovedať. Dôvod je uvedený v texte. Kto chce, nájde si ho. Mimochodom, volebné právo majú aj ženy v Iráne.
    4. Iste, frikulínky nie sú hardcore feministky. Sú to domáce puťky.
    5. Submisivita žien a deti ako ich sebapotvrdenie sú javy vyselektované evolúciou. Môžeš o tom pochybovať, tvoja vec. Môžeš pochybovať aj o tom, či jablko padne zo stromu na zem a vyhlásiť, že vystúpi na nebesá.
    6. Freud bol kombinácia empirika a mˇodneho šarlatána. To empirické zostáva, šartalánstvo progres v poznávaní ľudskej psychiky odstraňuje. Ako vždy vo vede.
    7. Poněšický integruje do psychológie evolučnú biológiu. Je (mi) úplne jedno, ako si ho nazveš ty. Doštuduj si jeho diela samostatne, nemám čas ani náladu robiť ti tu distančnú lektorku.
    8. Ženy nie sú onuce, obete akýchsi tlakov, na ktorých nemajú svoj podiel. Rozhodnutie uprednostňovať chlapcov je v prvom rade hlbokým vnútorným rozhodnutím žien. Nakoniec, vo všeobecnosti k nim pristupujú inak aj pri výchove. Benevolentnejšie, láskavejšie. Opäť emíria. Chceš nadávať na ženy, prečo to robia? Lebo.
    Toľko by som asi k tomu.
    publikované: 23.10.2006 07:10:11 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. Smutny pohlad
    blede licka,
    nebude to katolicka?

    Besserwisserka, kryptointeligentka, mudrlantka, skratka stanko v sukni. Odbornicka urcite nie, to ja veru spoznam na prvy pohlad ;).

    Nacim napisat nieco veseleho, z tohoto mi je, ako by som drotenu kefu zozral...
    publikované: 23.10.2006 10:56:53 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. to idar
    v hornom Uhorsku sa meruosme roky celkovo nejako nevydarili. sialeny optimista vo mne chce dodat, ze zatial... ;)
    publikované: 23.10.2006 13:41:01 | autor: showhotel (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. ema
    ema, skutocne som nenapisala svoje namietky tak, aby sa im nedalo rozumiet. prekvapuje ma, ze reagujes taktoiracionalne a urazene. mozno som sa prilis snazila byt diplomaticka, pretoze nikto sa netesi, ked ho kritizuju, ale tvoj clanok je plny vecnych chyb a nespravnych logickych vyvodov.
    1. to, ze som sa vyjadrila, ze mam pocit, ze atd. bol pokus o zdvorilost. poviem to inak: tvoj clanok vykazuje znaky zaujatosti, vedomej ignorancie propagandistickeho prekrucania.
    3. ja viem, ze si podtitulky volis sama. ale zverejnujes clanky na verejnom fore, ktore umoznuje komentare, tak musis byt pripravena na feedback a kritiku. spovedat sa nemusis.
    4. precitaj si nieco o historii feministickych idei a rozlicnych vetvach feminizmu. to, co maju frikulinky v hlave nie je feminizmus.
    5. ono sa to tak zda, ale to neznamena, ze je mozna taka hruba generalizacia. to je hruba logicka chyba. takisto ignorovat existenciu tlaku tradicie, ktory nam vnucuje predstavy o vlastnostiach rodov, htore nezodpovedaju realite, je od inteligentneho cloveka necakane.
    a gravitacia je dokazany, preskumany a overeny jav, nie predsudok.
    7. ja som pisala o jeho uryvku, ktory si uviedla a v ktorom niet po evolucnej psychologii ani stopy. takisto vzhladom na to, ze Ponesicky je vzdelanim, terapeutickou praxou a prevaznou castou svojho diela psychoanalytik. on sam by sa asi cudoval, keby bol zaradeny do evolucnej psychologie. medzi psychoanalyzou a exolucnou psychologiou su velmi znacne rozdiely, ktore pozna kazdy student druheho rocnika odboru psychologia. daju sa integrovat v pokusoch o vysvetlenie specifickych javov, ale je to tazke a vyzaduje to neortodoxneho psychoanalytika.
    8. zeny nie su onuce, ale su sucastou spolocnosti a ak im za neposluchnutie tradicie hrozi smrt(ako mnohym v indii), tak je pre ne velmi tazke stale sa drzat iba svojho svedomia a neustupit. vacsina cinskych a indickych zien, ktore prisli o dietatko, lebo boli k tomu donutene, by ti veru nepodakovala, keby si tieto zeny precitali, co si napisala. zvalujes zodpovednost len na ne, co je neuveritelne hrube, nespravodlive, krute a bezcitne. ty si to nejako jednoducho predstavujes. skus si nieco precitat o likvidacii dievcatiek v cine a indii a pouvazuj, co by si robila na mieste ich matiek, v ich situacii, obklopena ich pribuznymi.
    ja zenam nenadavam, nezaujaty citatel by si to vsimol. takisto tvoj cudny postoj. nazvala by som ho nepriatelskym, pretoze ked davas tym zenam vsetku zodpovednost za mrtve dievcatka, tak im veru naklonena nie si, aj ked sa vyhybas tomu, aby si hovorila o ich vine. vobec, vobec by ti nepodakovali. mohla by si s nimi mat trochu sucitu.
    nabuduce, ked zacnes pisat o vedeckych disciplinach, o ktorych malo vies, precitaj si aspon relevantne hesla vo wikipedii. takisto ti odporucam toto heslo: http://en.wikipedia.org/wiki/Logical_fallacy a toto: http://en.wikipedia.org/wiki/Feminism.
    publikované: 23.10.2006 16:50:47 | autor: nonsequitur (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. idar, idar,
    vsetkych besserwisserov a mudrlantov kral... zabudas, ze sa dnes vecer uvidime osobne. este aj tu riekanku si nespravne citoval, lebo som ti vcera odmietla povedat, ako znie zaciatok, tusiac, je nalepis na mna. "dlhe vlasy, blede licka"...
    co keby si polemizoval s tym, co som napisala? nemozes, lebo o psychologii nemas sajnu. a na identifikaciu odbornikov sa obmedz vo svojom odbore.
    mam este nieco dodat, idar? (toto nie je recnicka otazka.)
    publikované: 23.10.2006 16:58:26 | autor: nonsequitur (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. mila nonsequiturka
    uz sa tu nemoc.
    ok!
    publikované: 23.10.2006 17:06:37 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. no tak pome na to
    drahá Nonsensquiturová:
    "Mam pocit, ze casti tohto clanku napisal muz"
    - No a kde je tu základ pre racionálnu debatu, ktorej sa tak farizejsky dovolávaš? V <>. A to hneď v prvej vete. Skús niečo podobné na kongrese a hodia na teba sieť. Alebo deku.
    1. "tvoj clanok je plny vecnych chyb a nespravnych logickych vyvodov."
    - No a čo.
    3. " zverejnujes clanky na verejnom fore, ktore umoznuje komentare, tak musis byt pripravena na feedback a kritiku"
    - Som pripravená hlavne na výpady typu Mám pocit, že Ema je hento, toto, tamto a okrem toho trtká s Arabmi. Čiže som tu pripravená na všetko, a tým pádom aj na teba.
    4. Na tému feminizmu toho dosť prečítala hlavne Ingrida, má na svojom frikulínskom manažérskom stole portrét Elfrídy Jelinek a raz ufikne nejakému chlapíkovi penis. Toto sú dostatočné hardcore feministické skills, zvyšok sú žvásty.
    Osobo, ty vieš, čo majú frikulínky v hlave? A všetkým si robila trepanáciu? Lebo inak hrubo generalizuješ a dopúšťas a logickej chyby, fuj.
    5. "Ono sa to tak nezdá", ono to tak je.
    7. U Poněšického som si len dovolila upozorniť, že to nie je ani freudián, ani bochchráň jungián, ale človek, ktorý berie do úvahy biologickú podstatu sapienta.
    8. Sa spamätaj. Jančíš tu ako na politickej demonštrácii. Je tam jasne napísané a podložené linkou z Číny, že ak si má žena vybrať, vyberie si chlapca. Sociálne drámy nie sú predmetom textu. Mimochodom, tento svet je plný utrpenia, ak ti o tom začnem vykladať, poserieš sa od hrôzy.
    Aby bolo jasné, som toho názoru, že "právo" na dieťa nie je automatické. Nárok naň podľa mňa majú len tí, čo sa oň vedia postarať a vychovať ho a nešíria cez svoje potomstvo utrpenie a nedôstojnosť. Šlak ťa traf, toto je môj názor a kedykoľvek si ho racionálne a dokonca aj ľudsky obhájim.
    Nemám dnes na logickú feláciu tú správnu sexi náladu. Skús nabudúce.
    publikované: 23.10.2006 18:46:40 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. ešte som dlžná
    vysvetlenie veselej mame mnohých detí, čím samozrejme nemyslím nonsequiturku.
    Pod utrpením a nedôstojnosťou mám na mysli chudobu, ktorá má napríklad za dôsledok zotročovanie detí v detskej práci a ich celkovú zanedbanosť. Všetky tie deti vyhodené na ulicu.
    publikované: 23.10.2006 18:59:47 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. ema
    *"Mam pocit, ze casti tohto clanku napisal muz"
    - No a kde je tu základ pre racionálnu debatu, ktorej sa tak farizejsky dovolávaš? V <>. A to hned( v prvej vete. Skús niec(o podobné na kongrese a hodia na teba siet(. Alebo deku. *

    povedala som, ze som sa pokusila to formulovat aspon trochu taktne (a take formulacie vyzaduju ine pouzitie jazyka nez prisne logicke.), ale u teba nie je taka potreba. preformulovala som to, ako si si iste vsimla.


    *1. "tvoj clanok je plny vecnych chyb a nespravnych logickych vyvodov."
    - No a c(o.*

    Okej, ak sa uspokojis s tym...

    *3. " zverejnujes clanky na verejnom fore, ktore umoznuje komentare, tak musis byt pripravena na feedback a kritiku"
    - Som pripravená hlavne na výpady typu Mám pocit, že Ema je hento, toto, tamto a okrem toho trtká s Arabmi. C(iže som tu pripravená na všetko, a tým pádom aj na teba.*

    Moja odpoved na tvoje namietky sa drzala tvojho textu. nerozumies alebo nechces rozumiet tomu, co som napisala? nevies rozoznat osobny utok a nadavanie od vecnych namietok?

    *4. Na tému feminizmu toho dost( prec(ítala hlavne Ingrida, má na svojom frikulínskom manažérskom stole portrét Elfrídy Jelinek a raz ufikne nejakému chlapíkovi penis. Toto sú dostatoc(né hardcore feministické skills, zvyšok sú žvásty.
    Osobo, ty vieš, c(o majú frikulínky v hlave? A všetkým si robila trepanáciu? Lebo inak hrubo generalizuješ a dopúšt(as a logickej chyby, fuj.*

    ja rozumiem slovu frikulin zhruba takto: http://www.radio.cz/cz/clanek/59003
    niekto taky nemoze byt radikalna feministka per definitionem. definicia frikulina to vylucuje. takze sa to vztahuje na vsetkych frikulinov. nie je to generalizacia.
    inak existuju aj osoby, ktore si maju usta plne feministickej retoriky a robia si feministicky imidz, ale nekonaju ako feministky. su to feministky?
    slovo feministka ma svoj vyznam. neda sa pouzivat na hocico. a kedze to nie je Ingrida, kto tu pise o feministkach, ale ty, mohla by si si najprv o nom nieco zistit.

    *5. "Ono sa to tak nezdá", ono to tak je.*
    Dokaz , ze je to vseobecna zenska vlastnost a nie predsudok.

    *7. U Pone(šického som si len dovolila upozornit(, že to nie je ani freudián, ani bochchrán( jungián, ale c(lovek, ktorý berie do úvahy biologickú podstatu sapienta.*

    to neznamena, ze je evolucny psycholog! evolucna psychologia je smer v psychologii, ktory ma mnoho zastancov a deje sa tam zivy vedecky ruch. evolucny psychologovia maju tiez svoju definiciu, vedia co su a co nie su. takze nemozes nazyvat evolucnym psychologom hocikoho, ked chces, aby ti ludia rozumeli. "Evolucna psychologia" nie je prazdna fraza, na ktoru mozes nalepit hocijaky vyznam.
    Ponesicky sa sam oznacuje za psychonalytika. Neviem, co pre teba slovo freudian znamena, ale ak ide o nasledovnika freuda, na Ponesickeho sa naramne hodi.
    "Evoluc(ný psychológ (to nie je jeden s tých maml(asov, c(o tvrdia, že muži a ženy sú nachlp rovnakí a nie je o c(om)". Freudiani a jungiani velmi dorazne poukazuju na to, ze medzi muzmi a zenami su rozdiely. Prave tie idey o rozdielnosti a o charakteristikach zien v Ponesickeho uryvku su freudianske ako facka, nie evolucno-psychologicke. Mas zmatok v definiciach.

    *8. Sa spamätaj. Janc(íš tu ako na politickej demonštrácii. Je tam jasne napísané a podložené linkou z C(íny, že ak si má žena vybrat(, vyberie si chlapca. Sociálne drámy nie sú predmetom textu. Mimochodom, tento svet je plný utrpenia, ak ti o tom zac(nem vykladat(, poserieš sa od hrôzy.*

    Vazne jancim? (v tom pripade je cely tvoj blog politicke jancenie) rozmyslas nad tym, co ju k tomu rozhodnutiu vedie? v tom clanku je to napisane. ak raz zacnes rozpravat o potratoch v cine, hovoris o socialnej drame, pretoze sa to neda oddelit. nemozes povedat, ze o niecom sa nebude diskutovat, pretoze to nie je predmetom textu - ked to velmi tesne suvisi. resp. mozes, ale zvaz, ako potom budes vyzerat.
    "Ved( aj v C(íne sú to ženy, kto rozhoduje, koho nechá radšej utratit" z toho vyplyva, ze zodpovednost davas im. lenze to nie je pravda. ony o tom samy nerozhoduju. ich volba nie je slobodna. za niektore volby by boli kruto sankcionovane. ak su prinutene k tomu, aby sli na potrat, nemaju plnu zodpovednost za "utracanie".
    Hlasku o cinskych zenach si pouzila ako dokaz toho, ze zeny tuzia viac po synoch. Ale tato predpokladana tuzba by aj tak bola jednou z mnohych premennych, takze kauzalny vztah medzi touto hypotetickou premennou je velmi neisty.
    A dakujem, mudra teta, nepotrebujem, aby si mi rozpravala o utrpeni. Tento povyseny postoj nie je potrebny. Ty implikujes, ze o utrpeni vela neviem (preco inak by som sa mala z tvojich informacii posrat?). Ako vies, kolko viem? Viem toho dost. neviem, ci toho je viac alebo menej ako ty, ale zazila som dost hrozy tvarou v tvar realnemu utrpeniu.

    *Aby bolo jasné, som toho názoru, že "právo" na diet(a nie je automatické. Nárok nan( podl(a mn(a majú len tí, c(o sa on( vedia postarat( a vychovat( ho a nešíria cez svoje potomstvo utrpenie a nedôstojnost(. Šlak t(a traf, toto je môj názor a kedykol(vek si ho
    racionálne a dokonca aj l(udsky obhájim.*

    V tom s tebou suhlasim. (mala si dojem, ze nie?) je to zodpovednost rodicov splodit deti, len ked su na to pripraveni a maju na to zazemie. Dokonca si myslim, ze ani ti nemaju narok - voci komu by chceli uplatnovat tento narok? tak potom aky narok? Dieta je cenny dar.

    *Nemám dnes na logickú feláciu tú správnu sexi náladu. Skús nabudúce.*

    ooo, vtipne. tvoj mozog by mohol z intimneho kontaktu s logikou profitovat.

    cela tato diskusia vobec nebola potrebna. necakala som, ze budes tak zle znasat kritiku (vyssie uvedene povysovanie sa, prekrucanie mojich slov, vyhlasovanie relevantnych informacii za nedolezite atd.)
    publikované: 23.10.2006 20:07:08 | autor: nonsequitur (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. nonsensquiturová
    ty nemáš boha pri sebe. Text dlhý ako záznam Castrovho príhovoru ľudu. Očividne ťa nikto nevychoval k stručnosti a vecnosti.
    .
    K frikulínke. Tebe vadí, že mladá dynamická feministická manažérka je zároveň snobka a nechodí ostentatívne vo vreci. Za to ja nemôžem.
    .
    "Dokaz , ze je to vseobecna zenska vlastnost a nie predsudok."
    Nech sa páči. Tvoje jančenie, že ženy v treťom svete nie sú schopné rozhodovať o sebe. A všeobecné vreskoty, že ženy nie sú v politike - až tak, že im muži stanovujú kvó.. oné, kvóty - predstavenstvách firiem, dozorných radách, málo podnikajú blabla. Prečo asi, Jarmilko.
    .
    Evolučná psychológia popisuje ľudské správanie pomocou evolučnej biológie. Človek, ktorý evolučnú biológiu berie do úvahy, nemôže byť ani freudián, ani bochchráň jungián.
    Poněšický vo svojom diele NERADÍ, ale popisuje, a to s použitím evolučnej biológie. Čo robí vo svojej terapeutickej praxi, ma nezaujíma. Ani v prípade, že si náhodou jeho pacientka.
    Že si ešte nepočula o "psychológoch", ktorí tvrdia, že muži a ženy sú nachlp rovnakí a delia ich len kultúrne vplyvy, má tiež nezaujíma.
    .
    Čínske ženy majú v čínskych podmienkach reálnu možnosť rozhodnúť, ktoré dieťa si nechajú. O tom, ako sa rozhodujú, je priložený link. Bodka. Nič iné na programe dňa nebolo.
    .
    "Nárok na dieťa" si uplatňujú voči svetu.
    .
    Nerob môjmu mozgu dohadzovačku. Nemá to rád.
    .
    Ou kej. Pokritizovala si si, vyprodukovala texty v dľžke podmorského kábla a ja som šťastná a spokojná, že som ti toto všetko umožnila. Pá.
    publikované: 23.10.2006 21:28:45 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. ježííííš
    baby to je hrozné. Inteligentné ste obidve, len to už preboha nepitvajte.
    publikované: 23.10.2006 21:32:40 | autor: buheh (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Naopak
    nadherny vzdusny suboj!

    Fiii-ha, fuuu-ha, to su figury!

    Vecna skoda, ze ich to za chvilu omrzi, ked si spomenu, ze se zdroji plytvati se nemati. Tie veru nie su take sproste ako my, co si nevieme vybrat ani len tu najspravnejsiu verziu (podla farnosti) z asi dvestopadesatichosmych verzii onych riekanok. Len ci tie dve stihacky vedia napr. aj varit, lebo my s buhehom viiime…;)

    Mal by som vlastne prvykrat co mi pamät siaha drzat hubu a krok, pretoze v tom je tak trochen aj praca sikovnych prstikov mojho naruziveho propagademizmu. Okorenena ovsemze poriadnou davkou zenskej zakernosti. Takze sa z toho alibisticky a egalovsky vyvliekam.
    publikované: 24.10.2006 10:58:28 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. idarko
    ty si si nemohol vybrat z viacerych verzii riekanky, pretoze si ju v zivote pocul iba raz a na tu verziu si sa ma pytal. nemachruj tu s informaciami, co si si prave vygoogloval. a vobec, co sa do toho pleties , vtipkar-amater? a preco sa pytas, ci viem varit, ked vies odpoved? ale vsak co, uz si sa tu aj chvalil svojim turulom v mediku, ked som ho robila ja. zasnem nad tym, co internet s tebou robi.
    publikované: 24.10.2006 17:38:42 | autor: nonsequitur (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Nejaký hluk z kuchyne
    tu počuť.
    Nonsequiturová. Nestači feministickú literatúru len úchytkom medzi vyváraním, recitáciou poézie samcovi a návštevou psychoterapeuta čítať, ale ju uvieť do praxe. Nenechaj sa ty nahuckať na konfrontácie so mnou, ale sa sústreď na prevýchovu. Poviem ti rovno, roboty máš ako na kostole.
    publikované: 24.10.2006 18:57:09 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. ema
    vdaka za dobru, i ked trivialnu radu. nemyslim vsak, ze by som ju potrebovala.
    pozn.k idarovi: nehucka ma. to skor ty.
    publikované: 24.10.2006 19:56:33 | autor: nonsequitur (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Tak pardon
    to ja nerada.
    V rámci prevencie svoju komunikáciu s tebou končím a prajem veľa úspechov v osobnom aj pracovnom živote.
    publikované: 24.10.2006 20:39:13 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. Kdybych měl plíce
    jak pan Zátopek
    nežil bych více
    s tou s kterou žiju
    prachy bych zašil
    do kaliopek
    a skončil v Aši
    v Praze nebo v Riu

    A toto, Nonsequiturova, si zlozila tiez ty? Lebo ja nie... A ty ze vies varit? Skoro som pukol od chechotu. Vsak ty nevies, ani co je vajce na tvrdo;). Chces aby som ta vyhladoval? To potrebujes?

    A teraz uz vaznejsie. Vecna skoda, ze som ta neodhalil hned na zaciatku. To by som s tebou zamietol bez zbytocnych zdvorilosti. To, ze sa ti tento blok nepaci, je ciste tvoja vec. Mna ako normalneho egala s nezatazenym myslenim, ktory nema mozog latentne infikovane ako ty vselijakymi katolickymi kramami, to jednoducho nezaujima. Ja osobne si presne ako cele roky doteraz aj nadalej budem na internete chodit kam chcem, kedy chcem a pisat budem tiez co chcem.

    Ty to pravdaze mozes robit tiez, ale bolo by od teba pekne, keby si si nechodila liecit svoju dystymiu prave na tento vesely blog emulisi premudrej. Na to su totiz okrem psychofarmak aj prave taki ujovia ako tu tolko pertraktovany Ponesicky. Prekrocila si ako obvykle vsetky eticke normy a chodis si prat spinave pradlo na internet. Azda ja ta chodim lustrovat a intrigovat na vsetky tie tvoje blogy, na ktorych ty cele dni visis? Ved ta vlastne ani poriadne nepoznam a ani na tebe nie som zavisly, preco by som to teda robil ze ano...

    Takze tolko moje stanovisko k tomuto utesenemu incidentiku. Ak sa ti nepaci, tak sa zbal a tahni v dal...
    publikované: 24.10.2006 20:44:49 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. No scheisse
    tiež by si už mohol vymyslieť lepší spôsob ako jej povedať, že ju máš rád. Kmášeš ju tu za vrkoče ako v tretej ľudovej.
    publikované: 25.10.2006 12:25:04 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. ja tieto
    hepiendy skratka nemam rad. Predbezne bolo uzavrete docasne primerie, ze ako ja budem viac vysavat a n. sa (odo mna!) nauci varit;).

    Idare Idare
    veliky vladare
    nehnevaj tie licka
    bo prides o vajicka!
    publikované: 25.10.2006 13:01:48 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014