Ema

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Tam za nami

Core issues

Záblesky ohne nad řekou

Nikto se neptá

Nikto neodpovídá

(Ko Un, preklad Miriam Löwensteinová)

 

Chodievala po prašnej ceste od Lukovho dvora. S bratom sme žmúrili do popoludňajšieho slnka, či zas, zas...

Niekedy sme mali šťastie. Poľná cesta lemovaná obilím bola prázdna. Inokedy sme z diaľky videli vysokú tmavú postavu.

- Ide pani čierna. Nezabudnite sa pozdraviť, povedala mama.

Hrôza, čierna pani! Čierna! Držali sme sa s bratom za ruky, dlane mokré od strachu.

Čierna mala ligotavé čierne vlasy, čierny prenikavý zrak a čieny hlboký hlas. Dávno bola za rohom a my sme boli stále stŕpnutí.

Prešlo niekoľko rokov a z čiernej zostal vyprašivený obraz.

Sedeli sme spoločne v kuchyni.

Brat sa náhle spýtal:  - Prečo si vtedy tej panej hovorila čierna?

Matka sa prekvapene pozrela.

- Ona sa tak volá.

-------------------------

- Nech ho boh požehná, povedala stará mama, keď starý otec priniesol šteňa Muchtara.

- Reči o bohu sú bohapusté táranie. Dedo zvýšil hlas. - Pes potrebuje, aby sa o neho niekto staral, nie mu žehnal.

Dedo zrušil rodinné sviatky. Vyhadzoval nepotrebné veci. V lete celé hodiny sledoval v záhrade včely, v zime čítal Starý zákon a robil si na okraj poznámky. Predstava, že by jeho žena mala vkročiť do chrámu - jedno, akého - ho privádzala do zúrivosti. Dcéry sa mu smiali. - Starý despota. Keď budeš mať smrť na jazyku, bude ti boh dobrý.

Urobil gesto ako na vrany.

- Na živote je najlepšie, že sa nakoniec z človeka stane nič. Niet boha, ktorý by mi túto vieru zničil.

-------------------

Rieka bola malá, pomalá a mútna. Sedeli sme na brehu a hádzali do nej kusy hliny.

- Vraj sa v nej kedysi dalo kúpať, hovorí brat.

- Aj teraz sa dá. Vždy bola zemitá, tečie v takom prostredí.

Do vody prudko padol kus hliny.

- Ema, ty nikdy nechceš uznať, že voľakedy bolo lepšie!

 

(Ako ťažko sa človek zbavuje všetkého, čo v detstve nasala jeho malá pažravá myseľ)  

 Fotografia a básnička boli vrátené do súkromného archívu. Moja matka sa ožranom a primitívom vyhýbala a vzhľadom na to, že v tejto diskusii operujú kriq a iris, nebude účastná.


Fotografie odtiaľto aj odhentiaľ | stály odkaz

Komentáre

  1. pekne,
    velmi pekne..
    publikované: 16.01.2008 20:51:18 | autor: rado (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. pekné
    niečo, čo pohladilo na duši :-) ďakujem.
    publikované: 16.01.2008 20:55:05 | autor: Sinuhe (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Nikto sa nič nepýta, nikto neodpovedá
    A vraj v pitvore nie je disciplína.
    Je.
    publikované: 17.01.2008 06:06:28 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. do privátnej témy rýpať nebudem,
    počkám až to skončí - ako vždy - pri palestínsko-židovskom konflikte :)
    publikované: 17.01.2008 07:58:25 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Choď o poschodie nižšie
    a kľudne sa zapoj.
    Nemusíš čakať tu. Lebo je možné, že tu sa nedočkáš.
    Aké si mal detstvo, kriq? Tiež ti liali do čaju kyslé víno namiesto citrodeka?
    publikované: 17.01.2008 08:20:53 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. och, dík za opýtanie, fajné
    Do čaju mi dávali citrón. A vínom ma tiež ponúkali - bez čaju ;)
    Horný dedo bol latifundista, mal 3 vinohrady, dolná babka len jeden
    publikované: 17.01.2008 10:07:01 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Och, panská rodina
    Pomedzi vinič mala citrónovníky vysadené.
    U nás, v okresnom socialistickom meste, sa citróny dali kúpiť velice občas a sa používali len do citrónovej polevy.
    To muselo byť šťastné manželstvo - dedo na jednom konci obce, babka na druhom, každý na svojej vinici, rozumne kooperujúc. Medziľudským vzťahom najviac prospieva, keď ľudia nie sú spolu príliš často až furt.
    publikované: 17.01.2008 10:23:03 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. ano,
    a najlepsie medziludske vztahy su medzi tymi, ktori sa v zivote nevideli, ci dokonca o sebe ani nevedia..:p
    co sa deje, ema? zvyseny vyskyt vseobjimajucich sentencii asi nevesti nic dobre..:p
    publikované: 17.01.2008 11:23:24 | autor: rado (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. To mi pripomenulo
    postavičku z jedného Hesseho románu, ktorá hovorí, že po nás zostane len naše dielo.
    Tak to je to NIČ?
    Nihilizmus sa nedoporučuje, je to vvvo ničem.
    Aj keď tamto hore samozrejme žiadny nihilizmus nie je, malo by to byť povedané, lebo mnohým, mnohým to nie je jasné.
    publikované: 17.01.2008 12:08:11 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Pokús sa, rado, ovládnuť sklon k extrémizmu
    K ničomu dobrému to nevedie.
    Aj túto všeobjímajúcu sentenciu môžeš hodiť do smetí, mne to nevadí.
    Nič sa nedeje. Mali sme buzinesrivjú, aj malé obžerstvenie sa podávalo.
    publikované: 17.01.2008 12:25:09 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Aký som ja nihilista. Neni som.
    Pracujem celkom rada.
    Ale keď počujem o diele, mám názor ako istý úprimný člen poroty literárnej súťaže mladých talentov: choťťe mi s vašimi dielami do p.
    publikované: 17.01.2008 12:37:58 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. necakane mile
    preto treba byt v strehu:-)))
    publikované: 17.01.2008 14:32:39 | autor: -- (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Dvojčiarkový, za to ti venujem
    celého Ko Una
    http://www.koun.co.kr/
    publikované: 17.01.2008 15:11:23 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Nie tak zhurta
    Zostaňme zatiaľ pri zmienenom veršíku hore.
    Mne by trebalo dovysvetliť, či sa jedná o "Záblesky ohně" alebo "Záblesky ohne", t.j. podmet vs. prísudok. Ono by to totiž podstatne menilo význam celého diela. Ak to teda vôbec nejaký význam má.
    publikované: 17.01.2008 15:45:46 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. Idar, zrejme to bude o tom ohybe svetla.
    Zas.

    Alebo to Lowensteinova zle prelozila.
    Zas.
    publikované: 17.01.2008 16:11:25 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Tak to si buď
    Ko Un mýli poéziu s fyzikou,
    alebo
    Löwensteinová gramatiku s granadírom.
    publikované: 17.01.2008 17:33:09 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Hm.
    Prečítajte si to nahlas. Mäkčeň je tam počuť, aj keď tam nie je.
    O ohybe svetla by bolo vohne.

    Inak, toto sa môže stať aj v kórejčine. Vypadne predlžovacia dvojbodka a vznikne niečo iné.
    Uvediem príklad. Rovnaký znak (chlapík s krabicou ryže v náručí, ktorý sa pod jej tiahou kláti do kolien) s dvojbodkou je mál - slovo a bez dvojbodky je mal - kouň.

    Len vy tú Löwensteinovú neohovárajte. S jej sestrou Šimonou sú najlepšie koreanologičky a japonologičky široko-ďaleko na celej Karlovej univerzite.
    publikované: 17.01.2008 19:08:02 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. oprava
    kuoň.
    publikované: 17.01.2008 19:08:51 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Tá riečka
    sa konkrétne ako volala? Nitra, alebo nejaká jej vodnož?
    publikované: 17.01.2008 20:44:13 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Ko Un žil na samote v lese
    Preto sa ho nikto nič nepýtal. Sa mu básnilo za tých okolností.

    O tejto bola reč:
    http://www.nitra.sk/admin_new/getpicture.php?id=29396
    Na brehoch sa prakticky nenachádzajú kamene. Nitra je staré mesto a všetky kamene už do rieky nahádzali predošlé generácie miestnych faganov.
    publikované: 17.01.2008 21:28:46 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. Tak to môžem potvrdiť,
    že tá bola pekne zasraná. Aj mimo Nitry, kde tie šutre do vody nahádzali ešte Praslovania. Podaktorí zblúdení historici zo SAV síce tvrdia, že Pramaďari, ale to hrubo zavádzajú.
    Chodili sme k Nitre s babkou. Ona na zelinu pre zajace, my na ryby (pre mačky). Raz sa mi tam utrhla stavačka, tak som ju išiel bez veľkého úspechu hladať. Vyliezol som odtiaľ ako z použitého Maditu.
    Fotr tiež hovoril, že sa tam kedysi chodievali kúpať. A vyliezli čistejší, ako tam skočili. Nanajvýš si niekto väzy dolámal, keď skočil kam nemal.
    Ema, ty nikdy nechceš uznať, že voľakedy bolo lepšie!
    publikované: 17.01.2008 21:38:41 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. "vohne" je nespisovné, zejména ve dne užíti vohne je nevhodné.
    Ale mohlo by byt:

    "Záblesky vejhnul nad řekou
    kouň jménem Kto.
    Kto neptá se? Kto neví."

    ( kozultoval som s doktor Löwenzahn, najznamejsim kimologom na Amosovej Multiverzite. Bez brata. )
    publikované: 17.01.2008 22:02:05 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Si precitlivelý, idar a o tvojom tatovi
    radšej nepoviem nič.
    Sú tam ťažké kovy a pod., ale keď si zvykli ryby a tam žijú vo veľkom množstve, môže si aj človek. Svinstiev má v životnom prostredí toľko, že by mal byť imúnny, lebo zle skončí.
    A na rozdiel od rýb sa v rieke nenachádza 24 h denne.
    Iste už Pranitrania remcali, že je rieka hnusná od hliny a štia do nej kone na brodoch.
    publikované: 17.01.2008 22:07:13 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Preco mistr Dvojciarkovy pouziva dveciarky
    To som pouzival kedysi ja, ale s menom v nadpise.
    Pocitujem mierny copyright problem, ba az pripadny problem identity by mohol vznikat.

    Ze by pan Dualista bol az taky anonymista?

    Nevyslovitelne tajomno :)


    publikované: 17.01.2008 22:34:04 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. Som sa ťa na to, arton,
    už dávno chcel opýtať, či to je nejaká tvoja predodošlá identita, čo si ju zvliekol po zimnej sezóne na nejakom nahriatom kameni. Či to teda nebude takpovediac nejaký Pračlovek?
    publikované: 17.01.2008 22:54:15 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. No žijú, ema,
    ale ako? Človek aby to dva týždne v marináde máčal. A vo veľkých množstvách? Pcha! To ja, čo som na Nitre absolvoval celú rybársku abecedu, od fľaše, cez udicu s navijákom aj bez, až po sonar, ti na také neskočím. Koľko nocí si tam prebdela, že to ani nebrnklo, ha?
    A okrem toho, stará Blehová nám vždy prízvukovala, že máme byť v strehu, lebo je tam vodníkov ako hadov. A tak i je, že ja som už veru nestretol ani jedného. Dnej je to tam len samý revízor. To sa všetci preškolili?
    publikované: 17.01.2008 23:00:00 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. hej, ema, pokusim sa,
    nehodim a dakujem.
    precitat si dobre mienene rady vo virtualnom priestore vzdy potesi. a teraz supom overit to v praxi, ako si zvykla hovorievat este v casoch, ked sa tu dalo zastavit a pookriat
    publikované: 17.01.2008 23:04:03 | autor: rado (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. zastavila som sa
    pookriala som.
    dobru noc.
    publikované: 18.01.2008 05:08:35 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. In illo tempore bol svet dokonalý, rado
    Aj tu v zákope. Všetci sme sa radostne objímali a spievali haré Krišna
    http://www.youtube.com/watch?v=X7eFQMakhDE&feature=related

    Čože sa stalo, že namiesto spevu počuť vrčanie, cvakanie zubami a praskanie kostí?

    Nebude to tým, že medziľudským vzťahom najviac prospieva, keď ľudia nie sú spolu príliš často až furt?:p

    Je to je overené praxou.

    Ľudia, ktorí sú spolu príliš často až furt, musia počítať s konfliktmi. Že ich to udivuje, vyvádza z miery a zanecháva na nich trvalé následky, je prejavom ich neschopnosti žiť v reálnom svete. Ich rozmaznanosti.
    publikované: 18.01.2008 05:48:55 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Sonar? Keby sa o tom dozvedeli nitrianski zelení
    neboli by ste poďakovať.
    Sonar nie je dobrý pre ryby
    http://news.nationalgeographic.com/news/2004/03/0331_040331_whalesincrisis.html

    Funkcia revízora má v Nitre bohatú tradíciu.
    Napríklad môj starý tata bol tabakovým revízorom v mene nitrianskej tabakovej továrne na Dolnozoborskej ceste. Mal kožený kabát, koženú prilbu s okuliarmi, Jawu a kontroloval, či ľudia nepestujú načierno tabak. Videla som ho v tomto ustrojení na archívnej fotografii.
    A vraj starí rodičia mali vždy plnú povalu tabakových listov. Pretože dedo nebol bonzák a sa vždy s ilegálnymi pestovateľmi nejako dohodol. Potom uzatváral bártrové obchody, ale neviem, koľko tabakových listov vymieňal za čo. Toto sa v rodinnej pamäti nezachovalo.
    publikované: 18.01.2008 06:06:01 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Syska je stručná a nekonfliktná
    Nech nám je vzorom.
    publikované: 18.01.2008 06:13:51 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Doplňujúca poznámka
    v kórejčine je medzi znakom chlapík s krabicou ryže dvojbodka a znakom chlapík s krabicou ryže bez dvojbodky vo výslovnosti asi taký rozdiel ako v češtine medzi e a ě.
    publikované: 18.01.2008 07:40:41 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Idar, meno (autora) v nadpise je vcelku uzitocne,
    pretoze ho lepsie vidno.
    To co je pod prispevkom je zvratene, "publikovane" je hrubo, ale samotny datum tenko, "autor" je hrubo, ale samotny nick je tenko, strateny medzi blabolmi "(e-mail, web , neautorizovany)".
    Potom koli tomu nastavaju take situacie, ze si pomylim tvoj prispevok s eminym :)
    Odkedy to chalani predali Pravde nik sa o vyvoj nestara.

    Prestal som s tym po letnej pauze, pretoze ... som si odvykol. Pauza mnoho veci urcite meni, ako tak pozeram, hlavne postmodernisti si stazuju na reuma :)
    Asi sa malo kupali v mladosti v Nitre, alebo inych studenych tokoch. Ale uz Her a Kleitos hovorili, ze nevstupis dvakrat do rovnakej rieky.

    Idem pozret na Jetotak, su uz blizko vianoce (?), mozno bude nieco nove. Tam clovek vzdy poookreje, odkedy miznu blogy je to jediny server s negativnym prirastkom - to je unikat, to treba vidiet.)
    publikované: 18.01.2008 08:22:15 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. A to je pekný článok o tých sonaroch,
    čo si sem fúkla, ema. Mnohé objasňuje a zase sú v tom, ako inak, namočení USsáci.
    V tuzemskom rybolove sa ale používajú oveľa slabšie sonary, ktoré preto vlastne ani nefungujú a samozrejme, že je to zakázané. Oušem dôvtipný slovenský i maďarský živel si vždy nájdu svoje cestičky, a tak už nejaký ten pátek chodia na Nitre sumcov harpúnovať žabí muži. Keď nejakého dolapia, nevadí. Stačí byť kamarát so Židom Jankom Štarkom, čo teraz robí nitrianskym policajtom vedúceho. S ním sa dá vždy dohodnúť, lebo on - aj keď v škole bol vždy najhorší a v mnohom sa naozaj nevyzná - má veľmi dobré srdce. Tak dobré, že premiérovi ide z toho buchotu rozdrapiť anál, v ktorom mu Janko trčí zarytý až po členky.
    publikované: 18.01.2008 11:11:30 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Ja nič neviem, ja už do Nitry chodím
    len na krátke výlety, napulírovať vedúcim impalovú prikrývku a zistiť, či moje tetičky niečo nepotrebujú. To treba osobne, lebo telefonicky sú samé hi-hi-hi, máme sa výborne.

    Minule som s potešením vzala na vedomie, že zmizla budova starého mlyna. Aj chrumkáreň. Hneď je tam v centre prehľadnejšia situácia.
    Potom som dodatočne videla nejaké mediálne lamentácie, ale som to dočítala len po titulok. Normálny človek odvráti zrak, keď niekto verejne onanuje.
    publikované: 18.01.2008 11:35:49 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. Arton,
    Her a Kleitos ešte hovorievali, že vraj "Psi štekajú na toho, koho nepoznávajú."
    To ja len tak, lebo sa to trochu hodí k téme o dlhých pauzách a aj všeobecnom vrčaní vyvolanom príliš častým bytím pospolu.
    publikované: 18.01.2008 11:51:47 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. S menším potešením
    už asi čoskoro zoberieme na vedomie, čo tam namiesto toho teraz developeri postavia. A to sa mi inak veľmi páči, že už aj na slovenskom vidieku je teraz každý murár a kšeftár s fundušmi develóper. Tomu vravím pokrok.
    publikované: 18.01.2008 12:00:32 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Vymyslieť niečo škardešie
    ako bol ten mlyn sa nedá.
    publikované: 18.01.2008 12:21:46 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Vseobecne vrcanie vyvolane castym pobytom spolu?
    Ja take nepoznam, ja v kazdom cloveku vidim jeho dobru podstatu, a aj preto ma kazdy ma rad cely cas.)

    Vrciaci a zlostiaci ludia su absurdni - za prve ukazuju svoju objektivnu slabost, ten dovod zlosti, a za druhe svoju iracionalitu - zlostenie je kontraproduktivne
    Ja sa uz nikdy nezlostim.)
    Nie naozaj.

    Ano, je zopar ludi, ktori by ma chceli urazit, ponizit, a niektori mozno aj zabit - zaujimava predstava:) - ale to sa ma netyka.

    Uznavam, ze je to nefer - ja mozem sposobit vela, vela veci pohnut, a ked sa nieco hybe, vzdy je s tym spojene aj utrpenie ... ale mne nemoze nik nic sposobit.
    To je fakt nefer.)

    Preto nikomu zlost nevycitam - na jeho mieste by som sa tiez zlostil:)

    PS. Nezamienat zlost so "znechutenostou" - niektore cisla su proste negativne, a niektore pozitivne. Ale aj tak su to len cisla.
    publikované: 18.01.2008 13:42:17 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. Áno, Arton
    Pojednať v 14 riadkoch, ako sa TY nikdy nezlostíš, je najlepší spôsob, ako nás o tom presvedčiť:p
    Klasik by sa spýtal, kedy si naposledy navštívil svojho veterinára.
    publikované: 18.01.2008 15:08:19 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Ema, a este som jasne napisal:
    Nezamienat zlost so znechutenostou.

    Ale to preto, ze tu kurva nikto nedava pozor!!!
    Sa na to vyserem, do pekla.
    Uz sem nepridem.
    Koncim.
    To je uroven.
    Ziadna pohoda, ako kedysi, len rypanie, mam ja to za potreby?
    Na mna cakaju ine ulohy, keby som ja chcel, ini by boli radi ...

    publikované: 18.01.2008 15:40:39 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. A máme ho! To je ten správny preklad
    Ku Onovej básničky.

    "Tu kurva nikto nedava pozor."

    Žiadne že nikto se neptá, nikto neodpovídá a vypaľovanie trávy vohnem pri rieke, čo je mimochodom ilegálne.
    publikované: 18.01.2008 15:47:32 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. Tak dobre, tak este raz, ale naposledy. Naozaj naposledy.
    Nie ze nikto neodpovida, ale Kto nevie.
    Lebo Kto nevie, to je ten, kto sa pytal, a ten asi naozaj nevie, lebo ved kto sa pyta, ked vie. Ani Kto nie.
    Nie, Kto nie je na prvej mete, aj ked niekto je na prvej mete.

    Ale tu kurva nikto nedava pozor.
    Takto ten kapitalizmus nevybudujeme.

    Zbohom.
    Hare. Hare hare.
    http://www.youtube.com/watch?v=_Ls8Mhoafn0&feature=related
    publikované: 18.01.2008 15:58:05 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Zadrž arton
    Tvoje prípomienky tu síce sú hodnotené bezcitne, ale vysoko.
    Ema ti len chcela na základe riadkov 9-11 naznačiť, že si velké zvíře. Ide teda zase len a len o vysoko pozitívne hodnotenie.
    No prosím, aké jednoduché.
    publikované: 18.01.2008 16:24:05 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. Ze by moja celozivotna praca bola zbytocna, Idare?
    hm.......





    Tak dobre.
    :)
    publikované: 18.01.2008 16:41:48 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. Už sme ti s kocúrom išli udeliť
    známku 10 za celkový dojem z voľnej jazdy na obľúbený motív smetiarskych blogov "Patetická rozlúčka", Arton, ale tá záverečná figúra ... no.
    publikované: 18.01.2008 20:01:34 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. Smetiarske blogy, brrr, k takej spodine nechodim,
    to bola parodia na lokalne prostredie :)

    Zaverecna figura bola z toho (stareho) vtipu:

    "Meditoval som 10 rokov o principoch sveta"
    "A na co si prisiel?"
    "Svet je ako hlboka studna"
    "Ako studna - to je nejaka blbost"
    "Hm... tak teda nie je"

    Mimochodom, pytaju sa ma, kolko je 92 minus 92. To je prvy raz, co je podpisove kuzlo rovne 0. Aka je pravdepodobnost takeho niecoho. 100 x 100? To uz som sem dal tolko prispevkov? :)
    publikované: 18.01.2008 21:53:49 | autor: Arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. ema, uprozorňujem ťa na to, aby
    paranoja, nenávisť voči Spojeným štátom a antisemitizmus zatienili tvoju (prípadnú:) genialitu:
    http://www.sme.sk/c/3685858/Mozart-sachu-dohral-v-tichosti.html
    publikované: 19.01.2008 01:05:02 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. Kriq, upozorni sa sám na to, aby
    tvoja zjavná negenialita nezatienila to tvoje oportunistické prisluhovačstvo paranoidnému USionizmu.
    publikované: 19.01.2008 02:00:47 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Bobby Fischer - dôkaz, že rozum je spojený s etikou
    Ani sa mu nečudujem, že sa nechal vyškrtnúť z rasistického zoznamu Židovskej encyklopédie. Ozaj, kriq, čo by si povedal na jej presnú obdobu - Árijskú encyklopédiu?
    publikované: 19.01.2008 07:05:10 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. bad math
    Ja len aby som trosku pozdvyhol matematicke citenie v tomto nevzdelanom svete, tak ked mame 100 cisel od 0 po 99 a dve operacie + a -, tak pravdepodobnost, ze vysledok je nula je ked su dve cisla rovnake (1/100) a operacia je minus (1/2) alebo mame dve 0 (1/10000). Takze pravdepodobnost je 1/199
    publikované: 19.01.2008 08:10:29 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. USA maju politickych disidentov.
    A len o niektorych sa vie, pretoze su majstri sveta.
    USA obmedzuje svojim obcanom slobodu pohybu a za jej prerusenie ich prenasleduje do konca zivota.

    Krique, co vidis na Fisherovom osude take negativne? To, ze sa nenechal zohnut? To ty nikdy nepochopis, ze.

    Ked uz pises o tej "paranoji a nenavisti" a smrti, daj si pozor hlavne na tu tvoju, aby si nedopadol ako Osa. Kolko mal rokov, ked ho jeho nenavist, ktoru siril po internete, zlozila?

    A tak som ho varoval, ze karma.
    Ale v niektorych ludoch je asi privela zla.
    Aj v tebe je ho hodne, Krique, aj v tebe.
    publikované: 19.01.2008 09:56:16 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. Stanko, ty pozdvYhuj hlavne tvoju nevzdelanost.
    A nielen v gramatike.

    Kde vidis aky vysledok, a ake tvrdenie??
    Ked uz nechapes, co je radovy odhad pre nedostatok presnych vstupov, tak si v tej tvojej tupej "analyze", v ktorej si chcel byt tak presny ze v nej tak zdoraznujes nuly, zabudol na negativne cisla.

    Take, ako ty :)

    Ale aspon vidime, ze striehnes neustale ako sup, nadrzany a frustrovany tvojou neschopnostou napisat nieco rozumne.
    Ani tentoraz, ani v matematike, ani po hlbokom tvojom snazeni, ti to nevyslo.
    To nebude nahoda.
    publikované: 19.01.2008 10:14:20 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. radovy odhad
    Ta pravdepodobnost je 0.005, tebe vyslo 100x100 = 10 000. Sekol si sa iba o 7 radov alebo tak. A negativne cisla tam nie su, to si si uz mohol vsimnut pri tolkom odosielani tych tvojich nezmyslov.

    Ale nechcel som ta vytocit, zlostny panko. Problem s matematikou ma 99% populacie, takze ti ani nemozem povedat ze si imbecil.
    publikované: 19.01.2008 10:38:18 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. Stanko, zato ja mozem tvoju imbecilitu porovnat iba z tvojim chrapunstvom.
    Porovnavat menovatel zlomku pravdepodobnosti s jeho vyjadrenim v desattinom mieste, a z toho sa vyjadrit o 7 radoch rozdielu moze napisat iba matematicky debil, alebo chronicky klamar tvojeho typu.

    Uznam, ze na hrubo napisany vtip 100x100 mohlo u teba sposobit sekreciu hormonov, ze mas konecne co kritizovat - co sa ti doteraz nikdy nepodarilo. Je jasne, ze tvoje hormony odzrkadluju tvoju predstavu o "zlosti" inych - alebo je na pricine tvoja neschopnost pochopit cokolvek zo zartov a z dialogov, co tu vedieme?

    Striehni dalej, a ked uz to nevydrzis, tak si niekde ulav, ty prasiatko. V Sme hovoria takym ako ty "grcajuca uderka" - ocividne za to nemozes.)
    publikované: 19.01.2008 11:05:57 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. len klud
    No povedzme ze by so to vyjadril v desatinom mieste, tak by tych tvojich 10000 bola pravdepodobnost 0.0001, to ma radovo k 0.005 daleko. Pomylil si sa 20 krat co nie je take zle, horsie je, ze fundamentalne nechapes zakladnu kombinatoriku a vypocet pravdepodobnosti. Tym balastom okolo co si popisal nerozumiem, tak nemam na co ine reagovat.
    publikované: 19.01.2008 11:30:13 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. Takže
    0.005/0.0001 je 20. No, v desiatkovej sústave asi tašško, ale aj tak som rád, že tu tento pozoruhodný argument odznel.
    Lebo obidve čísla približne vyjadrujú pravdepodobnosť, že by sa Vodca (*) mohol stať prezidentom Ruska.

    (*) Rozumej Kasparov. Sú učenliví v tých USA. Pochopili, že šachisti vo výslužbe sa dajú dobre recyklovať ako disidenti.
    publikované: 19.01.2008 12:10:21 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. len klud? povedzme?
    Si ty ale humorista.
    Nechceny.Ci skor saso.

    Ale aspon si pochopil rozne vyjadrenia pravdepodobnosti a uznal tvoju TUPOST v tejto veci.

    Este aby si ale mal zvladnut kopu inych veci, ktore ako sam pises, vobec nechapes - napriklad rozdiel medzi volnym nadsadenym humorom (so zamernym otaznikom) a matematikou.

    To by sme ale chceli vela.
    Ty totiz ani po vaznom premyslani nedokazes nic ine, iba v plnej vaznosti(!) placat hausnumera ("pomylil si sa 20 krat", ved ty ale vazne nevies ani delit, ani sa vyjadrovat)

    Mimochodom, pre ostatnych normalnych, ja som vyjadril 100x100 pravdepodobnost presne danej kombinacie dvoch cisiel, nie nuly, ale to je rovnako nepodstatne, ako to, ci sa zjavuju aj zaporne cisla v otazke - to, ze doteraz Stanko ziadne nepozoroval nie je dokaz, ze nemozu byt.
    publikované: 19.01.2008 12:26:02 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. To vies, Idare, je to priklad,
    ze podobne ako tento neukojeny pubertiak tu striehne aby prevracal nase vyroky ( ocividne si na hlupostiach potrebuje liecit svoje komplexy ohladne svojej nedoastatocnej inteligencie),

    teda tak ako on tu striehne, tak su jemu podobne kreatury naozaj vazne striehnuce kedykolvek vyuzit akukolvek nepozornost nepripravenej verejnosti.

    Je to velmi symbolicke.
    Velmi poucne:)

    Poucne je aj ten ich defetizmus - uz striehnu schovani, uz nehraju prim, uz musia cakat a zakerne skusat podkladat nohy.
    Uz nie su schopni viest ani trocha otvoreny dialog.

    Presne, ako bolsevici v 1989 pred svojim padom.
    publikované: 19.01.2008 12:40:03 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. niečo pre potešenie miestnych antisemitov:
    publikované: 19.01.2008 12:48:39 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. krique, ako moze Stanka potesit,
    ze semiti maju zvysky jeho pribuznych?
    Dokonca ani nie je jasne, preco to tesi teba.
    Nekrofilia?

    No ano, semiti zneuzivaju povercivost zidov, a ich primitivny nekrofilny zvyk zbierania kazdeho svojeho telesneho odpadu.

    Co s nimi, ked su taki?
    publikované: 19.01.2008 13:20:51 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. Chodia sem tvoji sociálnoinžinierski sionistickí kamarátikovia, kriq,
    že im tu nechávaš odkazy?
    ONI sú skutoční antisemiti. Smrteľne nebezpeční.
    publikované: 19.01.2008 13:33:30 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. Mimochodom, kriq, nemecký zväz židovských
    náboženských obcí sa ozval - po Bushovom prekecnutí v Jad Vašem - že spojenci počas WWII neurobili pre židov dosť.
    Neurobili.
    A vieš prečo? Pretože vždy boli a sú ANTISEMITI. Už štetinaté prasa Churchill sa nechal počuť, nech scípnu "bolševickí žiadia", "medzinárodní židia" - všetci tí ľudia, čo zahynuli v koncentračných táboroch ako dobytok. S požehnaním sionistov ako Churchill, ak ti to nedochádza. Tam si to prečítaj, v tej Churchillovej biografii. A inde. Pobili sa kurvy so štetkami a doplatili na to nevinní.
    Po smrti sú tie nekonečné zástupy mŕtvych "bolševických a medzinárodných" židov dobré ako futro pre tú tupú zabijácku ideológiu. Na vydieranie, aby sa mohlo ďalej zabíjať. V Gaze, na Západnom brehu, v Libanone, Iraku, Afganistane, Pakistane, Iráne, Sýrii, Jordánsku, Egypte ....
    Trhni si nohou, hovado.
    publikované: 19.01.2008 14:04:20 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. to by som rozlisoval
    No je rozdiel pomylit sa v nasobeni, scitavani, odpocitavani a deleni (na to mame predavacov, ucitelov na zakladnej skole a kalkulacky) a miesto scitavania nasobit a podobne. Tu ti nijaka kalkulacka nepomoze.
    publikované: 19.01.2008 14:07:42 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. len poznamka pomedzi
    tie hluposti co sa siria po internete, ze Churchill bol anti-semita su ... hluposti. A ten co je zmrd siri to dalej.
    publikované: 19.01.2008 14:18:05 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. V GB vraj už pred vrba-wetzler-ovou správou vedeli
    ako nemci "riešia" židovskú otázku a urobili minimum na zabránenie. Mali dokonca letecké fotky s raportom väzňov pred barákmi lágrov. GB po vojne bránila príchodu židov do Palestíny etc. Prečo tak konali, nebudem sa dohadovať a nohou si netrhnem, nie som h.
    Verím, že ani ty nie :)
    publikované: 19.01.2008 14:29:54 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. Stanko, Stanko.
    Mne vycitas nieco, co som nepovedal ci nedopovedal.

    Ale ty v prispevku, ktoreho hlavna tema mala byt matematika, vyhlasis
    ze mdzi 1/10000 a 0,0005 je rozdiel 7 radov, po upozorneni to nadefinujes ako 20, a potom to skusas zamaskovat, ze ved nie si predavacka?

    Tysi musel byt neschopny ziak, vidno to aj na tychto tvojich detinskych automatickych pokusoch sa vyhovarat - tie si zrejme pouzival casto, ked k nim tak lahko sklzavas.

    Moje prispevky predtym neboli ani z 0,000001 o matematike, ani tolko nie, ako bolo realne moje "vyhrazanie sa", ze "odidem".
    Ale ty si tvoje prispevky priznacne nazval cielene : "bad math" .
    Skutocne bad math, Stanko, vdaka za ukazku.)

    publikované: 19.01.2008 14:31:37 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. good math
    No pomylil si sa 50 krat, tak som ti to kvoli chybe v deleni este prilepsil aj ked radovo je to v poriadku. Horsie je, ze si pouzil zly vzorec. Mozno by sme obidvaja dostali na zakladnej skole od Idara patku, ale ja aspon viem ako sa to rata a preco. No na zahranicnej univerzite ja by som presiel a ty by si letel.
    publikované: 19.01.2008 14:42:01 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. Izrael=židovský štát
    Palestínčania=Arabi
    Palestína=0

    Už sme si na túto falošnú sionistickú terminológiu, pardón matematiku, zvykli. Ibaže by to tunajší matematický talent chcel zase uviesť na pravú mieru.
    publikované: 19.01.2008 15:03:39 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. zastavila som sa
    :)


    Pekný zvyšok víkendu, ema.
    publikované: 19.01.2008 15:42:17 | autor: syska (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. To vidíme na vlastné oči dnes, ako im
    "GB bránila", kriq.
    Jasne bolo vidno, ako stráášne Anglosasi bránili židovskej kolonizácii, aj na tom, ako bleskovo ten štát vzniknutý etnickými čistkami uznali.

    Churchill osobne kryl etnické čistky teroristických židovských sionistov na domácom palestínskom obyvateľstve, kryl aj teror sionistických teroristických kománd proti Britom.

    Nech ti poslúži na pobavenie, kriq, že počas sionistickej kolonizácie Palestíny po WWII sa sionistické teroristické komandá vraždili v Palestíne veselo navzájom. Ďaleko výdatnejšie a krutejšie ako Hamas s Fatahom.

    Tiež by si si mohol prečítať niečo o sionistickom hnutí, keď už sa v ňom tam zapálene angažuješ, gójček ľúby. A trochu nad tým rozmýšľať. Ak je ofšemže čím.
    publikované: 19.01.2008 16:04:19 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. Stanko, kym ty si sa zmylil pri tvojom najlepsom mysleni,
    akeho si schopny, ja som sa len v ramci srandy spytal(!), ci je to 100x100. Nestaral som sa ani o rozsah cisiel, ani som neoveroval, ci su negativne, ci su znamienka plus aj minus ... ani som nic netvrdil. Nevenoval som tomu ani sekundu.
    Len som sa smial, ze uz asi sem dlho chodim.

    Ty si sa na to naopak sustredil:)

    Chapes ten rozdiel?
    Ty ma skusas dobehnut vtedy, ked ja spim.
    A aj vtedy sa potknes.)

    PS Fandi si o tom, ako by si na "zahranicnej univerzite" presiel - zrejme si prejavil tvoj dalsi mindrak, ze si na ziadnej nebol.

    A uz s tym neotravuj - problemy pravdepodobnosti a matematiky su temou len u tych snazivych ale netalentovanych, ktori to zvladali v skolach s problemami, a tak si to stale potrebuju ventilovat - na rozdiel od teba to u mna nikdy problem nebol.)
    publikované: 19.01.2008 16:15:21 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  73. Kriq, ešte maličký dodatok
    Keď si preštuduješ literatúru o sionistickom hnutí, spýtaj sa tvojich sionistických kamarátikov, či ťa považujú za sebe rovnocenného človeka, s rovnakými právami. A pokús sa z nich vymámiť jednoznačnú odpoveď, nie nejaké talmudistické tliachanie zoširoka dostratena.
    To len aby si si bol načistom, vemienok, s kým máš dočinenia.
    publikované: 19.01.2008 16:25:46 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. nezmyselna otazka
    Ved kriq je tiez sionista. To sa ma opytat, ci je sam sebe rovnocenny?
    publikované: 19.01.2008 18:18:54 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. Jeden skutocny pribeh
    Poznal som jedneho vykuka zo Srbska, a ten bol dentista. Taky smak, stale spekuloval, ako sa stat uspesnym a bohatym.
    Mal celkom fajn klientelu srbskych immigrantov,ale sa mu malilo, a tak si jedneho dna zmyslel, ze mu raz stara mama povedala, ze asi osmina jeho krvi je zidovska, len aby to preboha nespominal pred starym otcom.
    Zacal to o sebe vsade rozsirovat, dufajuc, ze ziska novych klientov aj zo zidovskej komunity. Ked to nemalo ziadny efekt, dal sa obrezat a prestupil na judaizmus. Po dvoch rokoch sa mu vsetci Srbi vyhybali, ziskal jedneho Zida z Bieloruska a dvoch Flipincov, ktori potrebovali raz do roka vycistit zuby. Zena mu usla s jednym neobrezanym Portugalcom a vzala so sebou aj peniaze - tri deti zostali so srbskym tatkom.
    publikované: 19.01.2008 19:08:18 | autor: Moderator (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. ema, áno, schválne som ich obvolal
    a bal im tú jednoduchú otázku.
    Považujú ma za sebe rovnocenného človeka, s rovnakými právami.
    Takže, vemenica, ja som si na čistom :))
    publikované: 19.01.2008 19:35:14 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  77. Výborne, kriq. A teraz so svojimi sionistickými kamarátikmi
    pochytajte za labky a odtiahnite do Izraela.
    Potom pošli správu, ako je to s tvojím rovnocenným statusom a rovnakými právami.
    Drístať a oblbovať, to sionisti vedia. To hej. Sú na to priam vyselektovaní.
    publikované: 19.01.2008 19:55:12 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  78. Krique, tu verejne ta aj ja ubezpecujem
    ze ta povazujem za rovnocenneho cloveka s rovnakymi pravami :-)

    Uplne vazne.

    Ak toto vydavas za to, na co sa ta pytala Ema, tak to sa ti podarilo.
    Vzdy si chcel posobit humorne.
    publikované: 19.01.2008 20:27:33 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  79. Ftáčnik o Fischerovi
    Tak toto je hodné prečítania
    http://sport.pravda.sk/splnil-rozpravkovu-ulohu-tvrdi-ftacnik-fdk
    -/sk_rsport.asp?c=A080118_202517_sk_rsport_p28

    Síce Ftáčnik nemoholo vedieť, ako to bolo so zápasom Karpova a Kasparova, ale určite-určite bol presvedčený, že to bola náhoda a Fischer je paranoik. Ako inak.

    Ftáčnik cíti potrebu ospravedlniť sa za obdiv k triednemu nepriateľovi Fischerovi: "Stal sa pre mňa autoritou, ako niekto, s kým som vyrastal, kto ma šachovo vychoval. Poznačilo ma to a neviem sa na neho pozerať úplne objektívne."

    Toto už človeka úplne rozosmeje:
    "Mal pohnutý život, nikdy sa neoženil, držal sa extrémnych názorov a paranoidných predstáv, stále sa súdil, nadával na svoj židovský pôvod."
    Pointa je na konci. Keby "nenadával na svoj židovský pôvod", ale ho náležite využíval, tak to, čo mu Ftáčnik trpko vyčíta, by bolo normálne:p

    Keď Ftáčnik dostatočne nadal Fischerovi do paranoikov, čudákov a bláznov - tak, ako si to vyžaduje vládnuca ideológia - sa Fischer vo Ftáčnikovom podaní stáva človekom obdareným mimoriadnym talentom, nadaním, ale aj pracovitosťou, húževnatosťou, veľkou vnútornou silou.

    A slobodou. To pán Ftáčnik zabudol dodať. Lebo netuší, čo to je.
    publikované: 19.01.2008 21:02:00 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. Bobby Fischer
    To nie je ten co povedal?

    "The United States is based on lies, is based on theft. Look what I have done for the US. Nobody has single handily done more for the US than me, I really believe in this."

    Skutocne myslienky mentalne zdraveho cloveka, hlavne este potom ked vstupil do nejakej obskurnej sekty Church of God.
    publikované: 19.01.2008 21:12:04 | autor: Stan (e-mail, web, neautorizovaný)
  81. Stan,
    Ja tiez mam rad citaty - clovek sa mnohemu nauci:

    "We walked outside, Ben-Gurion accompanying us. Allon repeated his question, What is to be done with the Palestinian population?' Ben-Gurion waved his hand in a gesture which said 'Drive them out!"
    -- Yitzhak Rabin, leaked censored version of Rabin memoirs, published in the New York Times, 23 October 1979.

    "There is no such thing as a Palestinian people... It is not as if we came and threw them out and took their country. They didn't exist."
    -- Golda Meir, statement to The Sunday Times, 15 June, 1969

    "Let us not ignore the truth among ourselves ... politically we are the aggressors and they defend themselves... The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country."
    -- David Ben Gurion, quoted on pp 91-2 of Chomsky's Fateful Triangle,

    "Jewish villages were built in the place of Arab villages. You do not even know the names of these Arab villages, and I do not blame you because geography books no longer exist. Not only do the books not exist, the Arab villages are not there either. Nahlal arose in the place of Mahlul; Kibbutz Gvat in the place of Jibta; Kibbutz Sarid in the place of Huneifis; and Kefar Yehushua in the place of Tal al-Shuman. There is not a single place built in this country that did not have a former Arab population."

    -- David Ben Gurion, quoted in The Jewish Paradox, by Nahum Goldmann, Weidenfeld and Nicolson, 1978, p. 99.

    "There has been Anti-Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They see but one thing: we have come and we have stolen their country. Why would they accept that?"
    -- Quoted by Nahum Goldmann in Le Paraddoxe Juif (The Jewish Paradox), pp. 121-122.

    "It is the duty of Israeli leaders to explain to public opinion, clearly and courageously, a certain number of facts that are forgotten with time. The first of these is that there is no Zionism, colonialization, or Jewish State without the eviction of the Arabs and the expropriation of their lands."

    -- Ariel Sharon, Israeli Foreign Minister, addressing a meeting of militants from the extreme right-wing Tsomet Party, Agence France Presse, November 15, 1998.

    "Everybody has to move, run and grab as many (Palestinian) hilltops as they can to enlarge the (Jewish) settlements because everything we take now will stay ours...Everything we don't grab will go to them."
    -- Ariel Sharon, Israeli Foreign Minister, addressing a meeting of the Tsomet Party, Agence France Presse, Nov. 15, 1998.

    "Israel may have the right to put others on trial, but certainly no one has the right to put the Jewish people and the State of Israel on trial."

    -- Israeli Prime Minister Ariel Sharon, 25 March, 2001 quoted in BBC News Online

    Mas aj ty este nejake zaujimave?
    publikované: 19.01.2008 21:28:13 | autor: Pamatnik (e-mail, web, neautorizovaný)
  82. výborne ema a teraz so svojimi moslimáckymi kamarátikmi
    sa pochytajte za labky a odtiahnite z EÚ do Allahistanov a Džamahírií.
    Potom pošli správu, ako je to s tvojím rovnocenným statusom a rovnakými právami.
    Ver, že ja by som mal v Izraeli väčšie práva, ako ty v nejakom Pakošstane
    publikované: 19.01.2008 23:11:09 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  83. a možno by ti, na rozdiel od Sudánu
    ponechali v Pakošstane aj klitoris.
    Ja ti to, samozrejme prajem
    publikované: 19.01.2008 23:13:19 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  84. A čo ty takto
    pohlavne, kriq? Ti niečo v tomto ohľade zachýbalo? Na to sa odporúčajú studené octové obklady. A hlavne veľa brómu.
    Ti zrejme ušlo, že tu nikto žiadne Talibany neobhajuje. Teda okrem mňa, pretože ja som vcelku zato, aby sa s hriešnikmi zaobchodilo bez zbytočných ohľadov a emócií.
    publikované: 19.01.2008 23:32:04 | autor: idar (e-mail, web, neautorizovaný)
  85. veď hovorím , idare
    že je to pohlavie - a celé - prajem :)
    Teda - nie lej jej, ale každej žene Sveta bez ohľadu na relígiu a miestne zvykoslovie
    publikované: 19.01.2008 23:50:49 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  86. Čo si čerstvo po obriezke, kriq, že tak vyvádzaš?
    Máš to márne:p

    Odkedy tvoji sionistickí kamarátikovia vyvádzajú ako zmyslov zbavení, sú Alahistany a Džamahírije pre človeka z Európy menej pohostinné ako bývali.

    Hej, kriq, iste. Od človeka ako ty, ktorý v živote nevytiahol prdel ďalej ako po Istanbul, sa silné reči o tom, kde by si sa ako mal, čítajú ako lacná fantasy. To mi ver.
    publikované: 20.01.2008 00:42:55 | autor: ema (e-mail, web, neautorizovaný)
  87. Kriq, toto si urobil skvele a elegantne.
    :o))) tak na tom som si zgustla. Dakujem.
    publikované: 20.01.2008 01:42:54 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  88. Miestny otroci prejavili svoju fobiu,
    musia sluzit systemu bez namietok a bez otazok,
    pretoze v sudane zle cernosky urezavaju dievcatkam klitoris.

    Hroza, to je dokaz, ako je cely svet zly, len nasi zidia su dobri.

    Keby nase masmedia zaplavili sudanci, Krique by pisal o hroznom zvyku bradatych primitivov urezavat kus vtaka.
    No to by mal uz skuticnu neurozu (taku, aku dostava teraz Iris, ked pocuje o orezavani klitorisa)

    Boze, ja viem, matka Terza pomahala kazdemu ... vy ste ale odpad.
    :)
    publikované: 20.01.2008 09:11:40 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  89. Pomylit sa moze hocikto z nas,
    co je vsak dolezite, chybu si treba priznat a veci napravit:
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7198435.stm
    Tak to aspon chodi v slobodnych a demokratickych krajinach.
    Co je vsak este dolezitejsie, skor ako cokolvek urobite alebo poviete, prekonzultujte to s Centrom, aby ste sa nezahanbili a nemuseli sa ospravedlnovat za neuvazene kroky.
    publikované: 20.01.2008 11:15:54 | autor: Orwell (e-mail, web, neautorizovaný)
  90. zmráka sa stmieva sa /nad Nasralláhom/ k noci sa chýli:
    publikované: 20.01.2008 13:20:18 | autor: kriq (e-mail, web, neautorizovaný)
  91. Nasralah len ukazuje, aki su izraelci bigotni kreteni.
    Zbieraju telesne pozostatky zidov ako zlate tela.
    Ako katolici smradlave relikvie - ktovie, ci ich riez nechcu vystavovat a modlit sa k nim.

    Cely zapadny svet si moze uvedomit, na strane akeho stredovekeho primitiva stoji, ked pomaha sionistom.

    Cely zapadny svet potrebuje len jedno - dat ruky prec od sionistickych smradov.
    A vec bude vyriesena.

    To nie je rada.
    To nie je ani predpoved.
    To je racionalna prognoza.
    publikované: 20.01.2008 14:45:40 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  92. Arton
    Stan ma v mnohom pravdu.
    Napriklad, aj moje pozorovania mi hovoria, ze Zidia su najlepsi - medzi priemernymi. Preto su oni tvorcami vsetkych ideologii hlasajucich priemernost. Ved, nie je komunisticka, socialisticka, liberalisticka a "demokraticka" ideologia v prvom rade o priemernosti?
    Nie je cielom multikulturalizmu, miesania ras, feminizmu, hnutia za oslobodenie homosexualov, tolerancie voci "inakosti" a pod. len snahou vytvorit svet priemernosti, kde by oni boli najlepsi?
    Preto nenavidia, alebo aspon ignoruju velkost, preto v ich slovniku nenajdes slovo velkost a uslachtilost.
    Propagaciou priemernosti a potlacanim vyssieho sa nasilne zastavila evolucia cloveka, a to je ten najvacsi zlocin.
    Z ich priemernosti aj z ich ubohosti a vseobecnej nenavisti vzisiel Maimonides (sovinisticky rasista), Marx (diabol inkarnovany), Freud (nicitel ludskej duse) aj Trockij (diablov syn) a jeho bratia, Zinoviev, Kamenev, Sverdlov, Radek, Rakovski, Liebknecht, Adorno, Horkheimer, Marcuse, Levi-Strauss, Löwenthal, Fromm, Kuhn ... Einstein (plagiator).
    To su ti velikani, o ktorych hovori Stan.

    Vsetci z nich hlasali priemernost, aby zabili velkost. V mene ich priemernosti zahynuli stamiliony - doteraz. Hlasali vladu proletarov, aby pomohli proletarom? Nie! To bol len podvod a nastroj na znicenie naozajstnej elity.
    Naozajstna velkost vsak bola vzdy mimo ich dosahu, a to oni vedia aj nenavidia.
    Lao-tzu, Pytagoras (on nebol len matematikom), Budha, Platon, Konfucius, Leonardo, Mozart, Nietzsche, Tesla a dalsi, to su naozajstni velikani evolucie cloveka.

    Suhlasim tiez s tym, ze antisemitizmus je nehodny nasich uslachtilych tradicii, a mame prechovavat uctu ku vsetkym semitskym narodom, ktore obyvaju Blizky vychod, hlavne pokial ho naozaj obyvaju.
    Som tiez privrzencom sionistickeho hnutia, pokial jeho cielom je navrat vsetkych stratenych synov z domu Jakubovho-Izraelovho - hlavne tych, ktori nechcu respektovat nase tradicie, a namiesto prisposobenia sa, chcu, aby sme sa my prisposobili ich zvratenym ideologiam.
    To, ze sa im tam v ramci sionistickeho hnutia nahrnuli miliony Chazarov je naozaj ich problem, a jeho riesenie by malo zostat ciste v ich rukach.
    Naozaj nikto z nas nemoze predvidat, ako sa bude osud ludstva vyvijat v najblizsich storociach, jedno vsak je iste: clovek ma vo vesmire vacsiu ulohu, ako stagnovat v priemernosti. Aj ked nanestastie prave my zijeme vo veku priemernosti - vdaka vyznavacom priemernosti.
    publikované: 20.01.2008 17:34:40 | autor: Grigoriy (e-mail, web, neautorizovaný)
  93. Grigoriy,
    tak toto bol dost priemerny prispevok.

    p.s.Vitaj opat medzi zivymi. Milka zdochla, alebo co sa jej stalo? Ja sa v tych reinkarnaciach moc nevyznam.
    publikované: 20.01.2008 17:52:31 | autor: Illu Minat (e-mail, web, neautorizovaný)
  94. Viac nez podpriemerny,
    ak som obcas neodolal a povedal FUJ Mr. Stanovi,
    tak Grigoriy si zasluhuje 2 x FUJ...
    "V mene priemernosti Freuda, Einsteina, Froma zahynuli stamiliony" - co sa da na toto povedat?
    publikované: 20.01.2008 18:09:18 | autor: Jozefb (e-mail, web, neautorizovaný)
  95. Mas pravdu Illu Minat,
    ja naozaj casto menim "autora", ale to len preto, aby som sa vysmieval ludskemu odpadu, ktory si vzdy ovela viac vsima to, kto je autorom, ako to, co bolo napisane.
    Nikdy som pritom ani na chvilu nepochyboval o tom, ze moji ma poznaju, a chamrad po case aj tak spozna moj rukopis.
    Ja sa tak rad hram!
    publikované: 20.01.2008 18:12:21 | autor: Kaganovic (e-mail, web, neautorizovaný)
  96. :o)
    tak mne sa napriklad Milka paci.
    Ilu Minat, Grigorij nemoze byt Milka.

    publikované: 20.01.2008 18:19:30 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  97. Jozko:
    Indeed, it was Freud’s own view that psychoanalysis should appear both shocking and subversive. On board ship to America, Freud did not feel he was bringing America a new panacea. With his wretched wit he told his travelling companion, “We are bringing America the plague.”

    Ako by som uz ja takym, ako si ty nieco vysvetloval.
    Ty mozes hovorit fuj len z tmavej diery svojej neznalosti.A tesit sa mozes z toho, ze tebe tvoji priemerni druhovia s radostou prisvedcia.
    Potrebujem vsak ja prisviedcanie?
    publikované: 20.01.2008 18:22:58 | autor: Grigoriy (e-mail, web, neautorizovaný)
  98. hry zo sucastami svojho ja
    sa odborne nazyvaju masturbacia. Ich ucelom nie je komunikacia s okolim, ale uspokojenie svojich vnutornych pnuti, ktore tebou lomcuju. Je to vsak neskodne, kludne si takto ulavuj aj nadalej.
    publikované: 20.01.2008 18:24:21 | autor: Illu Minat (e-mail, web, neautorizovaný)
  99. Je podivuhodne, ako laminatovy pozorovatel nespi,
    a neustale sleduje, co sa pohne :)
    Prisiel nick Grigoriy - odpoved do 20 minut.

    Podobne typy v minulosti posielali hlasenia, dnes akurat tak napise do Deletu, alebo Galovi, ze by s tym mal nieco robit :-)

    K problematike socialneho parazitizmu odporucam kapitolu "Ontologicky dluh a transdebitace" v "Spasenie tela"(Komarek.

    Okrem ineho je tam pripomenute, ze parazit si tak dlho zvyka na dlh, ktory sa mu dostava, az sa stane neschopny samostatneho zivota.

    Ale hlavne je tam spomenuta infantilizacia parazita, v zaujme oklamat svojeho nositela-zivitela o svojej neskodnosti, dobrote a potrebe jeho neustaleho vykrmovania (pripomenme si, rec je o (bio)socialnom parazitizme) A infantilita ma blizko k priemernosti.
    Ale aj k neplodnosti, ale to je o inom.

    Ich priemernost nie je nahoda - je to degenerativny vysledok mnohogeneracneho parazitickeho vztahu takto zameranej kultury.

    --
    pokracovanie bude.
    publikované: 20.01.2008 18:46:56 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  100. Mas pravdu,
    nevysvetluj, najme nie mne - ja nie som dostatocne studovany vied psychologickych a Freuda ci Fromma mam precitanych naozaj len z velmi malej casti. Mozno by som mal vediet nieco viac o Einsteinovej relativite, ale co sa nepouziva sa zabuda, takze aj tam si urcite lepsi a nakoniec ako pises, ide jasne o plagiat.
    Ty vies viac - vies najviac - vies, ze vsetci Zidia su priemerni a ako siritelia tejto priemernosti su zodpovedni za vsetko /mozno len vecsinu, aby som ti nekrivdil/ zlo na svete.
    To uz je ale, podla nas priemernych, nie nadpriemerna vedomost ci schopnost, ale diagnoza...
    publikované: 20.01.2008 18:57:01 | autor: Jozefb (e-mail, web, neautorizovaný)
  101. Arton Ivanovic,
    aj vy?
    publikované: 20.01.2008 19:00:18 | autor: Illu Minat (e-mail, web, neautorizovaný)
  102. Co by si rad, Luminatko?
    Chcel by si nieco povedat - a nedokazes.
    Nemas odvahu.
    Tvoje paterny ti nedovolia, tvoje preferencie ti brania, strach ti zviera hrud.
    Mas presne nadefinovane neriskovat.

    Neriskovat ani to, ze sa prejavis a ukazes v plnom svetle, Luminatko :)

    Ale takto nic nedokazes, Lumino.

    To uz aj Iris ma viac odvahy ... nie, zly priklad, mas pravdu, malo by to tak dopanut, tak to radsej nic nehovor.
    publikované: 20.01.2008 22:06:59 | autor: arton (e-mail, web, neautorizovaný)
  103. jual obat aborsi di batam
    Apotik jual Obat Aborsi BATAM paling ampuh dan bergaransi untuk Anda jika tidak berhasil tuntas dalam menggugurkan janin yang ada di dalam perut, inilah solusi yang tepat untuk Anda coba. klinik Kami menjual obat aborsi murah usia 1,2,3,4,5,6,7,8 bulan dengan reaksi yang sangat cepat sekali dalam kurun waktu tidak kurang dari 1hari bisa keluar janinya.
    JUAL OBAT ABORSI BATAM , KLINIK ABORSI BATAM, OBAT PENGGUGUR KANDUNGAN BATAM, OBAT TELAT DATANG BULAN BATAM, CARA MENGGUGURKAN KANDUNGAN BATAM, TEMPAT ABORSI DI BATAM, TEMPAT MENGGUGURKAN KANDUNGAN BATAM, CARA ABORSI DI BATAM, OBAT GASTRUL DI BATAM, JUAL OBAT CYTOTEC BATAM
    https://leoztoi.blogspot.com/2018/11/jual-obat-cytotec-aborsi-di-batam.html
    https://nurulimanina98.blogspot.com/2018/11/jual-obat-cytotec-aborsi-di-batam.html
    https://umachocolatralouca.blogspot.com/2018/11/jual-obat-cytotec-aborsi-di-batam.html
    https://tihalovinyou.blogspot.com/2018/11/jual-obat-cytotec-aborsi-di-batam.html
    https://taeminalwaysmine.blogspot.com/2018/11/jual-obat-cytotec-aborsi-di-batam.html
    https://stupid-vampiresoulsecret8.blogspot.com/2018/11/jual-obat-aborsi-di-batam-cytotec.html
    https://syafiqahsatar.blogspot.com/2018/11/jual-obat-aborsi-di-batam-cytotec-pil.html
    https://x-babybling.blogspot.com/2018/11/jual-obat-aborsi-di-batam-cytotec.html
    https://wardah-za.blogspot.com/2018/11/penjual-obat-aborsi-di-batam-cytotec.html
    https://stargang-pico-fans.blogspot.com/2018/11/penjual-obat-aborsi-di-batam-cytotec.html
    https://storms-animes.blogspot.com/2018/11/apotik-jual-obat-aborsi-di-batam.html
    https://titieabidin1992.blogspot.com/2018/11/apotik-jual-obat-aborsi-di-batam.html
    https://sinisinitempatsaya.blogspot.com/2018/11/jual-obat-cytotec-aborsi-di-batam.html
    https://zoolalasparkle.blogspot.com/2018/11/jual-obat-aborsi-cytotec-di-batam.html
    https://usahawanminda.blogspot.com/2018/11/jual-obat-aborsi-di-batam-cytotec-asli.html
    https://storiegadeezoolaalaa.blogspot.com/2018/11/jual-obat-aborsi-di-batam-cytotec.html
    https://vintageglitzy.blogspot.com/2018/11/jual-obat-aborsi-di-batam-cytotec-asli.html
    https://pandasuh.blogspot.com/2018/11/jual-obat-cytotec-aborsi-di-batam.html
    https://tiamo-tears.blogspot.com/2018/11/jual-obat-aborsi-di-kota-batam-cytotec.html
    https://priarts-decoracaixas.blogspot.com/2018/11/jual-obat-aborsi-di-batam-cytotec-asli.html
    publikované: 03.11.2018 02:19:21 | autor: aborsi batam (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014