Takmer šesť tisícok pozvaných hostí sa zlietlo 29. júna 2008 do Madridu, aby na 19. Svetovom ropnom kongrese (World Petroleum Congress - WPC) štyri dni intenzívne debatovalo, ako ďalej s ropou a zemným plynom a energiami ako takými. Boli medzi nimi nielen CEOvci veľkých aj menších ropných spoločností z celého sveta, vrátane Iránu, ministri energetiky, reprezentanti Medzinárodnej energetickej agentúry, etc, etc ... ale aj učinení experti na HSE (Health-Safety-Environment) a samotná šéfica Transparency International.
Globálny míting otvoril španielsky kráľ Juan Carlos I. Zástupca PetroChina ocenil, že sa volá po čínskych peniazoch a vyzvedal, či má deti Jiao a Fen.
Na kongrese s hedlajnom "Svet v premene - zabezpečovanie energie pre udržateľný rast" si zarečnila desatina účastníkov, čiže 600 ľudí. Aby to stihli, boli rozptýlení v takmer 90 sekciách. Tento rok bola hlavnou permutačnou témou sociálna zodpovednosť. Permutovalo sa aj na klasické témy WPC: znižovanie energetickej náročnosti, skúmanie alternatívnych energetických zdrojov ... ale sociálna zodpovednosť bola najvychytenejšia.
CEO-rečníci sa bili do pŕs, ako kĺbia ekonomiku so starostlivosťou o životné prostredie a sociálnou zodpovednosťou voči obyvateľstvu. Slepá fundamentalistická viera vo voľný trh, ktorý všetko vyrieši, vyprchala a dokonca nastúpili úvahy o význame štátu v ropnom sektore. Ropné vojny si vyžadujú vojenskú silu, hoci najväčšie ropné firmy už začali ignorovať konvencie a budujú si pre účely útokov na vybrané štáty súkromné armády. Demokratické, ako inak. Napermutovanú slovnú vatu o potrebosti štátov našošorili rečami o sociálnej zodpovednosti. Ako keby sa tým dal vypchať vankúšik na zmiernenie dopadu po energetickom zošupe.
Smiešnosť kongresu zviditeľnila osoba s ropným sektorom priamo nesúvisiaca. Šéfica Transparency International Huguette Labelle. Jej spíč bol plný fráz o dravosti súkromných ropných spoločností, čo spôsobuje, že viac ako polovica krajín vlastniacich ropné ložiská z nich nemá žiadny profit. Súkromné ropné spoločnosti totiž korumpujú rôzne zmrdivlády hlavne africké. Hej, nie je problém kopnúť si do primitívneho Sudánu či Namíbie, kde sú vlády korumpované ropnými spoločnosťami, s ktorými sa nekamarátime, pretože neťažia pre Západ ... ale o Iraku - o Iraku pani Labelle ani nehlesla. Pritom kauza Irak vstúpi do dejín ľudstva ako učebnicový prípad pažravosti Západu po energiách za každú cenu. Nezmienila sa Huguette o čisto korupčnom, Spojenými štátmi iniciovanom programe Ropa za potraviny, ktorý vystriedala Spojenými štátmi iniciovaná veľká zabíjačka a následná ropná okupácia, počas ktorej miznú milióny barelov ropy bez platenia. Ani nehlesla o korupčnej čerešni na ropnej šľahačke: o pokusoch amerických ropných spoločností skorumpovať ... quislinga Malíkího? nie, toho netreba ... iracký tzv. demokratický parlament. Nie je žiadnym tajomstvom, že pred niekoľkými mesiacmi dostal každý iracký poslanec diskrétnu ponuku na milióniky USD, ak zahlasujú za ropný zákon, ktorý zlegalizuje vyciciavanie Iraku americkými ropnými spoločnosťami. Asi o tom pani Labelle nevie. Ale potom je otázne, čo robí táto osoba na Svetovom ropnom kongrese.
Zlatým klincom podujatia bolo slávnostné odovzdanie ceny pomenovanej po Thomasovi Dewhurstovi (1881-1973). Tento pán pred 75. rokmi zvolal prvý Svetový ropný kongres (júl 1933, Londýn, okolo tisíc účastníkov z 24 krajín) a stal sa jeho prvým prezidentom. Povolaním geológ pôsobil od roku 1910 v Rangúne v Barmskej ropnej spoločnosti (Burmah Oil Company), ktorá reprezentovala britské koloniálne záujmy v juhovýchodnej Ázii - plienila miestne ropné zásoby. Bola na to úplne sama, kým jej neskôr nezačala pomáhať americká Standard Oil Company.
Počas WWII britská armáda v duchu hesla "keď ich nebudeme mať my, tak nikto" barmské ropné ložiská zničila a pripísala tak do zoznamu britských vojnových zločinov ďalší. V tom čase už bol Dewhurst dôchodcom, ale naďalej pracoval pre BOC. Ako bývalý šéfgeológ BOC zneužil strategické informácie o regionálnej geológii - bol to on, kto poskytol britskej armáde presné inštrukcie, kde a čo treba ničiť. Mimochodom, Dewhurst bol od roku 1922 nielen šéfgeológom BOC, ale aj Anglo-perzskej ropnej spoločnosti (predchodcu dnešnej BP), ktorá pre zmenu plienila iránske ropné zdroje. Tiež úplne sama, nikto jej nekonkuroval. Starostlivým okom tatíčka na túto ropný spoločnosť dohliadalo samotné štetinaté prasa Churchill. Irán z tohto britského biznisu nedostával prakticky nič.
Pomenovaním po Dewhurstovi sa cena udeľovaná na tohtoročnom WPC stala kúzelným symbolom drancovania ropných zdrojov planéty. Oficiálna verbálna omáčka k nej znie, že je ocenením úžasného technickému pokroku, ku ktorému došlo za uplynulé storočie v ropnom biznise. Cenu si odniesol H.E. Ali Al-Naimi, minister nerastných surovín Saudskej Arábie. Hej. Saudskej Arábie. Presne tej krajiny, ktorá k rozvoju ropného sektora - sofistikovaných technológií ťažby a spracovania ropy prispela intelektuálne mimoriadne namáhavou skutočnosťou, že sa rozkladá nad (bývalými) najväčšími a (bývalými) najdostupnejšími ropnými ložiskami sveta s (bývalým) najpriaznivejším ERoEI a o stave svojich zásob si vymýšľa Rozprávky tisíc a jedného ropného barelu.
Blahoželáme.
Svetový ropný kongres sa koná každé tri roky. Je pravdepodobné, že v roku 2011 sa uskutoční s hedlajnom "Toto je naša jediná šanca do budúcna":
( Záber Slnka zo sondy Hinode prevzatý zo stránky ESA. Podrobnosti sú tu. Viac o misii Hinode je tu.
Komentáre
O tri roky sa azda ani nezidu. :)
A hlavne nebudu mat pricinu.
Zide sa kongres atomovej a slnecnej energie.
Tak dobre, tak nie o 3 roky, tak o 30 rokov.
Z globalneho hladiska je to jedno.
Homo sapiens vyzera z mojho pohladu ako diva svina objaviaca popadane kvasene jablka. Chvilu sa oziera, je hi, ale moze si aj tazko ublizit. Kocovina a depresie pride urcite.
Nasa skutocna domovina.
To je nas domov.
Nase lono a nas hrob.
Ta fotka ma naplna primordialnou istotou.
O tri roky bude zrejme hedlajnom
Exxon Mobil a ďalšie ropné mocnosti sa už dlhšie sťažujú americkej administratíve, že nie sú pripúšťané k najtučnejším ložiskám, pretože si ich ázijské a už aj africké štáty začínajú chrániť. Do korupcie síce vrážajú čoraz viac, ale biznis sa tým predražuje.
Kdeže sú časy keď (všetky) náklady na prieskum a ťažbu ropy neprevýšili 4 USD, kým teraz sú takmer 5-násobne vyššie, a to je len rok 2008.
Americkým ropným gigantom sa páči iracký model. Roztrieskať za peniaze daňových poplatníkov a vycicať súkromnými firmami prepojenými aj personálne s US administratívou, čo šéfici Transparency International zjavne nevadí.
Na kongrese bolo najbizarnejšie, že jubilejnú cenu udelili predstaviteľovi režimu tak skorumpovaného, že to globálne nemá obdobu.
arton,
transparency international
...
Slnecna eneria sa da len malokedy konzumovat "on the fly"... vacsinou ju treba "skladovat" v bateriach a baterie, malo kto to vie, lebo sa o tom malo hovori, su jedni z najviac znecistujucejsich... zacina sa to samotnym ziskavanim vzacnych kovov ktore su na ich vyrobu potrebne, pokracujuc vyrobnym procesom a konciac faktom, ze koncentracia tych vzacnych kovov aka je v baterii je krajne nebezpoecna pre prirodu... podla mojho nazoru najlepsim riesenim pre planetu je nuklearna energia
Doteraz nikto nevymyslel,
Geniálnym nápadom je sypať ho do čiernych dier. United colors of OLO si rozšíria predmet podnikania a je to.
veľký počet mamutích ropných ložísk začal starnúť
Nastastie
Fakt je, ze vseliake tie statne podniky nie su schopne zvysovat tazbu, pretoze stat je velmi zly hospodar a zase sa to raz ukazalo. Statni uradnici budu radsej tunelovat akoby mali investovat do buducnosti. Uz teraz Ruska vlada chce oslobodit od dani (!) ropne firmy, ktore budu investovat do novych lozisk, pretoze to jednoducho nerobia. Je sice pekne, ze cena ropy rastie, ale ked nebudu nic tazit tak im to bude nahovno. Nakoniec Rusku, Venezuele, Arabom etc. aj tak nic ine nezostane len sa priplazit k zapadnym firmam a prosit ich aby zase prisli.
Si s dojatím spomínam na debatu
Bú, bú, bedákal ako keby mu zdochla koza, že Čávez pritlačil na Exxon Mobil, Total, BP, Chevron a ďalšie pijavice, ktoré sa vypásajú na venezuleských ropných zdrojoch, aby predali väčšinové podiely venezuelskému PDVSA (zvlášť Exxon Mobil, ktorý sa má sa za majiteľa sveta a nie je zvyknutý, že niekto neposlúcha, strašne penil a naznačoval niečo vojenskom útoku USA na venezuelu, čo jasne naznačuje, že vuobec, ale vuobec nie je prepojený na US establišment).
- Určite dôjde k poklesu ťažby, starostil sa ekonómček.
- Čo má ako byť?, dovolila som si poznamenať.
A on dostal infarkt.
Saudská Arábia
ema, ty buď ešte zatiaľ dĺĺĺho bezobaf ;)
obrovské zásoby "oil shelves" (jak to vypáda a co to žere?)
pageNumber=1&virtualBrandChannel=10215
Kovboj, najväčšia postava americkej mytológie, prirastený zadkom k autu ako náhrade voľakedajšieho koňa, si ide vyžrať posledné rezervy.
No veru, treba zrušiť ban a pustiť tam čínske súkromné firmy.
na najstaršiu blogerku budú spomínať stovky potomkov ...
ropy bude v Európe predsa len o niečo viac, lebo:
:)
ad.: cvarga, ropne zasoby, etc.
O tomto kongrese, kde sa zišla
Ale čo nie je celkom v poriadku, že pár ironickými slintami odbili strategické júnové stretnutie EÚ-Rusko v ospalom Chanty-Mansijsku na dohľad výdatných ropných ložísk.
Vraj sa dohodli, že sa dohodnú. A to by už mali Európania trochu zbystriť svoju mediálnymi chujstvami unavenú pozornosť: nie je to totiž celkom tak.
V zásade tam od Medvedeva odznelo toto: pri dodávkych energií sme vaším spoľahlivým partnerom. My vieme - a vy viete tiež - že zámerom Spojených štátov je dostať za každú cenu pod kontrolu ruské ložiská uhľovodíkov. Bez nich si neudržia svetovú dominanciu. Ak vy - Európa - budete kooperovať s tými, ktorí nás ohrozujú, vašimi partnermi pochopiteľne nebudeme. Nie sme sprostí. Rusko nie je povinné spolupracovať na svojej likvidácii.
A odporučil, aby sa Európania pozreli do mapy. Kde je Európa, kde je Rusko a kde je Amerika.
A tiež tam implicitne odznelo: Spojené štáty nie sú priateľom Európy. Nikdy neboli a nikdy nebudú.
Z ropných vojen, ktoré sa už začali a postupne sa sťahujú k Rusku (lebo po Iráne je na rade) vycivajú všetku ropu Spojené štáty a vy, Európania - vy dostanete ďalšie milióny utečencov.
Spojené štáty si narabujú milióny barelov ropy, pre Európy zvýšia milióny nešťastných ľudských osudov, vybiedených ľudí migrujúcich za kusom chleba. Toto je z ropných vojen určené pre vás - pre Európanov.
Stačí sa pozrieť na Irak, predzvesť ešte brutálnejších ropných vojen. Amerika vykráda irackú ropu a Európa robí azylový stan pre zúfalých utečencov. Nenávidiacich Západ, čo je teda pochopiteľné. Egál, či ich obrala o domovy a majetok Amerika alebo Európa.
Opäť sa treba pozrieť do mapy. Kde je zóna ropných vojen, kde je Európa a kde je Amerika.
Nie je to náhodou tá skurvená krajina za veľkou vodou, kam sa utečenci z krajín roztrieskaných Amerikou spoľahlivo nedostanú?
mimo témy:
Vas Sinuhe :-)
Neviem
Stan
Nespochybnujem, len pochybujem a o to viac som zvedavy. Ak ich maju, tak OK, len dufam, ze ich nemaju v Iraku, Irane a Venezuele :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reserves
to je jednoduche, tu je link
plutokracia:
http://www.zvedavec.org/komentare/2008/01/2404-co-je-to-metoda-mandrake.htm?PHPSESSID=44d1232f1b58b23055fe225dc65a5165
:-))
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:US_Oil_Production_and_Imports_1920_to_2005.png
keby to nesposobilo tragediu, bolo by to maximalne komicke.
Stan!
Ropná bridlica má budúcnosť, nespochybňujem, ale až po vyčerpaná ropy, pretože náklady...
samozrejme, veda, výskum- blablabla, ale to máš to isté ako u ostatných alternatívnych palív budúcnosti.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_shale
a co je to ropne
btw
V ropnej bridlici je uz ulozena slnecna energia, staci to trochu upravit a pouzit.
Stan!
Ropna briidlica je "nieco ako ropa" ale to je aj uhlie. Nevies kto ma najvacsie zasoby uhlia na svete?
Ropna bridlica obsahuje latku, z ktorej sa nakladnym chcemickym procesom da vyrobit ropa. Bohuzial vsetky zname sposoby, ako tu ropu vyrobit su drahe, a okrem toho vznikaju pri nich hnusne splodiny. takto, ropu vyrobis z barscoho. aj z pouzitych plastikovych flias a pneumatik. Len naklady na tu vyrobu ropy su xxxnasobne vacsie, ako zisk z takto vyrobenej ropy.
Zasoby ropnej bridlice sa odhaduje ze su rovnake ako zasoby ropy. Len oproti rope je v nej len tretina energeticky vyuzitelna surovina a i to je este strasne drahe. Samozrejme, moze sa objavit nejake doteraz nezname zazracne vyuzitie ropnej bridlice, alebo aj nie. Je to len alternativne palivo buducnosti, z ktoreho mame dnes rit palovu. Takze porovavat ju s ropou je blbost.
sustred sa
Vzdy lepsie ako energeticka kriza.
S tebou je to tazke, Stan.
Ovela nadejnejsie ako ropna bridlica su dechtove piesky, lenze o tych nemas ani paru a hlavne, USA su az tretie na svete v ich zasobach. Po Venezuele a Kanade.
Energeticku krizu ty nevyriesis, k ropnej bridlici si sa dostal ako slepe kura k zrnu, lebo nevies rozdiel medzi "shaleom a shelfom" (Ema, odkial je ten mishugena?) a teraz ho tu obhajujes ako mafiansky pravnik.
Ropné bridlice? ERoEI okolo 1,5
Keby nejakého výmeta predsa len napadlo získavať ropu žmýchaním šutrov, náklady na sanáciu zničenej prírody stiahnu ERoEI na fascinujúcich cca mínus päť, možno mínus desať.
Preco ani paru
Aladár, Stanko je programátor
My to tu všetci zohľadňujeme už dávno.
Okrem toho inklinuje ku katolicizmu.
!!!
"Americania maju 20x vacsie zasoby ropy ako rusi."
"ja neviem ani aky je rozdiel medzi ropnym shaleom a shelfom"
"V ropnej bridlici je uz ulozena slnecna energia, staci to trochu upravit a pouzit." !!!
jaj
ERoEI pre shale oil
mandrake, dokument o plutokracii
K ropnému zlomu by som len toľko, že terapia nedostatkom tejto šibnutej civilizácii prospeje.
Jedna nadácia má výročnú správu s čb fotografiami Petra Haasa a tam je záber, pohár s vodou a kus chleba, excelentná fotografia, a pod ňou sú dve vety: To nie je chudobé. To je len jednoduché.
Ema, v tom je ten rozdiel.
Pritom v prirode vsetko kolise.
Nie ze by som si nepamatal, ale nepisal tu ktosi, ze stupne cena a ropy bude zasa dost? :-)
Ale uz vtedy sa nehlasil k dolaru ... pud sebazachovy proste nepusti.
K sucasnej plutokracii.
Preto su teoreticky - financne - na tom najlepsi ti najnehanebnejsi falzifikatori.
Jeden zo zakladnych problemov kazdej spolocnosti je imunita.
Ked spolocnost dovoli, aby jej ktosi realnu krv zamienal a riedil za bezcennu tekutinu, ci dokonca vzduch, zdochne.
Postfeudalna plutokracia ma toto ako svoj zakladny problem.
A ak si niekto mysli, ze vsetky imperia doteraz skrachovali, ale sucasna plutokracia znamena koniec historie a bude tu naveky, tak si nic ine ako rychly koniec nezasluzi. Je to liecenie.)
"dokument o plutokracii
Som si myslel, ze nabozenstvo do skoly nepatri. Inac neviem preco by mala byt mena bezdovodne naviazana na zlato, na nejaky blby kov. Ale co uz, nerozumiete tomu, ale aj tak to chcete tlacit detom do hlavy. Okrem toho mena nie je naviazana na zlato v nijakej krajine, ani vo vasom vysnivanom Rusku a ani v Severnej Korei.
Nik netvrdil,
Nastuduj si tematiku.
Ja som to
...
A nie je ropy dost? Neviem o tom, ze by na pumpe nebol benzin, alebo som musel cakat v rade ako za komunizmu na mandarinky. Este by mohla cena narast aspon bude na cestach menej aut a nebudu ti chudobni zavadzat.
Náš Stanko považuje peniaze
Pekne nám tu demonštruje, kam vedie absentujúca školská osveta.
Ema, tomu sa povie zavislost.
Ale v poslednom case mu uz zostava naozaj len pozicia sebazosmiesnujuceho sasa. Ropy je dost .. :)))
Nieco o Fairtrade.
Novodoby marketing.
Za priplatok dostanete pocit socialnosti ci dobreho cinu.
http://beo.sk/spolocnost/83-t/570-fair-trade-ked-sa-spoji-plytke-snobstvo-s-demenciou
Bude vojna v Irane?
http://www.zvedavec.org/komentare/2008/07/2657-ano-iran-bude-napaden.htm
Pri podobnych satirach cloveka napadne zopar otazok.
Nakolko su naozaj odhodlani poslat Ameriku do pekla, ci uz vedome alebo ako collateral demage? Aj tak to bol len prevazne arijsky stat, tak prec s nim.
Europa sa opat vzchopila, je na nohach - dokazu nasi plutokrati ziskat SKUTOCNU podporu v Europe? Viem, uz sme to trocha riesili - bude infekcia cez sarkozyovcov a merkelky postupovat?
Dokazu sa Europania trocha utriast a dat si studenu sprchu, alebo ich naopak oslabi mediteranska juzanska mlandravost a demencia? Bude Europa cista ako sneh na severe, alebo zbastardena ako dnesne Rakusko so vsetkymi jeho psychopatmi a vrahmi?
No dobre, nevieme presne, co bude v buducnoosti, ale ma niekto este dilemu, co by bolo lepsie?
za nabozenstvo
Ked ty by si pustala detom filmy, ktore propaguju tento konspiracny internetovy spam, tak ocividne pri tebe skolsky system zlyhal. Ved je zname, ze slovenske vysoke skoly su v kvalite daleko za zapadnymi, ty produkt slovenskeho skolstva.
Samozrejme, že sme pre teba neviditeľní, Stanko
Je jedna bájka o civilizácii hlupákov, ktorí sa naučili, ako sa podpaľuje les. Les horí vysokým plameňom, hlupáci okolo neho tancujú a tešia sa, ako im je teplúčko. "Aha, akí sme úspešní! Sme svetlo sveta! Náš systém produkujúci teplo je večný! Máme najviac nositeľov Nobelovych cien!"
Les dohorel a zostala neobývateľná, očernetými mŕtvymi pahýlmi a splodinami požiaru zasraná krajina.
Arton, v texte u Zvedavca
Američania začínajú byť vlažní vo viere
idUSN1655761520080716?pageNumber=1&virtualBrandChannel=0&sp=true
No teda.
Nakoniec zostane jediným veriacim náš Stanko zalezený v pitvore.
jasne, Ema
A teraz odveci: videli ste tu nezaujatu anketu na smetiarni?
http://www.sme.sk/c/3979374/Smer-sa-paci-vsetkym.html
Tiež niečo zo smetiarne
Janka vám to napísala priamo.
Nepomýľte si agunu s agamou.
"Aguna sa napríklad znovu nemôže vydať a ak má vzťah s iným mužom a jeho výsledkom je dieťa, rabíni ho považujú za „bastarda“. Keďže v Izraeli všetky záležitosti okolo rodinného práva riadia rabíni a rešpektujú ich aj tunajšie matriky, je to podstatný moment."
http://www.sme.sk/c/3980895/Starosti-s-mrtvymi.html
V smetiarni som našla aj článok o kanadských tar sands - pieskoch, ktoré sa voľakedy volali správne asfaltové, ale teraz sa volajú eufemisticky ropné. Haleluja, je tu spása! Stromy už dohorievajú, ale ešte sme nepodpálili kroviny.
svet ocami emy
Potom uz len staci aby Europania splnili o com neustale kecaju, teda odmietnut akukolvek formu energie(, ved vo vsetkom je nejaky problem) a vratit sa k primitivnemu sposobu zivota, zredukovat obyvatelstvo na desatinu a nikto nech nikam nechodi a kazdy nech si dopestuje a vyrobuje co potrebuje sam. Arabi sa mozu vratit k tavam, Rusi do zemlianok a vsetci budu stastni az kym nepomreli.
hm,
... staci, aby Europania ...
Je zaujimave, ze tak ako uz je odklon od kedysi vecneho a pevneho dolara, ktoremu nic neublizi, je uz aj pomaly odklon od ropy, "ktorej je dostatok".
Presne tak, ako aj Ema predpovedala.
A vidno, ze stankistom v ziadnom pripade nejde o politicku debatu, o zistenie reality, ale len o potlacene svojich strachov a obhajenie svojeho idolu, svojeho ochrancu, svojeho "velkeho samca".
toto veru nebol "collateral damage":
http://www.sme.sk/c/3981042/Izrael-sa-boji-novych-unosov.html
Raz napísal Mr Cook žijúci v palestínskom Nazarete
Preto sú najčastejšími slovami v izraelskom slovníku strach, báť sa, mať obavu, hroziť sa ...
Otázka je, prečo má na túto patológiu, na túto ťažkú paranoju, doplácať Palestína, celý región. Prečo?
Bol raz jeden neliečený paranoik a stále vyvreštieval, kto všetko mu chce ublížiť. A začal paranoik tých ľudí zabíjať a vyháňať. Ohrozovaní ľudia sa, pochopiteľne, bránili.
Na to paranoik začal vrieskať ešte viac:
- "Vidíte, hovoril som vám. Idú po mne. Haleváááj."
Za normálnych okolností skončí hentaký nebezpečný blázon na uzavretom oddelení psychiatrie a hentaké svetlo medzi národmi pod prísnou kuratelou OSN.
A konečne by sa naplnila rezolúcia BR OSN z konca roka 1948 (!) o návrate utečencov.
Už sa neviem dočkať, Stanko,
Hneď bude svet o kus bezpečnejší.
Zmrd Blair
Na tento druh humoru o koncentráku Gaza, o najväčšom koncentráku v histórii ľudstva, treba mať gumený žalúdok.
svet ocami emy
Svet mojimi ocami: mozno Izrael sa spraval v tomto pripade hlupo a nepochopitelne, ale islamofastisti a ti co ich podporujete ste zvierata.
Vidis, Kriq, si zviera.
strach
No, telepatka, není to bůhvíco
Nebude veru z tohoto pitvora žiadny odboj, pokým sa miestni povstalci budú výlučne zaoberať takými trtkami ako stano a kriq.
idare, ty trtko
To mal byť akože refrén,
Vás, ktorí trpíte na mozgové dysfunkcie, má vraj zachrániť ruský Dimebon:
http://vat.pravda.sk/liek-proti-alergii-kroti-alzheimera-dbl-/
sk_vclovek.asp?c=A080717_165011_sk_vclovek_p33
Taľafatka, a to "niečo" sa ti prihovára
Resp. znie ti to v hlávke ako echo v jaskyni? "Ona je zlá, zlá!"
Ja neviem, čím to je, ale tvoj príhovor, ktorým si sa pokúsila vyrobiť zo mňa teroristku nenávidiacu západ, sa veľmi podobá na bolševické monstrprocesy v 50. rokoch. Tam tiež tak pekne, okrúhlo rečnili.
Ten alzheimer je, zdá sa,
Idare, aky odboj?
Ked sem pride spina, treba ju vymiest - to plati aj o tej newyorskej, ktorej si sa venoval.
Mozno to je ten najlepsi odboj - odstranit najblizsiu spinu zo svojho okolia.
Talafatka, venovat sa Cine ci moslimskym krajinam?
Preco by sa mala venovat kritike cudzich kultur, ktore su kritizovane aj tak viac nez dostatocne.
Vy skurveni bolsevici reagujete vzdy rovnako : nekritizujte nas, pozrite sa na inych, ved nielen ja som zlocinec,
Ale ja vidim Teba, Ty spina, a s tebou urobim poriadok.
Aj bez koordinacie odboja.
KOSOVO
ema
arton
Načo ti mám odpovedať,
To je typická finta bolševikov, robiť z politických oponentov psychopatov.
Ty si veľkohubo vstúpila do nášho priestoru s tvrdením, že TY si ten lepší a odhaľuješ tu moju zlú motiváciu.
Už pár tvojich štekov stačí na to, aby som ti otvorene povedala pravdu: ja som tu ten lepší, ja som ten etickejší, ja som ten morálnejší.
Mýliš sa aj v tom, že mi USA a PREDOVŠETKÝM Izrael vadia kvôli tomu, že sú vojensky silné.
Nie. Vadia mi ich zločiny, pretože som s nimi eticky prepojená jednou civilizáciou a ich svinstvá sú automaticky hádzané aj na mňa.
Čo ma je do Číny, Iránu či Libanonu - na ich konanie nemám žiadny vplyv a nie som spolunositeľom žiadnej ich viny.
Inak, nie je nič ľahšie, ako kritizovať susedov. To vie každý blb.
Aby bolo raz a prevždy jasno - nikto nemá právo na sebaurčenie formou etnických čistiek. NIKTO.
A prosím reagovať vecne, bez pokusov o lacné psychologizovanie. Inak odtiaľto odtiahneš s natrhnutou virtuálnou prdelou a nebudeš poďakovať.
Talafatka, vy bolsevici
Lenze nik uz nie je zvedavy na vase vulgarne reci.
Zivot si vzdy nakonec vybere slobodu a odvrhne podvodnikov vaseho razenia.
A ja a mne podobni ludia dobrej vole vam to tu len benevolentne oznamujeme, aby ste sa s tym mohli zmierit a ako pise moj priatel Grigoriy, vcas to pochopili a zbytocne si to este nezhorsovali.
Tzv. zidia sa opat vyhrazaju.
Hovori prednasajuci z BenGurion univerzity, teda insider.
http://www.informationclearinghouse.info/article20312.htm
Uvidime.
Nie som ziaden samovrah a v Irane by som sa teraz necitil bezpecne.
Ale tzv. zidia ocividne nevedia inak, iba si pilit pod sebou konar.
(je to len talafatka, ale dik za dobry napad, ako nazyvat tuto skupinku individui, ktora samozrejme netvori narod, ale skor mafiu)
Sa zamysli,
Motivy zlocinu sa niekedy oplati skumat.
A ak si ju zlocinec sam pestuje, ci simuluje, tak uz vobec nie.
Ja netvrdim, ze to Izrael spravi, ale ak to spravi, tak je motivom tzv. zidov ich agresivna politika - sionizmus. Ten je inherentne zly, podobne ako jeho dvojca, bolsevizmus.
Arton, od takýchto môžeš čakať čokoľvek
Úplné vemená.
A former Israeli defense official alleged Saturday that the military never sought permission from the Israeli government to use cluster bombs during the 2006 Lebanon war.
The use of the weapons only came to light after the end of the 34-day war between Israel and Hizbullah, Hagai Alon, a former adviser to then-defense minister Amir Peretz, told Israel Radio.
The United Nations and human rights groups have said Israel dropped about 4 million cluster bomblets during the 2006 war. Up to 1 million failed to explode and now endanger civilians, according to UN demining experts.
Alon said the government only learned that the army had used the weapon WHEN EUROPEAN COUNTRIES DEMANDED MAPS of where the bomblets were dropped, after some of their soldiers deployed in south Lebanon were wounded by the explosives.
(Podnes deň samozrejme nedostali od Izraela ani trt, nech si tam vojaci kapú, nie sú to židovskí vojaci, len európski)
The United Nation's Mine Action Coordination Center reports that more than 30 people have died in cluster bombs and land mines since the war. Another 13 de-mining experts from the Lebanese army, the UN peacekeeping force in south Lebanon and private mine action teams have also died in similar explosions since the 2006 war, according to the UN center.
Ako podvodní obchodníci v 19. storočí. "Ja som to nebol. Ani môj brat to nebol."
Ozaj, budú dievčatká z Kirjat Šmony podpisovať pre zmenu nukesy pre iránske deti?
http://www.downtownbeirut.com/Genocide/childAbuseAndHate2.jpg
ema
Opat nechapete. Mne je uprimne jedno, kto je moralnejsi, lepsi a etickejsi. Na tuto strunu som nehral (mimochodom, zaujimalo by ma, preco na nu hrate Vy). Neverim, ze moralka ci etika sa prejavuju na internetovych forach, preto je Vasa vypoved, akokolvek dobre myslene, v tomto smere pre mna bezcenna. Neviem ci ste moralna a je mi to jedno.
Ok, v tretom odstavci akoby sa crtala odpoved. Neexistuje nic take ako nejaka izolovana moralna nejakej eticky/etnicky izolovanej skupiny. Etika Zidov v Izraeli sa vyvija vo vztahu k mnohym veciam, medzi inym aj vo vztahu k etike tzv. Palestincanov. Tym, ze sa kritike Palestincanov ci trebars Cinanov vyhybate sa deju dve veci.
Za a) ak skutocne mate nejaky vplyv na rozmyslanie ci konanie Vasich "bratov a sestier", a tito Vas budu pocuvat, tak sa v strete s oponentom "se zlou potazou". Netvarte sa, ze mate nejaky ultimatny standard. Palestinski vrahovia deti su pre Vas bojovnici za slobodu, superovi teda reakciu na utok povolujete. Tym, ze nekritizujete Palestincanov vlastne na Zidov vo Vasom svete ani ziaden utok nebol, a tak je samozrejme kazda akcia Izraela neopravnena (kedze sa vyzivate v pouzivane nespravnych terminov, je fasisticka, nacisticka, bolsevicka a pod.). Tento dvojity standard si neviem vysvetlit inak, ako principialne zastavanie sa slabsieho.
b) Je zvlastne, ako sa branite. Ich svinstva automaticky hadzane na Vas. Kedze sa voci tomu chcete branit, zrejme je to pre Vas legitimne, inak by ste to ignorovali ako nemoralne. Na druhej strane Vam zrejme vadi, ked podobne rozmyslanie pouzivaju Zidia a svinstva teroristov hadzu "na nich". Vasou reakciou na moralne vytky je kritika do vlastnych radov. Reakciou Palestincanov je boj a podpora. Zvlastne, nemyslite? Ste snad nejakym sposobom nadradena?
S tymi susedmi sa mylite. Zalezi od situacie. Flagelantstvo v zaujme uznania objektivity a univerzalnej mudrosti z mody nikdy nevyslo. Vsetko je otazkou motivacii.
V tom pripade vsak velmi tazko najst narod, ktora toto pravo ma. Pomozete mi s tym?
Ale no tak. Vy sama psychologizujete snad v kazdom clanku. Snad ma nechcete prinutit citovat Vam Vasu vlastnu pracu. Faktov mam dost, mna zaujima motivacia ludi ako Vy. Ale nebojte, aj motivacia mnohych inych ludi, a ako povedal klasik "myslim to uprimne".
arton
...
Aj ked neviem ako to je myslene, to je podla mna rasizmus. Bud si spolunositelom viny bez ohladu na farbu pleti alebo nie si vobec.
Och, chúďa nepochopené
Odkedy si napísal "tzv. palestínčania", chápem veľmi presne, kto sa nám tu producíruje.
Zase jeden, čo premaľováva agresorov na obete.
Predstúpi pred súd do krvi dobitý človek a človek, ktorý má zlomený nechet. Sudca sa pýta, čo sa stalo.
Ten prvý odpovie, že agresor vtrhol do jeho domu a dobil ho.
Ten druhý sa obhajuje, že pri tom, ako svoju obeť v jej dome mlátil, mu sviňa obeť zlomila nechet.
Sudca rozhodne, že dobitie je len taká taľafatka, ale zlomený nechet, to je terorizmus.
Pretože ten druhý je silnejší.
Kto si dovolí spochybniť takýto vedikt, je flagelant.
Veď kto iný môže byť principiálne na strane slabšieho, dobitého, vyhladovaného, vystresovaného, zavretého v koncentráku Pásmo Gazy.
Ešte raz a pomaly, lebo etika ti zjavne nejde:
USA a Izrael ako súčasť euroatlantickej civilizácie (Američania ako jej samozvaní lídri a Izrael ako prepytujem svetlo medzi národmi, čo je Bushov terminus technicus) páchajú masívne vojnové zločiny a zločiny proti ľudskosti. Ja som súčasťou euroatlantickej civilizácie. Páchajú ich aj v mojom mene - a voči tomu sa JA budem ostro ohradzovať. Vo svojom vlastnom záujme.
Ty sa len chvastáš, že si si to tu naštudoval. Inak by si to musel dávno vedieť a neotravoval by si tu pózami o detektívnom pátraní po motivácii.
Moja bystrá pani matka ma do života vypravila s touto dobrou radou: daj si pozor na ľudí, ktorí ťa potrebujú vehementne ubezpečovať o svojej úprimnosti.
Jelitu pre istotu vysvetlím, že dať si pozor a báť sa sú dve odlišné veci.
tak to je ale blba analogia, to bolo takto...
Ti podnajomnici boli stastni ako blchy, ale jeden podnajomnik im strasne vadil, tak sa dohodli a cela tlupa pocernych vagabundov za hlasneho hulakania zacala buchat na dvere a vlamala sa. Ako sa ukazalo ten podnajomnik nebol nikto iny ako Chuck Norris, cool hrdina, ktory ich vsetkych v sebeobrane nakopal so svojim roundhouse kickom. Chuck Norris si udrzal svoj byt a pocerni vagabundi placu a vyplakavaju, ze co sa im stalo.
No tym vagabundom vsak nestacilo a stale cosi Chuckovi Norrisovi hadzu do bytu a vyhrazaju sa. Obcas Chuck Norris vybehne a urobi s nimi jednotlivo poriadky a oni potom zase placu a vyplakavaju. Teraz sa jeden podnajomnik rozhodol, ze si zhotovi bombu a hodi ju Chuckovi do bytu. Policajti o tom uz vedia, ale nejako sa nevedia rozhodnut ci zakrocit teraz alebo neskor. Chuck hovori ze este chvylu pocka, ale zda sa ze bude musiet tych vagabundov znova nakopat sam.
Potom su este rozne emy, ktore zelaju Chuckovi len to najhorsie, Chuckovi to je jedno.
Stankovi
...praprapradedko.
Dobrú noc Stanko a pekné sníčky.
A načim ešte dodať,
Kto vie, prečo sa sem takéto zvieratká chodia producírovať, veď tu ich pradenie nikoho nedojíma, ani im za to nikto nedá napapkať. Masochizmus to asi nebude, tento atribút je výsadou jedine nášho unikátneho stanka, to bude len taký politrucký reflexík.
K cirkusu okolo výmeny väzňov sme tu už mali Janičku Šemešovú
Dajme si pre zmenu niečo od Uri Avneryho, pôvodne Helmuta Ostermanna a bývalého nadšeného obdivovateľa nacistu Žabotinského, ktorý bol v jednej z "arabských vojen", tradične iniciovaných Izraelom, postrelený a mu náhle svitlo v makovici.
Článok je, pochopiteľne, aj o Samirovi al-Kuntarovi, ktorý ako 16-ročný kohosi zavraždil a stal sa v Izraeli vysoko lešteným symbolom moslimskej zhovadilosti. Aj v smetiarskych diskusiách sa išli ľudia udáviť od povinného, politicky korektného odsudzovania - bez čo i len chlpa znalosti, kto je Samir Al-Kuntar.
No kto? Predsa islamofašista.
Vôbec nevadí, že je to libanonský Drúz a bývalý komunista.
Uri Avnery ako 15-ročný (o rok mladší ako Kuntar, keď vraždil) vstúpil do židovskej teroristickej organizácie Irgun a má na konte zavraždených palestínskych civilistov. Neviem, koľkých, asi to nevie ani on. Neodsedel si však desaťročia v arabskej base, nestal sa symbolom židovskej zhovadilosti, nie je to "monštrum, terorista, vrah".
Je to mierový aktivista a spisovateľ. Vážený človek.
Spomína vo svojich memoiroch Avnery, ako Irgun s jeho účasťou robil v roku 1948 čistky v palestínskych dedinách dom za domom.
Teraz, na staré kolená, sa Avnerymu vynárajú v pamäti záblesky minulosti.
Ako počas jedného z týchto záťahov na civilov bola na stole rodinná večera, ktorá ešte nevychladla, ale dom bol prázdny.
Včas sa jeho obyvatelia dozvedeli, že teroristické komando Irgunu sa blíži.
V ktorom utečeneckom tábore tí ľudia sú - ešte stále, aj teraz, 60. rokov od nachystanej, ale nedotknutej večere vo svojom dome?
A kto je v ich dome?
Tak nám Avnery píše o prisoner swap:
http://www.counterpunch.com/avnery07192008.html
All those are to blame who supported the stupid and destructive Second Lebanon War, which was enthusiastically hailed on the first day by all the media, the "Zionist" parties and the leading men of letters. The bodies of the two captured soldiers could have been retrieved by negotiations before the war much in the same way this has been done now. This is what I wrote at the time.
But one can trace the blame even further back, to Ariel Sharon's First Lebanon War. Then, too, all the media, the parties and the leading intellectuals deliriously welcomed the war on the first day. Before that disastrous war, the Shiite community was our good and quiet neighbor. Sharon is responsible for the ascent of Hezbollah; and the Israeli army, which assassinated Nasrallah's predecessor, gave Nasrallah the opportunity to become what he now is.
Neither should one forget Shimon Peres, who created the disastrous "Security Zone" in South Lebanon, instead of getting out in good time. And David Ben-Gurion and Moshe Dayan, who, in 1955, proposed installing "a Christian major" as dictator of Lebanon, who would then sign a peace treaty with Israel.
The deadly mixture of arrogance and ignorance that is typical of all Israeli dealings with the Arab world is also responsible for what happened on Wednesday.
(Sinuhe, Avnery síce nie je Gilad Acmon s jeho čistou a perfektnou argumentáciou, ale prečítaj si to, prosím, aspoň ty, keď už tvoja priateľka odmieta informácie, ktoré by mohli spochybniť jej pocit nadradenosti)
tak to mas medzeri vo vedomostiach
Samozrejme naseho sympatickeho akcneho hrdinu sa nepodarilo vykopnut, len mu zlomili necht. Toho spolubyvajuceho, co sa rozhodol vyckat, zavreli kamarati do klietky a vsetci placu a nariekaju.
Dobré ráno Stanko
ema vo wikipedii je o avnerym napisane
roku 2006 osadnicky aktivista Baruch Marzel verejne ziadal avneryho "targeted killing"
je marzel za vyzyvanie na vrazdu vo vazeni?
Chuck Noris again?
http://www.youtube.com/watch?v=tcHFzfSKyWQ
ema
Fajn, tak aspon vieme, ze sa principialne zastavate slabsich, a ze z Vasho pohladu je jedno, ake su okolnosti. Je zvlastne, ze z Vasho pohladu su denne teroristicke utoky zlomenym nechtom. Vasa analogia neplati, ked ide o ludske zivoty a nie o ludske nechty (tam niekde ma zrejme povod aj Vase zdoraznovanie pomerov obeti). Nechet sa da ozeliet lahsie ako clen rodiny. Na zlomeny nechet netreba odpovedat, na mrtvych v rodine treba. Nie pre pomstu, z pragmatickych dovodov, aby sa to neopakovalo, a aby narod neskoncil zahnany do mora.
Ak si po sebe precitate clanky, Vasa kritika nikdy nemiery na konkretne opatrenie, je vzdy "celoplosna". Psychologizuje o prirodzenosti nasilia v euroatlantickej civilizacii, o nacistickom, rasistickom ci fasistickom rezime a pod. bez toho, ze by ste vsadili vlastnu povest a prezentovali vlastnu predstavu usporiadania vztahov v Izraeli a najma metody ake by k nim mali viest.
Napisali ste, ze kritizovat susedov vie kazdy blb. Jednym zo znameni tejto kritiky je, ze neponuka riesenia. Vy nekritizujete "vlastnych". Kritizujete susedov. Aby ste kritizovali vlastnych, museli by ste sa do celej situacie vcitit. Dokazom vcitenia by bolo navrhnutie schodneho riesenia. O to sa vsak vobec nesnazite. Predmety Vasej kritiky su Vam vzdialene. Ide o moralizovanie. A pokial si Vy myslite, ze ide o kritiku do vlastnych radov, toto nazyvam flagelantstvom. Je zvlastne, ako lahko sa vcitite do vystresovaneho v koncentraku v Gaze, a ako tazko sa vcitujete do vystresovaneho v Haife ci Tel Avive.
"Pachanie bezpravia" dostava iny odtien, ked do vzorcov zacnete zahrnat aj druhu stranu. Uz len v nasej diskusii. Vy pocuvnete radu Vasej pani matky, a budete si na mna davat pozor (nie bat sa ma), pretoze Vas uistujem o mojej uprimnosti. Ste Aumannovsky racionalna, reagujete na podnety, s nejakym umyslom, cielom. Etos, ktory pouzivate vo vztahu ku mne je rozdielny ako voci tym, ktori Vas neuistuju o svojej uprimnosti. Myslite, ze niekto moze pouzit rozdielny etos, ked na neho lietaju rakety? Napriklad davat si pozor (nie bat sa)?
idar
ema - avnery
Vidis, Ema, tvoja kritika nie je konstruktivna.
Zakaz kritiky - ak sam nedas nielen navrh ciela, ale aj metody ba priam aj zdroje na jeho dosiahnutie.
Tamtych ludi privadza do nepricetnosti uz len existencia nas, co na vec hladia objektivne - nezastrasene, nekolaborantsky.
Kazdy z nas je pre nich totiz dokazom, ze nemaju moc.
A co sa tyka Avneriho - jeho "zle skutky" boli sposobene ideologiou sionizmu, jeho vzormi Zabotinskymi a ostatnymy ropuchami, po ktorych su dodnes v izraeli pomenovane ulice. To nie je projekcia na narod, Talafatka, to je projekcia na system, ktory je rovnako odsudeniahody, ako bolsevicky.
Uz to bolo naozaj mnohokrat,
Zvacsa triafali uplne mimo, a o to viac stupala ich zlost a zaroven beznadej.
Ako zombies mlatia okolo rucickami zatazenymi bahnom a pokusaju sa obvinovat. Nemozne tarbavo, neschopne pomaly, tazkopadne, hovoria smerom k vedla stojacemu stromceku namiesto ku mne, pretoze si ho mylia nevidiac ani zakladny smer, kde som.
Take nieco dnes uz fakt nie je ani najmenej zaujimave.
Zaujimave je mozno len prist na to, ci dany clovek je len pasivny zalepenec, alebo ci aj sam generuje kal.
Podla toho mu este mozno potencionalne pomoct.
Talafatka, povedz, co ta najviac trapi?
Povedz, si sam generator kalu, alebo si si len na kal zvykol ako vsetci kolaboranti.
Povedz, chces dostat vysvetlenie ci rozhresenie, aby si sa mohol este pozerat na svoju minulost bez toho, aby si sa hanbil?
Pretoze to vsetko ti potencionalne moze byt poskytnute - preto sem chodia pacienti ako Kriq ci Stan, ktori uz znasaju svoje viny ovela lepsie a aj zachvaty neludskosti sa u nich dostavuju zriedkavejsie.
Talafatka, chces sa stat clovekom?
Zbytočne
A nebudeme sa predsa handrkovať o niečom, čo je tam jasne čierne na bielom napísané. Lenže čo platilo včera, dnes už neplatí, že áno. Dobre my poznáme rétoriku vášej svorky.
Tak tak, Idare,
Uz im nemienim vysvetlovat ich chyby a zlociny.
Uz su ine casy.
Uz si budu musiet dat dost zalezat, aby im clovek venoval cas.
O stave sveta.
Mozno je to aj relativne a neda sa povedat objektivne, ci je na tom dobre, alebo zle..
Ale jedno je evidentne - ludia, ak tak mozno nazvat financnikov, ludia si stazuju, ze maju navacsiu financnu krizu v historii.
Toto stazovanie je objektivny fakt.
Nemozno niekomu povedat - myslis sa, je ti teplo - ked je mu zima.
A vzdychaju ludia priamo z centra.
Opat sa ruca jedna babylonska veza, presne ako sme predpokladali.
Mytus pada ako WTC.
A to je v globalnom meradle dobre.
To že im to dolárové impérium
Teraz je len treba, aby si naištalovali na náčelníku stoličku toho natvrdlého miešanca a ďalšie dlhé roky sa zúfalo snažili zachraňovať nezachrániteľné. To ich dúfajme dostatočne zaneprázdni a nebudú mať čas sa venovať svojim obľúbeným expanzívnym radovánkam.
Aspoň vidíme, ako padá ríša bez kultúrneho fundamentu, ba čo, priamo založená na popieraní kultúry. A vidíme aj, ako rýchlo to môže ísť. Padol aj Rím, len pomalšie a s dozvukmi, lebo ten držalo pohromade práve to kultúrne tmelivo aj vtedy, keď mocenské štruktúry už boli dávno rozložené.
Pomalé skapínanie USA je presne to, čo teraz táto chorá planéta potrebuje. Dúfajme, že zatiaľ bude mať ľudstvo dosť času a sily vyhnať nové výhonky, ktoré neskôr určia ďalší smer. Vektor ukazuje správnym smerom. Aspoň to.
Aha, inšpektor Taľafatko je tu zas
Zalez, zombie. Pred takými ako ty sa obhajovať nemusím.
Či je Marzel vo väzení, new world order?
arton, ema, idar
idar...K tomu, ze ste panom svojho casu Vam gratulujem. Neviem ako to suvisi s tym, ze najprv pisete a potom rozmyslate, coho dosledkom su preslapy, aky ste predviedol. I ten sa vsak dal ospravedlnit menej tarbavo, ako ostentativnym ohrnutim nosu. Arton je aspon zabavny.
ema...Rad. Izrael vznikol ako kazdy iny stat. Dnes sa nepise rok 1919, ani 1948. Izrael existuje. Zistil som, ze sa o nom da bavit v dvoch rovinach, zvysok su len kecy. A) jeho vznik, legitimita. problem je, ze tu sa malokedy dospeje k hodnovernemu zaveru B) hladanie nejakeho riesenia. Chcete moj nazor? Myslim, ze v poslednych rokoch Izrael adoptoval velmi nezdravu politiku. Obrateny med a bic. To je moj nazor. Blokada Gazy je hlupa a nebezpecna, rovnako tak gesta vystahuvania z ilegalnych osad, ci absencia vybudovania infrastruktury. Nedrzim si vsak ani iluziu, ze idealnym riesenim bude prijat spat vsetkych arabskych utecencov, ku ktorym sa ich narod otocil chrbtom. Ale najma nevyvijam pofiderne teorie o akejsi narodnej paranoji, nabozensky podmienenej nenavisti, a podobne. Ja chcem preto od Vas pocut riesenie. Chcem, aby ste si predstavili seba na Olmertovom mieste. Chcem, aby ste ponukli aspon tri kroky, ktore by niekam viedli. Tak ma presvedcite, ze nekritizujete susedov. Mate pravdu, nemusite sa predo mnou obhajovat. Kto vsak pise blog, neobhajuje sa najma sam pred sebou? Alebo naozaj verite v realny dopad Vasho blogu na Izrael ci USA?
Idar, v smetiarni som si prečítala, že
http://www.sme.sk/c/3982337/Mandela-africky-Havel.html
A teraz ja. Teraz ja prednesiem jasnozrivé slová: „To hlavné ešte len príde."
Môžu ma o sto rokov citovať.
Sú isté indície, že pri záchrane USA pred tvrdým dopadom bude hrať vážnu úlohu Irán.
Je to elegantná perzská šachová partia. Dá sa sledovať aspoň v hrubých rysoch aj z vymiškovaných korporátnych správ.
Sú to indoeurópania a ich mnohotisícročné skúsenosti silnej ríše podceňujú len hlupáci, pre ktorých je vrcholom diplomatického umenia trieskanie bombami.
Talafatky, takych ako ty som uz videl.
Vy ste taky nudny odpad.
Vyborne je to, ako si zatial vsetko dokazal zanalyzovat, aj ked niekedy to bol problem. Vsetko si si nadefinoval tak, aby ta to moc netlacilo. vsetci su blazni, len ty si vrtulnik.
No hlavne, prdulo, ze si so sebou spokojny.
A ze chces pocut riesenie?
A co este vsetko chces, chces , chces?
No ano, toto je v urcitom zmysle verejny priestor, ale ani v divadle nema kazdy trt pravo vykrikovat z hladiska na scenu.
Najprv musis dokazat aspon aku taku uroven - a zatial si nic okrem prazdnych talafatiek neukazal.
ps Este nieco napis.
Ale vela.
Bodka za témou Izrael
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1003717.html
Ako hovorí klasik, u armády svetla medzi národmi konanie naprosto obvyklé.
No, Idar, v tomto som mensi optimista,
Pozrel som si to video, co sem dala Ema.
Talafatak, pozri sa na tie svine tzv. zidovske.
DOBRE SA NA TO POZRI !!
Uz tam vidis tu skutocnu motivaciu, preco vas nemozno inak ako "kritizovat"?
Nezasluzite si zlutovania, ani najmenej.
Ste prasce, nic ine nez hnusne neludske prasce.
ps Skus sa k tomu vyjadrit.
Skus nieco o tvojom svedomi.
Ale pochybujem, ze nejake mas, vsak.
Potkany svedomie nemaju.
Arton, veď to sa Izraelu vôbec netýka
Židóni si už osedlali novú kobylu. Teda staronovú. No hádam len tá masívna propagandistická kampaň, čo v posledných rokoch prebehla v EÚ, nebola nadarmo. Dnes sa už o nich v Európe nahlas hovoriť nesmie, ergo ideálna pôdička na ďalšiu chazarskú inváziu.
Ja idem po funuse, mne sa na háreci už žiadne video neukazuje. Len taký veľavravný biely flek. Asi to bolo príliš delikátne a mohlo to narušiť citlivú psychiku apolegétov rasovo čistého Izraelu, ktorí akože stále hladajú to najlepšie a najhumánnejšie riešenie. A si zjavne myslia, že nám už úplne jepká.
Skús, idar, priamo u B´Tselemu
Korporátne média to do svojich správ zrejme útlocitne nepreberú. Ľuďom by zhorkla večera.
Idar, ved aj ja pisem o USA,
Neviem teda ako ty, ale ja hlasno mozem a aj hovorim o comkolvek.
Robil som to tak vzdy a nemienim si kazit zivot tym, ze by som od tohoto komfortu upustil ( i ked urcite si ho kazdy dovolit nemoze, to chapem)
A kampane sice prebiehaju rozne, ale vysledky prieskumu verejnej mienky su dost jednoznacne. Pre hentu staru stuchnutu politicku sektu - ako ich oznacuje Talafatak: tzv. zidov, su dost zufale.
Prechod do Europy skor povazujem za danej situacie z jednej strany pochopitelne chcenu a z druhej strany za pochopitelne obavanu verziu vyvoja - ale realita bude asi viac konzervativne bezat v sucasnych kolajach.
V kazdom pripade - recnit o postmodernizme s nimi nemienim, a dufam, ze ani vacsina v Europe nebude.
Sumarum nebudem teda radsej predikovat co bude, nebudem hovorit, co azda spravim ja, ale jedna vec je fakt - ja osobne mam dojem, ze stupen rozkladu dosiahol uz mieru, ze vzduch je nedychatelny.
To sa vraj pri urcitych poraneniach a gangrenach stava.
arton
A pokial ide o video mam na Vas inu otazku. Myslite si, ze v regione, kde decka strielaju na zidovskych vojakov zo samopalov sa moze stat, ze zidovski vojaci budu na decka strielat gumou? Viete, ja skutocne nemam problem, tak ako Vy, zahrat sa na moralneho, a pridat sa k tomuto blogu nejakym hura vyhlasenim typu "ano, je to hajzel". Verte mi, to nevyzaduje ziadnu eticku koncepciu, osobnu pevnost, vieru v ludskost, ci ludskost samotnu. Teplucky blog znesie. Iste, v teorii, ci ak chcete, vo Vasom slovenskom teplucku, je strielanie detainees gumou z blizky zhovadilost. A v normalnych krajinach za normalnych okolnosti taktiez. Rovnako mam problem z fleku odsudit cloveka, ktory sa s bombou na trhovisku vrhne v boji za svoj narod, ci uzemie, v arabskych farbach (a to ako vidite som porovnal strelbu gumou do 27 rocneho cloveka, s detonaciou s cielom niekolkych nastrocnych deti). Preto od Vas CHCEM pocut riesenie (aj ked neverim, ze sa dockam - z viacerych dovodov). To je pohlad z vysky.
Keby som bol zodpovedny clovek v Izraeli, tak toho vojaka zbavim hodnosti a postavim pred sud.
Vies co by ma potesilo? Keby som podobne videl na druhej strane. Palestinske video, ukazujuce teroristu, bojovnika za slobodu, ako striela gumenymi projektilmi do dvadsat osemrocnych, ktorym nasledne poskytne lekarske osetrenie a palestinska humanitarna organizacia to cele nasnima a posle do palestinskych medii, ktore to uverejnia. Ale toho sa asi tiez nedockam, z Pallywoodu.
arton
Arton, máš to ty ťažké
Keď niekto neovláda základnú aritmetiku, jednoznačne patrí mimo tento diskusný priestor. Môže ísť v lepšom prípade kopať kanále, v horšom robiť praktikanta na IVO.
talafatka
Pisete, ze vas nezaujima, ci je ema moralna alebo nie. Mna to zaujima. A kedze citam, co sem pise, usudzujem, ze je moralna. Moralnost je v mojom ponimani schopnost navazovat na clovecenstvo, na uznavanie istych hodnot. Talafatka, co jo podla vas moralnost a preco vas to nezaujima?
ema,
P.S.Dnes som vyrobil perfektnu baklazanovu natierku (zaručene mediteránny recept od frajera mojej byvalej svokry :-)))) Ak mas hlad, dobehni dnes vecer, budem podavat na skvelych hriankach zo slnecnicoveho chleba.
Sinuhe, ty sa nezaprieš,
A ja som toho Sinuheta z Propu furt upodozrieval, že si to ty. Len on je trochu bigotný a som si teda nebol celkom istý, či si sa už polepšil.
Jeden ale nikdy nevie. Dnes vrhneš kameňom a trafíš doktora.
Sinuhe, už-už sme chceli s kocúrom vybehnúť
Každopádne ďakujeme za pozvanie.
Ako som predpokladal,
A ako som pisal - je to minulost, ked azda malo zmysel ukazovat zaslepenym zombim nasu eticku prevahu, nasu intelektualnu prevahu a dalsie nase prevahy. Urobili sme to x krat.
Azda sme im neukazali dost prevahu vo voli a nemilosrdnosti.
Eticky nedorasteni jedinci vzdy povazuju odpustenie za slabost.
Ved tzv. zida sa pysia tym, ze nezabudaju a neodpustaju.
Asi je cas dat im pocitit, CO to v praxi znamena, CO to vlastne chcu a CO to vlastne zavadzaju do (svojho) zivota.
Pohlad Talafatiek samozrejme nie je z vysky, ako by radi implicitne podsuvali pri vstupe do dialogu, ako by si radi neodovodnene zabrali lepsie miesto, ale je to pohlad zdola, pohlad etickeho trpajzlika. Prinajmensom pri dialogu so mnou to tak vzdy bolo. Naprikald tento, pokusa sa tu podsuvat temy ako "riesenie", pricom uz v tom slovku, ktore ponuka, je zabudovany jed. Nie Idare, nemam to tazke s tak priehladnymi ludmi, ako je on.
A nerobi mi ani problem minut ar minut na vyjadrenie.
Spolocnost, ktorej armada zamerne a s takou rutinou striela do sputanych neozbrojenych demonstrantov aby im sposobila tazke vnutorne zranenie, teda ich skryte popravila, si nic ine ako popravy vlastnych nezasluzi.
Spolocnost, ktora dokaze vygenerovat TAKYCHTO vojakov, je neuveitelne chora.
A zla.
Neviem, ci "inherentne", ale bezpocyby TAZKO ZLA.
neoliberalizmus
Bratia Češi
http://www.blisty.cz/2008/7/18/art41700.html
A ešte jedna lahôdka
vidis,
"Cíl letěl níž, než jsme předpokládali, a spadl dříve"
A mrak nad raketou.
Dik za zlepsenie nalady, Idar.
Bush ide naliehať
"Sľubujem, že Spojené štáty budú pokračovať na práci s tými krajinami, ktoré ešte neuznali nezávislé Kosovo, aby sme ich presvedčili urobiť tak čo najskôr," povedal Bush.
Vieme, ako vyzerá americká "na práci s krajinami", ktoré nerešpektujú americké záujmy. Treba si upraviť pivnice na protiletecký kryt.
izraelsky vojak ktory strelil do zviazaneho palestinca
zadrzany bol menej ako 24 hodin a nebude stihany
pri zasahu sa predsa spraval rutinne
vsetci o tom vedia. je to verejne tajomstvo
Aha, darček pre Európu
http://www.sme.sk/c/3986442/nemecky-minister-vnutra-presadzuje-prijimanie-utecencov-z-iraku.html
Irackí utečenci budú distrubuovaní do jednotlivých európskych krajín podľa miery, do akej sa tieto krajiny angažovali vo vojne proti Iraku.
Dzurinda, Mikloš a ďalší militantní kreténi z radov tzv. pravicových politikov si zoberú domov minimálne jednu irackú utečeneckú rodinu a budú ju živiť na svoje náklady
Ďalšie iracké utečenecké rodiny budú umiestnené v rodinách pánov Šebeja, Bútoru, Samsona, Mesežnikova, ďalšie budú ubytované priamo v redakcii bodkovaného bulváru bez mena a ďalšie v priestoroch SFPA, pričom vývarovňa a práčovňa budú vo Výskumnom centre tejto inštitúcie.
Stane sa tak v rámci výchovy hajzlov politikov a mediálnych drístačov k zodpovednosti za svoje názory.
A čo, new world order. Azda sa nedivíš. Ty s takým nickom.
postreleny zviazany palestinec,
Máš recht Stanko
To video skrz Hárec nejde ani mne, ale samozrejme to nie je konšpirácia. Konšpiráciou je, že sebanenávidiaci sa Židia rozdávajú kamery antisemitským Palestínčanom, aby títo potom mohlo natáčať zmanipulovamé videá, že?
pekne
a este nieco :o))
Antisemitizmus
Je ale dobre vedet, ze je povolene chytat na ulici tzv. zidov, zviazat ich a potom do nich zblizka strielat gumennymi projektilmi.
To je dobre vedet, ze take nieco je celkom nevinne.
Ved su to teroristi.
Ahoj, iris
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008072001
S touto hračkou sa stane menej buzeratívny. Nebudeš musieť relaxovať bojovým letúňom nad Alpami.
daleko horsie je,
http://www.cas.sk/clanok/83358/pedofil-novak-ako-som-zabil-jakubka.html
Na vasom mieste by som sa uz vobec neozyval.
ale ema:o)
a co povies na tu hudbu?
Toto je bez hudby
Chvalabohu :p
dík iris, pre Matterhorn som mal vždy slabosť
http://www.youtube.com/watch?v=ElY5Gr845Fw
krik,
Siňuháč, priznaj sa,
BTW, pozri si aj dalšie videá od nej, spievať vie. I keď ja mám radšej Shirley Manson a skupinu s ktorou spieva
ste pripravení na jazdu, kabalisti?
http://na-severu.blogspot.com/
Cítim sa ako ryba vo vode. Skutočne sa teším. Nechcem nič viac a nič menej, len to vidieť na vlastné oči, arton. Dúfam, že prežijem dostatočne dlho.
Z kopca sa rozbiehať netreba, Nemezis
Pozrela som toho na-serveru, len tak zbežne, ale veď on tam vôbec nespomína, že na "americkom území" na ostrove Guam padajú lietadlá, že James Norman Jones pripravuje strašnú správu o Izraeli, z ktorej je už teraz u svetla medzi národmi hystéria, pobiehanie, hádzanie sa o zem a ešte častejšie cesty do USA, hoci lety nepríjemne zdraželi a že tento rok sa rodia samé čierno-biele mačiatka.